Indien dit uw eerste bezoek is, check dan eerst de FAQ door op bovenstaande
link te klikken. Mogelijk moet u register
vooraleer u kan posten: klik op de 'registreren'-link hierboven om verder te gaan. Om berichten te lezen kiest u het forum dat u wenst te bezoeken in bovenstaande lijst.
Soms zou ik zo'n lichtbord in mijn auto willen achteraan, om mensen hiervoor te waarschuwen (en soms ook te zeggen 'ga eens rechts rijden' ).
Dat is verboden zeker?
'95 BMW E36 328i (235.700 km) Sold 04-12 '94 Mazda 323F 1.6i (194.500 km) Sold 11-08 '09 Fiat Doblo Malibu 1.3 JTD (169.100 km) Sold 08-16 '12 Honda PCX 125 (27.750 km) Sold 12-14
'13 Fiat 500 1.2i Lounge (54.500 km) Sold 11-17
'16 Fiat Tipo 1.4i 16v Lounge (42.600 km) Sold 12-18
'13 Abarth Punto SuperSport (122.500 km)
'15 Fiat 500C 1.3 Multijet 95 (92.800 km) End of lease 01-19 '19 Abarth 595C Competizione (20.500 km)
'19 Fiat Tipo 1.6 Multijet DCT S-design (64.400 km)
sibi; dan ga je erna toch eens wat rapper rijden tot naast de 207 en dan eens al lachende zwaaien
heb al het omgekeerde gedaan ook; als er enen aan het bumperkleven is en ik weet dat ze wat verder staan te flitsen blijf ik nog net wat langer links zitten zodat ze erna als nen halven garen gas gaan geven. 9 op de 10 zien paar 100m verder een flitske afgaan
Soms zou ik zo'n lichtbord in mijn auto willen achteraan, om mensen hiervoor te waarschuwen (en soms ook te zeggen 'ga eens rechts rijden' ).
Dat is verboden zeker?
Zoals in TopGear in die caravan?
Mijn ergernis (en deels ook enorm grappig) : er zijn zelfs mensen op de trein die niet kijken en gewoon in de middengang stappen. Vandaag was er zo iemand, en die ramt een mega-dikke (stoeltje is wat te klein voor haar) naar het 4-zitvak aan de andere kant van de middengang. Grappig om te zien, maar behoorlijk ergerlijk. Heeft die dikke dan wat die andere geduwd tegen die glazen deur.
maar dat is toch buitengewoon frustrerend.
Je kan niks doen, door de domheid of het egoïsme van een ander.
Je mag bijna niet knipperen met je grootlichten, je mag niet rechts, dus je wordt gedwongen achter die auto te blijven, en dan liefst nog uiterst rechts.
Gek word ik ervan. Op minder rustige dagen kan ik me echt niet inhouden. Rechts voorbij.
Hoeveel was de boete trouwens voor rechts inhalen? 120 a 160 euro?
Enkel op minder rustige dagen?
Als er iemand links blijft hangen terwijl er ruimte genoeg is om een rijvak op te schuiven, geef ik ze 5 seconden. Als ze het na 5 seconden niet door hebben, hebben ze het na een kwartier ook niet door en ga 'k gewoon langs rechts... Deze morgen trouwens voor de 1e keer ooit, denk ik, de grootlichten mogen zien van iemand die 'k zo voorbij ging. Een paar weken geleden zelfs applaus gekregen voor een inhaalmanoevre langs rechts
Enkel op minder rustige dagen?
Als er iemand links blijft hangen terwijl er ruimte genoeg is om een rijvak op te schuiven, geef ik ze 5 seconden. Als ze het na 5 seconden niet door hebben, hebben ze het na een kwartier ook niet door en ga 'k gewoon langs rechts... Deze morgen trouwens voor de 1e keer ooit, denk ik, de grootlichten mogen zien van iemand die 'k zo voorbij ging. Een paar weken geleden zelfs applaus gekregen voor een inhaalmanoevre langs rechts
as we speak ... deze namiddag net voor ik de E40 af ging in Aalter, midden, rechts voorbij en terug naar 't tweede wegens vrachtwagen.
Lichtgeflikker.
Ikke lichtjes remmen en teken doen dat ze naar rechts moeten eigenlijk.
Ik neem dan na de vrachtwagen weer rechtervak en de afrit.
Man, ge moest dat gezien hebben, 3 jamberswaardige marginalen die hun vinger tegen het hoofd tikten en middenvinger opstaken. In zo een smal hoog koreaans budgetding.
Ik had een beetje compassie.
Ik doe regelmatig autosnelweg de laatste tijd.
De tijd van bumperkleven, met de lichten trekken en rechts voorbij knallen en de neus afsnijden ben ik ondertussen al gepasseerd.
Maar toch begin ik mij serieus aan het volgende te ergeren.
Ik doe steeds de moeite om rechts te rijden, ik rijd 110 GPS snelheid.
Ik steek een camion voorbij en ga direct terug naar rechts, enkel bij de volgende naderende camion vinden er veel personen het leuk om naast me te blijven hangen zodat ik toch maar weer mn gas moet loslaten of in het "ergste" geval: 'remmen!'
Natuurlijk kan dit een keer gebeuren, maar het gebeurt echt zodanig veel dat je de moeite niet meer wilt doen om terug naar rechts te gaan. Nuja, voorlopig geven we (ik althans) niet op en doen we nog steeds de moeite om naar rechts te gaan.
ik hoop dat je deze bijdrage zo om de 14 dagen herhaalt, dan houdt het mss op met gatplakken ionder deze omstandigheden
Dat is verboden zeker?
Heb daar ook al aan gedacht, heb zelfs al eens zoiets op youtube zien staan
Opel Vectra 1.6, Bouwjaar 1992, gekocht: 2000, (januari 2003: Total Loss)
Citroën Saxo 1.1 Bic 5-deurs, Bouwjaar: september 1998, gekocht: februari 2003 (Verkocht: augustus 2010)
Citroën C4 1.6 HDI 110 pk berline, Bouwjaar: maart 2007, gekocht: juli 2010 (Ingeruild: februari 2017)
Renault Megane Grandtour GT TCe 205 EDC 2017
ik hoop dat je deze bijdrage zo om de 14 dagen herhaalt, dan houdt het mss op met gatplakken ionder deze omstandigheden
Ze plakken zoveel in mn "gat" als ik een voertuig voorbijsteek, heb daar persoonlijk geen last van (niet meer ). Geef meestal nog wat gas bij zodat de "ergenis" nie te lang duurt voor hun. De ene is nu eenmaal meer gehaast dan de andere, zolang ze maar niet met hun lichten of dergelijke beginnen te trekken.
Vandaag nog een ergenis.
Mensen die het ritsen destructief willen toepassen.
De autosnelweg van Kortrijk naar Brugge, ter hoogte van Ruddervoorde (waar ze nu die ene rijstrook aan het "herstellen" zijn). Daar wou eentje nog op het laatste ritsen met zn knalgele wagen, helaas wou de camionette waartegen hij het moest "opnemen" niet ritsen dus reden ze maar gezellig op mekaar.
Gevolg: een lange file voor 2 paljassen .. (Diepe zucht!)
P.S.: Voor de mensen die willen weten hoe ik weet hoe het gebeurd is en toch in die ellendig lange file stond, er reed een kennis een kwartier voor me en die had het achteraf verteld.
ergernis van deze ochtend:
gigantische landbouwvoertuigen die in deze tijd van't jaar de mais gaan afrijden, maar slechts tegen 15km/u rijden om op hun bestemming te geraken
en ondertussen veroorzaken ze bij wijze van spreken monsterfiles op de lokale wegen..
vanochtend ruim 5km vastgezeten achter zo eentje.. je mag er 70/90km/u, maar tegen 15km/u en niet kunnen voorbijsteken..
normaal slechts een ritje van 15min naar't werk, nu waren het er 30min
gigantische landbouwvoertuigen die in deze tijd van't jaar de mais gaan afrijden, maar slechts tegen 15km/u rijden om op hun bestemming te geraken
en ondertussen veroorzaken ze bij wijze van spreken monsterfiles op de lokale wegen..
vanochtend ruim 5km vastgezeten achter zo eentje.. je mag er 70/90km/u, maar tegen 15km/u en niet kunnen voorbijsteken..
Ja, nu zitten ze op de weg voor de maïs en de bieten he (ook nog altijd voor aardappelen trouwens).
Maar 15 km/h vind ik echt wel weinig, normaal gezien ligt de snelheid minimum rond de 30 km/h
Opel Vectra 1.6, Bouwjaar 1992, gekocht: 2000, (januari 2003: Total Loss)
Citroën Saxo 1.1 Bic 5-deurs, Bouwjaar: september 1998, gekocht: februari 2003 (Verkocht: augustus 2010)
Citroën C4 1.6 HDI 110 pk berline, Bouwjaar: maart 2007, gekocht: juli 2010 (Ingeruild: februari 2017)
Renault Megane Grandtour GT TCe 205 EDC 2017
tip:neem geen secundaire wegen, maar de grotere boerenwegels. Je komt daar veel minder traktoren tegen
Ik rijd van Oostende naar Torhout zeker nu nooit over de steenweg Oostende-Torhout. Ik rijd via Leffinge/Zevekote/Moere/Koekelare.
Op de grote baan mag je bijna overal maar 70, en soms zels 50. En kan je nooit voorbijsteken wegens te druk.
Op m'n alternatieve weg ma je zo goed als overal 90!!! en kan je met gemak alles voorbijsteken wat je maar wil.
tip:neem geen secundaire wegen, maar de grotere boerenwegels. Je komt daar veel minder traktoren tegen
Ik rijd van Oostende naar Torhout zeker nu nooit over de steenweg Oostende-Torhout. Ik rijd via Leffinge/Zevekote/Moere/Koekelare.
Op de grote baan mag je bijna overal maar 70, en soms zels 50. En kan je nooit voorbijsteken wegens te druk.
Op m'n alternatieve weg ma je zo goed als overal 90!!! en kan je met gemak alles voorbijsteken wat je maar wil.
En de boeren gaan op die banen sneller aan de kanten dan op die steenwegen, dat heb ik ook al gemerkt.
Vandaag nog een ergenis.
Mensen die het ritsen destructief willen toepassen.
In Gent het kruispunt Drongensesteenweg en Rooigemlaan, zie je het ook genoeg. Er is een voorsorteerstrook om af te slaan en om rechtdoor te rijden. Toch blijf je daar van die kwibussen hebben die blijven rijden tot ze niet meer kunnen en dan afslaan.
En een klein gaatje is genoeg voor die pipo's, neus ertussen en als je er tegen zit ben je in fout. Want jij rijdt tegen hun aan of is dit niet het geval (ik kon niet meer remmen?) en zij zijn dan in fout?
Een leuke mop:
'Waarom heeft een Belg een krant voor in de auto?'
Dan kan hij ook eens lekker scheuren over de weg.
Dat vinden die gekke Hollanders dan grappig!
In Gent het kruispunt Drongensesteenweg en Rooigemlaan, zie je het ook genoeg. Er is een voorsorteerstrook om af te slaan en om rechtdoor te rijden. Toch blijf je daar van die kwibussen hebben die blijven rijden tot ze niet meer kunnen en dan afslaan.
En een klein gaatje is genoeg voor die pipo's, neus ertussen en als je er tegen zit ben je in fout. Want jij rijdt tegen hun aan of is dit niet het geval (ik kon niet meer remmen?) en zij zijn dan in fout?
Feitelijk ben jij niet in fout. Mijn redenering gaat als volgT. Jij voert geen actie uit. Jij vervolgt gewoon je weg op de voorsorteerstrook. Als er dan een voertuig wil invoegen, voert die persoon een manoeuvre uit. En is hij vervolgens in fout omdat hij tegen jou wagen aanreed.
Dit is volgens mij het principe?
Nu, ik raad je af om er tegen te rijden. Je bent min. een uur kwijt voor een paar schrammen op je bumper. Waar je waarschijnlijk nog een zeer lange tijd zal mogen op kijken + het werk met je verzekering, wagen een 2tal dag kwijt bij de carrossier etc etc. Genoeg redenen om toch maar het meeste verstand te tonen en ze er bewust tussen te laten (hoe frustrerend het soms ook kan zijn, I know!)
Feitelijk ben jij niet in fout. Mijn redenering gaat als volgT. Jij voert geen actie uit. Jij vervolgt gewoon je weg op de voorsorteerstrook. Als er dan een voertuig wil invoegen, voert die persoon een manoeuvre uit. En is hij vervolgens in fout omdat hij tegen jou wagen aanreed.
Dit is volgens mij het principe?
Nu, ik raad je af om er tegen te rijden. Je bent min. een uur kwijt voor een paar schrammen op je bumper. Waar je waarschijnlijk nog een zeer lange tijd zal mogen op kijken + het werk met je verzekering, wagen een 2tal dag kwijt bij de carrossier etc etc. Genoeg redenen om toch maar het meeste verstand te tonen en ze er bewust tussen te laten (hoe frustrerend het soms ook kan zijn, I know!)
Stalen bumpers met rubberen stripje erop
Ik denk dat die persoon meer miserie heeft. Als ik keertje tijd heb, zal die pipo dat geweten hebben.
Een leuke mop:
'Waarom heeft een Belg een krant voor in de auto?'
Dan kan hij ook eens lekker scheuren over de weg.
Dat vinden die gekke Hollanders dan grappig!
Doet me denken aan die grap van die ollander met mayonaise in zijn auto.
Dat is voor als hij zijn auto in de frieten rijdt.
Comment