Indien dit uw eerste bezoek is, check dan eerst de FAQ door op bovenstaande
link te klikken. Mogelijk moet u register
vooraleer u kan posten: klik op de 'registreren'-link hierboven om verder te gaan. Om berichten te lezen kiest u het forum dat u wenst te bezoeken in bovenstaande lijst.
Niet onmiddellijk een ergernis, maar eerder iets wat ik me afvraag. Als je van Gent komt richting Kortrijk, de werken op de E17. Waarom staan daar borden die aangeven dat inhalen toegelaten is voor camions? Ze beginnen vanaf het viaduct Gentbrugge en staan om de 100-tal meter in de werken zelf. Het zou natuurlijk wel tof zijn om legaal opa's in te halen die er 's nachts 50 tuffen, maar overdag durf ik me daar toch niet op het tweede wagen om in te halen, en al zeker niet bij een andere camion.
Zouden de wegenwerkers gemist zijn van bordje of mis ik iets?
Mij 100 minuten, moe hier moet gewerkt worden hé , jij hebt vakantie, sluit dat internet toch af man
internet is ook ontspanning!
Er zijn er die op aw zitten tijdens 't werk, ik doe het in mijn verlof
(terwijl de kinderen in 't zwembad zitten surf ik of lees ik een boek, of doe ik wat mee; we hebben 5 dagen overal naartoe geweest, nu was het twee dagen dolce farniente)
Niet onmiddellijk een ergernis, maar eerder iets wat ik me afvraag. Als je van Gent komt richting Kortrijk, de werken op de E17. Waarom staan daar borden die aangeven dat inhalen toegelaten is voor camions? Ze beginnen vanaf het viaduct Gentbrugge en staan om de 100-tal meter in de werken zelf. Het zou natuurlijk wel tof zijn om legaal opa's in te halen die er 's nachts 50 tuffen, maar overdag durf ik me daar toch niet op het tweede wagen om in te halen, en al zeker niet bij een andere camion.
Zouden de wegenwerkers gemist zijn van bordje of mis ik iets?
Het probleem met de vorige fase was dat vrachtwagenchauffeurs allemaal braaf achter mekaar bleven, maar dat er zoveel vrachtwagens waren dat de file van vrachtwagens tot ver buiten de werkten reikte (vaak nog zelfs voor de borden die aankondigden dat er werken waren) en het autoverkeer op de twee overige rijvakken vlot kon doorrijden. Dus kreeg je vrachtwagenchauffeurs die nietsvermoedend aan 90 per uur met auto's naast hen op stilstaande vrachtwagens inreden.
Door die vrachtwagens nu op twee rijvakken te verzamelen, is het debiet van de vrachtwagens groter, zijn de files minder lang en wordt het autoverkeer ook wat opgehouden zodat de file ook gelijkmatig over alle rijstroken verdeeld is.
Het probleem met de vorige fase was dat vrachtwagenchauffeurs allemaal braaf achter mekaar bleven, maar dat er zoveel vrachtwagens waren dat de file van vrachtwagens tot ver buiten de werkten reikte (vaak nog zelfs voor de borden die aankondigden dat er werken waren) en het autoverkeer op de twee overige rijvakken vlot kon doorrijden. Dus kreeg je vrachtwagenchauffeurs die nietsvermoedend aan 90 per uur met auto's naast hen op stilstaande vrachtwagens inreden.
Door die vrachtwagens nu op twee rijvakken te verzamelen, is het debiet van de vrachtwagens groter, zijn de files minder lang en wordt het autoverkeer ook wat opgehouden zodat de file ook gelijkmatig over alle rijstroken verdeeld is.
De files zijn idd volledig weg en waren vroeger levensgevaarlijk. We stonden zoals je zegt in een lange rij en als er een auto een afrit wou nemen moest die bijna stoppen op het tweede vak terwijl z'n achterliggers gewoon (idioot) 120 reden.
Maar wel nog niemand gezien die inhaalde.
Ma echt in het midden? mss was het voor 10 sec. in den donker?
Graag meer info
Sowieso dat jij het was hé
Gisteren een ergernis op de parking van een shopping center.
Een corsa met zo'n oud vrouwtje/bommatje/whatever die met haar auto stilviel. Geen probleem, ware het niet dat ik daar 5 minuten heb mogen stil staan tot ze haar auto terug aan de praat kreeg.
De pinkers en ruitenwissers kon ze dan weer wel goed bedienen. Het regende op die moment niet maar dat zijn details hé
De dokter zei vroeger dat ik een motorische achterstand heb. Ondertussen is dat rechtgezet.
1976 Volkswagen Kever 1200L
1990 Volvo 344
1991 Mercedes W124 230CE
2016 Skoda Octavia van 't werk
Ik erger me aan treintjes. 1 bompa / Fransman vooraan tegen 50-60, de drie eerste volgers durven niet inhalen en al wat achterkomt kan het niet meer veilig doen. Dan maar 1 voor 1 beginnen inhalen bij de minste ruimte en uiteraard faren krijgen.
Van die onnozele mensen die hun auto op 2 parkeerplaatsen zetten terwijl heel de parking vol staat, als ge schrik hebt voor krassen gaat dan op een parking verder staan of komt me de fiets.
Doe ik altijd, maar dan wel helemaal achteraan waar normaal plaats is.
Staat de parking echt vol dan kies ik mijn plaats bewust, dwz, ergens aan een kant waar ik dan zelf kies om extra plaats te laten, of op een plaats waar niemand naast me staat.
Ik snap niet waarom de parkeerplaatsen noet wat groter worden gemaakt ? Soms is het zelf niet mogelijk om de deur voldoende te openen ! Als je dan een maxi cosi meehebt krijg je hem er niet in of uit ....
Daarom kies ik zelf voor een" aangepaste" oplossing voor de situatie.
Comment