Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Het grote ergernis topic deel IV

Collapse
This topic is closed.
X
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• http://maps.google.be/maps?q=51.0726...k&vpsrc=6&z=19

Daar zo op die plaats. Je kan al zien dat daar wat auto's langs alle twee kanten geparkeerd staan.

Ik ben rood.

Ik ben rood .
    De tegenligger is groen.
    Paars ben ik er niet zeker van als daar auto's geparkeerd staan.
    Volgens mij moet die tegenligger toch stoppen omdat hij een obstakel heef?
    (of moest ik al SUUPERLANG, op voorhand gestopt zijn?)
    Bijgevoegde Bestanden

Comment

• Jij hebt voorrang, want jij hebt uw manoeuvre als eerste uitgevoerd.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door DRIVER-W Bekijk Berichten
        Jij hebt voorrang, want jij hebt uw manoeuvre als eerste uitgevoerd.
        Zoiets bewijzen in geval van ongeval is natuurlijk een heel andere zaak.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Martini Racing Bekijk Berichten
          Zoiets bewijzen in geval van ongeval is natuurlijk een heel andere zaak.
          indien ik niet geremd had, en hij op mij reed. dan was het toch wel redelijk obvious dat ik eerst mijn manoeuvre deed.

Ik wilde gewoon weten als ik terecht geen plaats maakte

Zonet op een kruispunt bijna mijn voorrang niet gekregen.
          was net aan het heel toe'n (maar ik kon nog stopppen ) zij was gewoon wat ver gestopt.
          Ze was ook aan het leren rijden denk ik.
          Want heb haar nog gezien in mijn plaatselijk café, en volgens mij heeft ze nog geen rijbewijs enfin, afwijking.

Als er dus iemand mij geen voorrang verleend ben ik dan ook wel zo slecht om tot op het laatste moment te remmen.

Maar gisteren was ik even aan het twijfelen als ik in mijn recht was.

Comment

• Gisteren een goede 10 minuten stil gestaan aan een kruispunt van de A12 in boom. Kruispunt volledig in deadlock en niemand die kon/wilde moven. Goed gelachen wel

Comment

• Autokeuring en saxo = rode kaart

Comment

• Euh, diegene die hindernissen aan zijn kant heeft, moet stoppen. Logisch ook dat die groene doorreed.

Die groene deed helemaal geen manoever, en iedereen die een manoever doet, moet voorrang geven aan alle andere weggebruikers.

15.2. De bestuurder moet, bij het kruisen een voldoende zijdelingse afstand laten en, zo nodig, naar rechts uitwijken.

De bestuurder, waarvan het doorrijden belemmerd wordt door een hindernis of door de aanwezigheid van andere weggebruikers, moet vertragen en, zo nodig, stoppen om de tegemoetkomende weggebruikers doorgang te verlenen.
                In principe had je dus supervroeg moeten stoppen.
                Last edited by ; 11/08/2011, 18:36.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door wooter Bekijk Berichten
                  Euh, diegene die hindernissen aan zijn kant heeft, moet stoppen. Logisch ook dat die groene doorreed.

Die groene deed helemaal geen manoever, en iedereen die een manoever doet, moet voorrang geven aan alle andere weggebruikers.

Die groene auto moet toch evenzeer uitwijken?

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door wooter Bekijk Berichten
                    Euh, diegene die hindernissen aan zijn kant heeft, moet stoppen. Logisch ook dat die groene doorreed.

Ze hebben beide hindernissen aan hun kant?

Aan zijn tekeningkse te zien is hij bijna bij de laatste wagen en die andere moet nog beginnen met inhalen. Dan is het toch niet meer dan normaal dat de andere wacht? Of moet de tekenaar dan helemaal terug naar achter rijden als er iemand aankomt

Nuja op zen tekeningske kunnen ze wel met 2 gemakkelijk naast elkaar
                    BMW X5 45e

Comment

• voila, elke regel valt te betwisten

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door kefkie Bekijk Berichten
                        Ze hebben beide hindernissen aan hun kant?

Aan zijn tekeningkse te zien is hij bijna bij de laatste wagen en die andere moet nog beginnen met inhalen. Dan is het toch niet meer dan normaal dat de andere wacht? Of moet de tekenaar dan helemaal terug naar achter rijden als er iemand aankomt

Nuja op zen tekeningske kunnen ze wel met 2 gemakkelijk naast elkaar
                        Gelijk ik zo goed kan tekenen

Om eerlijk te zijn, was er plaats genoeg om te passeren maar ik vertikte het omdat hij moest wachten voor zijn obstakel.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Torqeunstein Bekijk Berichten
                          Autokeuring en saxo = rode kaart
                          Afgekeurd op achterste vering zeker?

Met de mijne ook gehad, afgekeurd op vering, laat nieuwe vering steken en word terug afgekeurd, op dat moment begon het te dagen dat mijn originele vering helemaal niet kapot was geweest (en tegelijkertijd begon het bloed er langs mijn ogen en oren uit te stromen) en ik dus nutteloze kosten had gedaan.
                          Even naar de leidinggevende gevraagd, vrij ambetant mijn verhaal gedaan en gevraagd hoe het mogelijk is dat een auto die van't fabriek af wordt goedgekeurd en die door de Belgische staat wordt op de openbare weg toegelaten, door hun bende debielen wordt afgekeurd terwijl hij volledig origineel staat.
                          Die kerel was supernerveus en gelijk een wild dier steeds naar de deur aan het kijken alsof hij zijn vluchtweg wou gereed hebben als het mis ging lol, (eerlijk gezegd had ik veel zin om hem een paar toeken op zijne neus te geven, want ge weet dat ge daar gewoon uitgeperst wordt, maar bon, dan wint de staat nog eens op u natuurlijk).

Enfin, niets hielp... tot ik mijn garagist met krek dezelfde wagen liet gaan en hij er direct door was.
                          Moet er nog zand zijn...

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Xytras Bekijk Berichten

Met de mijne ook gehad, afgekeurd op vering, laat nieuwe vering steken en word terug afgekeurd, op dat moment begon het te dagen dat mijn originele vering helemaal niet kapot was geweest (en tegelijkertijd begon het bloed er langs mijn ogen en oren uit te stromen) en ik dus nutteloze kosten had gedaan.
                            Even naar de leidinggevende gevraagd, vrij ambetant mijn verhaal gedaan en gevraagd hoe het mogelijk is dat een auto die van't fabriek af wordt goedgekeurd en die door de Belgische staat wordt op de openbare weg toegelaten, door hun bende debielen wordt afgekeurd terwijl hij volledig origineel staat.
                            Die kerel was supernerveus en gelijk een wild dier steeds naar de deur aan het kijken alsof hij zijn vluchtweg wou gereed hebben als het mis ging lol, (eerlijk gezegd had ik veel zin om hem een paar toeken op zijne neus te geven, want ge weet dat ge daar gewoon uitgeperst wordt, maar bon, dan wint de staat nog eens op u natuurlijk).

Enfin, niets hielp... tot ik mijn garagist met krek dezelfde wagen liet gaan en hij er direct door was.
                            Moet er nog zand zijn...
                            Een zak zand had misschien geholpen voor de achteras, ja

Comment

• idd. Volgens hun zyn de schokdempers kapot maar met 24000km op de teller betwyfel ik dit. Ik had al gdacht om men reservewiel met lood te vullen. Volgens my zyn die mannen nie eens geschoold als automecanicien. Kvin et belachelyk!!

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Xytras Bekijk Berichten

Moet er nog zand zijn...
                                Is thans simpel, de druk in de banden wat zachter zetten en je geraakt erdoor zonder problemen.
                                Ik heb jaren eene Saxo gehad, geen enkele keer afgekeurd, altijd direct groene kaart.
                                Opel Vectra 1.6, Bouwjaar 1992, gekocht: 2000, (januari 2003: Total Loss)
                                Citroën Saxo 1.1 Bic 5-deurs, Bouwjaar: september 1998, gekocht: februari 2003 (Verkocht: augustus 2010)
                                Citroën C4 1.6 HDI 110 pk berline, Bouwjaar: maart 2007, gekocht: juli 2010 (Ingeruild: februari 2017)
                                Renault Megane Grandtour GT TCe 205 EDC 2017

Comment

• Of gewoon effectief een zak zand van 50kg in de koffer leggen!
                                  Opel Astra Sports Tourer, 1.3CDTi ecoFLEX:
                                  BMW E90 320d:

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Skyrider Bekijk Berichten
                                    Of gewoon effectief een zak zand van 50kg in de koffer leggen!
                                    Bij de autokeuring in Brugge waar ik vorige week ben geweest om mijn auto te laten keuren deden ze zowel bij mij als alle anderen de koffer open. Mee oppassen dus. Misschien leggen op de plaats van het reservewiel, daar hebben ze volgens mij niet gekeken.

Comment

• En bij die "randgevallen" weten ze ook wel hoeveel dat achteraan ongeveer moet wegen

Bandenspanning 0.2 bar onder de laagste waarde zetten die in het boekje staat voor de achteras.

Comment

• Daarnet phaarde iemand naar mij. maar mijn grootlicht stond niet aan.
                                        maar stond wel op stand 0
                                        er zat ook niemand in de wagen waardoor ze hoog stonden.
                                        Zouden mijn lichten dan slecht afgesteld staan?
                                        't is ambetant op stand 1 zie ik niet ver.

Comment

• vanmorgen op den e17 weer nen slimmen gehad; ik rij op tweede vak kijk in mijn spiegel en daar rijdt een audi a6 op derde vak al ganse tijd op zelfde afstand (een50-70m achter mij). Zet mijn knipperlicht aan ga naar links; eens ik op op derde vak zit kijk ik door middenspiegel zit dat kalf op mijnen achterbumper te flikkeren met zijn lichten. eens de auto voorbij ga ik weer naar tweede vak. komt hij mij voorbij; komt naar rechts en begint og eens te remmen. dan zie ik zijn nummerplaat en twas zo een TXL plaatje maw een taxipipo. Jammer genoeg stond er geen naam van taxibedrijf op of ze hadden daar zeker een telefoontje gekregen.

Had hij gewoon zijn snelheid aangehouden en niet rap het gaatje willen dichtrijden had ik
                                          hem geen moment aan het hinderen geweest. Nogal goed dat ik geen opvliegende persoon ben of ik had nog eens op mijn rem gestaan toen hij begon te flikkeren.

Comment

Working...
                                          X