Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Het grote ergernis topic deel IV

Collapse
This topic is closed.
X
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• leopold II, da's toch die grote eerste tunnel wanneer je koekelberg passeert en brussel binnen rijdt?

bij het buitengaan van die tunnel, je gaat omhoog, en nadien heb je een (vals) plat zodat je niet zover vooruit kunt kijken... die auto voor mij reed wellicht iets te snel waardoor hij alles moest toesmijten, and so did i.
    Last edited by koenvj; 29/06/2011, 23:05.
    bmw 116d sportshatch

Comment

• Mijn schijnbare vraag was voor de voorgaande post waarin "men" zich afvroeg wat met die vrachtwagens achter u ??

Dat is inderdaad de Leopold II tunnel, ik heb die weg vroeger nog gedaan toen er nog een viaduct lag. Drie banen, 's morgens twee open richting centrum en 's namiddags werd dat twee open richting Koekelberg.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door gerritbuggenhout Bekijk Berichten
        En die grote vrachtwagens achter u?

achter mij rijden nooit grote vrachtwagens ;-)
        bmw 116d sportshatch

Comment

• Van die pipo's die in mijn gat komen hangen als ik "uitbol" wanneer het verkeerslicht wat verder op rood staat.
          Of nog erger, die pipo's die nog voorbijvlammen terwijl ik "uitbol" en waarvoor ik dan extra moet bijremmen.
          Opel Vectra 1.6, Bouwjaar 1992, gekocht: 2000, (januari 2003: Total Loss)
          Citroën Saxo 1.1 Bic 5-deurs, Bouwjaar: september 1998, gekocht: februari 2003 (Verkocht: augustus 2010)
          Citroën C4 1.6 HDI 110 pk berline, Bouwjaar: maart 2007, gekocht: juli 2010 (Ingeruild: februari 2017)
          Renault Megane Grandtour GT TCe 205 EDC 2017

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door knight-rider Bekijk Berichten
            Van die pipo's die in mijn gat komen hangen als ik "uitbol" wanneer het verkeerslicht wat verder op rood staat.
            Of nog erger, die pipo's die nog voorbijvlammen terwijl ik "uitbol" en waarvoor ik dan extra moet bijremmen.
            je richtingsaanwijzer uitsteken naar links als ze nog van plan zijn in te halen (terwijl je helemaal niet links moet...)
            Alfa Romeo 156 sw 1.9 jtd 16v m-jet (sold)

Lancia Dedra 1.9 TD LX (sold)

Seat Ibiza Evo2 ​

Comment

Van die pipo's die in mijn gat komen hangen als ik "uitbol" wanneer het verkeerslicht wat verder op rood staat.
              En mensen die te hard remmen zodat ze te snel te traag gaan, waardoor ze ik die uitbol verplichten om te remmen.

Comment

• Ik haat het wanneer mensen hun richting-aanwijzer niet gebruiken bij het afslaan van de rotonde. Je kan niet zien als je staat te wachten/net toekomt of ze naast je inslaan of ze voor je neus zullen voorbijrijden.
                Audi A6 Allroad 3.0TDI Quattro Tiptronic
                Audi A5 Cabriolet 2.0TFSI Quattro S-Tronic
                BMW 320d
                Mercedes-Benz B180 CDI 'bompa'

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Mvl Bekijk Berichten
                  Ik haat het wanneer mensen hun richting-aanwijzer niet gebruiken bij het afslaan van de rotonde. Je kan niet zien als je staat te wachten/net toekomt of ze naast je inslaan of ze voor je neus zullen voorbijrijden.
                  Dan zijn er nog de mensen die hun pinker wel opzetten maar dan toch doorrijden op de rotonde .

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door geertqv Bekijk Berichten
                    je richtingsaanwijzer uitsteken naar links als ze nog van plan zijn in te halen (terwijl je helemaal niet links moet...)
                    Das nog eens een gedacht
                    Oorspronkelijk geplaatst door Martini Racing Bekijk Berichten
                    En mensen die te hard remmen zodat ze te snel te traag gaan, waardoor ze ik die uitbol verplichten om te remmen.
                    Inderdaad
                    Citroën Saxo 1.1 Bic 5-deurs, Bouwjaar: september 1998, gekocht: februari 2003 (Verkocht: augustus 2010)
                    Citroën C4 1.6 HDI 110 pk berline, Bouwjaar: maart 2007, gekocht: juli 2010 (Ingeruild: februari 2017)

Comment

Ik haat het wanneer mensen hun richting-aanwijzer niet gebruiken bij het afslaan van de rotonde. Je kan niet zien als je staat te wachten/net toekomt of ze naast je inslaan of ze voor je neus zullen voorbijrijden.
                      Oorspronkelijk geplaatst door BOM Bekijk Berichten
                      Dan zijn er nog de mensen die hun pinker wel opzetten maar dan toch doorrijden op de rotonde .
                      Een goede tip, naar de wielen kijken, dan zie je altijd waar ze naartoe willen gaan.
                      Op de pinkers vertrouw ik eigenlijk totaal niet meer op een rotonde.

Comment

• Vandaag De Haan - Antwerpen gedaan en volgende 'ergernissen':

- bestuurders met een fobie van de linker rijstrook
                        - bestuurders die een fobie hebben van de rechter rijstrook
                        - bestuuders die panische angst hebben van de mindden- en rechterrijstrook, liefst in combinatie met schrik om boven de 110 te rijden
                        - mensen die wreed onregelmatig gas geven waardoor ze elke 5 minuten enkele keren 90 en enkele keren 130 rijden
                        - beetje regen ==> 50 per uur rijden
                        ...

't Was gezellig!
                        De dokter zei vroeger dat ik een motorische achterstand heb. Ondertussen is dat rechtgezet.

1976 Volkswagen Kever 1200L
                        1990 Volvo 344
                        1991 Mercedes W124 230CE
                        2016 Skoda Octavia van 't werk

Verkocht
                        1980 Volkswagen Derby CLS
                        1990 Mercedes W124 230CE
                        2008 Renault Espace 2.0 dci 130

Comment

Een goede tip, naar de wielen kijken, dan zie je altijd waar ze naartoe willen gaan.
                          Op de pinkers vertrouw ik eigenlijk totaal niet meer op een rotonde.
                          Bedankt voor de tip! Er zijn er eigenlijk globaal gezien toch wel veel die hun pinkers niet gebruiken op rotondes, valt me op... Ik let er op en doe het bijna (99%) altijd.
                          Audi A6 Allroad 3.0TDI Quattro Tiptronic
                          Audi A5 Cabriolet 2.0TFSI Quattro S-Tronic
                          BMW 320d
                          Mercedes-Benz B180 CDI 'bompa'

Comment

Bedankt voor de tip! Er zijn er eigenlijk globaal gezien toch wel veel die hun pinkers niet gebruiken op rotondes, valt me op... Ik let er op en doe het bijna (99%) altijd.
                            Ik gebruik altijd mijn pinkers als dat nodig is, behalve als er helemaal geen andere bestuurders in de buurt zijn, dan kan het wel eens gebeuren dat ik dat niet doe.

Comment

• eigelijk zou pinken zo ingebakken moeten zitten dat je er nog ni bij nadenkt of er uberhaupt (bah wat een kutwoord) andere weggebruikers zijn

zaag-zaag

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door bobo Bekijk Berichten
                                eigelijk zou pinken zo ingebakken moeten zitten dat je er nog ni bij nadenkt of er uberhaupt (bah wat een kutwoord) andere weggebruikers zijn

zaag-zaag
                                Dat klopt eigenlijk wel

Net als de gordel vastklikken wanneer je in de auto stapt

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door bobo Bekijk Berichten
                                  eigelijk zou pinken zo ingebakken moeten zitten dat je er nog ni bij nadenkt of er uberhaupt (bah wat een kutwoord) andere weggebruikers zijn

zaag-zaag
                                  zo is dat.
                                  Je kan anders even goed langs de andere kant van de baan gaan rijden als er geen verkeer is. Of ronde punten langs de andere kant nemen.

2015 Volvo V60 D2 aut.
                                  2003 Volvo S60 2.4 benzine

Comment

Dat klopt eigenlijk wel

Net als de gordel vastklikken wanneer je in de auto stapt
                                    Dat is bij mij zeer zeker ingebakken.

Maar nu dat ik met een post-auto post bezorg draag ik geen gordel, dat gaat ook niet natuurlijk.

Maar met mijn eigen wagen, durf ik nu soms aanzetten zonder dat ik m'n gordel aanheb.
                                    Maar ik merk het wel altijd en doe hem dan om tijdens het rijden.

Comment

• mensen die op een rond punt met meerdere rijstroken op de buitenste strook een 3/4 rondje doen...

Comment

• daarentegen zijn dat net wel de broekschijters die op de dubbele baan die uitkomt op dat rond punt ook rechts blijven en zo heel veel plaats laten voor jou op dat linkse vak. Dus graag een beetje respect he

2015 Volvo V60 D2 aut.
                                        2003 Volvo S60 2.4 benzine

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Bompa Bekijk Berichten
                                          daarentegen zijn dat net wel de broekschijters die op de dubbele baan die uitkomt op dat rond punt ook rechts blijven en zo heel veel plaats laten voor jou op dat linkse vak. Dus graag een beetje respect he
                                          Helaas, dat linkse vak waar je over spreek wordt daardoor onbruikbaar: je ziet voor het rond punt iedereen naar rechts duiken, uit schrik op het rond punt een 360graden te moeten ronddraaien. In de praktijk hadden ze dus evengoed een rond punt met slechts 1 rijstrook kunnen bouwen, en dat op een weg met 2 rijstroken in elke richting. Over een bottleneck gesproken.

In verschillende andere landen moet je op de rechterrijstrook v/e rond punt de eerste afslag nemen. Dat zou imo ook in Belgie verplicht moeten zijn.

Comment

Working...
                                          X