Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Het grote ergernis topic deel IV

Collapse
This topic is closed.
X
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Oorspronkelijk geplaatst door Ragazza_loco Bekijk Berichten
    Dat was om 6u....
    Die mens doet ook maar z'n werk. Zolang ze in hun spiegels kijken bij het terug vertrekken ben ik al blij. In druk verkeer zou ik uw ergernis nog enigszins snappen, maar om 6u 's ochtends stoort hij daar toch bijna niemand mee?

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door gerritbuggenhout Bekijk Berichten

Als facteur doet je dit toch wel even

Ma echt in het midden? mss was het voor 10 sec. in den donker?

Graag meer info
      In het midden van de weg stond hij....
      Op dat uur (6u) is het normaal zeer rustig op de weg, maar op deze weg durven ze echt wel hard te rijden.

Bij mij in het dorp heb ik al heel wat gezien van die mannen. Zo rijden ze met dat autoke tot net aan de brievenbus en hangen ze uit het raam om de post in de brievenbus te steken. Zeeeeer grappig zicht .

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door |) ][ |V| ][ Bekijk Berichten
        Die mens doet ook maar z'n werk. Zolang ze in hun spiegels kijken bij het terug vertrekken ben ik al blij. In druk verkeer zou ik uw ergernis nog enigszins snappen, maar om 6u 's ochtends stoort hij daar toch bijna niemand mee?
        Eigenlijk ergerde ik me er niet aan, vond het gewoon gevaarlijk wat die kerel deed. En tuurlijk hij doet ook maar zijn werk .
        Ben wel vergeten te vermelden dat dit wel voor een felle bocht was, degene die net uit die bocht komt kan dan wel even verschieten.
        Op deze weg rijden ze vrij hard en zeker op dat uur.

Comment

Op dat uur (6u) is het normaal zeer rustig op de weg, maar op deze weg durven ze echt wel hard te rijden.

Bij mij in het dorp heb ik al heel wat gezien van die mannen. Zo rijden ze met dat autoke tot net aan de brievenbus en hangen ze uit het raam om de post in de brievenbus te steken. Zeeeeer grappig zicht .
          Zie ik hier ook vaak gebeuren, en die kerels halen daar stoten voor uit hoor...

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Yaqub Bekijk Berichten

Heb je op die prachtige baan in Saint-Rémy-de-Provence gereden? Naar Cavaillon toe. De Route d'Orgon ofzo, echt zalig rijden op een zomeravond.
            inderdaad!
            Langs de D27 én langs de D5 gereden, beide prachtige stukjes weg
            Heb zelfs een stukje gefilmd dacht ik.

2015 Volvo V60 D2 aut.
            2003 Volvo S60 2.4 benzine

Comment

• En de fransmannen kennen niks, maar dan ook niks van rijstrookdiscipline.
              Erg. Zelfs eentje die woest werd toen hij rechts voorbijgestoken werd, toen kon hij wél ineens versnellen en van rijvak veranderen om me proberen in te halen.
              Maar gelukkig had hij zijn verstand thuisgelaten want hij reed zichzelf vast tussen de andere knoeiers en even later was hij me al vergeten. Gelukkig maar.
              En dan ineens een electronisch bord: "verboden rechts in te halen".
              GVD!!! zet daar eens op "verplicht rechts te houden"!
              't Is daar al even erg als bij ons. Erger.
              Last edited by Bompa; 23/07/2011, 23:56.

2015 Volvo V60 D2 aut.

Comment

Ik zit soms op m'n linker armleuning en steek zo de post erin.

Meestal kan ik dicht genoeg rijden ('k denk dat ik ongeveer iets minder dan de helft van de brieven azo in de bus plooi )

soms ben je zo met je volgende brievenbus bezig dat je niet oplet dat je je wagen in een bocht zet.

'k zou hier m'n boeken moeten opendoen amai

Comment

• Mijn ergernis om 4u30 in den donker op de Expressweg in Brugge
                  http://maps.google.be/maps?q=51.1928...num=1&t=h&z=19

Daar rijdt een fietser in tegengestelde richting op het 2 de vak denk ik (toch zeker op een rijvak, en geen fietspad)
                  Ik begon daar bijna te panikeren dak de verkeerde richting op gereden was en zou spookrijden, kan niet want had geen borden gezien en er staan er genoeg.

Enfin, 't was levensgevaarlijk, 't moest daar maar een djonhy zijn bocht aan 70 nemen ik denk datum nekeer ging kunnen vliegen.

2de ergernis, ((FUCKING BRITISH PEOPLE))
                  Die rijden in het holst van de nacht op de 2de rijstrook -,- terwijl er niemand in hun buurt te spotten valt.
                  Meer Britten gespot dan Belgen

3de ergernis 'k ben rechts ingehaald geweest, maar toen zat ik als passagier, kwam echt slecht éh nen tamzak die geen zin had om links voorbij te steken zeker te druk naar z'n gedacht verzkr. (ok wij reden maar iets van 100 110.)

Comment

• dan moet je rechts houden.

2015 Volvo V60 D2 aut.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Bompa Bekijk Berichten
                      En de fransmannen kennen niks, maar dan ook niks van rijstrookdiscipline.
                      Erg. Zelfs eentje die woest werd toen hij rechts voorbijgestoken werd, toen kon hij wél ineens versnellen en van rijvak veranderen om me proberen in te halen.
                      Maar gelukkig had hij zijn verstand thuisgelaten want hij reed zichzelf vast tussen de andere knoeiers en even later was hij me al vergeten. Gelukkig maar.
                      En dan ineens een electronisch bord: "verboden rechts in te halen".
                      GVD!!! zet daar eens op "verplicht rechts te houden"!
                      't Is daar al even erg als bij ons. Erger.
                      Soms staat dat ook op die borden en aan sommige péages staan borden "sur l'autoroute on roule a droite", maar ze hebben te weinig inzicht om het te snappen. Wat ik ze soms zie doen is hilarisch en triest tegelijk. Invoegen tegen meer dan 70 op de snelweg heb ik daar ook nog maar heel zelden gezien, meestal komen ze de oprit op aan 60, kijken ze als ze bijna de oprit ten einde zijn even in de spiegel en komen ze ofwel zo de snelweg op, of gooien ze alles dicht omdat ze naast een camion zitten. Dat of ze voegen gewoon vooraan de oprit al in tegen 50.
                      Deze week ook nog gehad, helemaal in 't begin van de oprit komt die invoegen aan nog geen 60, vlak voor mijn neus. Verstralers + luchthoorn en meneer de Fransman zat met een ei in z'n broek snel terug op de oprit. Daarna kwam hij uiteraard al claxonneren voorbij. Als ik dan in bedrijven kom, zijn die mannen nochtans niet dwazer dan in andere landen, maar plaats ze in een auto en ze veranderen in onbeschofte, egoïstische mongolen zonder inzicht.

Comment

3de ergernis 'k ben rechts ingehaald geweest, maar toen zat ik als passagier, kwam echt slecht éh nen tamzak die geen zin had om links voorbij te steken zeker te druk naar z'n gedacht verzkr. (ok wij reden maar iets van 100 110.)
                        Oorspronkelijk geplaatst door Bompa Bekijk Berichten
                        dan moet je rechts houden.
                        Dan doe ik ook geen moeite om naar 't derde op te schuiven ze ... Ik zou me als passagier eerder ergeren aan de chauffeur die tegen 100 in 't midden plakt. En me schamen.

Comment

• één van ons twee snapt iets niet.
                          Jij reed mee met iemand die rechts voorbijgestoken werd.
                          Die gast waar jij mee meereed moet rechts houden, dan kan hij niet rechts voorbijgestoken worden.
                          Is hier al duusd keer gezegd geweest eigenlijk.

2015 Volvo V60 D2 aut.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Bompa Bekijk Berichten
                            één van ons twee snapt iets niet.
                            Jij reed mee met iemand die rechts voorbijgestoken werd.
                            Die gast waar jij mee meereed moet rechts houden, dan kan hij niet rechts voorbijgestoken worden.
                            Is hier al duusd keer gezegd geweest eigenlijk.
                            "Een van ons twee" slaat dan niet op mij? Ik wou eigenlijk net hetzelfde zeggen. In de plaats van diegene die hen rechts inhaalde, zou ik hetzelfde doen. En me dus ergeren aan de middenvaksrijder.

Comment

Die rijden in het holst van de nacht op de 2de rijstrook -,- terwijl er niemand in hun buurt te spotten valt.
                              Meer Britten gespot dan Belgen

Mag ik de combinatie van uw 2de en 3de ergernis grappig vinden?
                              Oorspronkelijk geplaatst door Daxter
                              Zelfs als ge met uw stuur draait, voelde den auto bewegen.

Comment

• lol, als middenvakrijder je ergeren dat je rechts wordt voorbijgestoken, oh ironie...

Comment

Ik doe dat ook soms, op het 2e rijden als er niemand op het 1e zit, die spoorvorming op het 1e is (soms) overdreven.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door |) ][ |V| ][ Bekijk Berichten
                                    "Een van ons twee" slaat dan niet op mij? Ik wou eigenlijk net hetzelfde zeggen. In de plaats van diegene die hen rechts inhaalde, zou ik hetzelfde doen. En me dus ergeren aan de middenvaksrijder.
                                    Dimi, eigenlijk niet, meestal vind ik uw posts perfect ok
                                    Ik zal het dus niet gesnapt hebben....

Oorspronkelijk geplaatst door Martini Racing Bekijk Berichten
                                    Ik doe dat ook soms, op het 2e rijden als er niemand op het 1e zit, die spoorvorming op het 1e is (soms) overdreven.
                                    Larie en apekool.
                                    Als ik met m'n zomerbanden rijd, is m'n wagen zeer gevoelig voor spoorvorming. Dan nog geen haar op m'n hoofd die eraan denkt om moedwillig de wet te overtreden.
                                    De spoorvorming is nergens in dit land zo erg dat het toch verantwoord zou zijn om even asociaal te doen als op twee vakken te parkeren. Want daar heeft bijna iedereen blijkbaar last mee, maar ondertussen rijdt heel het land wel in 't midden van de autosnelweg. Waarom, ik snap het tot de dag vandaag nog steeds niet.
                                    De enige reden die ik kan bedenken is dat door hun eigen onkunde ze zichzelf continu vastrijden (lees: te weinig kijken in de spiegels, slechts kijken als ze voorbij willen en "oei, daar is een vrachtwagen, ik kan er niet meer tussen op het tweede, pfff, ik ga op dat tweede vak blijven want anders geraak ik daar nooit meer op").
                                    Voor de tweede maal op dit forum: zeg me een plaats in België waar het zeer slecht gesteld is met de spoorvorming.
                                    Last edited by Bompa; 24/07/2011, 13:00.

2015 Volvo V60 D2 aut.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door quadrifoglio Bekijk Berichten
                                      Mag ik de combinatie van uw 2de en 3de ergernis grappig vinden?
                                      Nice gezien

Ewel ik moet zeggen om op het eerste vak te rijden ging hij waarschijnlijk te dicht op zijn voorligger rijden, zoals je weet moet je wel een beetje afstand houden.
                                      Maar als er nu iemand is die van de minimale afstand gebruik wilt maken om rechts voorbij te steken.

Achja ik zelf heb een heel andere rijstijl.
                                      Maar hij moest naft sparen dus traag

Ik in tegendeel heb nog eens de vmax getest, 182.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Wax-it.be Bekijk Berichten
                                        Doe ik altijd, maar dan wel helemaal achteraan waar normaal plaats is.

Staat de parking echt vol dan kies ik mijn plaats bewust, dwz, ergens aan een kant waar ik dan zelf kies om extra plaats te laten, of op een plaats waar niemand naast me staat.

Ik snap niet waarom de parkeerplaatsen noet wat groter worden gemaakt ? Soms is het zelf niet mogelijk om de deur voldoende te openen ! Als je dan een maxi cosi meehebt krijg je hem er niet in of uit ....

Daarom kies ik zelf voor een" aangepaste" oplossing voor de situatie.
                                        Tuurlijk als de parking leeg is, of ergens vanachter. Maar op een overvolleparking vind ik dat imo gewoon boertig.

Gisteren naar Rosada in Nederland geweest en daar op de parking hebben ze 4 of 5 klinkers afstand tussen 2 plaatsen gelegd om makkelijk in en uit stappen. Ze kunnen hier nog veel leren van Nederland.
                                        BMW X5 45e

Comment

• ja hier en daar zijn er bij rosada zulke plekken, maar zeker niet heel de parking

ik hou ook van holland en hun urbanisatie, die hebben ondanks hun grotere bevolkingsdichheid nog open plek om zo'n mega-gedoe neer te poten

Comment

Working...
                                          X