Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Het grote ergernis topic deel IV

Collapse
This topic is closed.
X
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Oorspronkelijk geplaatst door Delirium Bekijk Berichten
    Ik vind een 10-15 meter zeker niet te dicht..
    als je 40 km/u rijdt is dat inderdaad net niet te dicht, op voorwaarde dat je reactietijd 0 is.
    Leerstof oefeningen en testexamens voor het slagen voor het GOCA theorie examen en praktijkexamen en het behalen van een voorlopg rijbewijs B voor autorijden.

(al zondig ik er zelf ook al eens tegen, natuurlijk)
    autofans.be

"Als je niet kan lachen met miserie, blijft er enkel miserie over..." | RIP Tom

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door svenio_g Bekijk Berichten
      als je 40 km/u rijdt is dat inderdaad net niet te dicht, op voorwaarde dat je reactietijd 0 is.
      Leerstof oefeningen en testexamens voor het slagen voor het GOCA theorie examen en praktijkexamen en het behalen van een voorlopg rijbewijs B voor autorijden.

(al zondig ik er zelf ook al eens tegen, natuurlijk)
      Tel dan maar eens de auto's die dit toepassen

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Delirium Bekijk Berichten
        Ik vind een 10-15 meter zeker niet te dicht.. Gaf ook helemaal niet de indruk dat ik voorbij wou maar ik vind wel dat als rechts vrij is en er helemaal nergens mogenlijke afslagen zijn je gerust terug mag schuiven? Heeft trouwens niets met leeftijd te maken. Want toen ik ze dan uiteindelijk voorbij ben geraakt zaten ze in mijn kont als "tegenactie" Dan moet je mij uitleggen wie het probleem is in dit geval ;o
        Vrouwen die zich aangevallen voelen als je "te dicht rijd"

Dan had je het anders moeten vermelden he Maar het zijn inderdaad altijd de anderen die een probleem hebben hoor ...

Comment

• Aan de sjarel op de E40 vanacht die het niet kon hebben dat we hem rechts inhaalden
          en daardoor minuten lang met z'n phares bleef rijden.

Rij rechts bespaart u en ons een ergernis

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Gillio Bekijk Berichten
            Aan de sjarel op de E40 vanacht die het niet kon hebben dat we hem rechts inhaalden
            en daardoor minuten lang met z'n phares bleef rijden.

Rij rechts bespaart u en ons een ergernis
            rij gij dan met uw mistlicht aan hé compensatie

Comment

• Zou ik zo worden? : hopen tijd, edoch boodschappen of iets anders moeten doen, tijdens de spits : maw, is het echt zo, dat gepensioneerden liever op de weg zijn, tijdens de avondspits, om er nog bij te horen? Nu jullie horen er nog bij, geen bewijs nodig. AUB
              truth is in the eye of the beholder

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door |) ][ |V| ][ Bekijk Berichten
                Ge kunt tot op een bepaald punt defensief rijden, maar als die echt niet opzij wil gaan, mag je het toch wel even duidelijk maken.
                En als ze dan nog niet opzij mag je ze waarschijnlijk ook van de baan rijden?
                BMW 420dA : >>>

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door SUpermasj Bekijk Berichten
                  Nu mag dit niet, maar ze zouden de wet moeten aanpassen dat dat wel mag. Tikje links achteraan de bumper, en huppa, ze zullen niet meer in je weg komen rijden.
                  '95 BMW E36 328i (235.700 km) Sold 04-12
                  '94 Mazda 323F 1.6i (194.500 km) Sold 11-08
                  '09 Fiat Doblo Malibu 1.3 JTD (169.100 km) Sold 08-16
                  '12 Honda PCX 125 (27.750 km) Sold 12-14
                  '13 Fiat 500 1.2i Lounge (54.500 km) Sold 11-17
                  '16 Fiat Tipo 1.4i 16v Lounge (42.600 km) Sold 12-18
                  '13 Abarth Punto SuperSport (122.500 km)
                  '15 Fiat 500C 1.3 Multijet 95 (92.800 km) End of lease 01-19

'19 Abarth 595C Competizione (20.500 km)
                  '19 Fiat Tipo 1.6 Multijet DCT S-design (64.400 km)

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door SUpermasj Bekijk Berichten
                    Als ze dan nog niet opzij gaan is het duidelijk dat ze ofwel te stom zijn om op de weg te rijden, of dat ze het moedwillig doen en ja, dan heb je je krediet verspeelt. (niet dat ik ze van de baan ga rijden uiteraard)
                    Ik durfde vroeger ook niet wat dichter op iemand te gaan rijden omdat ik dat sowieso associaal vond.
                    Denk je dat ze dan opzij gaan? Dit is uiteraard een retorische vraag, sommige mensen hun schedel is nu eenmaal zo dik dat ze niets zien tot je naast hen op de passagierzetel zit. In de achteruitkijkspiegel kijken is voor die mensen trouwens ook not done heb ik de indruk.
                    Beetje overdreven natuurlijk, maar je snapt het wel.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door timothy Bekijk Berichten
                      Nu mag dit niet, maar ze zouden de wet moeten aanpassen dat dat wel mag. Tikje links achteraan de bumper, en huppa, ze zullen niet meer in je weg komen rijden.
                      Dat is de Mad Max rijstijl...
                      Hoe kan je dan je voorligger duidelijk maken dat hij best op het rechter rijvak gaat rijden zonder asociaal gedrag te vertonen?
                      Linkse richtingaanwijzer aanzetten?

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Ragazza_loco Bekijk Berichten
                        Dat is de Mad Max rijstijl...
                        Hoe kan je dan je voorligger duidelijk maken dat hij best op het rechter rijvak gaat rijden zonder asociaal gedrag te vertonen?
                        Linkse richtingaanwijzer aanzetten?
                        Sommigen kan je niets duidelijk maken en worden zelfs boos als je die langs rechts voorbij steekt. Dat is het soort pummels waarvan hun rijbewijs moet afgenomen worden en ze moeten het opeten ter plaatse. Geen nieuw rijbewijs mogelijk. Te voet, fiets of openbaar vervoer. Al heb ik liever dat laatste niet, want dat is het soort dat roept in de telefoon wegens ecentrisme.

Anderen maak je het best duidelijk door ze langs rechts voorbij te steken en dan zie je ze plots naar het linkervak gaan. Dat soort randdebielen moet hun rijbewijs maar opnieuw afleggen (leren ze ook meteen opnieuw de voorrang van rechts).

Dan heb je ook het soort dat met behulp van de phares wel eens op andere gedachten wil gebracht worden. Dit is meestal verstrooidheid, dommigheid of gemakzucht.

Comment

• Grootlichtseinen of claxonneren. Wordt beschouwd als verkeersagressie, hoewel het in de wegcode staat:

Artikel 33. Gebruik van geluidstoestellen

33.2. Geluidssignalen moeten zo kort mogelijk zijn. Zij zijn enkel toegelaten om een noodzakelijke waarschuwing te geven ten einde een ongeval te voorkomen en, buiten de bebouwde kommen, wanneer men een bestuurder die men wil inhalen moet waarschuwen.

33.3. Tussen het vallen van de avond en het aanbreken van de dag, behalve bij dreigend gevaar, moeten de geluidssignalen vervangen worden door het kortstondig en afwisselend aansteken van de grootlichten en de dimlichten.

Comment

• Sinds ik enkele weken geleden ben opgeschreven door een politieagent op weg naar z'n werk wegens rechts inhalen, probeer ik links in te halen. Dit wil dus zeggen dat ik op de snelweg circa om de 20 km een idioot heb in zijn auto die het aan de stok krijgt met mij omdat hij links blijft rijden of denkt dat een beetje op beide baanvakken zwabberen zonder gebruik van richtingsaanwijzers voldoende is voor mij om links voorbij te gaan.

Maar ik haal niet rechts in dus dat zal de agent in kwestie wel tevreden stemmen.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Xytras Bekijk Berichten
                              Als ze dan nog niet opzij gaan is het duidelijk dat ze ofwel te stom zijn om op de weg te rijden, of dat ze het moedwillig doen en ja, dan heb je je krediet verspeelt. (niet dat ik ze van de baan ga rijden uiteraard)
                              Ik durfde vroeger ook niet wat dichter op iemand te gaan rijden omdat ik dat sowieso associaal vond.
                              Denk je dat ze dan opzij gaan? Dit is uiteraard een retorische vraag, sommige mensen hun schedel is nu eenmaal zo dik dat ze niets zien tot je naast hen op de passagierzetel zit. In de achteruitkijkspiegel kijken is voor die mensen trouwens ook not done heb ik de indruk.
                              Beetje overdreven natuurlijk, maar je snapt het wel.
                              tijdje geleden nog achter een sukkel gereden die sinds afrit Nossegem op't 3de vak bleef hangen tot aan afrit Wezembeek. Meneer reed me teen aftandse Yaris, en 3 blondines aan boord en dacht dat autosnelweg van hem was. Vooral het 3de vak dan.
                              Ondertss was er al een mooie file op het 3de vak want niemand wilde hem langs rechts voorbij en hij reed met moeite 110 (meestal 100).
                              Dus na een tijdje steek ik de ganse file langs het 2de vak voorbij maar op het moment dat ik hem ook voorbij wil moet ik plots uitwijken en terug naar het 3de vak. Vlak achter hem. (met de moto). Ik veronderstel dat hij wat sneller zou gaan en eventueel opschuiven, maar zelfs bumperhangen en met men lichten flikkeren werkte niet.

Wezembeek voorbij begint hij stilaan op te schuiven, of zo leek het toch. Want meneer vindt 1 vak te weinig en begint dan maar over het midden van vak 2 en 3 te rijden
                              Ik weet niet beter dan hem voorbij te steken tussen de vangrail en zijn auto en ondertss vol te claxoneren. Meneer vondt het blijkbaar niet leuk, flikkert met zen lichten en gebruikt zen middenvinger om te wijzen naar de lucht oooooew, had ik gekunnen, was ik afgestapt!!
                              Na een forse remactie en redelijk wat handgebaren is hij uiteindelijk opgeschoven naar het 1ste rijvak.
                              En derna heb ik nog redelijk wat opgestoken duimen gekregen van de auto's die achter hem reden

Toppunt van al is, als een flik dat ziet, dan krijg ik de boete, maar aan dat ventje, daar doen ze niets aan! (al eerder meegemaakt en met veel geluk me er kunnen uitl..praten)

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door wooter Bekijk Berichten
                                Grootlichtseinen of claxonneren. Wordt beschouwd als verkeersagressie, hoewel het in de wegcode staat:

http://www.wegcode.be/wetteksten/sel...code/203-art33
                                Ok

Men neme een laserlicht
                                Men schijnt in de binnenspiegel van die pipo voor je
                                Als hij niets doorheeft staat zijn binnenspiegel verkeerd en moet hij zijn rijbewijs droog opeten, de anderen krijgen er nog desgewenst een sauske of kruiden bij.
                                En anders gaan ze wel weggaan.

GEEN verkeersagressie, want geen claxon of grootlichtsein.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door wooter Bekijk Berichten
                                  Sinds ik enkele weken geleden ben opgeschreven door een politieagent op weg naar z'n werk wegens rechts inhalen, probeer ik links in te halen. Dit wil dus zeggen dat ik op de snelweg circa om de 20 km een idioot heb in zijn auto die het aan de stok krijgt met mij omdat hij links blijft rijden of denkt dat een beetje op beide baanvakken zwabberen zonder gebruik van richtingsaanwijzers voldoende is voor mij om links voorbij te gaan.

Maar ik haal niet rechts in dus dat zal de agent in kwestie wel tevreden stemmen.
                                  ook moto-rijder dus spiegels en pinkers, bij vele auto's lijkt het een optie

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door gewoon ik Bekijk Berichten
                                    Ok

Men neme een laserlicht
                                    Men schijnt in de binnenspiegel van die pipo voor je
                                    Als hij niets doorheeft staat zijn binnenspiegel verkeerd en moet hij zijn rijbewijs droog opeten, de anderen krijgen er nog desgewenst een sauske of kruiden bij.
                                    En anders gaan ze wel weggaan.

GEEN verkeersagressie, want geen claxon of grootlichtsein.
                                    bumpertje ram? ook geen agressie... gewoon stom ongeval

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door B&V Bekijk Berichten
                                      bumpertje ram? ook geen agressie... gewoon stom ongeval
                                      Ik zie je dat al doen met je moto.

Comment

• heb ook nog een auto hé :-D ("file-auto" kopen :-p )

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door B&V Bekijk Berichten
                                          heb ook nog een auto hé :-D ("file-auto" kopen :-p )
                                          Een botsauto?

Comment

Working...
                                          X