Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Het grote ergernis topic deel IV

Collapse
This topic is closed.
X
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• een Audi A4 met nummerplaat 54N21 (qua layout) komt me deze ochtend wat sneller voorbij op het derde vak. Remt ineens voor de inham waar ze kunnen flitsen, tot minder dan 120. Wil zeggen dat ik hem voorbij ga. Voor zo een schijnheiligaards ga ik heus m'n cruise control niet afzetten om ze niet voorbij te steken op het rechtervak.
    "Die kom ik wel nog een paar keer tegen deze rit" dacht ik.
    En ja hoor. 'k Heb hem nog 4x kunnen voorbij steken zonder ik rem of gaspedaal moest gebruiken.
    En dan een A3 die in m'n gat zat te boren waar je maar 70 mag door werken en er maar 1 vak is (Oudenburg). Na de werken even m'n gaspedaal laten zakken en 'k zag hem niet meer. Aan 120 verder aan 't cruisen, en ja hoor, daar kwam hij afgestoven aan .... ???? .... (een stuk sneller). Om dan in Oostende zo te sukkelen op 't rond punt zodat ik hem zonder gek te doen weer relax voorbijstak. Sukkels
    Sommigen maken zichzelf 't leven toch moeilijker dan nodig is ....

2015 Volvo V60 D2 aut.
    2003 Volvo S60 2.4 benzine

Comment

• Als ik mensen zie razen over de pechstrook dan krijg ik altijd zin om mijn raampje open te zetten en een grop kleingeld naar buiten te gooien.

Comment

• zie jij dat dan zo veel gebeuren?
        Ik vind dat dat veel geminderd is de laatste jaren...

2015 Volvo V60 D2 aut.

Comment

• Zelden, maar vandaag toch weer een aantal.

Comment

• tijdens de ochtendspits ope313 dagelijkse kost. maar het is een goei tip thks. Heb al wat rosse nikkel klaar liggen voor morgen

Comment

• Sjans dat dat correctioneel bestraft wordt ipv voor een politierechter.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Bompa Bekijk Berichten
                een Audi A4 met nummerplaat 54N21 (qua layout) komt me deze ochtend wat sneller voorbij op het derde vak. Remt ineens voor de inham waar ze kunnen flitsen, tot minder dan 120. Wil zeggen dat ik hem voorbij ga. Voor zo een schijnheiligaards ga ik heus m'n cruise control niet afzetten om ze niet voorbij te steken op het rechtervak.
                "Die kom ik wel nog een paar keer tegen deze rit" dacht ik.
                En ja hoor. 'k Heb hem nog 4x kunnen voorbij steken zonder ik rem of gaspedaal moest gebruiken.
                En dan een A3 die in m'n gat zat te boren waar je maar 70 mag door werken en er maar 1 vak is (Oudenburg). Na de werken even m'n gaspedaal laten zakken en 'k zag hem niet meer. Aan 120 verder aan 't cruisen, en ja hoor, daar kwam hij afgestoven aan .... ???? .... (een stuk sneller). Om dan in Oostende zo te sukkelen op 't rond punt zodat ik hem zonder gek te doen weer relax voorbijstak. Sukkels
                Sommigen maken zichzelf 't leven toch moeilijker dan nodig is ....
                Tjien, dat overkomt mij nu nooit zie...waar kom jij die dan wel ergens tegen....
                Of toch wel zoals vanmiddag op de E40 tussen Jabbeke & Drongen alwaar er eentje het perse nodig vond om constant op het middelste vak te blijven rijden tegen 110 en telkens als ik een vrachtwagen wenste voorbij te steken probeerde om me klem te rijden door telkens wat gas bij te geven....

Of zoals jij vermeldt bij die mannen die dan altijd wat sneller willen zijn dan jezelf rijd, denk Ik dan altijd maar, waar gaat het feitelijk ergens over, mensen die persé wat harder willen rijden?
                Gelijk lopende senario's zoals je beschrijft zijn: chauffeurs die plotseling beginnen te bellen= trager rijden, een sigaret opsteken= trager rijden, de reeds vermelde mogelijke "flits"= trager rijden, het niet antisiperen= trager rijden, daar mee dan ook het inzicht (bvb veel te vroeg dan de afslag-strook te nemen= trager rijden, enz.. en inderdaad dan geen 10 km verder kom je die dan op je gemakje terug tegen, what the f*ck are you doing? Hopeloze figuren!!
                Last edited by Metaxa; 13/10/2010, 23:18.
                Phileas Fogg, maakte naar aanleiding van een weddenschap één reis om de wereld in 80 dagen. Jules Verne heeft er het wereldberoemde boek naar geschreven en is ook meerdere keren verfilmd geweest.
                Metaxa, deed tot hiertoe 61,29 reizen rond de wereld in 6800 dagen of gemiddeld 361,34 km per dag, elke dag...dag in, dag uit...
                Maar daar zal wellicht nooit een boek noch een film over gemaakt worden.

Comment

• Vorige week op de E314 rond 6u vond er ene of een het nodig om bijna om de 15sec de rem even 'aan te tikken'. Het verkeer reed echt wel vlot op dat moment...
                  stress-drivers...grrrrrrrrr

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Anneke77 Bekijk Berichten
                    Vorige week op de E314 rond 6u vond er ene of een het nodig om bijna om de 15sec de rem even 'aan te tikken'. Het verkeer reed echt wel vlot op dat moment...

waar te veel koffie niet goed voor is ...
                    bmw 116d sportshatch

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door koenvj Bekijk Berichten
                      waar te veel koffie niet goed voor is ...
                      Of Redbull... men ontbijt als ik vroegdienst heb...

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door decat Bekijk Berichten
                        bwa, gisterenavond lag er wel terug asfalt.
                        Een kwartiertje recup gepakt om wat vroeger thuis te zijn, uiteindelijk was ik een half uur later thuis. Verkeer van 3 rijvakken moest naar 1 rijvak.
                        gisteren om 23u stond ik er in de file, 30min. aangeschoven. (viel nog mee)

Om 18u naar Vorst gemoeten gisteren, heb een uur gedaan op een stuk waar de gps me 10minuten gaf

Comment

Of Redbull... men ontbijt als ik vroegdienst heb...

of nespresso, mijn ontbijt als ik de late heb :-)
                          bmw 116d sportshatch

Comment

Vorige week op de E314 rond 6u vond er ene of een het nodig om bijna om de 15sec de rem even 'aan te tikken'. Het verkeer reed echt wel vlot op dat moment...
                            aaargh ... zowat het ergerlijkste wat er is.
                            Onbegrijpelijk. Af en toe kom je ze tegen, en ik wil ze zo snel mogelijk achter mij.
                            Als je wat inzicht hebt, kan je die mensen ferm ambeteren zonder ze het doorhebben, maar da's dan weer niet zo leuk voor al wie erachter rijdt, dus ik wil ze achter mij en vooruit met de geit.

2015 Volvo V60 D2 aut.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door koenvj Bekijk Berichten
                              of nespresso, mijn ontbijt als ik de late heb :-)
                              idd dat doet ook goed zen 'ding' ... zolang ge maar niet hyperactief komt

Comment

• nu je het zegt, ik krijg daar ook de kriebels van. ga ik automatisch al met mijn voet mijn eigen rem aantikken, want in de dagelijkse hel Gent-Brussel kan het verkeer om het even welk moment terugvallen naar 90, 70 of volledige stilstand.

in het dagelijkse verkeer anticipeert een een goede chauffeur het verkeer en hoeft dus niet constant te remmen. ook ergerlijk bij mijn vrienden, echt veilig en defensief kunnen ze niet rijden, echt snel ook niet. dus constant dat nerveus gedoe en traag door de bochten.
                                1994 Honda VFR750 1998 Mercedes-Benz C220 CDI

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Bompa Bekijk Berichten
                                  aaargh ... zowat het ergerlijkste wat er is.
                                  Onbegrijpelijk. Af en toe kom je ze tegen, en ik wil ze zo snel mogelijk achter mij.
                                  Als je wat inzicht hebt, kan je die mensen ferm ambeteren zonder ze het doorhebben, maar da's dan weer niet zo leuk voor al wie erachter rijdt, dus ik wil ze achter mij en vooruit met de geit.
                                  idd, op zo'n momenten eet ik bijna men stuur op.... Kprobeer ook zo snel mogelijk die mensen achter me te hebben.
                                  Je mag me altijd tips geven

Comment

idd, op zo'n momenten eet ik bijna men stuur op.... Kprobeer ook zo snel mogelijk die mensen achter me te hebben.
                                    Je mag me altijd tips geven

ik probeer altijd zoveel mogelijk mensen achter mij te hebben ...
                                    bmw 116d sportshatch

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door djorkaef Bekijk Berichten
                                      Als ik mensen zie razen over de pechstrook dan krijg ik altijd zin om mijn raampje open te zetten en een grop kleingeld naar buiten te gooien.
                                      Tijdens een spits vind ik het ook niet kunnen maar gelijk bij de werken nu op de E40 BXL - Leuven hadden ze zonder probleem twee rijvakken (1 via pechstrook) kunnen gebruiken ipv 3 naar 1. Bij de werken een paar weken terug was het trouwens ook zo.
                                      Database error.
                                      The database has encountered a problem.

Comment

• hoe kun je nu iets hebben tegen mensen die pechstrook gebruiken. ik doe het zelf niet, maar voor mij is het best ok.

ik ergerde mij trouwens onlangs aan de autobestuurders die het niet konden appreciëren dat ik het snelste rijvak nam (links), menigeen voorbijstak, en dan op het laatst (iets te laat, want was reeds volle lijn) het rechterbaanvak wou opslaan om de juiste afslag in de louizatunnel te kunnen nemen... ik heb daar echt tamelijk lang gestaan (iedereen achter mij blokkerend) voor iemand mij (noodgedwongen) voorliet... aso eikels!
                                        bmw 116d sportshatch

Comment

• op basis hiervan moet ik eerder jou de aso eikel noemen

je weet goed genoeg hoe het verkeer er verloopt dus moet je ruim op voorhand op het juiste baanvak zitten. op mijn dagelijks traject weet ik een paar stukjes waar het nog mogelijk is om sneller vooruit te gaan door verkeerd voor te sorteren, maar over het algemeen hoef je er niet op te rekenen.

eens je stilstaat blijf je natuurlijk wel stilstaan. en je moet genoeg lef tonen. ooit nog eens een kilometer lang van rijstrook willen veranderen op de Beliard, ik pinken en voorzichtig iemand proberen te couperen, uiteindelijk moest ik verkeerd afslaan en moest ik zoveel kilometer omrijden.
                                          Last edited by Teus; 14/10/2010, 00:26.
                                          1994 Honda VFR750 1998 Mercedes-Benz C220 CDI

Comment

Working...
                                          X