Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Het grote ergernis topic deel IV

Collapse
This topic is closed.
X
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Oorspronkelijk geplaatst door Timmeke-Tim Bekijk Berichten
    Logica zelve!

Helaas heb je vaak van die eikels die denken dat ze door het aansteken van de pinker meteen ook voorrang hebben op al wat er links-achter hun zit
    Het is wel een andere situatie als die waarover het hier gaat, maar de gemiddelde buschauffeur is ook zo een eikel.
    Als ze van hun stopplaats vertrekken denken die altijd dat ze voorrang hebben tewijl dat enkel het geval is in de bebouwde kom
    Opel Vectra 1.6, Bouwjaar 1992, gekocht: 2000, (januari 2003: Total Loss)
    Citroën Saxo 1.1 Bic 5-deurs, Bouwjaar: september 1998, gekocht: februari 2003 (Verkocht: augustus 2010)
    Citroën C4 1.6 HDI 110 pk berline, Bouwjaar: maart 2007, gekocht: juli 2010 (Ingeruild: februari 2017)
    Renault Megane Grandtour GT TCe 205 EDC 2017

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Timmeke-Tim Bekijk Berichten
      Op de E313 is het afgelopen met 2 vakken voor het grootste stuk, maar ik begrijp je punt wel.
      Dat is idd een beetje asociaal, net als mensen die aan de oprit niet een beetje plaatst willen laten om in te kunnen voegen etc.

Maar uiteindelijk blijft jou actie wel fout. JIJ wil van rijstrook veranderen en een manoeuvre uitvoeren. Stel dat die middenstrookrijder volhard en er tegen rijdt, dan heb jij wel een probleem...

Ik heb ook zelden dat probleem. Als je genoeg anticipeert in het verkeer dan zorg je ervoor dat je niet vastgereden wordt. Als ik een vrachtwagen zie naderen en verkeer achter me, dan geef ik wat gas bij en haal ik de vrachtwagen mee in op het tempo van de andere rijvakken. Niemand gehinderd, iedereen gelukkig. Zelfde als ik iemand zie rechts rijden en ik zie dat ik die zou gaan "hinderen". Dan hou ik ofwel even in zodat die andere er netjes mee tussen kan, of ik versnel eventjes zodat ik voorbij ben en hij achter mij kan komen zonder hinder. Dat noemen ze hoffelijkheid zeker?

Maar er zijn van die pippo's die vinden dat ze het recht hebben om 100-110 te rijden, eender op welke strook en dan gewoon nog snel voor de andere ingooien om niet te moeten inhouden, ookal moeten daardoor 10 wagens die sneller reden op de rem gaan.
      Ze hebben dan natuurlijk ook het recht om 100-110 te rijden, ook om in te halen. Wat natuurlijk niet wegneemt dat het zeer vervelend is voor de medeweggebruikers.

Comment

• Je moet ook rekening houden niet iedere auto is even snel en trekt even goe op.
        (durf ik soms wel te vergeten)
        als ik dan achter zo iemand rij op een 2vaks dan wil ik dat die zo rap mogelijk weer naar het eerste vak gaat.

En denken dat jij volledig zicht heb over de 3de rijstrook vind ik ook wat kort door de bocht.
        Ik heb inderdaad gewacht tot ik die zag naar het 3de vak gaan.
        Maar 'k heb hem wel nooit zien pinken.

Comment

• De file van deze morgen op de E314.... 2U30 om 50km te doen. Normaal is dat een half uurke rijden

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door wooter Bekijk Berichten
            Nu herinner ik me weer wat de discussie met Bompa was

Zolang je wacht met effectief van rijstrook wisselen tot de persoon die je op de middenste rijstrook wilt gaan inhalen van rijstrook begint te wisselen is er geen probleem. Maar als die inhaler zelf niet kan opschuiven door nog sneller verkeer op het linkervak, moet je inhaler ervan uit kunnen gaan dat jij op de rechter rijstrook niet voor 'm inschiet.
            dat was een deel van de discussie. De essentie ontbreekt.

Oorspronkelijk geplaatst door gewoon ik Bekijk Berichten
            Vind ik logisch, en klinkt ook logisch.

of is er daar een probleem mee?
            neen.

Oorspronkelijk geplaatst door wooter Bekijk Berichten
            Ik laat Bompa zijn visie daar zelf op geven
            Moet dat echt?

Oorspronkelijk geplaatst door caoimhin Bekijk Berichten
            Maar als IK zie dat de persoon op het midden vak kan uitwijken naar links omdat er geen achterop komend verkeer is, dan zet ik pinker op en ga ik sowieso naar het midden vak om die vrachtwagen in te halen. Want je hebt ook van die eikels die perfect naar links kunnen maar gewoon blijven rijden.
            Voila, dat was OOK deel van de discussie.

Oorspronkelijk geplaatst door Timmeke-Tim Bekijk Berichten
            Op de E313 is het afgelopen met 2 vakken voor het grootste stuk, maar ik begrijp je punt wel.
            Dat is idd een beetje asociaal, net als mensen die aan de oprit niet een beetje plaatst willen laten om in te kunnen voegen etc.

Maar uiteindelijk blijft jou actie wel fout. JIJ wil van rijstrook veranderen en een manoeuvre uitvoeren. Stel dat die middenstrookrijder volhard en er tegen rijdt, dan heb jij wel een probleem...

Ik heb ook zelden dat probleem. Als je genoeg anticipeert in het verkeer dan zorg je ervoor dat je niet vastgereden wordt. Als ik een vrachtwagen zie naderen en verkeer achter me, dan geef ik wat gas bij en haal ik de vrachtwagen mee in op het tempo van de andere rijvakken. Niemand gehinderd, iedereen gelukkig. Zelfde als ik iemand zie rechts rijden en ik zie dat ik die zou gaan "hinderen". Dan hou ik ofwel even in zodat die andere er netjes mee tussen kan, of ik versnel eventjes zodat ik voorbij ben en hij achter mij kan komen zonder hinder. Dat noemen ze hoffelijkheid zeker?

Maar er zijn van die pippo's die vinden dat ze het recht hebben om 100-110 te rijden, eender op welke strook en dan gewoon nog snel voor de andere ingooien om niet te moeten inhouden, ookal moeten daardoor 10 wagens die sneller reden op de rem gaan.
            helemaal mee eens.

Oorspronkelijk geplaatst door gerritbuggenhout Bekijk Berichten
            Je moet ook rekening houden niet iedere auto is even snel en trekt even goe op.
            (durf ik soms wel te vergeten)
            als ik dan achter zo iemand rij op een 2vaks dan wil ik dat die zo rap mogelijk weer naar het eerste vak gaat.

En denken dat jij volledig zicht heb over de 3de rijstrook vind ik ook wat kort door de bocht.
            Voila, en dat laatste is wat me kwaad maakt. Een maneuver voer je maar uit als je zeker bent. En je bent zeker als je genoeg in je spiegels kijkt. En je kijkt genoeg in je spiegels als je anticipeert.
            Dus dit hier komen verkondigen getuigt alleen maar van ofwel
            - te weinig ervaring (niks mis mee)
            - onzekerheid (in het eerste geval ook nog normaal, na een paar jaar rijden gevaarlijk)
            - dom rijden (voor zich uit staren en pas in de spiegel kijken als je een maneuver gaat doen, nog gevaarlijker)

maar spaar me van een nieuwe polemiek.

2015 Volvo V60 D2 aut.
            2003 Volvo S60 2.4 benzine

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Ragazza_loco Bekijk Berichten
              De file van deze morgen op de E314.... 2U30 om 50km te doen. Normaal is dat een half uurke rijden
              hoe komt het? da's al niet min

2015 Volvo V60 D2 aut.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Ilias Bekijk Berichten
                Al een aantal keer sinds ik mijn rijbewijs heb naar Kortrijk gereden, en steeds me op hetzelfde punt geërgerd, namelijk de wissel van de E40 met de E403 thv Oostkamp ( deze dus: http://g.co/maps/e2as4 ).
                Op zo'n kort stuk moet er vaak praktisch 'gewisseld' worden van rijvak - zij die van Kortrijk richting Oostende rijden, met zij (waaronder ikzelf) die van Gent richting Kortrijk moeten - en met al die vrachtwagens vind ik dat toch niet plezant hoor (misschien ligt dat gewoon nog aan mijn beperkte ervaring, wie weet?)...
                Ik zou graag eens de ingenieur zien die dat getekend heeft
                Als je de bochten bekijkt voor je de wissel neemt, weet je toch goed genoeg of je er eentje zal kruisen?
                Of gaan er hier weer beweren dat je dat nooit kan zien ....
                Ik heb nu al duizenden keren die afrit genomen, en nog nooit een conflict gehad. Gewoon gas doseren.

Trouwens, die ingenieur, de beste man, is al een paar jaar geleden overleden. Hugo heeft destijds z'n best gedaan, want toen was een klaverblad mode.

2015 Volvo V60 D2 aut.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Bompa Bekijk Berichten
                  Als je de bochten bekijkt voor je de wissel neemt, weet je toch goed genoeg of je er eentje zal kruisen?
                  Of gaan er hier weer beweren dat je dat nooit kan zien ....
                  Ik heb nu al duizenden keren die afrit genomen, en nog nooit een conflict gehad. Gewoon gas doseren.

Trouwens, die ingenieur, de beste man, is al een paar jaar geleden overleden. Hugo heeft destijds z'n best gedaan, want toen was een klaverblad mode.
                  Nu zijnt ronde punten zeker in de mode?
                  Geen een die weet hoe da marcheert. rij je daar dan mooit op uw 2de strook en als ge af moet moogt ge nog de volledige rotonde afrijden met uw pinker op..
                  Ik laat die mensen toch voor ze, omdak weet dat ze vlot zijn in het verkeer, en mij dus zeker niet zullen op houden, in tegenstellen tot een persoon die iemand anders er niet voor laat.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door gerritbuggenhout Bekijk Berichten
                    Geen een die weet hoe da marcheert. rij je daar dan mooit op uw 2de strook en als ge af moet moogt ge nog de volledige rotonde afrijden met uw pinker op..
                    Ik laat die mensen toch voor ze, omdak weet dat ze vlot zijn in het verkeer, en mij dus zeker niet zullen op houden, in tegenstellen tot een persoon die iemand anders er niet voor laat.
                    Ronde punten zijn de nieuwe mode ipv de verkeerslichten.
                    Opel Vectra 1.6, Bouwjaar 1992, gekocht: 2000, (januari 2003: Total Loss)
                    Citroën Saxo 1.1 Bic 5-deurs, Bouwjaar: september 1998, gekocht: februari 2003 (Verkocht: augustus 2010)
                    Citroën C4 1.6 HDI 110 pk berline, Bouwjaar: maart 2007, gekocht: juli 2010 (Ingeruild: februari 2017)
                    Renault Megane Grandtour GT TCe 205 EDC 2017

Comment

hoe komt het? da's al niet min
                      Verlies van lading... (mout dacht ik)

Comment

'k weetnie, op de autostrade nog niet veel ronde punten tegengekomen anders zo.

2015 Volvo V60 D2 aut.

Comment

Te zien wanneer...

In de week merkt ge dat de meeste mensen het fenomeen rotonde nog wel kennen. In het weekend kunt ge idd 2 rondjes maken met uw pinker op.

Net hetzelfde met filerijden op de autostrade...
                          Tijdens de week blijven de meesten op hetzelfde vak, rustig schuiven. In het weekend ziet ge de grootste zotten van vak wisselen.

Comment

• Ik heb mij daarstraks toch serieuze vragen gesteld toen ik het journaal zag...

Het ging over de gordeldracht. Vorig weekend was daar een grote controle van op onze wegen. Nu, degenen die geen gordel droegen hadden de keuze: oftewel een kleine boete betalen, of in zo'n 'tuimelwagen' gaan zitten. WTF? Het is nu toch allang bewezen dat gordels levens redden? Voor mij mogen ze hier gerust boetes op geven van een paar honderd euro, er bestaat geen enkel excuus (op medische na) om de gordel niet te dragen!

Maar dan wel zinloos gaan flitsen op quasi lege wegen, met de daarbij horende monsterboete's

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Dimi Bekijk Berichten
                              Ik heb mij daarstraks toch serieuze vragen gesteld toen ik het journaal zag...

Het ging over de gordeldracht. Vorig weekend was daar een grote controle van op onze wegen. Nu, degenen die geen gordel droegen hadden de keuze: oftewel een kleine boete betalen, of in zo'n 'tuimelwagen' gaan zitten. WTF? Het is nu toch allang bewezen dat gordels levens redden? Voor mij mogen ze hier gerust boetes op geven van een paar honderd euro, er bestaat geen enkel excuus (op medische na) om de gordel niet te dragen!

Maar dan wel zinloos gaan flitsen op quasi lege wegen, met de daarbij horende monsterboete's
                              'k vind die tuimelwagen wel nog nuttig, 'k heb daar 1 keer ingezeten
                              Wat er allemaal rond vloog in dien auto, 't was erg.

inderdaad. soms Is de snelheidslimiet gepast. maar er is een limiet voor de ergste momenten.
                              Jammer dat dit niet variabel is, is ook wel niet echt doenbaar als een flik moet uitleggen, ja die reed te rap maarja het was een beetje druk maar

Ik heb de laatste week een rare gewoonte ontwikkeld, ik span mijn gordel aan. zo gewoon aan de riem trekken datem wa steviger zit.
                              Zijn er nog mensen die dit doen?

Comment

• uiteraard.
                                Ik ben dan ook opgegroeid in een periode dat de gordelspanner nog niet uitgevonden was.
                                En nu kan het geen kwaad om dat te blijven doen.

2015 Volvo V60 D2 aut.

Comment

uiteraard.
                                  Ik ben dan ook opgegroeid in een periode dat de gordelspanner nog niet uitgevonden was.
                                  En nu kan het geen kwaad om dat te blijven doen.
                                  komt inderdaad wrs door mijn e21(29 jaar oud)
                                  en in de pug blijft em daardoor ook wat strakker zitten ^^

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Dimi Bekijk Berichten

Jep gelezen in de Standaard (ik kan niet op de website omwille van mijn werk, als iemand de link heeft mag altijd posten).
                                    Boete 50 euro.
                                    Wel zouden iets van 63% van de botsingen een andere afloop gekend hadden als de inzittenden een gordel gedragen hebben.

De enige reden waarom het zo goedkoop is, is namelijk dat je jezelf kloot als je geen gordel draagt. Rij je tegen iemand anders, dan heeft die persoon er niet meer last van ofdat jij je gordel draagt of niet (los van het feit dat je een accident hebt gehad).
                                    In die tuimelwagen zitten heeft dan ook een sterker effect dan die boete betalen (en meer mensen kiezen voor die wagen dan te betalen).

Comment

'k weetnie, op de autostrade nog niet veel ronde punten tegengekomen anders zo.
                                      jawel ze, in Lummen zijn ze nu met 1 bezig
                                      Oorspronkelijk geplaatst door Jopi Bekijk Berichten
                                      Te zien wanneer...

In de week merkt ge dat de meeste mensen het fenomeen rotonde nog wel kennen. In het weekend kunt ge idd 2 rondjes maken met uw pinker op.

Net hetzelfde met filerijden op de autostrade...
                                      Tijdens de week blijven de meesten op hetzelfde vak, rustig schuiven. In het weekend ziet ge de grootste zotten van vak wisselen.
                                      in Kampenhout hebt ge zo 2 ronde punte vlak na mekaar, daar steek ik ook meestal voorbij op het 2de vak op het rondpunt. Heb mij al afgevraagd waarom ik daar nooit eerder commentaar op kreeg (mijn krijsende grootmoeder ni meegerekend ). Ma blijkbaar zijn er nog mense dan die de redenering hebbe van da ik vlotter ben en ni echt zal storen.

Oorspronkelijk geplaatst door Dimi Bekijk Berichten

met of zonder gordel? want met gordel lere ze het nut ook ni echt kennen

Comment

• Ik heb het waarschijnlijk ooit al eens gevraagd en geen antwoord op gekregen (ofwel ben ik het vergeten, dat kan ook ), maar waarom beboet de politie personen die geen gordel willen dragen? Je 'kloot' er toch alleen jezelf mee?

Enige reden die ik kan bedenken is dat een zwaargekwetste/dode persoon meer geld kost aan de gemeenschap?

O ja, weet je waar mijn haar van recht komt? Kinderen die gewoon los in de wagen 'rondlopen/zitten' achteraan, je ziet dat héél vaak en vooral in't weekend op de autostrade. Die kindjes moeten toch beschermd worden en zijn zelf nog niet in staat dat te snappen.

Daar mogen ze nu eens serieuze boetes opzetten

By the way, voor wie bovenstaande leest: ik ben absolute voorstander van de gordeldracht, ik rij NOOIT zonder gordel. Ik heb hem automatisch zelfs aan als ik de wagen even van de oprit rij om hem af te wassen
                                        '95 BMW E36 328i (235.700 km) Sold 04-12
                                        '94 Mazda 323F 1.6i (194.500 km) Sold 11-08
                                        '09 Fiat Doblo Malibu 1.3 JTD (169.100 km) Sold 08-16
                                        '12 Honda PCX 125 (27.750 km) Sold 12-14
                                        '13 Fiat 500 1.2i Lounge (54.500 km) Sold 11-17
                                        '16 Fiat Tipo 1.4i 16v Lounge (42.600 km) Sold 12-18
                                        '13 Abarth Punto SuperSport (122.500 km)
                                        '15 Fiat 500C 1.3 Multijet 95 (92.800 km) End of lease 01-19

'19 Abarth 595C Competizione (20.500 km)
                                        '19 Fiat Tipo 1.6 Multijet DCT S-design (64.400 km)

Comment

• + YouTube Video
                                          ERROR: If you can see this, then YouTube is down or you don't have Flash installed.

+ YouTube Video
                                          ERROR: If you can see this, then YouTube is down or you don't have Flash installed.

Nog nooit geen verhaaltje gehoord in de trend van in de ene wagen hebben ze 3 personnen gevonden in de andere 2.
                                          En achterna blijkt dat dien ene van auto verwisseld was?

("k weet niet meer zeker als 't echt gebeurt is, of waar ik het vandaan heb, m'n pa is brandweerman dan hoor je soms wel dingen )

Comment

Working...
                                          X