Oorspronkelijk geplaatst door Torqeunstein
Bekijk Berichten
Mededeling
Collapse
No announcement yet.
Het grote ergernis topic deel IV
Collapse
This topic is closed.
X
X
-
Opel Vectra 1.6, Bouwjaar 1992, gekocht: 2000, (januari 2003: Total Loss)
Citroën Saxo 1.1 Bic 5-deurs, Bouwjaar: september 1998, gekocht: februari 2003 (Verkocht: augustus 2010)
Citroën C4 1.6 HDI 110 pk berline, Bouwjaar: maart 2007, gekocht: juli 2010 (Ingeruild: februari 2017)
Renault Megane Grandtour GT TCe 205 EDC 2017
-
Oorspronkelijk geplaatst door wooter Bekijk BerichtenDan moet je volgens de wet ook vertragen... Inhalen volgens de wegcode wordt geïnterpreteerd als iemand aan hogere snelheid voorbijrijden.
Gij vergist u met inhalen (teruggaan naar het vak van waar ge komt) en voorbijrijden (gwn op uw vak blijven)
Comment
-
Van 100 naar 50 mogen afremmen, en kwas al aan het neigen naar het fietspad om daarop te rijden eventueel.
STOMMEKLOOT ging nog voorbijsteken, en ik pharen na dien gast, en dwazen faart nog weer ook
-----------------------------
vuurwerk:
Sjans dat het geen nieuwen is en al bijna te omschrijven als wrak
------------------------------
heb blijkbaar nogal veel schade opgelopen aan m'n velg toen ik een beetje tegen de borduur gereden ben met de jante. (dit staat los van het bovenvermelde, is eerder gebeurd ^^)
'k dacht dat mijn draaicirkel kleiner was
Padre niet content
'k ben er nogal redelijk opgeknald eigenlijk.
en merk nu ook wel wat trillingen en "losheidsgevoel" van dat wiel =/ (of 't zijn gedachten)
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door gerritbuggenhout Bekijk BerichtenVan 100 naar 50 mogen afremmen, en kwas al aan het neigen naar het fietspad om daarop te rijden eventueel.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Breyton Bekijk BerichtenOp welke autostrade ligt dat fietspad juist?
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door gerritbuggenhout Bekijk Berichten100 op mijn teller is 90 dus van 90 naar 40
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Atenza Bekijk BerichtenDat was de vraag niet.
HIJ stak de auto voor hem nog te laat voorbij...
(wat valt er niet te snappen hier?)
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Torqeunstein Bekijk BerichtenJawel, het buitenste vak was de correcte manier maar men begeleider zij dat hij veiligheidshalve aanraad de 2 vakken te overlappen. Feit is als ik me op het buitenste vak bevind en anderen op het binnenste vak dan proberen die mij vaak de pas af te snijden om hun uitrit nog te halen door vlak voor men neus me te dwarsen.
Maar goed, moest je het principe toepassen dat het buitenste vak enkel dient om de eerstvolgende uitrit te nemen, dan kan je ook nooit door iemand gedwarst worden. Eigenlijk is dat een beetje het principe van de turborotonde toepassen
Comment
-
Ik haat de turbo-rotonde. Niet omwille van de turborotonde, maar omdat die schapen allemaal het rechtse vak aanhouden, dan plots op de rotonde zien dat ze niet verder kunnen en stoppen - en de boel ophouden, en dan zonder goed te kijken over de betonnen scheidingen gaan rijden en zo voor ander verkeer in schieten.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door B&V Bekijk Berichtenmet alle respect, maar mij is iets anders gezegd.
Gij vergist u met inhalen (teruggaan naar het vak van waar ge komt) en voorbijrijden (gwn op uw vak blijven)
16.1. Het inhalen geldt slechts ten aanzien van bestuurders die in beweging zijn.
16.2. Wanneer de bestuurders de aanwijzingen van de verkeersborden F13 en F15 opvolgen of wanneer het verkeer geschiedt overeenkomstig de bepalingen van artikel 9.4 of 9.5 wordt het sneller rijden van de voertuigen in een rijstrook of een file ten opzichte van de voertuigen in een andere rijstrook of file niet als inhalen beschouwd behalve voor de toepassing van artikel 17.2.5°.
En dan:
16.3. Het inhalen geschiedt links. Het inhalen geschiedt echter rechts wanneer de in te halen bestuurder te kennen heeft gegeven dat hij voornemens is links af te slaan of zijn voertuig op te stellen aan de linkerkant van de openbare weg en zich naar links begeven heeft om deze beweging uit te voeren.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door wooter Bekijk BerichtenIk haat de turbo-rotonde. Niet omwille van de turborotonde, maar omdat die schapen allemaal het rechtse vak aanhouden, dan plots op de rotonde zien dat ze niet verder kunnen en stoppen - en de boel ophouden, en dan zonder goed te kijken over de betonnen scheidingen gaan rijden en zo voor ander verkeer in schieten.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door wooter Bekijk BerichtenSchering en inslag in Nederland... En dat is dan ook nog eens de bakermat van de turborotonde...
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door janvkn Bekijk BerichtenIk kom wel vaker in Eindhoven en Maastricht, en ik heb echt nog nooit gezien dat iemand over de betonnen afscheiding reed.
Er zijn toch flink wat rotondes in B die een soortgelijk iets hebben, de rijstrook die naar rechts gaat? Al zijn er nog altijd veel pipo's die het rondpunt oprijden om dan de eerste rechts te nemen.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door gewoon ik Bekijk BerichtenEr zijn toch flink wat rotondes in B die een soortgelijk iets hebben, de rijstrook die naar rechts gaat? Al zijn er nog altijd veel pipo's die het rondpunt oprijden om dan de eerste rechts te nemen.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door janvkn Bekijk BerichtenJe bedoelt waar je kan afsnijden naar rechts? Dat is niet het zelfde als een turborotonde he.
Comment
-
ik vind dat wel handig, zo een turborotonde, tenminste als het plakkaat mooi aanduidt waar welke baan naartoe leidt.
In Nijmegen onlangs was het minder. Daar kan je met 5 naast elkaar, zonder belijning, en blijkbaar als je de buitenkant van het rond punt neemt, gaan ze daar allemaal van uit dat je ook de volgende afslag neemt, ook al gebruik je je richtingaanwijzer niet.
Voor die éne keer dat ik op de buitenkant reed (m'n gps had de route nog niet berekend en ik twijfelde waar ik af moest)..... hele dagen neem ik in B de binnenkant van de rotondes, tot ergernis van m'n vrouw soms, maar dat gaat steeds vlot. Voor die éne keer in NL roept die hollander KUTBELG naar me__________________________
2015 Volvo V60 D2 aut.
2003 Volvo S60 2.4 benzine
Comment
-
Rotondes met 2 stroken zijn per definitie problematisch, in België toch. Als jij de rotonde op rijdt, op de binnenste strook, omdat je pas de 2de afslag moet hebben, en terwijl je de 1ste afslag aan het voorbijrijden bent komt er uit die 1ste afslag eentje de rotonde opgereden, dan zit je dus vast . Idem natuurlijk als je buurman die samen met jou de rotonde is opgereden aan de buitenkant rustig blijft doorrijden om uiteindelijk pas de 3de afslag te willen nemen . Werkt enkel als echt iedereen consequent het principe buitenstrook = eerste afslag/binnenstrook = niet de eerste afslag hanteert, maar dat is natuurlijk een utopie. En zelfs de utopie lijkt nergens meer op als het een erg drukke rotonde betreft met 1 hoofdbaan en twee "zijweggetjes", want dan is het natuurlijk stom als die 99% van het verkeer dat toch rechtdoor moet allemaal de binnenstrook gaat nemen.
Ben ook wel een fan van de turborotonde, maar inderdaad, als het de eerste keer is dat je ergens komt en niet precies weet welke afslag je moet nemen, kan het wel moeilijk zijn.
Comment
Comment