Ik denk dat België fenomenaal voorbeeld is van hoe goed onze chauffeurs na hun examen nog leren... Niet voor niks dat hier procentueel gezien twee keer zoveel doden in het verkeer vallen dan Nederland of Duitsland.
Mededeling
Collapse
No announcement yet.
Het grote ergernis topic deel IV
Collapse
This topic is closed.
X
X
-
Oorspronkelijk geplaatst door wooter Bekijk BerichtenIk denk dat België fenomenaal voorbeeld is van hoe goed onze chauffeurs na hun examen nog leren... Niet voor niks dat hier procentueel gezien twee keer zoveel doden in het verkeer vallen dan Nederland of Duitsland.
Ma die weten dus wel wa nen scandinavian flick is en kunnen da dus ook uitvoeren hé
alst hier 1 keer sneeuwt zitten alle auto's in de gracht of durven ze niet buiten komen.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Dimi Bekijk BerichtenHet grote probleem is dat de meesten rijlessen krijgen van hun ouders. En je kan die mensen nog eens geen ongelijk geven, want de prijzen swingen de pan uit.
Indien mijn pa ging durven naast mij zitten, dan was ik nu geslaagd als rally-piloot
Comment
-
Ohja, een verschrikkelijke grote ergernis voor mij sinds gisterennacht: het doven van de lichten op de snelweg
Fak, wat een ramp is me dat. Slecht wegdek, putten zie je amper, niet verlichte verkeersborden, mensen die met hun grootlichten rijden,...
En dan maar geld uitgeven aan de 'go for zero' acties
Comment
-
-
Oorspronkelijk geplaatst door gerritbuggenhout Bekijk BerichtenGelukkig heb ik mijn rijbewijs en ben ik af van dat stront examen.
Al doende leert men, je moet gewoon genoeg uren achter het stuur zitten PUNT
Toen ik niet graag naar een examen ging, was dat omdat ik ongerust, onzeker was. En dat kwam dan weer doordat ik het niet goed kon.
M'n rijexamen heb ik met alle plezier afgelegd. En zou ik zeker opnieuw willen doen. Straffer nog, omwille van wat ik dagelijks zie vind ik dat dit 5-jaarlijks dient herdaan te worden.
Mensen van 70 zitten al LANG achter stuur. Maar daar zeg je het, ze zitten achter hun stuur, PUNT. Toevallig rijdt die auto ook ongeveer langs waar ze willen.
Ik rijd met de wagen.
Oorspronkelijk geplaatst door Dimi Bekijk BerichtenHet grote probleem is dat de meesten rijlessen krijgen van hun ouders. En je kan die mensen nog eens geen ongelijk geven, want de prijzen swingen de pan uit.
Erg dat jij dat moet zeggen.__________________________
2015 Volvo V60 D2 aut.
2003 Volvo S60 2.4 benzine
Comment
-
Mensen willen allemaal autorijden, iets wat, buiten de aanschaf van een auto om, heel duur is (brandstof/taks/verzekering/herstellingen+onderhoud) en dan gaan ze besparen op de rijopleiding... Ik heb dat nooit gesnapt.
Voorstander hier van een 5-jaarlijks hernieuwbaar rijbewijs! Voor iedereen.'95 BMW E36 328i (235.700 km) Sold 04-12
'94 Mazda 323F 1.6i (194.500 km) Sold 11-08
'09 Fiat Doblo Malibu 1.3 JTD (169.100 km) Sold 08-16
'12 Honda PCX 125 (27.750 km) Sold 12-14
'13 Fiat 500 1.2i Lounge (54.500 km) Sold 11-17
'16 Fiat Tipo 1.4i 16v Lounge (42.600 km) Sold 12-18
'13 Abarth Punto SuperSport (122.500 km)
'15 Fiat 500C 1.3 Multijet 95 (92.800 km) End of lease 01-19
'19 Abarth 595C Competizione (20.500 km)
'19 Fiat Tipo 1.6 Multijet DCT S-design (64.400 km)
Comment
-
lessen uit te moeten geven, en in vergelijking met wat je vervolgens aan verzekeringen, belastingen en aankoop van auto's moet betalen is dat geen geld.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door wooter Bekijk BerichtenJe moet al een dikke nul zijn om meer dan 1000€ aan
lessen uit te moeten geven, en in vergelijking met wat je vervolgens aan verzekeringen, belastingen en aankoop van auto's moet betalen is dat geen geld.
²²²
Hoe ik het gedaan heb, vond ik echt ideaal: 20u les met rijinstructeur, die je de basis bijbrengt (face it... je kan dan rijden, maar nog niet rijden), nadien een jaar met pa als vaste begeleider (ik mocht alleen de baan niet op, maar had wel 8000km gereden na een jaar) en dan voor het examen nog eens 2u les om de foutjes eruit te halen).'95 BMW E36 328i (235.700 km) Sold 04-12
'94 Mazda 323F 1.6i (194.500 km) Sold 11-08
'09 Fiat Doblo Malibu 1.3 JTD (169.100 km) Sold 08-16
'12 Honda PCX 125 (27.750 km) Sold 12-14
'13 Fiat 500 1.2i Lounge (54.500 km) Sold 11-17
'16 Fiat Tipo 1.4i 16v Lounge (42.600 km) Sold 12-18
'13 Abarth Punto SuperSport (122.500 km)
'15 Fiat 500C 1.3 Multijet 95 (92.800 km) End of lease 01-19
'19 Abarth 595C Competizione (20.500 km)
'19 Fiat Tipo 1.6 Multijet DCT S-design (64.400 km)
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door wooter Bekijk BerichtenIk denk dat België fenomenaal voorbeeld is van hoe goed onze chauffeurs na hun examen nog leren... Niet voor niks dat hier procentueel gezien twee keer zoveel doden in het verkeer vallen dan Nederland of Duitsland.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Dimi Bekijk BerichtenHet zal de laatste niet zijn: http://www.hln.be/hln/nl/957/Belgie/...-snelweg.dhtml
Kunnen ze nog noodverlichting of iets verplichten =/
Oorspronkelijk geplaatst door Bompa Bekijk BerichtenIk vind dit een erge uitspraak.
Toen ik niet graag naar een examen ging, was dat omdat ik ongerust, onzeker was. En dat kwam dan weer doordat ik het niet goed kon.
M'n rijexamen heb ik met alle plezier afgelegd. En zou ik zeker opnieuw willen doen. Straffer nog, omwille van wat ik dagelijks zie vind ik dat dit 5-jaarlijks dient herdaan te worden.
Mensen van 70 zitten al LANG achter stuur. Maar daar zeg je het, ze zitten achter hun stuur, PUNT. Toevallig rijdt die auto ook ongeveer langs waar ze willen.
Ik rijd met de wagen.
nog zo een dooddoener.
Erg dat jij dat moet zeggen.
Waren er ook niet zo'n plannen?
Indien ik morgen mijn examen opnieuw zou moeten doen denk ik met 95% zekerheid te kunnen zeggen dat ik zal slagen.
Ik weet dan ook wat ik eigenlijk niet zo goed kan omdat ik het niet veel doe. pinkers tijdens parallel parkeren of keren in een straat
Ik vergat in het begin veel mijn pinkers, het is maar door te rijden dat ik het mezelf bijgeleerd heb.
'k sluit wel nog altijd niet mijn deuren als ik rijdt
Zou ook iets standaard moeten zijn dat je niet mag vergeten.
Comment
-
ik ergerde mij daarstraks aan de Tiguan op het tweede rijvak, die bleef rijden terwijl er op het eerste vak niks reed. Toen ik m voorbijging, liet ie me even zien waar zijn grootlichten zitten, omdat ie vond dat ik te dicht voor hem terug invoegde... om vervolgens even mijn snelheid te gaan aanhouden en dan terug verder te tuffen aan een lagere snelheid, nog steeds op het tweede vak.
Ik heb m even gewezen dat het eerste vak volledig vrij was (met een ruime armbeweging en het feit dat ik er zelf ging rijden), maar dat mocht niet baten. jammer.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door timothy Bekijk Berichten²²²
Hoe ik het gedaan heb, vond ik echt ideaal: 20u les met rijinstructeur, die je de basis bijbrengt (face it... je kan dan rijden, maar nog niet rijden), nadien een jaar met pa als vaste begeleider (ik mocht alleen de baan niet op, maar had wel 8000km gereden na een jaar) en dan voor het examen nog eens 2u les om de foutjes eruit te halen).
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Bompa Bekijk Berichtennog zo een dooddoener.
Erg dat jij dat moet zeggen.
Zelf heb ik trouwens 20 uur rijles gevolgd (zelf betaald btw), en een paar dagen voor mijn examen heb ik nog 2 uur extra rijles gevolgd om mijn rijgedrag te 'perfectioneren'. En als ik eerlijk moet zijn, ik merk goed het verschil bij mijn leeftijdsgenoten die hebben leren rijden met hun ouders.
Comment
-
Ik heb eigenlijk mezelf leren rijden
Want als het van mijne pa moest komen
Uiteindelijk geflest met men examen omdat ik "te lang" achter een traktor had gereden. Kon echter niet voorbij omdat er een tegenligger afkwam die net voor de traktor naar links afsloeg. De examinator had die dus niet gezien
Tweede keer geflest omdat ik volgens die pipo toen geen enkele keer stopte waar het voorrang van rechts was, wat ik wel gedaan had.
Dan enkele uren rijles, die rijinstructeur zijn woorden "Maar u rijd perfect, ik snap echt niet wat ik u nog kan leren"Opel Vectra 1.6, Bouwjaar 1992, gekocht: 2000, (januari 2003: Total Loss)
Citroën Saxo 1.1 Bic 5-deurs, Bouwjaar: september 1998, gekocht: februari 2003 (Verkocht: augustus 2010)
Citroën C4 1.6 HDI 110 pk berline, Bouwjaar: maart 2007, gekocht: juli 2010 (Ingeruild: februari 2017)
Renault Megane Grandtour GT TCe 205 EDC 2017
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door knight-rider Bekijk BerichtenIk heb eigenlijk mezelf leren rijden
Want als het van mijne pa moest komen
Uiteindelijk geflest met men examen omdat ik "te lang" achter een traktor had gereden. Kon echter niet voorbij omdat er een tegenligger afkwam die net voor de traktor naar links afsloeg. De examinator had die dus niet gezien
Tweede keer geflest omdat ik volgens die pipo toen geen enkele keer stopte waar het voorrang van rechts was, wat ik wel gedaan had.
Dan enkele uren rijles, die rijinstructeur zijn woorden "Maar u rijd perfect, ik snap echt niet wat ik u nog kan leren"
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Dimi Bekijk BerichtenDat zeggen al de gebuisden
Comment
Comment