Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Het grote ergernis topic deel IV

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • Ik ben een tijdje terug ook zo eens voor no reason tegengehouden. Was met een kameraad iets gaan oppikken en in't weerkomen ga ik ook mijn vrouw ophalen aan de shopping hier in ninove. Ik stond in een parkeervak en ik zet m'n pinker aan om te vertrekken. Er komt net een combi aan en die phaart nog om me te laten vertrekken, ik steek m'n hand nog op om hem te bedanken en vervolg mijn weg. Het was zeer druk dus je kon nergens 50 rijden die je er mag. Ik had eigenlijk niet gemerkt dat hij me volgde. Na 2 km reed er een andere auto achter mij en ik hoor opeens een sirene. Ik denk tiens en dan zie ik die combi. Die wagen halen ze in om dan achter mij te komen rijden en dan teken te doen dat ik moet stoppen. Ik zet even m'n 4 pinkers op om aan te geven dat ik het signaal begrepen heb en neem de eerstvolgende parkeerplaats. Waren zeer vriendelijke agenten, dat wel. Maar controle van de voertuigpapieren (kan ik begrijpen) en mijn passagiers moesten hun identiteitskaart afgeven (vind ik raar). Nadien heel beleefd gevraagd waarom die controle was en ik kreeg enkel 'we doen wat verhoogde controle zo net voor de feestdagen'. Volgens mij waren ze op zoek naar iemand/iets. Maar 't moet wel gezegd, twee heel aangename gasten! Ze bestaan dus wel.
    '95 BMW E36 328i (235.700 km) Sold 04-12
    '94 Mazda 323F 1.6i (194.500 km) Sold 11-08
    '09 Fiat Doblo Malibu 1.3 JTD (169.100 km) Sold 08-16
    '12 Honda PCX 125 (27.750 km) Sold 12-14
    '13 Fiat 500 1.2i Lounge (54.500 km) Sold 11-17
    '16 Fiat Tipo 1.4i 16v Lounge (42.600 km) Sold 12-18
    '13 Abarth Punto SuperSport (122.500 km)
    '15 Fiat 500C 1.3 Multijet 95 (92.800 km) End of lease 01-19

    '19 Abarth 595C Competizione (20.500 km)
    '19 Fiat Tipo 1.6 Multijet DCT S-design (64.400 km)

    Comment


    • Op die twee kilometer zullen ze je nummerplaat nagetrokken hebben.

      Comment


      • Gisteren (zaterdag) namiddag, ik reed met de fiets richting centrum, verder op de baan is er een versmalling waarbij de wagens komende van het centrum voorrang hebben. Op een bepaald moment steekt er mij een Opel (denk Astra) break voorbij, ook richting centrum. Toen ik zo'n 50 meter van die versmalling was zag ik die Opel in het midden van die versmalde strook staan met voor hem, komende van het centrum en dus voorrang hebbend, een grote Peugeot camionette. Die Opel had dus duidelijk geen voorrang willen geven en de camionette was ook gewoon doorgereden, soit, toen ik naderde zag ik de achteruitrijlichten van de Opel aangaan en ik dacht, hij heeft zijn fout ingezien en zal achteruitrijden om voorrang en doorgang te verlenen zoals het hoort maar mis poes, toen ik zowat op zijn hoogte was, nog steeds in het versmalde deel van de weg, draaide die gewoon het fietspad op, tussen van die houten paaltjes die er staan om te verhinderen dat de auto's over het fietspad zouden rijden ipv. te wachten zoals het hoort, me op een haartje na missend. Vermits mijn pedaal tegen zijn voorwiel stond en ik ne keer goed hardroepend vloekte is hij toch gestopt. De chauffeur van die camionette die uit zijn venster hing kon zijn lachen niet inhouden en hij zei ook: "Die vent is goed bezig". Terwijl ik naast hem stond zag ik vanachter in zijn break ne koersfiets liggen, het was dus ne wielerterrorist en ik zei dat hij met de fiets normaal de fietspaden niet volgt maar met de wagen zou hij het wel gaan doen, waarop hij dus zei sorry en daarna gewoon over het fietspad verder reed. Ik denk dat een speekseltest bij die gast méér dan nodig zou kunnen geweest zijn. Normaal zou ne mens met zijn pedaal ne keer goed in zijn portier moeten knallen, zo nen arrogante asociale zak.

        Comment


        • Oorspronkelijk geplaatst door will Bekijk Berichten
          Gisteren (zaterdag) namiddag, ik reed met de fiets richting centrum, verder op de baan is er een versmalling waarbij de wagens komende van het centrum voorrang hebben. Op een bepaald moment steekt er mij een Opel (denk Astra) break voorbij, ook richting centrum. Toen ik zo'n 50 meter van die versmalling was zag ik die Opel in het midden van die versmalde strook staan met voor hem, komende van het centrum en dus voorrang hebbend, een grote Peugeot camionette. Die Opel had dus duidelijk geen voorrang willen geven en de camionette was ook gewoon doorgereden, soit, toen ik naderde zag ik de achteruitrijlichten van de Opel aangaan en ik dacht, hij heeft zijn fout ingezien en zal achteruitrijden om voorrang en doorgang te verlenen zoals het hoort maar mis poes, toen ik zowat op zijn hoogte was, nog steeds in het versmalde deel van de weg, draaide die gewoon het fietspad op, tussen van die houten paaltjes die er staan om te verhinderen dat de auto's over het fietspad zouden rijden ipv. te wachten zoals het hoort, me op een haartje na missend. Vermits mijn pedaal tegen zijn voorwiel stond en ik ne keer goed hardroepend vloekte is hij toch gestopt. De chauffeur van die camionette die uit zijn venster hing kon zijn lachen niet inhouden en hij zei ook: "Die vent is goed bezig". Terwijl ik naast hem stond zag ik vanachter in zijn break ne koersfiets liggen, het was dus ne wielerterrorist en ik zei dat hij met de fiets normaal de fietspaden niet volgt maar met de wagen zou hij het wel gaan doen, waarop hij dus zei sorry en daarna gewoon over het fietspad verder reed. Ik denk dat een speekseltest bij die gast méér dan nodig zou kunnen geweest zijn. Normaal zou ne mens met zijn pedaal ne keer goed in zijn portier moeten knallen, zo nen arrogante asociale zak.
          Ik zou mijne fiets op zen motorkap / tegen zijn voorruit smijten!
          Opel Vectra 1.6, Bouwjaar 1992, gekocht: 2000, (januari 2003: Total Loss)
          Citroën Saxo 1.1 Bic 5-deurs, Bouwjaar: september 1998, gekocht: februari 2003 (Verkocht: augustus 2010)
          Citroën C4 1.6 HDI 110 pk berline, Bouwjaar: maart 2007, gekocht: juli 2010 (Ingeruild: februari 2017)
          Renault Megane Grandtour GT TCe 205 EDC 2017

          Comment


          • Oorspronkelijk geplaatst door knight-rider Bekijk Berichten
            Ik zou mijne fiets op zen motorkap / tegen zijn voorruit smijten!
            Ik was met de elektrische fiets, is wel wat zwaar om daar zo'n toeren mee uit te halen hoor. En moest ik met de koersfiets geweest zijn zou ik het zonde vinden om een schram op het kader (van m'n fiets) te riskeren......

            Comment


            • Oorspronkelijk geplaatst door Martini Racing Bekijk Berichten
              Ze hebben u tegengehouden, niet alleen om uw namen te weten, maar om ervoor te zorgen dat ge geen 2 keer zo'n dwazigheden zult doen.
              Dat is het net, ze hebben onmogelijk gezien dat onze auto zo vuil was, die opmerking kwam ook pas 2 minuten nadat ze ons hadden doen stoppen.
              In iedergeval het veld was niet in gebruik en word volgens mij ook niet meer gebruikt voor landbouw. Ik ga waarschijnlijk nog wel eens crossen daar

              Comment


              • Gisteren een kerel met een VW Passat op de E19-snelweg die zich plots voor mijn neus van het eerste naar het tweede gooide, om een vrachtwagen in te halen (ik was er al n tijdje, omdat er wel wat verkeer op t eerste reed). Toen ik met mn grootlichten knipperde, kreeg ik een heel concert van rem-, gewone en mistlichten terug en er nog een roetwolk bovenop. Toen ik na de vrachtwagen (of ervoor, zo je wil) weer op het rechterrijvak ging rijden, ging ik er even naast en deed ie alsof ie enkel voor zich kon kijken.
                Tot hij dacht dat ik terug naar het tweede wou komen, natuurlijk. Plots geeft ie gas bij om me er toch maar niet tussen te laten...(hoe zou je zelf zijn)

                Vandaag (ik was met n andere wagen) kwam ik m weer tegen. Ik hield wat afstand en zag dat ie constant tegen zn voorligger hing en zowat om de tien seconden op zijn rem ging staan. Fijn, als al het andere verkeer gewoon 50 rijdt. Op de snelweg zag ik m weer van de oprit direct naar het tweede rijvak gaan tegen 85 per uur, al reed er deze keer gelukkig niks.

                ik hoop dat ik m niet meer tegenkom, maar ik vrees ervoor. ik zorg er alvast voor dat ik bij m uit de buurt blijf, want ie kan niet rijden en ie heeft t niet eens door.
                autofans.be

                "Als je niet kan lachen met miserie, blijft er enkel miserie over..." | RIP Tom

                Comment


                • Deze morgen nog zo een feilloze stunt van een lul in een bestelwagentje. Type Peugeot Partner.

                  Ik rij met de motor tussen het verkeer op het rechtervak, en voor me rijdt dus dat bestelwagentje. Links ervan rijdt een auto. Bestelwagen nadert een vrachtwagen, steekt zijn richtingsaanwijzer naar links uit en geeft tegelijk een ruk aan het stuur naar links. Auto op het linkervak wijkt uit en remt om een aanrijding te vermijden. Bestelwagenbestuurder wringt zich voor zijn ex-buur. Erachter natuurlijk een cascade van remacties in het drukke spitsverkeer.

                  Comment


                  • Oorspronkelijk geplaatst door wooter Bekijk Berichten
                    cascade van remacties in het drukke spitsverkeer.
                    En we zijn bij de essentie! De reden waarom we elke dag in de file staan...
                    1991 BMW E30 318is

                    Comment


                    • Yep. Triestige is dat ik dan niet verbaasd ben als zo een lul in een bestelwagen dit doet. Je ziet het gewoon voor je ontwikkelen: de bestuurder van de bestelwagen gaat niet vroeg richting aangeven om plaats te vragen, hij gaat ook niet vertragen om ter hoogte van een opening op het linkervak te geraken... Nee, volle snelheid (kuch 100 km/u kuch) naar een vrachtwagen en dan extra laat pinken (alhoewel ze meestal zelfs zonder knipperlicht couperen) en dan gewoon erin vegen.

                      En ja, soms staan er dan drie bestelwagens met wat mentaal gehandicapte plamuurders en ververs treurig op de pechstrook met blikschade. Vaak al eens zin gehad om te stoppen en die kerels vol in hun gezicht uit te lachen.

                      Comment


                      • Vroeger op de E40 dagelijkse kost. Het merendeel van de tijd reed het drukke verkeer nog tegen 70 richting Brussel. Van zodra er dan een paar "gehaasten" tussen zitten die meer op hun rem duwen dan iets anders, in plaats van met de stroom mee te rijden, krijg je dat effect al, en begint de miserie...

                        Tijdens de spits 70 met serieuze trajectcontrole zou daar echt wel op zijn plaats kunnen zijn...
                        1991 BMW E30 318is

                        Comment


                        • gisteren een pummel die zich ongevraagd in de rij 40 per uur rijdende auto's wringt, voor mij. Voor mij niet echt een probleem, al had er een dankuwel afgekund, maar we kregen echter een onfeilbare macho-blik.
                          Na een minuut zie ik vuiliheid uit zijn raam gegooid worden en toen was de verdraagzaamheid al verder te zoeken. Na een halve minuut begint hij te bellen met z'n gsm aan z'n linkeroor.
                          En vervolgens remmen en zonder knipperlicht de baan verlaten.

                          Toppunt van egoïsme: ik ben hier en de rest kan de pot op. En m'n vuil is weg en ik zie dat nooit meer weet. De vele duizenden mensen die nog op deze plaats passeren echter....
                          __________________________

                          2015 Volvo V60 D2 aut.
                          2003 Volvo S60 2.4 benzine

                          Comment


                          • Oorspronkelijk geplaatst door wooter Bekijk Berichten
                            Yep. Triestige is dat ik dan niet verbaasd ben als zo een lul in een bestelwagen dit doet. Je ziet het gewoon voor je ontwikkelen: de bestuurder van de bestelwagen gaat niet vroeg richting aangeven om plaats te vragen, hij gaat ook niet vertragen om ter hoogte van een opening op het linkervak te geraken... Nee, volle snelheid (kuch 100 km/u kuch) naar een vrachtwagen en dan extra laat pinken (alhoewel ze meestal zelfs zonder knipperlicht couperen) en dan gewoon erin vegen.

                            En ja, soms staan er dan drie bestelwagens met wat mentaal gehandicapte plamuurders en ververs treurig op de pechstrook met blikschade. Vaak al eens zin gehad om te stoppen en die kerels vol in hun gezicht uit te lachen.
                            Laat bovenstaande nu net de kiem geweest zijn van onze fameuze discussie....
                            __________________________

                            2015 Volvo V60 D2 aut.
                            2003 Volvo S60 2.4 benzine

                            Comment


                            • @DenDuvel,

                              Dat is gelul. Dat heeft niks met gehaasten te maken. Gehaasten zorgen ervoor dat er ruimte benut wordt.

                              't is nu niet dat die bestelwagen gehaast was eh... Op het rechtervak aan 100, en eens op het linkervak kon hij de voorligger niet volgen.

                              Tijdens de spitsuren zijn er genoeg chauffeurs die er niet voor schamen om niet harder dan bv 100 of 90 te rijden, nauwelijks een vrachtwagen durven inhalen maar die eigenlijk de file creëren want voor hen rijdt de volgende kilometer geen kat. Vanuit jouw auto zie je dat niet, maar als motorrijder glip je overal door en gebruik je het vrije rechtervak, en ben je zo bij de bottleneck wat vaak een lul in een bestelwagen of monovolume is die niet harder durft.

                              Deze morgen was het overigens een Dacia Duster op de E40. Reed op het linkervak in de werken tussen Bertem en Sterrebeek, en de vrachtwagens reden rechts sneller. Voorbij de Duster kon je knallen tot aan Sterrebeek.

                              Logisch dat het verkeer dan in de soep loopt. Als je de afvoer van je toilet blokkeert maar wel blijft doortrekken loopt na een tijd die toiletpot ook over. Die blokkade nog nauwer maken gaat daar niks aan verhelpen.
                              Last edited by ; 24/09/2010, 13:25.

                              Comment


                              • Oorspronkelijk geplaatst door Bompa Bekijk Berichten
                                Laat bovenstaande nu net de kiem geweest zijn van onze fameuze discussie....
                                Plaats vragen != de verplichting voor anderen om plaats te moeten geven.

                                Deze coupeerde gewoon. Met vragen is niets mis, maar als je geen plaats krijgt toch couperen is asociaal en gevaarlijk.

                                Comment


                                • Oorspronkelijk geplaatst door wooter Bekijk Berichten
                                  Dat is gelul. Dat heeft niks met gehaasten te maken. Gehaasten zorgen ervoor dat er ruimte benut wordt.

                                  't is nu niet dat die bestelwagen gehaast was eh... Op het rechtervak aan 100, en eens op het linkervak kon hij de voorligger niet volgen.

                                  Tijdens de spitsuren zijn er genoeg chauffeurs die er niet voor schamen om niet harder dan bv 100 of 90 te rijden, nauwelijks een vrachtwagen durven inhalen maar die eigenlijk de file creëren want voor hen rijdt de volgende kilometer geen kat. Vanuit jouw auto zie je dat niet, maar als motorrijder glip je overal door en gebruik je het vrije rechtervak, en ben je zo bij de bottleneck wat vaak een lul in een bestelwagen of monovolume is die niet harder durft.

                                  Deze morgen was het overigens een Dacia Duster op de E40. Reed op het linkervak in de werken tussen Bertem en Sterrebeek, en de vrachtwagens reden rechts sneller. Voorbij de Duster kon je knallen tot aan Sterrebeek.

                                  Logisch dat het verkeer dan in de soep loopt. Als je de afvoer van je toilet blokkeert maar wel blijft doortrekken loopt na een tijd die toiletpot ook over. Die blokkade nog nauwer maken gaat daar niks aan verhelpen.
                                  Ja, maar ik heb het over degene die bumperklevend en wild accelererend en remmend over zijn voorligger wil rijden...

                                  En in Heverlee, waar ze van 4 rijvakken naar 1 moeten op 500 meter zal het nog wel even miserie blijven...
                                  1991 BMW E30 318is

                                  Comment


                                  • Oorspronkelijk geplaatst door DenDuvel Bekijk Berichten
                                    En in Heverlee, waar ze van 4 rijvakken naar 1 moeten op 500 meter zal het nog wel even miserie blijven...
                                    Uh.
                                    3 rijvakken in Haasrode.
                                    2 rijvakken over de E314.
                                    linkervak valt weg ter hoogte van de aansluiting met de E314 tgv werken waarbij er kan/mag ingevoegd worden op die twee rijvakken van de E314 (ik vind het ook geen ideale situatie, maar ik heb dan ook die witte lijnen in het verleden niet getekend)

                                    Veel beter was dat het linkervak van de E40 werd afgeleid naar het huidige vak in tegengestelde richting, en het rechtervak van de E40 + 2 rijvakken van de E314 herleid werden tot 2 rijvakken in de originele rijrichting.

                                    In tegengestelde richting is het evenwel debieler: origineel was het scenario van de E40 3 rijvakken; linker rijvak valt weg; 2 rijvakken komen er rechts bij van de R0; rechter rijvak wordt afrit Sterrebeek. Nu laat men het linkervak wegvallen op het einde, en de afrit sterrebeek is geen aparte rijstrook meer. Ik zie daar dus mensen van de R0 helemaal opschuiven naar het linkervak of derde vak totdat ze doorhebben dat het de drie rechtse rijvakken zijn die zullen blijven bestaan. Resultaat is dat het verkeer dat van het centrum komt helemaal in de zak gedraaid wordt, tesamen met verkeer dat links aanhoudt op de aansluiting binnenring->E40, en rechts (buitenring->E40) kan je vrij vlot voorbij.

                                    Maar goed. Ik gok op nog een weekje, en dan kan er weer geknald worden op de E40. En het asfalt ligt er vrij goed bij .

                                    Comment


                                    • 4. de oprit van het tankstation...

                                      Ik was gisterenmorgen gestopt om drinken en ander verderf te kopen, en de file stond dus ook op de parking...
                                      1991 BMW E30 318is

                                      Comment


                                      • Oorspronkelijk geplaatst door wooter Bekijk Berichten
                                        In tegengestelde richting is het evenwel debieler: origineel was het scenario van de E40 3 rijvakken; linker rijvak valt weg; 2 rijvakken komen er rechts bij van de R0; rechter rijvak wordt afrit Sterrebeek. Nu laat men het linkervak wegvallen op het einde, en de afrit sterrebeek is geen aparte rijstrook meer. Ik zie daar dus mensen van de R0 helemaal opschuiven naar het linkervak of derde vak totdat ze doorhebben dat het de drie rechtse rijvakken zijn die zullen blijven bestaan. Resultaat is dat het verkeer dat van het centrum komt helemaal in de zak gedraaid wordt, tesamen met verkeer dat links aanhoudt op de aansluiting binnenring->E40, en rechts (buitenring->E40) kan je vrij vlot voorbij.
                                        Das omdat hun GPS zegt dat enkel de drie linkse rijvakken richting Luik gaan. En dan nemen ze ook - uiteraard - het middenste, want tons kunde makkelijker alle kanten uit!
                                        1991 BMW E30 318is

                                        Comment


                                        • Mijn broer vind dat ideaal dat de parking als overloop van de file gebruikt wordt. Zo blijft Haasrode vrij en kan ie langs daar binnendoor rijden

                                          Comment

                                          Working...
                                          X