Oorspronkelijk geplaatst door Kristof S.
Bekijk Berichten
Mededeling
Collapse
No announcement yet.
Het grote ergernis topic deel IV
Collapse
This topic is closed.
X
X
-
Oorspronkelijk geplaatst door DenDuvel Bekijk BerichtenWat als het lieve kleine buurmeisje haar lieve kleine kitten op je motorkap naar een vlieg zit te springen?
De relatie hond <-> eigenaar is anders, en als baasje ben je dus wel verantwoordelijk voor je hond. Daarom dat honden aan de leiband moeten etc, en katten niet .
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Martini Racing Bekijk Berichten(Ben je ook niet verzekerd voor wildschade?)
En in mijn familiale is de schade die mijn huisdieren aanrichten opgenomen.
Maar waarschijnlijk wist die klojo niet eens dat hij en verzekering heeft__________________________
2015 Volvo V60 D2 aut.
2003 Volvo S60 2.4 benzine
Comment
-
Een omnium-verzekering dient niet om schade veroorzaakt door iemand anders te vergoeden. Een omnium dient om schade die je zelf veroorzaakt te vergoeden.
Ene die zijn hond niet onder controle heeft en zich dan onttrekt aan vaststellingen hoeft volgens mij niet verdedigd te worden.
Comment
-
ik heb het ooit zelf nog meegemaakt.... maar dan met m'n schoonbroer die z'n hond niet onder controle had, en de hond had de slechte gewoonte om bij iedereen die op de oprit reed, aan de deur te gaan kijken van de chauffeur, met de poten ertegen.
Ziedend was ik. Sindsdien reed ik altijd met m'n deur open z'n oprit op
Maar 't beest is al vele jaren dood nu. En niet door mij.__________________________
2015 Volvo V60 D2 aut.
2003 Volvo S60 2.4 benzine
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Nikske Bekijk BerichtenEn niet door mij.
In Kristof S.'s schoenen belde ik onmiddellijk de politie. Het is toch een incident waarbij eigendom beschadigd wordt door derden? En die hond valt onder de verantwoordelijkheid van z'n baasje. Dus ofwel kan je naar het politiekantoor rijden en klacht indienen, ofwel kan je staan wachten op de flikken aan die gast z'n voordeur.
Mogelijks - en bij voorkeur - zal de eigenaar wel plooien voordat ze er zijn. (als hij ziet dat je daar al 20 min op de flikken staat te wachten, en het dus meent )
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door audiotronics Bekijk BerichtenNa weer een halve pagina neergetypt te hebben maar de deleteknop ingeduwd want anders is het weer talloze pagina's reacties. Als ik dat hier allemaal lees vind ik het bijna spijtig dat de wapenwetgeving zo streng is geworden, anders hadden ze op het nieuws weer veel om te laten zien. Hier wordt veel verkondigd maar uiteindelijk "wat als je eens de verkeerde tegen komt".
Politie bellen yeah right. Als ze uw "kot" plunderen en u met een wapen dreigen om uw kassa leeg te maken dan komen ze pas na uren, schrijven een vaststelling uit en that's it. Wanneer komen ze dan voor zo een prul (want zo bekijken ze het)? En dan vaststelling, parket (die meer en meer gevallen seponeert), misschien geraakt uw klacht tot aan de politierechtbank en als die Rechter juist een dierenvriend is hebt gij het uiteindelijk nog zelf gezocht.
Plus altijd in gedachten houden dat politie bellen voor velen werkt zoals een rode lap bij een stier. Wraakgevoelens zitten diep bij veel mensen en vroeg of laat flippen ze en lappen ze u iets dat 100X zo erg is. Vroeger kon men nog "dreigen" met politie, advocaat, deurwaarder maar daar lacht nu toch iedereen mee. Dit zijn van die beroepen geworden dat je weet dat je constant achter je rug wordt uitgelachen
1. ik heb het niet over 'dreigen', maar 'doen'.
2. tenzij je met echt krapuul te maken hebt, hebben de meeste mensen toch liever geen gerotzooi met politie, justitie of advocaten allerhande. Die 'gewone' mensen kunnen je ook best kloten, maar die kan je zo nog onder controle houden.
3. als niemand nog de politie inroept, moet men ook niet zagen over de beperkte impact van die diensten. Laat alles maar begaan dan.
4. wat is jouw constructief voorstel dan voor Kristof S.?
Comment
-
Hoe ouder de jeugd word, hoe wijzer...
Ik zeg hier ook keer op keer dat je je bek moet houden bij de politie. Als je dat dan ook doet, kan een champetter je niks maken, ook al staat daar een kerel te krijsen dat je hond die krassen in z'n auto heeft gezet.
Dus ja, politie werkt enkel afschrikkend bij mensen die dom genoeg zijn om iets te zeggen tegen de politie De rest kent de lokale champetter beter dan gij
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door audiotronics Bekijk Berichten2. Een advocaat, incassobureau, deurwaarder en noem ze maar op heeft nog evenveel impact als ne kleine laten roepen of bléten. "Oudere mensen" bibberen bij het ontvangen van een brief, "jongeren" smijten die gewoon in de vuilbak en liggen er geen seconde van wakker. Ik zou de advocaten en deurwaarders die al "kletsen" hebben gekregen niet de kost willen geven, natuurlijk zwijgen die uit schaamte en gezichtsverlies. In o.a. Antwerpen zijn er al die hun eigen beveiligingmensen bij hebben.
Opnieuw, 'normale' mensen mijden liever politie en rechtzaken, als dat in jouw omgeving niet zo is, dan verkeer je in andere milieus. Krapuul wat niets te verliezen heeft, zal je idd daardoor niet beïnvloeden.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Nikske Bekijk Berichtenzit in mijn omnium letterlijk opgenomen: "schade aangebracht door andermans huisdieren of wild".
En in mijn familiale is de schade die mijn huisdieren aanrichten opgenomen.
Maar waarschijnlijk wist die klojo niet eens dat hij en verzekering heeft
kan dus vrij breed bekeken worden
Comment
-
Daarnet was mijn vriendin de flair aan het lezen en twas een interview me een of ander ketnetpresentatricke. Ze heeft haar auto een jaar en heeft er 30.000km mee gereden en ze vindt zichzelf de perfecte chauffeur. zo vindt ze een auto een gebruiksgoed (heeft ze gelijk in ja) dus als ze parkeert maakt het niet uit dat ze de andere auto's hun bumpers raakt. op de autosnelweg bumperkleeft ze heel veel als de mensen niet vooruit geraakt. maar als iemand het bij haar doet gaat ze vol in de remmen. en das een mens dat zegt dat ze heel goed kan rijdenBMW X5 45e
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door kefkie Bekijk Berichtenop de autosnelweg bumperkleeft ze heel veel als de mensen niet vooruit geraakt. maar als iemand het bij haar doet gaat ze vol in de remmen. en das een mens dat zegt dat ze heel goed kan rijden
Comment
Comment