Indien dit uw eerste bezoek is, check dan eerst de FAQ door op bovenstaande
link te klikken. Mogelijk moet u register
vooraleer u kan posten: klik op de 'registreren'-link hierboven om verder te gaan. Om berichten te lezen kiest u het forum dat u wenst te bezoeken in bovenstaande lijst.
222222222222 als je denkt erger kan niet gaan ze elke week nog een stapje verder . Daarnet ging er zelfs eentje zoooo traag dat de mensen alles toe moesten slaan en 4 pinkers opzetten om daarna in colonne langs rechts voorbij te gaan. Die reed echt niet sneller dan 80 op het linkervak. En dan heb je nog altijd een soort bestuurder die daar achter blijft hangen., in dit geval een zevental wagens !!!
Gisteren iemand voor mij die ging invoegen aan 70 per uur op een drukke snelweg, leuk als je daar achter rijdt .... ( t was ne zwarte )
Een wat verder iemand aan 80 km/h op het middenvak van de E40 .... ( t was weer ne zwarte )
Soms vraagt ne mens zich af hoe Hamilton het ooit zo ver heeft kunnen schoppen
En in de voormiddag nog bijna een kop-staartbotsing "veroorzaakt". Op de E42 zijn er werken en is er maar 1 vak beschikbaar. Op een gegeven moment komen we aan een oprit die echt serieus kort is en van het type "diagonaal", dus niet X meter en dan einde oprit, nee zo een oprit die alsmaar smaller wordt naarmate je verder gaat. Enfin, ik zie dat daar iemand met een Peugeot 206 rijdt en ik vertraag om die persoon voor te laten. Die oprit wordt dus smaller en smaller en ik vertraag meer en meer en die persoon (die dus VOOR mij reed, maar op die oprit) begint ook te vertragen. Ik durfde daar dus niet meer langs want der was echt weinig plaats en die kwam alsmaar meer naar links (naar het eerste vak), de oprit liep op zn einde en links van het eerste vak stonden van die palen om de wegenwerken af te zetten. Uiteindelijk staat die stil en ik ook zo goed als
Dan ben ik er maar rap langsgereden en zag daar een of andere vrouw van middelbare leeftijd in zitten. Leuk "weetje" is wel dat net voor ik terug aanzette ik ergens achter mij al gierende banden hoorde van het remmen.
X6 rijdt op de rijbaan. Daarachter een motorrijder, zo van het type custom brulpijp. Daarachter ikke met de Z4. Achter mij nadert nog zo een brulpijpmodel. Gaat me voorbij en nestelt zich in de ruimte tussen brulpijl 1 en mezelf. En denkt ge dat die verder dan nog moeite doet om verder in te gaan halen?
Brulpijp 2 hoorde niet bij brulpijp 1, want jaja, 2 km verder moest brulpijp 2 links afslaan.
Afgelopen donderdag 2 keer op minder dan 1 kilomter bijna van de baan gereden. (Op de N80 in Sint-Truiden, reed richting Gingelom)
Eerste was door eene zot met een rood getuned oldtimer Golfke met velgen die veel te breed uit de kassen kwamen. Kwam van het linker rijvak, zonder kijken en zonder pinker naar het rechter rijvak waar ik reed. (gebeurde op de N80 tussen de kruising met de Tongerse- en die met de Luikersteenweg)
Tweede was iemand met eene BMW net voor de brug over de N3 (weg luik - Tienen), BMW komt van de N3 op gerden aan mijne linker kant en voegt in zonder te kijken of er iemand aan komt gereden waardoor ik moest uitwijken en net tegen het voetpad aan de rand van de brug afschampte. Ik mag er niet aan denken wat er gebeurd zou zijn als ik die borduur feller had geraakt.
Die met de BMW zag wel in dat ze in fout was en excuseerde zich, maar die zot met zijne Golf reageerde echt agressief (middenvinger verschillende keren opsteken en nog allerhande gebaren)
Aan de brug maakte de Golf aanstalten om af te slaan naar de N3 (richting Tienen) waarop ik eens wuifde, dat stond hem blijkbaar niet aan en hij smeet hem terug naar links om mij te volgen.
Op dat moment gebeurt het hoger omschreven voorval met de BMW, hierna rij ik voor de BMW en de Golf er achter, hij rijd echt heel kort op de BMW en komt meerdere keren wat naar links of recht uitgeweken om dan met zijn grote lichten te flashen. Inhalen deed hij echter niet, hoewel hij dat verschillende keren wel kon als er geen tegenliggers waren.
Toen ik aan de Hazelarenweg afsloeg richting Velm centrum zag ik in men spiegel dat de Golf mij volgde (zoals verwacht), hij hield echter wel veel afstand in tegenstelling met wat hij deed bij de BMW. Aan het Gemeenteplein moest ik dan links afslaan en daar volgde hij me weer, ik was er dus zeker van dat hij me tot voor mijn deur zou volgen.
Bij de laatste afslag om in mij straat terecht te komen stopte hij echter en bleef me nakijken, even later reed hij volle gas weg.
Opel Vectra 1.6, Bouwjaar 1992, gekocht: 2000, (januari 2003: Total Loss)
Citroën Saxo 1.1 Bic 5-deurs, Bouwjaar: september 1998, gekocht: februari 2003 (Verkocht: augustus 2010)
Citroën C4 1.6 HDI 110 pk berline, Bouwjaar: maart 2007, gekocht: juli 2010 (Ingeruild: februari 2017)
Renault Megane Grandtour GT TCe 205 EDC 2017
Of plots kom je aan een ander voertuig op het midden/rechtervak en moet je die linksrijdende sliert terug voorlaten.
Tegen 80 zal dat nu wel niet gebeuren, maar als er zo'n hoopje huisvrouwen tegen 105 links plakken heb je het zeker vlaggen.
je zegt het, maar deze ochtend was het van dat. een of andere renault met een japans uitziende deerne in... op het moment dat ik van rechts op de middenstrook wil invoegen, vond zij het moment rijp om eindelijk (ik reed er eerst al ettelijke minuten achter) naar de middenstrook te gaan, gelijktijdig met mij, doch zonder te pinken... chance dat ik haar voorwielen in de gaten hield toen ik mijn invoegmanoeuvre wilde inzetten... het gevolg was wel dat ik rechts moest blijven, moest afremmen en mooi terug links achter haar kon aanschuiven...
en wat verder was er geen kat op de autobahn, op 1 auto in 't midden en 1 auto uiterst links na... ik kom aangesjeesd met mijn pinker (en lichten) aan... je moet niet denken dat die linkse wagen zich uit de voeten maakt... die bleef doodleuk parallel met de middenvakplakker rijden... soit, gelet dat uiterst rechts alles open lag, had ik het er niet voor over om af te remmen en te wachten tot die sufferds links en in 't midden het door hadden.
niets hatelijkers als je de zondag naar kantoor rijdt, en dus wat haast hebt, dan wat debielen (zoals bovenstaande gevallen) die alles blokkeren
gelukkig zijn er ook anderen, die af en toe in hun achteruitkijkspiegel kijken, en (min of meer) tijdig opzij gaan als ze een auto met lichten aan zien naderen.
Het is zover gekomen dat ik wacht tot dat het donker is om naar kortrijk te rijden(naar m'n kot)
waar ik anders 40 min. erover rijdt(vlot rijden)
Rij ik er 30 minuutjes over op't gemak al cruisend.
Verkeer zal er altijd zijn, probeert het gewoon wat te vermijden
Erger me al een hele tijd ook dood aan mensen die klaarstaan om een baan op te draaien (meestal wegen van het type 90 per uur of meer).
Die zien u in de verte aankomen, maar in plaats van OFWEL op tijd op te rijden en stevig gas te geven OFWEL te wachten tot ik gepasseerd ben aan mijn toegestane +-90 per uur, gaan ze NET voor ik bij hun ben tergend traag de baan oprijden.
Resultaat: ik moet alles dichtgooien en eindig op een tiental centimeter van hun achterkant... en natuurlijk ben ik dan de wegpiraat die vieze blikken krijgt van in de bewuste wagen.
Gewoon verfoeilijk. Dat iedereen toch eens leert de "flow" van verkeer begrijpen.
Erger me al een hele tijd ook dood aan mensen die klaarstaan om een baan op te draaien (meestal wegen van het type 90 per uur of meer).
Die zien u in de verte aankomen, maar in plaats van OFWEL op tijd op te rijden en stevig gas te geven OFWEL te wachten tot ik gepasseerd ben aan mijn toegestane +-90 per uur, gaan ze NET voor ik bij hun ben tergend traag de baan oprijden.
Resultaat: ik moet alles dichtgooien en eindig op een tiental centimeter van hun achterkant... en natuurlijk ben ik dan de wegpiraat die vieze blikken krijgt van in de bewuste wagen.
Gewoon verfoeilijk. Dat iedereen toch eens leert de "flow" van verkeer begrijpen.
Erger me al een hele tijd ook dood aan mensen die klaarstaan om een baan op te draaien (meestal wegen van het type 90 per uur of meer).
Die zien u in de verte aankomen, maar in plaats van OFWEL op tijd op te rijden en stevig gas te geven OFWEL te wachten tot ik gepasseerd ben aan mijn toegestane +-90 per uur, gaan ze NET voor ik bij hun ben tergend traag de baan oprijden.
Resultaat: ik moet alles dichtgooien en eindig op een tiental centimeter van hun achterkant... en natuurlijk ben ik dan de wegpiraat die vieze blikken krijgt van in de bewuste wagen.
Gewoon verfoeilijk. Dat iedereen toch eens leert de "flow" van verkeer begrijpen.
Daar erger ik mij ook serieus aan.
Al die pipo's hun rijbewijs afpakken, het zou veel rustiger zijn op de baan.
Opel Vectra 1.6, Bouwjaar 1992, gekocht: 2000, (januari 2003: Total Loss)
Citroën Saxo 1.1 Bic 5-deurs, Bouwjaar: september 1998, gekocht: februari 2003 (Verkocht: augustus 2010)
Citroën C4 1.6 HDI 110 pk berline, Bouwjaar: maart 2007, gekocht: juli 2010 (Ingeruild: februari 2017)
Renault Megane Grandtour GT TCe 205 EDC 2017
Erger me al een hele tijd ook dood aan mensen die klaarstaan om een baan op te draaien (meestal wegen van het type 90 per uur of meer).
Die zien u in de verte aankomen, maar in plaats van OFWEL op tijd op te rijden en stevig gas te geven OFWEL te wachten tot ik gepasseerd ben aan mijn toegestane +-90 per uur, gaan ze NET voor ik bij hun ben tergend traag de baan oprijden.
Resultaat: ik moet alles dichtgooien en eindig op een tiental centimeter van hun achterkant... en natuurlijk ben ik dan de wegpiraat die vieze blikken krijgt van in de bewuste wagen.
Gewoon verfoeilijk. Dat iedereen toch eens leert de "flow" van verkeer begrijpen.
Gelukkig doe ik niet vaak N-wegen, want ik zou er me dood aan ergeren. Als ik nu een N-weg doe voor langere afstand is het meestal 's avonds of in het weekend, en dan krijg je inderdaad dergelijke situaties. Er rijdt in de verste verte geen auto achter jou, en toch schieten ze zich nog nét voor je in. Om dan tergend traag op te trekken naar bij voorkeur 60 (waar je 70 mag) of 70 (want meestal zijn het types die niet weten dat je er 90 mag)...
Wat kan je er tegen doen als het echt kalm is: snel anticiperen, naar 3e gaan, en op het moment dat je genaderd bent (en je hebt vrije baan en duidelijk overzicht) er snel over gaan...
Trouwens even vermelden dat ik er niets tegen heb dat iemand zich nog voor me in schiet als het héél druk is (genre er rijden ontelbaar veel auto's achter mij in sliert) en ik moet even m'n rem aantikken. Dan heb ik daar begrip voor.
Het andere heb ik ook al meegemaakt: er komt een sliert auto's aan en ik ga er nog net voor, maar ga dan tot tegen de begrenzer in eerste en duw nog eens door in tweede. Ik zit dan zo aan 75-80 km/h. Meestal pnken ze met hun lichten en toeteren ze lang op voorhand terwijl ze niet eens moeten remmen hebben
'95 BMW E36 328i (235.700 km) Sold 04-12 '94 Mazda 323F 1.6i (194.500 km) Sold 11-08 '09 Fiat Doblo Malibu 1.3 JTD (169.100 km) Sold 08-16 '12 Honda PCX 125 (27.750 km) Sold 12-14
'13 Fiat 500 1.2i Lounge (54.500 km) Sold 11-17
'16 Fiat Tipo 1.4i 16v Lounge (42.600 km) Sold 12-18
'13 Abarth Punto SuperSport (122.500 km)
'15 Fiat 500C 1.3 Multijet 95 (92.800 km) End of lease 01-19 '19 Abarth 595C Competizione (20.500 km)
'19 Fiat Tipo 1.6 Multijet DCT S-design (64.400 km)
Hoe weet jij dat ze niet moesten remmen? met mijn bliksemsnelle reacties, zou ik toch remmen hoor voor een auto met gierende banden en vol op het gas.
Ze remmen wel, maar ze hadden perfect hun snelheid kunnen blijven rijden, bedoel ik.
En dat is niet met 'gierende' banden. Rustig wielen rechtzetten, en plankgas maar. 200pk in't droge is niet genoeg om zomaar een burnout te trekken. Toch niet als er deftige banden opzitten.
'95 BMW E36 328i (235.700 km) Sold 04-12 '94 Mazda 323F 1.6i (194.500 km) Sold 11-08 '09 Fiat Doblo Malibu 1.3 JTD (169.100 km) Sold 08-16 '12 Honda PCX 125 (27.750 km) Sold 12-14
'13 Fiat 500 1.2i Lounge (54.500 km) Sold 11-17
'16 Fiat Tipo 1.4i 16v Lounge (42.600 km) Sold 12-18
'13 Abarth Punto SuperSport (122.500 km)
'15 Fiat 500C 1.3 Multijet 95 (92.800 km) End of lease 01-19 '19 Abarth 595C Competizione (20.500 km)
'19 Fiat Tipo 1.6 Multijet DCT S-design (64.400 km)
Deze middag een agent op een scooter gezien dat een fietser naar zijn voeten gaf omdat hij 2 keer door het rood heeft gereden.
De agent was zo sympathiek om geen boete te geven en de fietser door te laten rijden om vervolgens rechtsomkeer te maken en enkele meters in de verkeerde richting van een enkelrichtsstraat te rijden.
De dokter zei vroeger dat ik een motorische achterstand heb. Ondertussen is dat rechtgezet.
1976 Volkswagen Kever 1200L
1990 Volvo 344
1991 Mercedes W124 230CE
2016 Skoda Octavia van 't werk
Die rotte buschauffeurs van de lijn denken dat ze ook alles mogen. Ik was met mijn vriendin op de leien aan het rijden in haar autoke ( Opel Corsa A ) en we rijden die tunnel in voor de nationale bank om zo een "binnenweg" te nemen richting de ring.
Als ge uit die tunnel komt hebt ge voorrang op degene die evenwijdig van rechts komen want op hun kant staan haaietanden. Dus zij rijdt uit die tunnel en op baan ernaast rijdt een bus en ipv dat die bus stopt rijdt die gewoon door!. Chance da er niemand links reed of we waren ne mooie sandwich geweest.
Beetje verder rijdt ze naast die bus en draai ik mijn raampje open om is goe mijn gedacht tegen die chauffeur te zeggen. Doetem alsof hij ons niet ziet, mijn vriendin rijdt wat dichter en ik klop op zen venster tot hij open doet. En zijn uitleg was dat hij als bus overal voorrang heeft ook al moet hij voorrang verlenen. Dikke loser
Deze middag een agent op een scooter gezien dat een fietser naar zijn voeten gaf omdat hij 2 keer door het rood heeft gereden.
De agent was zo sympathiek om geen boete te geven en de fietser door te laten rijden om vervolgens rechtsomkeer te maken en enkele meters in de verkeerde richting van een enkelrichtsstraat te rijden.
Die rotte buschauffeurs van de lijn denken dat ze ook alles mogen. Ik was met mijn vriendin op de leien aan het rijden in haar autoke ( Opel Corsa A ) en we rijden die tunnel in voor de nationale bank om zo een "binnenweg" te nemen richting de ring.
Als ge uit die tunnel komt hebt ge voorrang op degene die evenwijdig van rechts komen want op hun kant staan haaietanden. Dus zij rijdt uit die tunnel en op baan ernaast rijdt een bus en ipv dat die bus stopt rijdt die gewoon door!. Chance da er niemand links reed of we waren ne mooie sandwich geweest.
Beetje verder rijdt ze naast die bus en draai ik mijn raampje open om is goe mijn gedacht tegen die chauffeur te zeggen. Doetem alsof hij ons niet ziet, mijn vriendin rijdt wat dichter en ik klop op zen venster tot hij open doet. En zijn uitleg was dat hij als bus overal voorrang heeft ook al moet hij voorrang verlenen. Dikke loser
Misschien was het geen eenrichting voor scooters en fietsers?
Bussen denken dat ze voorrang hebben, in bebouwde kom toch, wel niet voorrang van rechts of haaietanden.
Comment