Indien dit uw eerste bezoek is, check dan eerst de FAQ door op bovenstaande
link te klikken. Mogelijk moet u register
vooraleer u kan posten: klik op de 'registreren'-link hierboven om verder te gaan. Om berichten te lezen kiest u het forum dat u wenst te bezoeken in bovenstaande lijst.
Dat is met een RWD, met een FWD mag men de koppeling niet instampen en moet men zelfs gas bijgeven om het differentieel te laten werken en zo de wagen door de FWD uit de slip te laten trekken. (Dat is de theorie maar in de praktijk moet men 'ballen' hebben om bij een slip nog extra gas te geven).
Hier volg ik je toch niet. Als ik onderstuur heb en ik geef gas bij dan glijd ik (in de regen) gewoon rechtlijnig verder. De grip die op dat moment weg is, gaat niet terug komen door nog gas bij te geven hoor
Gas geven bij FWD helpt enkel bij overstuur, niet bij onderstuur. Bij onderstuur en geen ABS is het devies rem lossen en wielen recht zetten om terug grip te krijgen. Met ABS is het enkel wielen rechtzetten om grip te krijgen om te remmen, en dan kan je vervolgens terug beginnen indraaien.
het strakste plan is om niet in een slip te belanden, je kan dan wel zeggen dat ik er weinig ervaring mee heb en dus geen recht van spreken heb...maar op 20 jaar tijd heb ik nog geen over of onderstuur gehad
In sommige gevallen is remmen het slechtste wat je kan doen
Remmen met overstuur is zo bijvoorbeeld een garantie om achterstevoren het decor in te vliegen.
Kweet zelfs amper het verschil tussen onder en overstuur. Ist ene nie ea uw gat weg glijd zoals driften en et andere da uw neus rechtdoor glijd ookal draaide uw wielen?
Als je veel rondgereden hebt in Brussel weet je waarom die voorrang van rechts regel bestaat.
En tegenwoordig is dat nuttig om niet te moeten wachten op de vele de oetlullen die van links komen en zonder pinker inslaan in de straat waar jij uitkomt. Keer op keer "best dat ik niet gestopt ben en blijven wachten ben om hem dan toch maar zien in te slaan naast jou".
Voorrang van rechts is een onzinnige regel. De voorrang van rechts is afkomstig uit Engeland, en daar rijdt men links. Hier had men dat (lang geleden) moeten vertalen naar een voorrang van links
Véél logischer (beter zicht), bovendien zou bij een botsing de overtreder het meeste kans op letsel hebben
Ik deed dat in het verleden vaak, en weet nog altijd niet waarom die regel bestaat. Keer op keer liep het vast, net omdat uit alle richtingen verkeer kwam, en dus iedereen voorrang moest geven aan iemand van rechts. Zonder een balorige taxichauffeur die er zich toch voor zette zat het telkens vast.
Afijn, na Brussel ben ik er vast van overtuigd dat een all-way stop veel beter is in zo'n situaties. Even veilig, maar het verkeer blijft tenminste in beweging.
Het rijden verder ging zonder problemen BEHALVE die voorrang van rechts. Paar keer vergeten. Op een bepaald moment kreeg ik voorrang (ik kwam van rechts) en toen viel mijn frank en heb ik er op gelet. Omdat de examinator dit doorhad heeft hij mij een klein lusje extra laten rijden (na een stuk met 90km/h en zelfs naar 120 km/h, dus aan diegene die zeggen dat het enkel in zone 30 is : kom naar brugge van 30 naar 120 ). En daar opnieuw 1x mijn voorrang vergeten. Dit heeft hij gezegd : "het is de bedoeling bij een voorrang van rechts dat je vertraagd dat je kan stoppen als er een auto afkomt".
Toen dacht ik dat het gedaan was. Na ongeveer een eeuw wachttijd (zo leek het toch) was ik er door omdat ik over het algemeen goed reed, behalve die voorrang van rechts. Maar omdat mijn begeleider (mijn papa) elke keer schrok en zich inhield om niets te zeggen, was voor de examinator duidelijk dat ik hierop gewezen was.
Ik snap niet dat iemand die herhaaldelijk in de fout gaat op de voorrang van rechts - regel zijn rijbewijs krijgt...
Kweet zelfs amper het verschil tussen onder en overstuur. Ist ene nie ea uw gat weg glijd zoals driften en et andere da uw neus rechtdoor glijd ookal draaide uw wielen?
Overstuur zijn uw achterwielen die wegglijden en onderstuur uw voorwielen die doorschuiven.
het strakste plan is om niet in een slip te belanden, je kan dan wel zeggen dat ik er weinig ervaring mee heb en dus geen recht van spreken heb...maar op 20 jaar tijd heb ik nog geen over of onderstuur gehad
oei ik leef nog maar 20 jaar en heb toch al eens onderstuur kunnen ervaren
Ook al was het zelf uitgelokt
ervaring doet leren denk ik dan
ik denk in paniekreactie dat je toch alles vergeet en probeert te remmen.
Dit weekend met de T3 last gehad van verkeersaggressie door een buschauffeur die een bende ouwe meekes vervoerde. Ik kwam op de autostrade, maar door de trage optreksnelheid en korte oprijstrook, kon ik niet genoeg snelheid maken om meteen mee te zijn met te stroom, dus ik leg ruim op tijd m'n pinker naar links aan om te tonen dat ik wil invoegen, maar die pipo blijft maar op het eerste vak rijden met een toeterconcert en opgeheven arm van een oud meetje als gevolg (). Ik heb hem dan maar een toeterconcert teruggegeven en een opgestoken middenvinger. Had dat eigenlijk niet moeten doen en beter m'n duim opgestoken ofzo, maar het was in the heat of the moment.
Dan vooole gaaz vooruit met roetwolkje als gevolg (en dienen typ bleef dan nog lang op het middenste vak rijden ).
E30SHOP.be - Alles voor uw BMW E30.
Oorspronkelijk geplaatst door KennyC
En gij kunt zagen ze man! Amai ze, geen wonder da het Amazonewoud bedreigd is.
Dit weekend met de T3 last gehad van verkeersaggressie door een buschauffeur die een bende ouwe meekes vervoerde. Ik kwam op de autostrade, maar door de trage optreksnelheid en korte oprijstrook, kon ik niet genoeg snelheid maken om meteen mee te zijn met te stroom, dus ik leg ruim op tijd m'n pinker naar links aan om te tonen dat ik wil invoegen, maar die pipo blijft maar op het eerste vak rijden met een toeterconcert en opgeheven arm van een oud meetje als gevolg (). Ik heb hem dan maar een toeterconcert teruggegeven en een opgestoken middenvinger. Had dat eigenlijk niet moeten doen en beter m'n duim opgestoken ofzo, maar het was in the heat of the moment.
Dan vooole gaaz vooruit met roetwolkje als gevolg (en dienen typ bleef dan nog lang op het middenste vak rijden ).
Wat jij deed was voorrang negatie, en vervolgens verkeersagressie. Het enige wat de buschauffeur deed was je wijzen op de gevaarlijke situatie die je creëerde.
Een op een autosnelweg rijdende voorranghebbende bestuurder mag erop rekenen dat een van een oprit komende weggebruiker, ook al is die van ver op te merken, zal stoppen om hem voorrang te verlenen.
Wat jij deed was voorrang negatie, en vervolgens verkeersagressie. Het enige wat de buschauffeur deed was je wijzen op de gevaarlijke situatie die je creëerde.
Cassatie, 26-10-1993, Pas 1993, I, 864.
Wat moet ik dan doen, stoppen zoals bij een gewoon kruispunt en invoegen? Dan had ik nog meer gefrustreerde chauffeurs op m'n dak gehad. Dat ding trekt niet op naar 100 in 3 seconden hoor, en ik zat al aan het einde van de invoegstrook.
E30SHOP.be - Alles voor uw BMW E30.
Oorspronkelijk geplaatst door KennyC
En gij kunt zagen ze man! Amai ze, geen wonder da het Amazonewoud bedreigd is.
Comment