Oorspronkelijk geplaatst door tuut
Bekijk Berichten
Mededeling
Collapse
No announcement yet.
Het grote ergernis topic deel IV
Collapse
This topic is closed.
X
X
-
In Brussel heb je ook bepaalde straten waar (over 1 straat!) je soms voorrang hebt ,dan is het weer voorrang van rechts en dan weer niet.
Waar is dat goed voor om verschillende voorrangsregels te hanteren op een (rustige) baan van nog geen 500meter?
Niet echt aangenaam om er te moeten rijden,dan versnel je,mag je weer eens vertragen,schakelen enzovoort....
Comment
-
Gisterenavond ben ik weggesleept omdat ik verkeerd geparkeerd stond en er had ne pipo naar de politie gebeld datk wegmoest (dus normaal enkel bekeuring moesten ze het al gezien hebben) :////
Maar, mijn auto stond nog in 1e versnelling en met de handrem opgetrokken. En de takelwagen was er eentje die door middel van een kabel de auto eroptrekt. Dus geen takelwagen die de auto opneemt...
Heb niets van (zichtbare) beschadiging maar is dit niet superslecht voor mijn boîte?
Comment
-
T'is Maanrock in Mechelen op de grote markt.
Bruul is open voor leveringen, ik dus gaan leveren met de kamionette, rij de hoek om en wat staat daar lomp geparkeerd in't midden van de baan?
Politie-kombi! Heb daar gdvd een half uur staan wachten en ben dan achteruit door de bruul gereden
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door wooter Bekijk BerichtenEuh, voor zover ik weet:
- Kent GB voorrang van rechts (ja, rechts, wat beter werkt want als je als voorrangnegeerder voor iemand in rijdt, knalt de voorrangsgerechtigde in je bestuurdersdeur, dus je let wel 2 keer op)
- Worden de meeste, zoniet alle kruispunten aangegeven met uitdrukkelijke voorrangsborden die de voorrang zo regelen dat het verkeer op de hoofdweg of meest rechtdoor rijdende weg voorrang heeft op het verkeer uit zijstraten.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door JeVeE Bekijk BerichtenT'is Maanrock in Mechelen op de grote markt.
Bruul is open voor leveringen, ik dus gaan leveren met de kamionette, rij de hoek om en wat staat daar lomp geparkeerd in't midden van de baan?
Politie-kombi! Heb daar gdvd een half uur staan wachten en ben dan achteruit door de bruul gereden
Wie Mechelen zegt moet direct denken aan een overijverige autoritaire politie en een burgemeester die dit allemaal schitterend vindt in het kader van "een openbare dienstverlening".
Ik probeer Mechelen persoonlijk zoveel te vermijden,geen aangename stad.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Cete2004 Bekijk BerichtenWie Mechelen zegt moet direct denken aan een overijverige autoritaire politie en een burgemeester die dit allemaal schitterend vindt in het kader van "een openbare dienstverlening".
Ik probeer Mechelen persoonlijk zoveel te vermijden,geen aangename stad.
Ik veeg wel vierkantig mijn voeten aan die regel "leveren voor 11uur", da's gewoon onmogelijk als je om 9uur moet beginnen laden in Leuven en dan naar ginder te bollen. Nog nooit opgeschreven! (3x per week, al een jaar lang)
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Debomma Bekijk BerichtenIn Californië was het de regel wie eerst aan het kruispunt komt mag voor. Erg ambetante regel, waarbij je soms op druk kruispunt echt moest gaan tellen wanneer het aan u was. Beleefde Amerikanen volgden die regel overal zeer hoffelijk. Hier kan ik mij dat nog niet voorstellen.
Alleszins zorgt die regel er wel voor dat iedereen kan blijven rijden. Een uitdrukkelijke voorrangsregel kan ervoor zorgen dat het verkeer uit de zijstraten blokkeert, en voorrang van rechts kan er perfect voor zorgen dat een heel kruispunt geblokkeerd raakt (wettelijk kan je dan nl. niks anders dan achteruit rijden, of iemand moet voorrangsnegatie plegen).
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Cete2004 Bekijk BerichtenWie Mechelen zegt moet direct denken aan een overijverige autoritaire politie en een burgemeester die dit allemaal schitterend vindt in het kader van "een openbare dienstverlening".
Ik probeer Mechelen persoonlijk zoveel te vermijden,geen aangename stad.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door wooter Bekijk BerichtenIk vind dat nog meevallen . Je hebt vaak maar 4 mensen die tegelijk op een kruispunt aankomen (of 8 als elke richting 2 rijstroken telt) maar als je het niet weet wie nu eerst mocht vertreken moet je gewoon voorzichtig vertrekken na even gestopt te zijn .
Alleszins zorgt die regel er wel voor dat iedereen kan blijven rijden. Een uitdrukkelijke voorrangsregel kan ervoor zorgen dat het verkeer uit de zijstraten blokkeert, en voorrang van rechts kan er perfect voor zorgen dat een heel kruispunt geblokkeerd raakt (wettelijk kan je dan nl. niks anders dan achteruit rijden, of iemand moet voorrangsnegatie plegen).
Het was vooral de eerste dagen verwarrend toen ik mij afvroeg wat voor een soort voorrang van rechts het daar was Ik zie dat hier in België en bijvoorbeeld Brussel nog niet gebeuren, die hoffelijkheid en zich zo aan de regels houden.
Comment
-
Gisteren "ambras" gehad met een X6. Ik rijd op de R0 richting Zaventem ter hoogte van Grimbergen. Het was vrij druk, en zowel rechts als links waren druk bezet. Ik reed 135 op CC, en ik vermoed (een gok weliswaar) dat ze op het middenvak ongeveer 110 reden. Plots zie ik in mijn spiegel geflash, er komt iemand vrij snel aangereden en die wil mij al van ver duidelijk maken dat ik uit zijn weg moet. Moest ik kunnen, graag, maar ik ga niet gaan remmen om in dat kleine gaatje rechts te geraken omdat meneer dat wil. Als ik kan invoegen zonder extreem te moeten vertragen, tot daar aan toe.
Nu, het ging dus niet, dus blijf ik links aan 135 verder rijden. De wagen die afkwam bleek een BMW X6 te zijn, en buiten zijn gas wist hij zijn pharen ook goed staan. Hij plakte mooi aan mijn bumper, en ondanks dat het toen echt duidelijk was dat ik niet kon invoegen (ze reden rechts van mij op amper 4-5 meter van elkaar), bleef hij met zijn pharen flashen. Leuk, hij doet maar, maar dan speel ik graag een beetje mee. Toen er rechts een stukje vrijkwam ging ik naar rechts, maar schakelde ik ook onmiddellijk 2 vitessen lager. Dat hij maar eens zien tot wat zijn X6 in staat was. Hij kwam onmiddellijk opzetten maar toen ik plankgas gaf kwam ie niet over mij, integendeel. Ik reed er terug van weg en moest links terug invoegen, aangezien er verkeer op het middenvak reed. Ondanks dat ik toch een meter of 20 had genomen, vond ie het leuk om nog eens te flashen. Slechte verliezer. Nu liet ie zelf zijn pharen opstaan. Had ie niet mogen doen. Heb mijn snelheid aangepast aan de snelheid van de wagen rechts van mij en zo even op CC blijven verder rijden. Ik vermoed dat hij toen wel zijn stuur aan het opfretten was.
Maar het was nog niet gedaan, de wagen naast mij kon rechts invoegen en deed dat dus, waardoor er een gat vrij kwam op het middenvak. De X6 schiet zich daar als een speer in, maar alert als ik was ( ^^ ) schakelde ik opnieuw 2 versnellingen terug en kon hij het vergeten, langs rechts ging het niet lukken vriend. Uiteindelijk moest ik de E19 op richting Antwerpen en ging hij verder richting Leuven. Maar hij is me niet gepasseerd.
Beetje macho gedrag, I know, maar zo aan mijn bumper komen kleven, flashen, .. terwijl ik duidelijk niet naar rechts kan, daar heb ik het moeilijk mee. Als ik kan ben ik de eerste die het doet, maar daag me niet uit.
Comment
-
Weet je wat ik haat? Kerels die denken dat ze iets moeten bewijzen met hun Audi A3 en vervolgens aan 135 op het linkervak inhalen tot er rechts ruimte is en dan gas gan geven om dan even verder terug aan 135 het linkervak te blokkeren, en nog trager te gaan rijden.
Ofwel heb je haast en rij je sneller dan 135. Ofwel heb je geen haast, en ga je wanneer het kan naar rechts.
Dat je met jouw A3 meer risico's wil nemen dan mij, mij niet gelaten, maar rij dan niet in mijne weg...
Maar goed, ik kom dan ook van ergens anders... De enige keer dat ik al flashend op de snelweg reed was toen er thuis iets gebeurd was, en iedereen die toen aan de kant ging bedank ik vandaag nog.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door caoimhin Bekijk BerichtenGisteren "ambras" gehad met een X6. Ik rijd op de R0 richting Zaventem ter hoogte van Grimbergen. Het was vrij druk, en zowel rechts als links waren druk bezet. Ik reed 135 op CC, en ik vermoed (een gok weliswaar) dat ze op het middenvak ongeveer 110 reden. Plots zie ik in mijn spiegel geflash, er komt iemand vrij snel aangereden en die wil mij al van ver duidelijk maken dat ik uit zijn weg moet. Moest ik kunnen, graag, maar ik ga niet gaan remmen om in dat kleine gaatje rechts te geraken omdat meneer dat wil. Als ik kan invoegen zonder extreem te moeten vertragen, tot daar aan toe.
Nu, het ging dus niet, dus blijf ik links aan 135 verder rijden. De wagen die afkwam bleek een BMW X6 te zijn, en buiten zijn gas wist hij zijn pharen ook goed staan. Hij plakte mooi aan mijn bumper, en ondanks dat het toen echt duidelijk was dat ik niet kon invoegen (ze reden rechts van mij op amper 4-5 meter van elkaar), bleef hij met zijn pharen flashen. Leuk, hij doet maar, maar dan speel ik graag een beetje mee. Toen er rechts een stukje vrijkwam ging ik naar rechts, maar schakelde ik ook onmiddellijk 2 vitessen lager. Dat hij maar eens zien tot wat zijn X6 in staat was. Hij kwam onmiddellijk opzetten maar toen ik plankgas gaf kwam ie niet over mij, integendeel. Ik reed er terug van weg en moest links terug invoegen, aangezien er verkeer op het middenvak reed. Ondanks dat ik toch een meter of 20 had genomen, vond ie het leuk om nog eens te flashen. Slechte verliezer. Nu liet ie zelf zijn pharen opstaan. Had ie niet mogen doen. Heb mijn snelheid aangepast aan de snelheid van de wagen rechts van mij en zo even op CC blijven verder rijden. Ik vermoed dat hij toen wel zijn stuur aan het opfretten was.
Maar het was nog niet gedaan, de wagen naast mij kon rechts invoegen en deed dat dus, waardoor er een gat vrij kwam op het middenvak. De X6 schiet zich daar als een speer in, maar alert als ik was ( ^^ ) schakelde ik opnieuw 2 versnellingen terug en kon hij het vergeten, langs rechts ging het niet lukken vriend. Uiteindelijk moest ik de E19 op richting Antwerpen en ging hij verder richting Leuven. Maar hij is me niet gepasseerd.
Beetje macho gedrag, I know, maar zo aan mijn bumper komen kleven, flashen, .. terwijl ik duidelijk niet naar rechts kan, daar heb ik het moeilijk mee. Als ik kan ben ik de eerste die het doet, maar daag me niet uit.
want dan kom je een nozem tegen die eens hij je voorbij is, alles toeslaat en jij hemel en aarde kan verzetten om hem te ontwijken. al een paar keer meegemaakt en dan moet ik steeds aan men spruiten op de achterbank denken.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door wooter Bekijk BerichtenWeet je wat ik haat? Kerels die denken dat ze iets moeten bewijzen met hun Audi A3 en vervolgens aan 135 op het linkervak inhalen tot er rechts ruimte is en dan gas gan geven om dan even verder terug aan 135 het linkervak te blokkeren, en nog trager te gaan rijden.
Oorspronkelijk geplaatst door wooter Bekijk BerichtenOfwel heb je haast en rij je sneller dan 135. Ofwel heb je geen haast, en ga je wanneer het kan naar rechts.
Dat je met jouw A3 meer risico's wil nemen dan mij, mij niet gelaten, maar rij dan niet in mijne weg...
En waar neem ik risico's? Ik heb ze net vermeden door mij niet in een klein gat tussen traag rijdend verkeer te gooien.
Oorspronkelijk geplaatst door wooter Bekijk BerichtenMaar goed, ik kom dan ook van ergens anders... De enige keer dat ik al flashend op de snelweg reed was toen er thuis iets gebeurd was, en iedereen die toen aan de kant ging bedank ik vandaag nog.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door wisali Bekijk Berichtenik versta je volledig, al ga ik wel niet extra gaan gassen als ik opgeschoven ben, zodat hij niet voorbijgeraakt.
want dan kom je een nozem tegen die eens hij je voorbij is, alles toeslaat en jij hemel en aarde kan verzetten om hem te ontwijken. al een paar keer meegemaakt en dan moet ik steeds aan men spruiten op de achterbank denken.
En had hij mij voorbij geraakt had ik wel uitgekeken. Nu, eerlijk gezegd, moest ik kinderen hebben had ik hem ook gewoon voorbij gelaten ondanks zijn irritant gedrag. Nu kon ik het niet laten om die nozem op zijn plaats te zetten.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door caoimhin Bekijk BerichtenNiet dat ik me aangesproken voel, want ik heb niets te bewijzen met mijn A3, maar ik ga voor geen enkele nozem plots 30 per uur trager gaan rijden om hem voorbij te laten, zeker niet als ik reeds sneller dan de toegelaten snelheid aan het rijden ben.
Waarom vertragen? Geef gewoon ff gas bij
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Leftlane Bekijk BerichtenWaarom vertragen? Geef gewoon ff gas bij
Daarbij, de arme man zou me toch niet kunnen volgen hebben
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door caoimhin Bekijk BerichtenNiemand kan mij verplichten om sneller te rijden als ik al sneller dan de toegelaten snelheid rijd. Als ik maar 5 per uur sneller aan het rijden ben dan die rechts van mij kan ik het nog verstaan. Maar niet als de snelheidskloof al vrij groot is.
Daarbij, de arme man zou me toch niet kunnen volgen hebben
Goh...iedereen kijkt altijd op naar Duitsland waar de mensen een beetje nadenken achter het stuur, ik heb al 'tig keer meegemaakt dat iemand even een tikje gas bijgeeft om een vrachtwagen sneller voorbij te zijn en aldus naar rechts te kunnen.
Maar in het bekrompen België is dat weer teveel gevraagd natuurlijk
Comment
-
Kan wel lachen met het feit dat die X6 er niet voorbij geraakte..., had z'n gezicht willen zien.
Maar 'k laat me niet meer meeslepen in zo'n situaties want het is het niet waard. Gekke bestuurders laat ik vriendelijk passeren... je mag de boel onder controle hebben... wil daarom nog niet zeggen dat de ander zichzelf en de auto onder controle heeft.
Kan erover meespreken. Dan gebeurd er een ongeval, plegen ze vluchtmisdrijf, hol je achter de bestuurder aan... negeren ze je en kijken ze stoïcijns voor zich uit. Om dan vervolgens toch wakker te schieten als je de woorden 'vluchtmisdrijf?' door hun raampje staat te roepen. Bestuurder aan de kant, gezever, politie erbij >>> er zijn plezantere bezigheden in 't leven. Het is maar nen tip.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door caoimhin Bekijk BerichtenNiet dat ik me aangesproken voel, want ik heb niets te bewijzen met mijn A3, maar ik ga voor geen enkele nozem plots 30 per uur trager gaan rijden om hem voorbij te laten, zeker niet als ik reeds sneller dan de toegelaten snelheid aan het rijden ben.
Oorspronkelijk geplaatst door caoimhin Bekijk BerichtenAls ik zonder problemen naar rechts kon, dan doe ik het onmiddellijk. Maar ik ga niet al remmend mij tussen 2 wagens gaan wringen omdat iemand denk dat de baan van hem alleen is. Ik kon niet naar rechts op het moment dat hij afkwam en begon te flashen.
Oorspronkelijk geplaatst door caoimhin Bekijk BerichtenEn waar neem ik risico's? Ik heb ze net vermeden door mij niet in een klein gat tussen traag rijdend verkeer te gooien.
Oorspronkelijk geplaatst door caoimhin Bekijk BerichtenJij komt van ergens waar ze denken te kunnen rijden, maar ondertussen er wel voor zorgen dat een BMW Z4 M een zeldzame wagen wordt. Zo iemand hoeft mij de les niet te spellen. Leer dan eerst zelf rijden zou ik zeggen.
Het is natuurlijk belachelijk om van andermans fouten te leren. Je kan veel beter zelf ervaren welke beslissingen in je leven dom zijn.
Comment
Comment