Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Het grote ergernis topic deel IV

Collapse
This topic is closed.
X
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Oorspronkelijk geplaatst door janvkn Bekijk Berichten
    Van de week op een smal boerenbaantje hing ik achter een pipo die letterlijk maar 10 à 20 km/h reed, waar je 90 mag. Natuurlijk moest hij dezelfde route nemen als ik. Er was geen ruimte om in te halen en hij vertikte het ook om efkes aan de kant te gaan. Uiteindelijk beslis ik dan maar om een zijbaantje in te slaan, om via een omweg terug op dezelfde weg te komen, hopelijk vóór die pipo.

De omweg neem ik wel vlotjes, maar ik ga nu ook niet als een zot rijden. Wanneer ik aan het kruispunt kom waar ik terug op mijn eigenlijke route kom, komt die pipo er ook net aangereden. Hij stopt aan het kruispunt, waar hij voorrang van rechts moet geven ... om dan toch net voor mijn neus op te draaien. Wie begrijpt zo'n mensen?
    Gisteren hing ik op datzelfde baantje weer achter een ouwe bompa die niet harder dan 20 durfde. Het verschil is, deze ging netjes even aan de kant staan om me door te laten. Ik heb eens vriendelijk gezwaaid Kijk, zo kan het dus ook.
    AutoMinded.be

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door janvkn Bekijk Berichten
      Gisteren hing ik op datzelfde baantje weer achter een ouwe bompa die niet harder dan 20 durfde. Het verschil is, deze ging netjes even aan de kant staan om me door te laten. Ik heb eens vriendelijk gezwaaid Kijk, zo kan het dus ook.
      Hier hebben we er ook twee zulke, een grijze fiesta, oude man die constant zat rijdt tegen +-40 (al verschillende keren gemeld, maar de politie vindt het niet interessant), maar gaat altijd aan de kant voor achterliggend verkeer.
      Nummer twee daarentegen, een oude volvo, rijdt net zoals bij u letterlijk 20-25km/h in het midden. Aan de kant gaan doet hij niet, je mag er op claxonneren zo veel je wil, die kerel kijkt nooit in z'n spiegels.

Comment

• Vandaag bijna een toer voor gehad. Ik reed op de N60 richting Oudenaarde, net voorbij Zingem. Aan de rode lichten stonden er rechts drie vrachtwagens. Ik reed links achter een paar voorliggers. Het werd groen, de wagens links reden uiteraard sneller dan de vrachtwagens. Geen probleem. Ik ging nog voor de versmalling voor de wegenwerken die dingen voorbij zijn. Toen we de versmalling naderden, begon mijn voorligger ineens te remmen. Hij was ongeveer net de laatste vrachtwagen voorbij. Ik toeterde om aan te geven dat ik ook nog wel voorbij die vrachten moest. Wat doet die kerel? Helemaal niets. En de vrachtwagen die naast mij reed, vertikte het ook om te wijken (had mij niet gezien, vermoed ik). Gevolg: ik mocht stoppen. Doordat die vrachtwagen vrij naar links reed, zat die vrij dicht tegen mij.
        Die voorligger moet zeker gezien hebben dat ik achter hem reed. Waar zat die met zijn gedachten om te beginnen remmen om het moment dat ik die vrachtwagen nog niet voorbij was? En dan nog niet eens reageren als ik claxonneer ... En het was niet dat ik aan het bumperkleven was. Verre van zelfs.
        120d Hatch Edition Sport

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Beta Bekijk Berichten
          Vandaag bijna een toer voor gehad. Ik reed op de N60 richting Oudenaarde, net voorbij Zingem. Aan de rode lichten stonden er rechts drie vrachtwagens. Ik reed links achter een paar voorliggers. Het werd groen, de wagens links reden uiteraard sneller dan de vrachtwagens. Geen probleem. Ik ging nog voor de versmalling voor de wegenwerken die dingen voorbij zijn. Toen we de versmalling naderden, begon mijn voorligger ineens te remmen. Hij was ongeveer net de laatste vrachtwagen voorbij. Ik toeterde om aan te geven dat ik ook nog wel voorbij die vrachten moest. Wat doet die kerel? Helemaal niets. En de vrachtwagen die naast mij reed, vertikte het ook om te wijken (had mij niet gezien, vermoed ik). Gevolg: ik mocht stoppen. Doordat die vrachtwagen vrij naar links reed, zat die vrij dicht tegen mij.
          Die voorligger moet zeker gezien hebben dat ik achter hem reed. Waar zat die met zijn gedachten om te beginnen remmen om het moment dat ik die vrachtwagen nog niet voorbij was? En dan nog niet eens reageren als ik claxonneer ... En het was niet dat ik aan het bumperkleven was. Verre van zelfs.
          Jaja, nog vlug een vrachtwagen proberen in te halen hé

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door gerritbuggenhout Bekijk Berichten
            Jaja, nog vlug een vrachtwagen proberen in te halen hé
            Ik reed al de hele tijd links hé. Had die wagen voor mij zijn snelheid aangehouden, dan was er ook geen enkel probleem geweest.
            Sommige mensen hebben klaarblijkelijk geen enkel verkeersinzicht en/of kijken helemaal niet naar wat er rond hen gebeurt. Het mag geen toeval heten dat er in de wagen voor mij een ouder koppel zat, zeker?
            120d Hatch Edition Sport

Comment

Ik reed al de hele tijd links hé. Had die wagen voor mij zijn snelheid aangehouden, dan was er ook geen enkel probleem geweest.
              Sommige mensen hebben klaarblijkelijk geen enkel verkeersinzicht en/of kijken helemaal niet naar wat er rond hen gebeurt. Het mag geen toeval heten dat er in de wagen voor mij een ouder koppel zat, zeker?
              Vandaag 3 keer aan 2 kilometer per uur gereden achter oude mensen.
              een oud vrouwtje stopte half op een raar kruispunt om naar kleren in de etalage te kijken

Comment

• Vrouwen achter het stuur...
                Hoewel ze slechts 20-30% van de chauffeurs uitmaken (schat ik), zijn ze wel verantwoordelijk voor 70-80% van de stommiteiten die ik zie in het verkeer.

Comment

dat is fair, toegeven dat je altijd links rijdt !!!

Comment

• Eergisteren heb ik me ook nog eens geërgerd aan twee vrachtwagens die wel drie keer haasje over speelden met mekaar op de E34. Ik was nogal gehaast omdat ik het volgende tankstation wilde halen voor een sanitaire stop
                    AutoMinded.be

Comment

• Mensen die op ronde punten u verplichten een noodstop te maken terwijl ze u uitdagend in de ogen kijken. Ik heb ondertussen geleerd dan niet te claxoneren of met de lichten te flashen want dan zijn ze fier. Maar het kost me heel wat ergernis.

Ik zou wel eens heel graag zo iemand een paar "motten" verkopen of beter hem de macho laten uithangen op een circuit.

Grrrrrrrrrrrrr

Comment

• Lul in een monovolume die me bijna van de baan wil rijden als ik al op het linkervak van de snelweg rij. Als ie dan na een paar kilometer dan toch naar rechts terug gaat krijg ík een middelvinger. WTF?

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Jokke_vlo Bekijk Berichten
                          Mensen die op ronde punten u verplichten een noodstop te maken terwijl ze u uitdagend in de ogen kijken. Ik heb ondertussen geleerd dan niet te claxoneren of met de lichten te flashen want dan zijn ze fier. Maar het kost me heel wat ergernis.

Ik zou wel eens heel graag zo iemand een paar "motten" verkopen of beter hem de macho laten uithangen op een circuit.

Grrrrrrrrrrrrr
                          Dit heb ik echt nog nooit meegemaakt? :S

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Jokke_vlo Bekijk Berichten
                            Mensen die op ronde punten u verplichten een noodstop te maken terwijl ze u uitdagend in de ogen kijken. Ik heb ondertussen geleerd dan niet te claxoneren of met de lichten te flashen want dan zijn ze fier. Maar het kost me heel wat ergernis.

Grrrrrrrrrrrrr
                            Gewoon in hun deur rijden... leren ze dat wel af
                            Ik rij niet hard, ik vlieg laag
                            www.meevliegen.be

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Double A Bekijk Berichten
                              Dit heb ik echt nog nooit meegemaakt? :S
                              Jawel maar het wordt echt ERG, sommigen maken er een gewoonte van. Als ik nog eens met de touran ben knal ik toch eens in ene zijn deur, dat staat vast. Er is er ene in ne zwarte Skoda die het me al een paar keer UITDAGEND gelapt heeft, diene gaat echt eens prijs hebben en ik zal in mijn recht zijn.

Comment

• Je moet toch gewoon voorrang geven aan de mensen op het rondpunt.. ? ik snap niet goed hoe ze u dan kunne kloten, tenzij ze zo goed als stil gaan staan op de plaats waar jij wil oprijden..

Comment

• Hij is op het rondpunt en zij rijden er voor zijn neus op, zo moeilijk is dat toch niet?

Comment

• ah! excuseer meneer de slimmerik

Comment

• Gisterenmorgen een ongeval in Parijs, paar km voor mij, verplicht afrit centrum te nemen en Parijs afsnijden langs het centrum. Normaal valt dat daar nog mee, maar nu ... 3 snelwegen die afgeleid worden langs 1 rond punt in 't centrum was geen briljant plan. Anderhalf uur om die rotonde rond te raken. Dan een Marokkaan die constant opzettelijk tegen andere auto's reed, maar niemand durfde reageren want ze waren met 5. Veel claxons gehad ook toen ik efkens mijn voorrang pakte, anders stond ik daar nu nog.
                                      In totaal 4 uur en een kwartier verloren op een stuk van amper 5km.

Comment

• interessant!
                                        Ik heb onlangs een hele discussie gehad met m'n vrouw. Ik zou als we op reis gaan dolgraag eens een dwarsdoorparijske doen. Zeker als ze omroepen dat er file is op de périphérique of de N-kweetniehoeveelindetachtig. Zij is daarvoor erg benauwd, maar ik beweer dat daar niks anders aan is dan een dwars door brussel of antwerpen, wat ik af en toe doe voor m'n professionele verplaatsingen als handig alternatief voor files op de ring.

Wat denk je? zonder zo een situatie als bij jou he, in normale situaties, dus structurele files: parijs centrum binnen, gps instellen op de stomste straat ooit en van daaruit verder naar uw bestemming (zo doe ik het in antwerpen en brussel toch steeds met succes).

2015 Volvo V60 D2 aut.
                                        2003 Volvo S60 2.4 benzine

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Bompa Bekijk Berichten
                                          interessant!
                                          Ik heb onlangs een hele discussie gehad met m'n vrouw. Ik zou als we op reis gaan dolgraag eens een dwarsdoorparijske doen. Zeker als ze omroepen dat er file is op de périphérique of de N-kweetniehoeveelindetachtig. Zij is daarvoor erg benauwd, maar ik beweer dat daar niks anders aan is dan een dwars door brussel of antwerpen, wat ik af en toe doe voor m'n professionele verplaatsingen als handig alternatief voor files op de ring.

Wat denk je? zonder zo een situatie als bij jou he, in normale situaties, dus structurele files: parijs centrum binnen, gps instellen op de stomste straat ooit en van daaruit verder naar uw bestemming (zo doe ik het in antwerpen en brussel toch steeds met succes).
                                          Klopt, zou normaal geen probleem mogen zijn. Weet niet of jou GPS uitgerust is met TMC want dat werkt(e) daar perfect. Enkele maanden geleden nog netjes begeleidt geweest langs "boven" en de derde Porte (weet al niet meer welke) stuurde ze mij terug op de périphérique, file mooi omzeilt. Ja kan misschien ook voor alle veiligheid je GPS instellen op kortste route zonder autostrade en ergens een straat in de buurt van bvb Bercy invoegen (misschien nog niet zuidelijk genoeg voor U).
                                          Phileas Fogg, maakte naar aanleiding van een weddenschap één reis om de wereld in 80 dagen. Jules Verne heeft er het wereldberoemde boek naar geschreven en is ook meerdere keren verfilmd geweest.
                                          Metaxa, deed tot hiertoe 61,29 reizen rond de wereld in 6800 dagen of gemiddeld 361,34 km per dag, elke dag...dag in, dag uit...
                                          Maar daar zal wellicht nooit een boek noch een film over gemaakt worden.

Comment

Working...
                                          X