Indien dit uw eerste bezoek is, check dan eerst de FAQ door op bovenstaande
link te klikken. Mogelijk moet u register
vooraleer u kan posten: klik op de 'registreren'-link hierboven om verder te gaan. Om berichten te lezen kiest u het forum dat u wenst te bezoeken in bovenstaande lijst.
Wooter, the point is... gehaaste bestuurders die niet verder kijken dan hun neus lang is. In het drukke verkeer heeft het allemaal geen zin, als uw voorligger ook niet voorbij kan, enzovoort enzoverder.
Goh...iedereen kijkt altijd op naar Duitsland waar de mensen een beetje nadenken achter het stuur, ik heb al 'tig keer meegemaakt dat iemand even een tikje gas bijgeeft om een vrachtwagen sneller voorbij te zijn en aldus naar rechts te kunnen.
Maar in het bekrompen België is dat weer teveel gevraagd natuurlijk
'Even een tikje gas bijgeven' ok, maar om die sliert op het midden voorbij te gaan mocht ik gerust 30-40 seconden een tikje gas bijgeven.
Je gaat wel, wanneer je naar rechts kan, twee versnellingen lager om harder dan hem te gaan rijden.
Actie - reactie. Hij had zich maar niet als een lul moeten gedragen, dan had ik hem met veel plezier doorgelaten. Jammer genoeg voor hem hang ik ook graag eens de lul uit als ze op mijn systeem werken.
Om een X6 met haast los te rijden moet je al fel doorvlammen, en dat tijdens verkeer dat op het middenvak nauwelijks ruimte laat en 110 km/u rijdt?
Er kwam rechts een heel groot gat vrij, waar ik me onmiddellijk heb ingezet. Had ie een deftige kar gehad was ie me wel voorbij geraakt. Toen ik terug naar links ging zat ie ruim achter mij, en heb ik zelf niemand in de problemen gebracht. Weinig risico aan vind ik. Zat niet echt op de limiet van de wagen, had nog 2 vitessen over
Kan wel lachen met het feit dat die X6 er niet voorbij geraakte..., had z'n gezicht willen zien.
Maar 'k laat me niet meer meeslepen in zo'n situaties want het is het niet waard. Gekke bestuurders laat ik vriendelijk passeren... je mag de boel onder controle hebben... wil daarom nog niet zeggen dat de ander zichzelf en de auto onder controle heeft.
Kan erover meespreken. Dan gebeurd er een ongeval, plegen ze vluchtmisdrijf, hol je achter de bestuurder aan... negeren ze je en kijken ze stoïcijns voor zich uit. Om dan vervolgens toch wakker te schieten als je de woorden 'vluchtmisdrijf?' door hun raampje staat te roepen. Bestuurder aan de kant, gezever, politie erbij >>> er zijn plezantere bezigheden in 't leven. Het is maar nen tip.
Je gaat me nergens horen zeggen dat het verstandig was om te doen, dat was het meer dan wss niet, maar ik kon het me niet laten.
vandaag bijna een bende wielertoeristen overhoop gekegeld
Reed op een steenweg van 70 en plots komen die apen uit een zijstraat gewoon de weg overgestoken zonder te kijken
En dan maar brullen op mij omdat ik alles moest dichtgooien en begon te claxonneren
ze mochten godverd°mme content zijn dat ik op de weg lette en niets anders bezig was
pff, wielrenners... vandaag nog voorgehad: ik rij uiterst rechts en moet dan nog serieus afremmen om de aanstormende groep wielrenners die uit de tegenovergestelde richting uit een onoverzichtelijke bocht komt niet overhoop te rijden... Ik erger me er wel niet meer aan, da's positief, ik heb gewoon besloten dat de wielrenners die me vroeger ergerden, gewoon domme mensen zijn. Op die manier wind ik me er niet meer over op. Er zijn er trouwens ook genoeg goeie.
Tegenwoordig vind ik het ook heel leuk om mijn raampje open te doen en die mannen aan te spreken, ge krijgt dan zo'n heel gebrul terug, op 10 seconden 3 nieuwe scheldwoorden bijgeleerd.
vandaag bijna een bende wielertoeristen overhoop gekegeld
Ze stellen zich zelfs op voor een politievoertuig in een voorsorteerstrook voor voertuigenverkeer.
Toen ben ik toch uitgestapt en heb 'de mannen' toch vriendelijk aangemaand het verplichte fietspad te volgen. (en dan zo'n ogenschijnlijke reactie van 'wa zegt gij nu')
vandaag bijna een bende wielertoeristen overhoop gekegeld
De meesten denken dat de baan van hen alleen is en denken dat ze mogen rijden waar ze willen.
Tijdje geleden reed ik in een naburig dorp op een smalle baan (waar verkeer uit beide richtingen is toegelaten) waar een wielertoerist en zijn zoon (schat een jaar of 10) NAAST mekaar op de baan reden,ondanks de aanwezigheid van een fietspad.
in zo een geval kun je niet inhalen gezien de smalle baan en het feit dat er elk moment een wagen uit de andere richting kan komen.
Met als gevolg dat je de hele baan aan een slakkentempo moet rijden en het verkeer in beide richtingen doet vertragen,degene achter jou moeten traag rijden en degenen uit de tegenovergestelde richting moeten langer wachten tot de wagens voorbij zijn.
Ander geval:
Op een bepaald moment stond ik geparkeerd en moest ik rechtsomkeer maken om de andere richting uit te gaan,de baan in kwestie is voorzien van een fietspad en de baan is breed genoeg om met de wagen te kunnen draaien zonder over het fietspad te moeten komen.Toch vonden 2 wielertoeristen het nodig om te moeten schreeuwen omdat ik "hun baan" in beslag nam.
Hadden ze het fietspad genomen zoals elke fietser zou er niets aan de hand geweest zijn maar blijkbaar is dit niet nodig voor de wielertoeristen.
Mechelen is nochtans een pak aangenamer dan Dendermonde, en ik kan het weten. Jaren lang in Dendermonde gewoond / naar school geweest, en de laatste 5 jaar vertoef ik veel in Mechelen aangezien mijn vriendin van in de buurt van Mechelen is. Geef mij dan maar Mechelen, by far.
Kiezen tussen Dendermonde en Mechelen is kiezen tussen de strop en de kogel
Het ene is niet beter dan het ander,het is het minste van 2 slechte
Trouwens,ik heb ook andere steden die ik echt probeer te vermijden: Mechelen,Leuven,Lokeren zijn in mijn ogen allemaal steden waar je best niet komt
Ze stellen zich zelfs op voor een politievoertuig in een voorsorteerstrook voor voertuigenverkeer.
Toen ben ik toch uitgestapt en heb 'de mannen' toch vriendelijk aangemaand het verplichte fietspad te volgen. (en dan zo'n ogenschijnlijke reactie van 'wa zegt gij nu')
Voor zover ik weet zijn fietsers verplicht het fietspad te volgen (behalve als de groep van een bepaalde grootte is etc...) behalve als ze van richting willen veranderen. Dus als ze links willen afslaan, mogen fietsers de voorsorteerstroken gebruiken (en volgens bepaalde interpretaties zijn ze zelfs verplicht die voorsorteerstroken te gebruiken aangezien ze een richtingsverandering willen doen).
Er kwam rechts een heel groot gat vrij, waar ik me onmiddellijk heb ingezet. Had ie een deftige kar gehad was ie me wel voorbij geraakt. Toen ik terug naar links ging zat ie ruim achter mij, en heb ik zelf niemand in de problemen gebracht. Weinig risico aan vind ik. Zat niet echt op de limiet van de wagen, had nog 2 vitessen over
Sorry caoimhin, maar een BMW X6 is een DEFTIGE kar!
Als jij op het derde vak reed, reden er dan nog dicht bij jou wagens voor je? Want ik zou krijg het soms als er ééntje op het derde vak iedereen ophoudt..
Daarnet rijdt er een politiecombi doodleuk door het rood Ik zie hem nog net na de lichten remmen, waarschijnlijk was hij verstrooid ofzo en er niet opgelet, maar dan zet hij z'n (10 meter verder dan de lichten) zwaailichten aan voor een 100m. Om z'n fout goed te keuren ofzo
Als ik per ongeluk door het rood zou rijden en er staat een combi achter mij, 95% kans op een zware bekeuring!!
Daarnet rijdt er een politiecombi doodleuk door het rood Ik zie hem nog net na de lichten remmen, waarschijnlijk was hij verstrooid ofzo en er niet opgelet, maar dan zet hij z'n (10 meter verder dan de lichten) zwaailichten aan voor een 100m. Om z'n fout goed te keuren ofzo
Als ik per ongeluk door het rood zou rijden en er staat een combi achter mij, 95% kans op een zware bekeuring!!
Sorry caoimhin, maar een BMW X6 is een DEFTIGE kar!
Als jij op het derde vak reed, reden er dan nog dicht bij jou wagens voor je? Want ik zou krijg het soms als er ééntje op het derde vak iedereen ophoudt..
Sorry Dimitri, niet DEFTIG genoeg blijkbaar !
En op dat moment reden er geen wagens dicht voor mij nee, maar rechts was er geen ruimte OF ik moest plots 30 per uur trager rijden en mij tussen 2 wagens wringen. Niemand kan van mij verlangen dat ik dergelijk manoeuvre doe.
Tot aan het naar rechts gaan heb ik geen problemen met je gedrag. Het is pas als je vervolgens gas begon te geven om zeker de X6 niet voorbij te laten. Als je dan wél harder gaat rijden, dan ben je een rotzak want dat betekent dat je daarvoor ook het gaspedaal wat dieper in kon duwen.
Dat hij daarna je niet kan volgen heeft meer te maken met het verstand van de X6-rijder, dan met jouw A3. Puur op nummers verslaat quasi elke X6 jouw auto, dus is het de (on)ervarenheid of het gezonde verstand van de X6-rijder die ervoor zorgde dat ie je niet voorbij ging.
Maar ja, ik kom dan ook uit een logica waar signalen zoals claxon en lichtsignalen gebruikt worden waarvoor ze vermeld staan in de verkeerswetgeving, en geen agressieve of kleinerende bijklank hebben.
Ja, die kerel heeft weer een lesje geleerd... Dat mensen afgunstige klootzakken zijn.
Tot aan het naar rechts gaan heb ik geen problemen met je gedrag. Het is pas als je vervolgens gas begon te geven om zeker de X6 niet voorbij te laten. Als je dan wél harder gaat rijden, dan ben je een rotzak want dat betekent dat je daarvoor ook het gaspedaal wat dieper in kon duwen.
Ik heb reeds toegegeven dat ik toen ook ff de lul aan het uithangen was. Actie - reactie. Maar toen deed ik het vrijwillig, "niemand" kan mij verplichten om sneller te rijden.
Dat hij daarna je niet kan volgen heeft meer te maken met het verstand van de X6-rijder, dan met jouw A3. Puur op nummers verslaat quasi elke X6 jouw auto, dus is het de (on)ervarenheid of het gezonde verstand van de X6-rijder die ervoor zorgde dat ie je niet voorbij ging.
Maar ja, ik kom dan ook uit een logica waar signalen zoals claxon en lichtsignalen gebruikt worden waarvoor ze vermeld staan in de verkeerswetgeving, en geen agressieve of kleinerende bijklank hebben.
Ja, op het moment dat iemand niet uit de weg kan beginnen flashen met de pharen, de pharen constant aanzetten, op mijn bumper kleven, .. dat is helemaal niet agressief. Ik zou nog eens een check-up laten uitvoeren, er zit ergens iets los in je bovenkamer.
Herpak je dan maar snel ! Dat je geen vergelijking meer maakt op basis van trekkracht tussen een A3 en een X6. Het zou belachelijk zijn moest een X6 dat niet halen.
Comment