Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Het grote ergernis topic deel IV

Collapse
This topic is closed.
X
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Oorspronkelijk geplaatst door Bompa Bekijk Berichten
    interessant!
    Ik heb onlangs een hele discussie gehad met m'n vrouw. Ik zou als we op reis gaan dolgraag eens een dwarsdoorparijske doen. Zeker als ze omroepen dat er file is op de périphérique of de N-kweetniehoeveelindetachtig. Zij is daarvoor erg benauwd, maar ik beweer dat daar niks anders aan is dan een dwars door brussel of antwerpen, wat ik af en toe doe voor m'n professionele verplaatsingen als handig alternatief voor files op de ring.

Wat denk je? zonder zo een situatie als bij jou he, in normale situaties, dus structurele files: parijs centrum binnen, gps instellen op de stomste straat ooit en van daaruit verder naar uw bestemming (zo doe ik het in antwerpen en brussel toch steeds met succes).
    In normale omstandigheden zou dat geen probleem mogen zijn, bepaalde punten zijn speciaal te noemen, maar 't is niet alsof het onoverkomelijk is. Natuurlijk moet je niet in de spits gaan (dat wist je waarschijnlijk zelf ook al), maar tussen 10 en 15 uur valt het daar relatief goed mee. De slechte buurten zijn simpel te vermijden normaal, als je vanuit België rijdt heb je sowieso de A1. Eens de luchthaven gepasseerd neem je de afrit en volg je de E15, kom je meteen op de kleine ring terecht, elke afrit die je dan neemt leidt naar het centrum.

Alternatief bij drukker verkeer is die afrit niet te volgen maar de A1 tot het eind volgen om dan het centrum in te rijden via Parijs noord.

Moest er toch zo'n monsterfile staan, ga je best via de francilienne, daar gaat het altijd vlot buiten de spits. Je moet natuurlijk wel geen ongeluk hebben zoals ik. Ongeval gebeurde toen ik al op de A86 reed en de eerste afrit die ik kon nemen was ook meteen die voor het ongeval, die verplicht was voor iedereen.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door El Greco Bekijk Berichten
      Klopt, zou normaal geen probleem mogen zijn. Weet niet of jou GPS uitgerust is met TMC want dat werkt(e) daar perfect. Enkele maanden geleden nog netjes begeleidt geweest langs "boven" en de derde Porte (weet al niet meer welke) stuurde ze mij terug op de périphérique, file mooi omzeilt. Ja kan misschien ook voor alle veiligheid je GPS instellen op kortste route zonder autostrade en ergens een straat in de buurt van bvb Bercy invoegen (misschien nog niet zuidelijk genoeg voor U).
      heb TMC en dat is zo ongeveer wat ik wilde doen ook. Goed nieuws dus!

Oorspronkelijk geplaatst door |) ][ |V| ][ Bekijk Berichten
      In normale omstandigheden zou dat geen probleem mogen zijn, bepaalde punten zijn speciaal te noemen, maar 't is niet alsof het onoverkomelijk is. Natuurlijk moet je niet in de spits gaan (dat wist je waarschijnlijk zelf ook al), maar tussen 10 en 15 uur valt het daar relatief goed mee. De slechte buurten zijn simpel te vermijden normaal, als je vanuit België rijdt heb je sowieso de A1. Eens de luchthaven gepasseerd neem je de afrit en volg je de E15, kom je meteen op de kleine ring terecht, elke afrit die je dan neemt leidt naar het centrum.

Alternatief bij drukker verkeer is die afrit niet te volgen maar de A1 tot het eind volgen om dan het centrum in te rijden via Parijs noord.

Moest er toch zo'n monsterfile staan, ga je best via de francilienne, daar gaat het altijd vlot buiten de spits. Je moet natuurlijk wel geen ongeluk hebben zoals ik. Ongeval gebeurde toen ik al op de A86 reed en de eerste afrit die ik kon nemen was ook meteen die voor het ongeval, die verplicht was voor iedereen.
      Goede tips, thx!

Ziet zichzelf binnen enkele weken al "per ogeluk" - ahum - een afrit richting centrum nemen. "Ach, potverdorie, wat heb ik nu gedaan, 'k rijd nu richting centrum schatje!!!"

2015 Volvo V60 D2 aut.
      2003 Volvo S60 2.4 benzine

Comment

heb TMC en dat is zo ongeveer wat ik wilde doen ook. Goed nieuws dus!

Goede tips, thx!

Ziet zichzelf binnen enkele weken al "per ogeluk" - ahum - een afrit richting centrum nemen. "Ach, potverdorie, wat heb ik nu gedaan, 'k rijd nu richting centrum schatje!!!"

Loooooooooooooool, typisch mannelijk!!! Oeps

Comment

• Deze morgen op de E314 thv afrit Leuven/ Herent bijna de vangrails ingereden door een klein rood Peugeoke.
          De kerels vonden het niet nodig om op hun eigen rijvak te blijven met als gevolg dat ze bijna 2 wagens en een moto de vangrails ingereden hebben.
          Eerst zelf alles kunnen dichtgooien omdat ik ze voorbij wilde rijden en ze naar mijn kant uitweken, de BMW die achter me kwam aangevlogen heeft dan vervolgens ook veel geluk gehad....Want voor hem was het ook heel nipt, ook hij heeft de vangrails van kortbij gezien.
          Voor de moto die achter me reed heb ik dan maar men vier pinkers opgezet om aan te geven dat er 'iets' mis was. Gelukkig heeft hij dit begrepen en dan ook voorzichtig voorbij gereden. (Ook hem wilde ze in de vangrails rijden.)

Het leek of de chauffeur gedronken had omdat hij zo aan het zigzaggen was, maar bij het voorzichtig voorbij rijden zag ik dat ze met z'n alle gezellig aan het praten waren in de wagen....
          Naar de politie bellen om de nummerplaat door te geven heeft geen zin.... heb al genoeg gemerkt dat ze aan zulke meldingen niets doen.

Comment

interessant!
            maar ik beweer dat daar niks anders aan is dan een dwars door brussel of antwerpen, .
            mja, ik zie ze in brussel of antwerpen nu niet direct vakken bijmaken.
            fransen zijn nogal inventief
            en als parijs vast zit dan zit het ook vast. (kan je gemakkelijk 20minuten stil staan in een straatje)
            wimoptiek.be op

Comment

En die van u trapt daarin ofwa
              2.0 JTDm

Comment

• Vorige woensdag gezien dat ze bezig waren met het stuk wegdek te herstellen dat ik gesmolten had in januari. Hopelijk sturen ze geen factuur op.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door wisali Bekijk Berichten
                  en als parijs vast zit dan zit het ook vast. (kan je gemakkelijk 20minuten stil staan in een straatje)
                  Op de Havenlaan in Brussel maken ze dagelijks enkele rijvakken bij

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door wisali Bekijk Berichten
                    ook goed om weten!

Oorspronkelijk geplaatst door Haddock Bekijk Berichten
                    En die van u trapt daarin ofwa
                    Banee, ze weet zij dat ook wel dat dat niet per ongeluk is, maar wat kan ze doen op dat moment?
                    Ik ben ook niet te beroerd om nadien toe te geven dat het niet per ongeluk is hoor, maar da's niet eens nodig, ze kent me al genoeg. Uiteindelijk doe ik toch m'n zin, zeker in zo een dingen (dingen waar ze geen overtuigende tegenargumenten kan geven)

Vandaag nog eens een dwardoorantwerpke gedaan, zalig met zo een weer en op de ring was 't toch file
                    Last edited by Bompa; 27/06/2011, 22:34.

2015 Volvo V60 D2 aut.
                    2003 Volvo S60 2.4 benzine

Comment

• De laatste tijd is het enorm erg met die vrachtwagenchauffeurs. tijdens de file op de ring gaan ze op het rechter-, midden,- linkse baanvak rijden. en als de file dan is opgelost blijven ze met 3 onnozele naast mekaar rijden en genen enkele remt wat af om de andere tussen te laten en de auto's door te laten.
                      BMW X5 45e

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door caoimhin Bekijk Berichten
                        Misschien wel DE grootste "schande-straat" van het land...toch zeker die van Brussel.
                        Phileas Fogg, maakte naar aanleiding van een weddenschap één reis om de wereld in 80 dagen. Jules Verne heeft er het wereldberoemde boek naar geschreven en is ook meerdere keren verfilmd geweest.
                        Metaxa, deed tot hiertoe 61,29 reizen rond de wereld in 6800 dagen of gemiddeld 361,34 km per dag, elke dag...dag in, dag uit...
                        Maar daar zal wellicht nooit een boek noch een film over gemaakt worden.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door El Greco Bekijk Berichten
                          Misschien wel DE grootste "schande-straat" van het land...toch zeker die van Brussel.

bwa, ik vind die nog wel tof rijden, eigenlijk. mercedesveringen zijn daar perfect voor. met de bmw van de vriendin is het idd een ramp want veel te stijve ophanging.
                          bmw 116d sportshatch

Comment

• Weet er iemand misschien wat een rooie motard met de witte letters MP betekend ?
                            Derjuist 4 gewone motards, dan zo'n witte volkswagen transporter met getinte ruiten, en derachter zo'n rooie motard..

Die hadden een schone snelheid te pakken, nergens voor stoppen, of ten minste af te remmen oO

Comment

• ik denk militaire politie
                              BMW X5 45e

Comment

• Comment

Die is toch niet onderverdeeld in rijvakken?

Was altijd wel leuk daar om twee of drie naast mekaar rijdende auto's voorbij te steken, en dan chicken te spelen met de tegenliggers
                                  AutoMinded.be

Comment

• Tegenwoordig rijden veel motards met zo'n oranje pot trouwens, verdomd lastig om vanop afstand uit te maken of het om een zwaantje gaat of niet. Toch mee opletten!

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Titleist Bekijk Berichten
                                      Tegenwoordig rijden veel motards met zo'n oranje pot trouwens, verdomd lastig om vanop afstand uit te maken of het om een zwaantje gaat of niet. Toch mee opletten!
                                      Ik vindt dat ook, en vindt het ook raar, zullen zwaantjes hierdoor niet minder opvallen?
                                      Zo'n fel oranje helm
                                      'k heb er zelfs al gezien met volledig fel-oranje motorpak.
                                      Ze zijn wel goed zichtbaar. maar je mindert altijd gas.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door janvkn Bekijk Berichten
                                        Die is toch niet onderverdeeld in rijvakken?

Was altijd wel leuk daar om twee of drie naast mekaar rijdende auto's voorbij te steken, en dan chicken te spelen met de tegenliggers
                                        Dat bedoelde hij juist!!! Die maak je zelf!!! M.a.w. "The Greek way"
                                        Phileas Fogg, maakte naar aanleiding van een weddenschap één reis om de wereld in 80 dagen. Jules Verne heeft er het wereldberoemde boek naar geschreven en is ook meerdere keren verfilmd geweest.
                                        Metaxa, deed tot hiertoe 61,29 reizen rond de wereld in 6800 dagen of gemiddeld 361,34 km per dag, elke dag...dag in, dag uit...
                                        Maar daar zal wellicht nooit een boek noch een film over gemaakt worden.

Comment

• Vandaag zou telenet digitale tv en fibernet komen installeren: "ja we komen tussen 12 en13uur". Blijkbaar niet dus , best wel zielig dat zo'n bedrijf zich niet aan de uren kan houden.
                                          BMW X5 45e

Comment

Working...
                                          X