Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Het grote ergernis topic deel IV

Collapse
This topic is closed.
X
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Oorspronkelijk geplaatst door timothy Bekijk Berichten
    Wat is TE snel rijden (met kinderen in de auto? Is dat anders als er geen kinderen in de auto zitten?)?

Is 150 km/h te snel? En 122,5 km/h? 240km/h? Doet de auto ertoe? Locatie? Hier wel en in Duitsland niet?

De ENIGE reden dat ik 120 km/h rij, is de wet. Anders zou ik als er geen verkeer is altijd minstens 180 rijden. Ik ben dus GEEN hardrijder, op bijna 200000 km slechts één boete (71 gecorrigeerd waar 70 mag, onoplettendheid).

Antwoord niet ontwijkend op mijn vraag, indien mogelijk.
    Met kinderen neem je een verantwoordelijk rijgedrag aan, zonder doe je wat je wil maar...
    Euhhh...alles boven de 30 - 50 - 70 - 90 - 120 is te snel als dit de limieten zijn. En het geen ik in het vet heb gezet is ook voor mij de enige reden hoor. Afgelopen weken nogal veel in de Duitsland rond gereden, maar ook daar is de lol er bijna af. Als ze morgen de limieten nog naar beneden halen dank zij de hardrijders heb ik het moeilijk maar zal mij wel aanpassen. Anderzijds als ze overmorgen zeggen dat je 150 mag pas ik mij ook zonder moeite aan...
    Phileas Fogg, maakte naar aanleiding van een weddenschap één reis om de wereld in 80 dagen. Jules Verne heeft er het wereldberoemde boek naar geschreven en is ook meerdere keren verfilmd geweest.
    Metaxa, deed tot hiertoe 61,29 reizen rond de wereld in 6800 dagen of gemiddeld 361,34 km per dag, elke dag...dag in, dag uit...
    Maar daar zal wellicht nooit een boek noch een film over gemaakt worden.

Comment

Vat ze aub niet persoonlijk op hé, ik weet dat mijn schrijfstijl bij momenten zeer aanvallend overkomt, maar daarom is het mijn SCHRIJFstijl en niets anders...

Anders gezegd: hou steeds indachtig dat ik altijd positief alles tegemoet kijk, alleen komen sommige accenten op een forum niet zo goed over!
      Ik weet het al (vorige week ). Ik herken me wel in die schrijfstijl. Leeftijd ?

Oorspronkelijk geplaatst door timothy Bekijk Berichten
      Wat is TE snel rijden (met kinderen in de auto? Is dat anders als er geen kinderen in de auto zitten?)?

Is 150 km/h te snel? En 122,5 km/h? 240km/h? Doet de auto ertoe? Locatie? Hier wel en in Duitsland niet?

De ENIGE reden dat ik 120 km/h rij, is de wet. Anders zou ik als er geen verkeer is altijd minstens 180 rijden. Ik ben dus GEEN hardrijder, op bijna 200000 km slechts één boete (71 gecorrigeerd waar 70 mag, onoplettendheid).

Antwoord niet ontwijkend op mijn vraag, indien mogelijk.
      Oorspronkelijk geplaatst door El Greco Bekijk Berichten
      Zie zo hééél vééél zogezegde perfecte papa's dagelijks rondrijden.
      Best niet te veel met de hardrijders van het forum in discussie gaan. Denken al gauw dat ze het altijd bij het rechte eind hebben zich dit mogen veroorloven. Als ik al eens te snel zou rijden zou ik wat minder van de toren blazen en zeker niet al te agressief reageren. Feitelijk zou je moeten weten dat je dan niet goed bezig bent.
      Dat hardrijden valt nog mee. Ik erger me meer aan het soort auto's met in KOEIEN van letters erop dat de rest met hun rekening moet houden omdat zoon of dochterlief aan boord zit (bij voorkeur met die modenamen). Omdat ze aankondingen dat hun kinderen aan boord zitten en dat de rest aan hun moet denken zie je hen de winkelstraten overrijden zonder ook maar te kijken of voorrang verlenen. Zie je hen ook op autosnelwegen (vracht)wagens couperen om toch nog maar net die afslag te hebben. Zie je hen in het vak om rechtdoor te rijden staan en net wanneer het groen wordt hun pinker aansteken om naar rechts te rijden en dan links af te slaan.
      Ik kan zo nog een eindje doorgaan en het zijn allemaal van die ford S-maxen, Galaxies, Zafira's, ... en nog typische "sportieve" gezinsauto's.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door gewoon ik Bekijk Berichten

Dat hardrijden valt nog mee. Ik erger me meer aan het soort auto's met in KOEIEN van letters erop dat de rest met hun rekening moet houden omdat zoon of dochterlief aan boord zit (bij voorkeur met die modenamen). Omdat ze aankondingen dat hun kinderen aan boord zitten en dat de rest aan hun moet denken zie je hen de winkelstraten overrijden zonder ook maar te kijken of voorrang verlenen. Zie je hen ook op autosnelwegen (vracht)wagens couperen om toch nog maar net die afslag te hebben. Zie je hen in het vak om rechtdoor te rijden staan en net wanneer het groen wordt hun pinker aansteken om naar rechts te rijden en dan links af te slaan.
        Ik kan zo nog een eindje doorgaan en het zijn allemaal van die ford S-maxen, Galaxies, Zafira's, ... en nog typische "sportieve" gezinsauto's.
        Tjein, komt mij bekend voor. Maar hier hebben we o.a. ook een S-max en daar kleeft geen naamsticker op en er zitten nooit kinderen in
        Phileas Fogg, maakte naar aanleiding van een weddenschap één reis om de wereld in 80 dagen. Jules Verne heeft er het wereldberoemde boek naar geschreven en is ook meerdere keren verfilmd geweest.
        Metaxa, deed tot hiertoe 61,29 reizen rond de wereld in 6800 dagen of gemiddeld 361,34 km per dag, elke dag...dag in, dag uit...
        Maar daar zal wellicht nooit een boek noch een film over gemaakt worden.

Comment

Vat ze aub niet persoonlijk op hé, ik weet dat mijn schrijfstijl bij momenten zeer aanvallend overkomt, maar daarom is het mijn SCHRIJFstijl en niets anders...

Anders gezegd: hou steeds indachtig dat ik altijd positief alles tegemoet kijk, alleen komen sommige accenten op een forum niet zo goed over!
          Moet uw niet schuldig voelen khad het niet specifiek over jou fzo. Cross al lang genoeg op forums rond om te weten dat dingen soms anders overkomen dan ze bedoeld waren.

Ik ben ook geen perfecte chauffeur (wat wil je 6 maand men rijbewijs fzo) qua ervaring, kwa houden aan regels en wetten doe ik men uiterste best.

Die stickers met X is aan boord zijn de max ooit keer zo ne sticker op een auto van een oud vrouwke zien hangen "Bomma aan boord" en daar onder: "Speed is my second name"

Comment

• Ik heb een Doblo en daar hangt een sticker op met de naam van mijn dochter.

Maar dat telt niet mee wegens niet sportief genoeg zeker? (wel aan den helft van de prijs en nog een stuk ruimer ).

El Greco: nogmaals, ik vind 200 km/h niet onverantwoord, als de omstandigheden het toelaten. (Of er kinderen bijzitten of niet verandert NIETS aan de zaak, dat was mijn punt). Een klapband of hartstilstand aan 120 km/h kan ook al dodelijk zijn, als je zo denkt blijf je beter van de baan.
            '95 BMW E36 328i (235.700 km) Sold 04-12
            '94 Mazda 323F 1.6i (194.500 km) Sold 11-08
            '09 Fiat Doblo Malibu 1.3 JTD (169.100 km) Sold 08-16
            '12 Honda PCX 125 (27.750 km) Sold 12-14
            '13 Fiat 500 1.2i Lounge (54.500 km) Sold 11-17
            '16 Fiat Tipo 1.4i 16v Lounge (42.600 km) Sold 12-18
            '13 Abarth Punto SuperSport (122.500 km)
            '15 Fiat 500C 1.3 Multijet 95 (92.800 km) End of lease 01-19

'19 Abarth 595C Competizione (20.500 km)
            '19 Fiat Tipo 1.6 Multijet DCT S-design (64.400 km)

Comment

Ik peins dat het echt de leeftijd moet zijn, en dat dat afzwakt als je ouder bent.

Ik reageer al veel minder impulsief dan 5 jaar geleden...

Comment

Ik heb een Doblo en daar hangt een sticker op met de naam van mijn dochter.

Maar dat telt niet mee wegens niet sportief genoeg zeker? (wel aan den helft van de prijs en nog een stuk ruimer ).
                Rij je erook mee rond met het gedacht dat die sticker hetzelfde effect heeft op het verkeer zoals Mozes had op de Rode Zee?

Comment

Rij je erook mee rond met het gedacht dat die sticker hetzelfde effect heeft op het verkeer zoals Mozes had op de Rode Zee?

Comment

Anee, da kan ni é, die sticker hangt vanachter.

Damn, het zou handig zijn moest er effectief zo'n sticker bestaan...

Comment

Anee, da kan ni é, die sticker hangt vanachter.

Damn, het zou handig zijn moest er effectief zo'n sticker bestaan...
                      De meesten denken van wel.

Comment

• grappige pagina´s hiervoor.
                        die jongen met de saxo lijkt me niet veel verkeerd te doen. wel een tip zet eens een gps op je dashboard en vergelijk eens met je teller. zo een saxo zeurt aan 120 al snel een kleine 10km/h volgens kennis van me. Ik zaagde vroeger opok steeds dat hij te traag reed maar die wist niet beter. Blijkbaar eigen aan die franse bakjes dus daar kan jij niet veel aan doen.
                        En de snelle rijders (mag mezelf daar ook dikwijls onder rekenen, dus wil hier niemand aanvallen) zouden beter allemaal wat defensiever rijden. Als je 2 vrachtwagens ziet inhalen met een autoke erachter dan kan je er al van uitgaan dat die mens naar links zal komen. Ga niet verwachten dat die mens zijn remmen gaat dichtgooien om jou door te laten. Los gewoon zelf wat gas laat die mens zijn zaak doen en knal erachter gewoon verder.

Comment

• aan de waaslandtunnel hebben ze tijd terug de situatie verandert. gevolg als er nu iemand doorheeft dat hij niet in de tunnel mag moet hij er wel door. ofwel proberen ze toch nog achteruit te rijden; draaien,... en alles staat daar vast.
                          Antwerps bestuur jullie hebben dat daar weer goed opgelost

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door nico911 Bekijk Berichten
                            grappige pagina´s hiervoor.
                            die jongen met de saxo lijkt me niet veel verkeerd te doen. wel een tip zet eens een gps op je dashboard en vergelijk eens met je teller. zo een saxo zeurt aan 120 al snel een kleine 10km/h volgens kennis van me. Ik zaagde vroeger opok steeds dat hij te traag reed maar die wist niet beter. Blijkbaar eigen aan die franse bakjes dus daar kan jij niet veel aan doen.
                            En de snelle rijders (mag mezelf daar ook dikwijls onder rekenen, dus wil hier niemand aanvallen) zouden beter allemaal wat defensiever rijden. Als je 2 vrachtwagens ziet inhalen met een autoke erachter dan kan je er al van uitgaan dat die mens naar links zal komen. Ga niet verwachten dat die mens zijn remmen gaat dichtgooien om jou door te laten. Los gewoon zelf wat gas laat die mens zijn zaak doen en knal erachter gewoon verder.
                            Bij mij scheelt het 6km/h en bij de gps van men zus zelfs maar 3km/h dus da valt wel mee. Maar goed tzal wel schelen van wagen tot wagen en van gps tot gps.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door nico911 Bekijk Berichten
                              aan de waaslandtunnel hebben ze tijd terug de situatie verandert. gevolg als er nu iemand doorheeft dat hij niet in de tunnel mag moet hij er wel door. ofwel proberen ze toch nog achteruit te rijden; draaien,... en alles staat daar vast.
                              Antwerps bestuur jullie hebben dat daar weer goed opgelost
                              Klopt. De nieuwe situarie lijkt nergens op. Gebuisd en opnieuw doen!

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Bompa Bekijk Berichten
                                Je weet nooit waarom die mens gehaast is.
                                En als je 't zou weten is het niet aan jou om te oordelen of het terecht is.

Dus: effe plaats maken als het kan, is nog zo aangenaam voor beiden.
                                Het maakt niks uit waarvoor hij of zij gehaast zou zijn, de maximum snelheid geld voor iedereen (tenzij een prioritair voertuig)
                                Opel Vectra 1.6, Bouwjaar 1992, gekocht: 2000, (januari 2003: Total Loss)
                                Citroën Saxo 1.1 Bic 5-deurs, Bouwjaar: september 1998, gekocht: februari 2003 (Verkocht: augustus 2010)
                                Citroën C4 1.6 HDI 110 pk berline, Bouwjaar: maart 2007, gekocht: juli 2010 (Ingeruild: februari 2017)
                                Renault Megane Grandtour GT TCe 205 EDC 2017

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Realiks Bekijk Berichten
                                  Thohja kijk ik vind datk in men recht was en dat zen reactie compleet onnodig was. Natuurlijk dat hardrijders me ongelijk zullen geven maar zolang ik al op deze bol rondloop moogde 120 op de autostrade en al de mensen die sneller rijden zijn sowieso in overtreding. Ma enfin tzal een discussie zonder einde worden heb ik het gevoel
                                  Ik had het al voorspelt he, er zitten hier op het forum nu eenmaal wel wat mensen die het fijn vinden sneller te rijden dat de maximum toegelaten snelheid
                                  Ik heb d'r ook geen probleem mee dat ze dat doen, zolang ik d'r maar geen last van heb.
                                  Denk je nu echt dat ik met dat stuk frans schroot sneller dan 120 ga bollen? Tspel zou uit elkaar trillen.
                                  Niet zo snel zunne, ik heb met mijne ooit 160 gedaan
                                  (voelde wel niet echt veilig aan)
                                  Citroën Saxo 1.1 Bic 5-deurs, Bouwjaar: september 1998, gekocht: februari 2003 (Verkocht: augustus 2010)
                                  Citroën C4 1.6 HDI 110 pk berline, Bouwjaar: maart 2007, gekocht: juli 2010 (Ingeruild: februari 2017)

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door knight-rider Bekijk Berichten

Niet zo snel zunne, ik heb met mijne ooit 160 gedaan
                                    (voelde wel niet echt veilig aan)

+ YouTube Video
                                    ERROR: If you can see this, then YouTube is down or you don't have Flash installed.

Comment

Ik heb in Duitsland al 200+ gereden met een kind op de achterbank (uiteraard vastgemaakt in een stoeltje zoals het hoort). Daar mag dat. En daar heb je ook veel minder problemen met mensen die redeneren zoals jij (ik rij 120 km/h dus hou geen rekening met wie sneller is).
                                      Natuurlijk zijn de wegen daar in Duitsland ook beter geschikt om aan die snelheden te kunnen rijden.
                                      Last edited by knight-rider; 24/10/2011, 22:10.

Comment

• het verwijzen naar duitsland dat, een kat een kat noemen, als énige geen limiet hanteert, heeft meer te maken met hun eigen autoeconomie overeind te houden dan met wat anders

schaf dat af en de hele autoindustrie zal anders worden...beter ? in de ogen van 'autoliefhebbers' vast niet, in de ogen van andere mensen mss wel

Comment

Nu ZONDER zeveren, ik heb dat al gedaan, even tussen twee camions duiken om een 'duidelijk sneller' voertuig door te laten. Doe ik wel alleen als het kalm is op de baan (vaak op tweevaks autostrades waar rechts een treintje camions tuffelt), en remmen tot exact 90 km/h is niet nodig. Ten eerste heb je wat speelruimte tussen die camions, en ten tweede rijden camions vaak 93-94 km/h. Zelden moet je onder de 105 op teller komen.

Onlangs nog op de E40 Oostende - Franse grens, rechts een bende camions met af en toe een gat van +- 3-4 wagenlengtes, ik reed al een eindje links (niemand achter of voor mij in de directe omgeving, camions aan het inhalen dus). Plots zag ik twee priemende Xenons héél hard naderen, bleek nadien een 996 Turbo te zijn. Snel tussen camions gedoken, en kon er quasi meteen weer vantussen komen, denk niet dat ik 5 km/h verloren ben aan snelheid. Die mens kon me wel bedanken door even zijn 4 pinkers op te zetten. Veel leuker dan iemand ergeren.
                                          Even tussen 2 camions duiken is levensgevaarlijk, ten eerste is het vaak gewoon onmogelijk omdat die pipo's vrij kort achter elkaar rijden (geen wonder dat er zo vaak ongevallen met vrachtwagens gebeuren).
                                          En als het dan al mogelijk zou zijn, gat van 3 - 4 wagenlengtes zoals je zegt, dan is het ook al gevaarlijk om dat te doen, want als die voorste vrachtwagen op die moment zou remmen, dan ben je morsdoos tussen die twee!

Comment

Working...
                                          X