Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Het grote ergernis topic deel IV

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • Oorspronkelijk geplaatst door knight-rider Bekijk Berichten
    Met de led lampjes op battery van tegenwoordig is dat al helemaal geen excuus meer he.
    Als het regent pak ik de saxo

    Comment


    • Oorspronkelijk geplaatst door El Greco Bekijk Berichten
      Toch altijd interessant die contradicties in de verkeerswetgeving.
      Dewelke? Art. 12.5 geeft duidelijk aan wat je moet doen als je voorrang moet geven, en geeft geen uitzonderingen op die voorrang als andere weggebruikers zich niet aan andere regels houden.

      Oorspronkelijk geplaatst door El Greco Bekijk Berichten
      Als de rechter een afweging maakt over schuldvraag op basis van het aantal overtredingen en de eigenlijke oorzaak van het ongeval, is het algauw 1-3 voor de Turk. Te snel, dronken en feitelijk kom je bij een rechts > links beweging van rechts, dus....die uitspraak riekt op zijn minst naar rasisme en waarschijnlijk had de Turk een pro-deo en de andere een gladde paling., komt er waarschijnlijk nog bij dat de rechter 9/10 ook een laagvlieger zal zijn. Mijn conclusie uiteraard.
      Het kan me even verrekken om op te zoeken in welke rechtbank de definitieve uitspraak is gevallen, maar je geraakt snel in het nadeel van de turk als je een paar dingen vergeet.

      Om bijvoorbeeld van rijvak te wisselen moet je niet één ding doen, maar 3 dingen goed doen:
      1. 12.4. De bestuurder die een maneuver wil uitvoeren, moet voorrang verlenen aan de andere weggebruikers.

        Worden inzonderheid als manoeuvres beschouwd : van rijstrook of van file veranderen, de rijbaan oversteken, een parkeerplaats verlaten of oprijden, uit een aanpalende eigendom komen, keren of achteruitrijden.
      2. 12.5. De bestuurder die voorrang moet verlenen, mag slechts verder rijden indien hij zulks kan doen zonder gevaar voor ongevallen, gelet op de plaats van de andere weggebruikers, hun snelheid en de afstand waarop zij zich bevinden.
      3. Artikel 13. Aankondiging van een manoeuvre

        Alvorens een manoeuvre of een beweging uit te voeren die een zijdelingse verplaatsing vereist of een wijziging van richting veroorzaakt, moet de bestuurder zijn voornemen tijdig genoeg kenbaar maken met de richtingsaanwijzers wanneer het voertuig daarvan voorzien is of, zoniet en indien mogelijk, door een teken met de arm. Deze aanduiding moet ophouden zodra de zijdelingse verplaatsing of de wijziging van richting uitgevoerd is.


      Degene die 160 rijdt en een glaasje of 4 teveel op heeft heeft bv maar 2 inbreuken, maar als de turk te laat richting aangeeft en aangetikt wordt door de voorrangsgerechtigde heeft hij al 3 inbreuken gemaakt!

      En je kan er niet naast kijken: als de turk punt 1 en 2 had gevolgd, was er geen ongeval geweest.

      Bijgevolg slaat de rekening tweemaal slecht uit voor de turk. Daar moet je geen racist voor zijn.

      Hoe graag je het ook anders zou zien: in België, net zoals de rest van de wereld, moet degene die van rijvak wisselt voorrang geven aan het verkeer dat het rijvak volgt.

      De voorrang van rechts is overigens niet van tel bij het wisselen van rijstrook als één van de partijen gewoon zijn rijstrook blijft volgen. Voorrang van rechts wordt enkel gebruikt wanneer beide partijen tegelijk een manoever uitvoeren.

      Comment


      • Oorspronkelijk geplaatst door wooter Bekijk Berichten
        Dewelke? Art. 12.5 geeft duidelijk aan wat je moet doen als je voorrang moet geven, en geeft geen uitzonderingen op die voorrang als andere weggebruikers zich niet aan andere regels houden.



        Het kan me even verrekken om op te zoeken in welke rechtbank de definitieve uitspraak is gevallen, maar je geraakt snel in het nadeel van de turk als je een paar dingen vergeet.

        Om bijvoorbeeld van rijvak te wisselen moet je niet één ding doen, maar 3 dingen goed doen:
        1. 12.4. De bestuurder die een maneuver wil uitvoeren, moet voorrang verlenen aan de andere weggebruikers.

          Worden inzonderheid als manoeuvres beschouwd : van rijstrook of van file veranderen, de rijbaan oversteken, een parkeerplaats verlaten of oprijden, uit een aanpalende eigendom komen, keren of achteruitrijden.
        2. 12.5. De bestuurder die voorrang moet verlenen, mag slechts verder rijden indien hij zulks kan doen zonder gevaar voor ongevallen, gelet op de plaats van de andere weggebruikers, hun snelheid en de afstand waarop zij zich bevinden.
        3. Artikel 13. Aankondiging van een manoeuvre

          Alvorens een manoeuvre of een beweging uit te voeren die een zijdelingse verplaatsing vereist of een wijziging van richting veroorzaakt, moet de bestuurder zijn voornemen tijdig genoeg kenbaar maken met de richtingsaanwijzers wanneer het voertuig daarvan voorzien is of, zoniet en indien mogelijk, door een teken met de arm. Deze aanduiding moet ophouden zodra de zijdelingse verplaatsing of de wijziging van richting uitgevoerd is.


        Degene die 160 rijdt en een glaasje of 4 teveel op heeft heeft bv maar 2 inbreuken, maar als de turk te laat richting aangeeft en aangetikt wordt door de voorrangsgerechtigde heeft hij al 3 inbreuken gemaakt!

        En je kan er niet naast kijken: als de turk punt 1 en 2 had gevolgd, was er geen ongeval geweest.

        Bijgevolg slaat de rekening tweemaal slecht uit voor de turk. Daar moet je geen racist voor zijn.

        Hoe graag je het ook anders zou zien: in België, net zoals de rest van de wereld, moet degene die van rijvak wisselt voorrang geven aan het verkeer dat het rijvak volgt.

        De voorrang van rechts is overigens niet van tel bij het wisselen van rijstrook als één van de partijen gewoon zijn rijstrook blijft volgen. Voorrang van rechts wordt enkel gebruikt wanneer beide partijen tegelijk een manoever uitvoeren.
        Kan allemaal zijn, ik moet jou uiteraard 10.1.1° + 2° +3° niet leren zeker? Dan zou het feitelijk al 2-4 zijn...
        Phileas Fogg, maakte naar aanleiding van een weddenschap één reis om de wereld in 80 dagen. Jules Verne heeft er het wereldberoemde boek naar geschreven en is ook meerdere keren verfilmd geweest.
        Metaxa, deed tot hiertoe 61,29 reizen rond de wereld in 6800 dagen of gemiddeld 361,34 km per dag, elke dag...dag in, dag uit...
        Maar daar zal wellicht nooit een boek noch een film over gemaakt worden.

        Comment


        • Ik erger me mateloos aan de bussen van TEC die ook buiten de bebouwde kom doodleuk de weg oprijden bij het verlaten van een halte, zonder zich enigszins te bekommeren over het verkeersreglement.
          Volgens mij geldt de voorrangsregel voor autobussen die een halte verlaten toch alleen binnen de bebouwde kom?
          BMW 420dA : >>>

          Comment


          • Oorspronkelijk geplaatst door El Greco Bekijk Berichten
            Kan allemaal zijn, ik moet jou uiteraard 10.1.1° + 2° +3° niet leren zeker? Dan zou het feitelijk al 2-4 zijn...
            10.1.1° Elke bestuurder moet zijn snelheid regelen zoals vereist wegens de aanwezigheid van andere weggebruikers, in ’t bijzonder de meest kwetsbaren, de weersomstandigheden, de plaatsgesteldheid, haar belemmering, de verkeersdichtheid, het zicht, de staat van de weg, de staat en de lading van zijn voertuig; zijn snelheid mag geen oorzaak zijn van ongevallen, noch het verkeer hinderen.

            2° De bestuurder moet, rekening houdend met zijn snelheid, tussen zijn voertuig en zijn voorligger een voldoende veiligheidsafstand houden.

            3° De bestuurder moet in alle omstandigheden kunnen stoppen voor een hindernis die kan worden voorzien.
            Een voorrangsplichtige die van rijstrook wil veranderen is nog altijd niet een voorzienbare hindernis, noch een voorligger. En het mag duidelijk zijn dat de voorrangsnegatie de oorzaak van het ongeval was, want zonder voorrangsnegatie zou de dronken chauffeur aan 160 niemand geraakt hebben. Terwijl als de dronken chauffeur nuchter was en 120 reed naast de turk op het moment dat de turk van rijvak wisselde, er nog altijd een ongeval was.

            Met een Hof van Cassatie dat de wet zo interpreteert:
            Een op een autosnelweg rijdende voorranghebbende bestuurder mag erop rekenen dat een van een oprit komende weggebruiker, ook al is die van ver op te merken, zal stoppen om hem voorrang te verlenen.
            Cassatie, 26-10-1993, Pas 1993, I, 864.
            denk ik niet dat je veel succes gaat hebben met te stellen dat een voorrangnegator een voorzienbare hindernis is. Zelfs als je als voorranghebbende hem op 2 kilometer kan zien.
            Last edited by ; 26/10/2011, 00:29.

            Comment


            • Oorspronkelijk geplaatst door Stoffn Bekijk Berichten
              Als ik ene passeer, dan steek ik altijd eens mn mistlamp aan.
              Wie weet is hij het domweg vergeten, kan altijd..
              Als ze vanvoor komen, dan trek ik eens kort met mn grootlichten.

              Is echt levensgevaarlijk fietsers zonder verlichting
              Ja, dat doe ik meestal ook.
              Opel Vectra 1.6, Bouwjaar 1992, gekocht: 2000, (januari 2003: Total Loss)
              Citroën Saxo 1.1 Bic 5-deurs, Bouwjaar: september 1998, gekocht: februari 2003 (Verkocht: augustus 2010)
              Citroën C4 1.6 HDI 110 pk berline, Bouwjaar: maart 2007, gekocht: juli 2010 (Ingeruild: februari 2017)
              Renault Megane Grandtour GT TCe 205 EDC 2017

              Comment


              • Oorspronkelijk geplaatst door SUpermasj Bekijk Berichten
                Ik erger me mateloos aan de bussen van TEC die ook buiten de bebouwde kom doodleuk de weg oprijden bij het verlaten van een halte, zonder zich enigszins te bekommeren over het verkeersreglement.
                Volgens mij geldt de voorrangsregel voor autobussen die een halte verlaten toch alleen binnen de bebouwde kom?
                Idd, heb ik al 2 keer veel geluk mee gehad dat ik moest uitwijken voor zo een bus van de LIJN die vertrok.
                Opel Vectra 1.6, Bouwjaar 1992, gekocht: 2000, (januari 2003: Total Loss)
                Citroën Saxo 1.1 Bic 5-deurs, Bouwjaar: september 1998, gekocht: februari 2003 (Verkocht: augustus 2010)
                Citroën C4 1.6 HDI 110 pk berline, Bouwjaar: maart 2007, gekocht: juli 2010 (Ingeruild: februari 2017)
                Renault Megane Grandtour GT TCe 205 EDC 2017

                Comment


                • Nu stel je plots dat de laagvliegende dronkaard naas de niet kijkende Turk reed en die van rijstrook veranderde. Dat is al helemaal iets anders dan het achterop komende verkeer negeren. Allee voor mij toch. Ik wil altijd nog wel eens zien welke laagvliegende lul zijn auto graag langs achter binnenbrengt bij zijn voorganger...
                  Phileas Fogg, maakte naar aanleiding van een weddenschap één reis om de wereld in 80 dagen. Jules Verne heeft er het wereldberoemde boek naar geschreven en is ook meerdere keren verfilmd geweest.
                  Metaxa, deed tot hiertoe 61,29 reizen rond de wereld in 6800 dagen of gemiddeld 361,34 km per dag, elke dag...dag in, dag uit...
                  Maar daar zal wellicht nooit een boek noch een film over gemaakt worden.

                  Comment


                  • Oorspronkelijk geplaatst door wooter Bekijk Berichten
                    Het kan me even verrekken om op te zoeken in welke rechtbank de definitieve uitspraak is gevallen, maar je geraakt snel in het nadeel van de turk als je een paar dingen vergeet.

                    Om bijvoorbeeld van rijvak te wisselen moet je niet één ding doen, maar 3 dingen goed doen:
                    1. 12.4. De bestuurder die een maneuver wil uitvoeren, moet voorrang verlenen aan de andere weggebruikers.

                      Worden inzonderheid als manoeuvres beschouwd : van rijstrook of van file veranderen, de rijbaan oversteken, een parkeerplaats verlaten of oprijden, uit een aanpalende eigendom komen, keren of achteruitrijden.
                    2. 12.5. De bestuurder die voorrang moet verlenen, mag slechts verder rijden indien hij zulks kan doen zonder gevaar voor ongevallen, gelet op de plaats van de andere weggebruikers, hun snelheid en de afstand waarop zij zich bevinden.
                    3. Artikel 13. Aankondiging van een manoeuvre

                      Alvorens een manoeuvre of een beweging uit te voeren die een zijdelingse verplaatsing vereist of een wijziging van richting veroorzaakt, moet de bestuurder zijn voornemen tijdig genoeg kenbaar maken met de richtingsaanwijzers wanneer het voertuig daarvan voorzien is of, zoniet en indien mogelijk, door een teken met de arm. Deze aanduiding moet ophouden zodra de zijdelingse verplaatsing of de wijziging van richting uitgevoerd is.


                    Degene die 160 rijdt en een glaasje of 4 teveel op heeft heeft bv maar 2 inbreuken, maar als de turk te laat richting aangeeft en aangetikt wordt door de voorrangsgerechtigde heeft hij al 3 inbreuken gemaakt!

                    En je kan er niet naast kijken: als de turk punt 1 en 2 had gevolgd, was er geen ongeval geweest.

                    Bijgevolg slaat de rekening tweemaal slecht uit voor de turk. Daar moet je geen racist voor zijn.

                    Hoe graag je het ook anders zou zien: in België, net zoals de rest van de wereld, moet degene die van rijvak wisselt voorrang geven aan het verkeer dat het rijvak volgt.

                    De voorrang van rechts is overigens niet van tel bij het wisselen van rijstrook als één van de partijen gewoon zijn rijstrook blijft volgen. Voorrang van rechts wordt enkel gebruikt wanneer beide partijen tegelijk een manoever uitvoeren.
                    Zoals ik eerder in dit topic al aanhaalde, de primaire oorzaak bij dergelijke ongevallen is de overdreven snelheid!
                    Het wisselen van rijstrook is een secundaire oorzaak.
                    Oorspronkelijk geplaatst door wooter Bekijk Berichten
                    Een voorrangsplichtige die van rijstrook wil veranderen is nog altijd niet een voorzienbare hindernis, noch een voorligger. En het mag duidelijk zijn dat de voorrangsnegatie de oorzaak van het ongeval was, want zonder voorrangsnegatie zou de dronken chauffeur aan 160 niemand geraakt hebben. Terwijl als de dronken chauffeur nuchter was en 120 reed naast de turk op het moment dat de turk van rijvak wisselde, er nog altijd een ongeval was.
                    Al hij naast dien turk reed wel ja, maar als die d'r naast zou rijden, dan zou dien turk niet van rijstrook gaan wisselen he.
                    Opel Vectra 1.6, Bouwjaar 1992, gekocht: 2000, (januari 2003: Total Loss)
                    Citroën Saxo 1.1 Bic 5-deurs, Bouwjaar: september 1998, gekocht: februari 2003 (Verkocht: augustus 2010)
                    Citroën C4 1.6 HDI 110 pk berline, Bouwjaar: maart 2007, gekocht: juli 2010 (Ingeruild: februari 2017)
                    Renault Megane Grandtour GT TCe 205 EDC 2017

                    Comment


                    • Oorspronkelijk geplaatst door El Greco Bekijk Berichten
                      Nu stel je plots dat de laagvliegende dronkaard naas de niet kijkende Turk reed en die van rijstrook veranderde. Dat is al helemaal iets anders dan het achterop komende verkeer negeren. Allee voor mij toch. Ik wil altijd nog wel eens zien welke laagvliegende lul zijn auto graag langs achter binnenbrengt bij zijn voorganger...
                      Een zatte laagvliegende lul?
                      Opel Vectra 1.6, Bouwjaar 1992, gekocht: 2000, (januari 2003: Total Loss)
                      Citroën Saxo 1.1 Bic 5-deurs, Bouwjaar: september 1998, gekocht: februari 2003 (Verkocht: augustus 2010)
                      Citroën C4 1.6 HDI 110 pk berline, Bouwjaar: maart 2007, gekocht: juli 2010 (Ingeruild: februari 2017)
                      Renault Megane Grandtour GT TCe 205 EDC 2017

                      Comment


                      • Oorspronkelijk geplaatst door knight-rider Bekijk Berichten
                        Zoals ik eerder in dit topic al aanhaalde, de primaire oorzaak bij dergelijke ongevallen is de overdreven snelheid!
                        Het wisselen van rijstrook is een secundaire oorzaak.
                        Dat is wat jij ervan vind. Gelukkig is de Belgische rechtspraak in lijn met de rest van Europa en de wereld: voorrangsnegatie is de oorzaak van de aanrijding in zo een geval.

                        Oorspronkelijk geplaatst door knight-rider Bekijk Berichten
                        Al hij naast dien turk reed wel ja, maar als die d'r naast zou rijden, dan zou dien turk niet van rijstrook gaan wisselen he.
                        Wel, de turk besliste toch van rijstrook te wisselen terwijl een aanrijding blijkbaar onvermijdelijk was?

                        Comment


                        • Oorspronkelijk geplaatst door El Greco Bekijk Berichten
                          Nu stel je plots dat de laagvliegende dronkaard naas de niet kijkende Turk reed en die van rijstrook veranderde.
                          Ik stel dat de oorzaak van het ongeval de voorrangnegatie was, niet de snelheid. Want als snelheid de oorzaak zou zijn, dan is eender welke snelheid onveilig voor voorrangnegators die voor je in schieten. Dan mag je nog 120 rijden: als de voorrangnegator 110 rijdt en vlak voor je neus inschiet, is een aanrijding ook onvermijdelijk.

                          Bij 160 wordt de afstand tussen de auto's groter om een aanrijding onvermijdelijk te maken, maar art. 12.5 stelt duidelijk dat de voorrangsplichtige moet wachten op de voorrangsgerechtigde, en in die situatie (rustige snelweg, laat op de avond, lichten van de bestuurder onder invloed waren aan) was er geen sprake dat de turk zijn achterligger niet had kunnen zien of verschalkt was in de snelheid van zijn achterligger.

                          Comment


                          • Man man man, wat een voorrangsnegatie deze morgen op de E19! Ik moest geregeld afremmen van 180 naar 120 OF ZELFS MINDER!
                            Gelukkig kon ik af en toe rechts voorbijvlammen, anders was ik NOOIT op tijd hier geweest.

                            't Wordt tijd dat ze al die voorrangsnegatoren en onnodig-linksrijders van de baan halen, zodat ik vlotjes op mijn werk geraak!

                            Comment


                            • Ik erger mij mateloos aan idioten die hun eigen asociale weggedrag proberen goed te praten en dan nog de pretentie hebben om te beweren dat ze de Belgische wet toch wel erg goed beheersen.
                              Knal eerst zelf maar eens aan 160 op een voorligger die van vak verandert, laat het vervolgens door een (echte) rechter beslissen en kom dan als ervaringsdeskundige hier uw relaas doen, gesteld dat je dan nog genoeg lichaamsdelen en hersencellen over hebt om een computer te bedienen.
                              Maar bon. Zonder al die ongevallen waren de spoedartsen en MUG-rijders werkloos, zouden de socialisten geen stemmen krijgen, werden er minder nieuwe wagens verkocht en moest er ook niet zoveel research gebeuren naar verkeersveiligheid. Alle mensen die geen ongevallen doen, helpen eigenlijk de economie naar de kloten.

                              Comment


                              • Oorspronkelijk geplaatst door Blacky Bekijk Berichten
                                Ik erger mij mateloos aan idioten die hun eigen asociale weggedrag proberen goed te praten en dan nog de pretentie hebben om te beweren dat ze de Belgische wet toch wel erg goed beheersen.
                                Knal eerst zelf maar eens aan 160 op een voorligger die van vak verandert, laat het vervolgens door een (echte) rechter beslissen en kom dan als ervaringsdeskundige hier uw relaas doen, gesteld dat je dan nog genoeg lichaamsdelen en hersencellen over hebt om een computer te bedienen.
                                Maar bon. Zonder al die ongevallen waren de spoedartsen en MUG-rijders werkloos, zouden de socialisten geen stemmen krijgen, werden er minder nieuwe wagens verkocht en moest er ook niet zoveel research gebeuren naar verkeersveiligheid. Alle mensen die geen ongevallen doen, helpen eigenlijk de economie naar de kloten.
                                Sluit ik mij volledig bij aan

                                Comment


                                • Ik stel een naamswijziging voor: van autoforum.be naar ikbeneenambetantigemoraalridder.be.

                                  Weet je wat ik in mijn natste dromen wil? Een rijstrook bij op alle autostrades, waar enkel wagens van +100.000 mogen op rijden, met de snelheid die ze zelf willen. Al wie er op komt zonder auto van +100k, wordt meedogenloos afgemaakt.

                                  Dat zou handig zijn wanneer ik later rijk ben

                                  Ziezo, al wat socialistisch ingesteld is heeft zonet in zijn broek gepist
                                  '95 BMW E36 328i (235.700 km) Sold 04-12
                                  '94 Mazda 323F 1.6i (194.500 km) Sold 11-08
                                  '09 Fiat Doblo Malibu 1.3 JTD (169.100 km) Sold 08-16
                                  '12 Honda PCX 125 (27.750 km) Sold 12-14
                                  '13 Fiat 500 1.2i Lounge (54.500 km) Sold 11-17
                                  '16 Fiat Tipo 1.4i 16v Lounge (42.600 km) Sold 12-18
                                  '13 Abarth Punto SuperSport (122.500 km)
                                  '15 Fiat 500C 1.3 Multijet 95 (92.800 km) End of lease 01-19

                                  '19 Abarth 595C Competizione (20.500 km)
                                  '19 Fiat Tipo 1.6 Multijet DCT S-design (64.400 km)

                                  Comment


                                  • Oorspronkelijk geplaatst door knight-rider Bekijk Berichten
                                    En lichten gebruiken!
                                    Ik kom dat nu ook altijd 's morgens tegen, mensen (vaak kinderen) die zonder licht op hun fiets op de baan zijn.
                                    en al de rest van de dingen hierover, die niet gequote zijn.
                                    Inderdaad : studenten klagen erover dat in Gent zo ongeveer nu de flikken gewoon aan de overpoort staan te schrijven. Makkelijk geld verdient roepen ze dan.
                                    Fantastisch dat zelf een boete of waarschuwing niet opweegt tegen hun eigen leven. Hun leven is minder waard dan de 50 euro boete die ze krijgen.

                                    Een antwoord op al die zever : naafdynamo. Niet slippen, werkt altijd, goed licht, die knipperaars zijn moeilijk om afstanden in te schatten. En als je dan een achterlicht hebt met condensatoren blijft die nog even nabranden.

                                    Oorspronkelijk geplaatst door wooter Bekijk Berichten
                                    Een voorrangsplichtige die van rijstrook wil veranderen is nog altijd niet een voorzienbare hindernis, noch een voorligger. En het mag duidelijk zijn dat de voorrangsnegatie de oorzaak van het ongeval was, want zonder voorrangsnegatie zou de dronken chauffeur aan 160 niemand geraakt hebben. Terwijl als de dronken chauffeur nuchter was en 120 reed naast de turk op het moment dat de turk van rijvak wisselde, er nog altijd een ongeval was.

                                    Met een Hof van Cassatie dat de wet zo interpreteert:

                                    denk ik niet dat je veel succes gaat hebben met te stellen dat een voorrangnegator een voorzienbare hindernis is. Zelfs als je als voorranghebbende hem op 2 kilometer kan zien.
                                    Dus je kan nooit meer iemand voorbij steken want als je pinkt en de andere is op 2km achter je aan, ben je nog een voorrangsnegator. Leuk : schrijf mij maar al op en veroordeel me al.

                                    Als die Turk pinkte en de afstand was 100m : ik denk dan dat die zatte dronkekloot dan wel verantwoordelijk was, maar ik denk ook eerder dat die zatte lul en een goede advocaat heeft gehad en iemand kende...

                                    Snelheid bepalen kan via de remsporen en de afstanden. Als er geen remsporen zijn is het duidelijk dat de auto nooit geremd heeft : altijd leuk ook.
                                    Hoe kunnen ze bepalen dat die turk niet gepinkt heeft? en dat er voldoende afstand is? Van die te rap rijdende zatte lul? Want de turk is dood, die kan het niet meer vertellen. En een dronke dader als getuige is natuurlijk ook altijd 100% waterdicht en betrouwbaar.

                                    Mocht die zatte lul nu eens 120 gereden hebben en geen 160 zou die turk dan de aanslag overleefd hebben? Indien wel : proces aandoen wegens doodslag.

                                    Comment


                                    • Gisteren in mechelen, aan het einde van de walemstraat voor het licht stond mijn vriendin, die leert rijden, te wachten tot t groen wordt. Het licht springt op groen en, wat kan gebeuren bij een lerende chauffeur, mijn vriendin valt stil. Achter haar begint een blondine, type Paris Hilton, in een BMW 3 te claxoneren, met haar lichten te flikkeren en heel de kakafonie. We besluiten geen gehoor te geven aan haar agressief gedrag en rijden rechtsaf naar de lichten van de R6 toe. Aangezien het hier om een baan gaat met 2 rijvakken, komt de blondine naast ons gereden met haar armen zwaaiend en al claxonerend.

                                      Ik besluit toch eens te vragen wat t probleem is. Mevrouw steekt een hele litanie af, dat mijn vriendin niet kan rijden, dat we "jaloers" zouden zijn op haar bmw. En roept dat ze iemand gebeld heeft en dat het onze beste dag niet zal zijn. Wij zetten onze reis verder, rijden bewust niet naar huis, want mevrouw bmw blijft volgen. Heel mechelen centrum door. Terwijl wij rijden bellen we iemand op die in mechelen centrum woont en we rijden daar naartoe. Zij blijft hardnekkig volgen tot ze merkt dat wij stoppen bij onze kompaan. Dan rijdt ze door, om achter de hoek van de straat te staan wachten op ons. Wij maken ongemerkt rechtsomkeer en zijn haar kwijt. Haar plak staat op foto.

                                      Het is schandalig dat blonde meisjes in een bmw van papa zoveel praat verkopen! En zeker tegen iemand die nog moet leren rijden.

                                      Comment


                                      • Ik ken de details van de zaak niet, enkel dat de chauffeur onder invloed en aan een snelheid van ongeveer 160 km/u een aanrijding met een voorrangnegator op de E314 van Turkse afkomst niet meer kon vermijden.

                                        Doorgaans wordt voorrangnegatie afgetoetst of de voorrangsgerechtigde voor de voorrangsplichtige moet afremmen. Niet vertragen, maar effectief afremmen, en effectief om een voorrangsregel die overtreden wordt en niet omdat een voorrangsplichtige de weg op rijdt en 70 gaat rijden, en een voorrangsgerechtigde de weg volgt en vervolgens moet vertragen omdat zijn voorligger maar 70 rijdt.

                                        Wat mij zo verbaast is dat er zoveel forumleden zijn die voorrangnegatie in bovenstaand scenario nog normaal achten. Ik bedoel maar: die regel is internationaal! En ik ben er zeker van dat de meesten in Duitsland niet het in hun hoofd halen om zich op de linker rijstrook te begeven aan 120 km/u met als overtuiging dat hij enkel ruimte moet laten voor achterliggers om te vertragen tot 130.

                                        Comment


                                        • Oorspronkelijk geplaatst door wooter Bekijk Berichten
                                          Wat mij zo verbaast is dat er zoveel forumleden zijn die voorrangnegatie in bovenstaand scenario nog normaal achten. Ik bedoel maar: die regel is internationaal! En ik ben er zeker van dat de meesten in Duitsland niet het in hun hoofd halen om zich op de linker rijstrook te begeven aan 120 km/u met als overtuiging dat hij enkel ruimte moet laten voor achterliggers om te vertragen tot 130.
                                          De miserie met mensen die zich krampachtig vasthouden aan regeltjes, is dat ze alle gezond verstand verliezen, wat bij justitie helaas dagelijkse kost is.
                                          Als ik morgen tegen 400 per uur met papa zijne Veyron over het linkervak suis, zijn alle mensen die zich binnen de vijf km voor mij naar links begeven, voorrangsnegators, ook al ben ik maar een kleine stip in hun achteruitkijkspiegel. Dat slaat toch nergens op?
                                          Als ik al eens te snel rij, dan hou ik er alleszins rekening mee dat niet iedereen mijn snelheid correct inschat, en ga ik dus zeker niet agressief doen tegen iemand die mijn overdreven snelheid verkeerd heeft ingeschat...
                                          Openbaar vervoer: brengt u van een plaats waar je niet was naar een plaats waar je niet moet zijn, op een moment dat het u niet uitkomt

                                          Comment

                                          Working...
                                          X