Indien dit uw eerste bezoek is, check dan eerst de FAQ door op bovenstaande
link te klikken. Mogelijk moet u register
vooraleer u kan posten: klik op de 'registreren'-link hierboven om verder te gaan. Om berichten te lezen kiest u het forum dat u wenst te bezoeken in bovenstaande lijst.
En de nog schandaligere staat van de fietspaden.
Als deze overal bereidbaar zouden zijn zouden een pak meer fietsers daar op rijden en voor minder frustratie zorgen bij de autobestuurders. Uiteraard zijn er ook fietsterroristen dat is een punt.
K
Dat is zo'n flauw excuus! Er zijn ook genoeg plaatsen waar het andersom is, degelijk fietspad en rijbaan schandalig. Dus als we dan even dezelfde logica volgen mogen auto's in dat geval op het fietspad rijden?
Fak zeg wat was dat allemaal bij het naar huis komen daarnet
Eerst olie op een nat rond punt ... ik voelde mooi eerst de voortrein doorschuiven toen ik over de olieplek ging, en nadien kwam de achtertrein ook nog even de hoek om kijken. Ik kon de resulterende slide nog net opvangen. Bij het verderrijden op het rechte stuk nadien, had ik zelfs tot in 5de vitesse nog wielspin en bleef 'ie nog een paar honderd meter met zijn poep schudden.
Dan was ik op een bepaald moment door de velden aan het rijden, komt daar ineens vanuit de bosjes een loslopende mechelse scheper de baan op gelopen recht voor mijn neus. Ik gooi alles dicht, en ik heb hem net wel/net niet aangetikt. Het beest zat in elk geval al half onder mijn voorbumper toen ik stilstond. Hij huppelde nadien wel vrolijk verder.
Fak zeg wat was dat allemaal bij het naar huis komen daarnet
Eerst olie op een nat rond punt ... ik voelde mooi eerst de voortrein doorschuiven toen ik over de olieplek ging, en nadien kwam de achtertrein ook nog even de hoek om kijken. Ik kon de resulterende slide nog net opvangen. Bij het verderrijden op het rechte stuk nadien, had ik zelfs tot in 5de vitesse nog wielspin en bleef 'ie nog een paar honderd meter met zijn poep schudden.
Dan was ik op een bepaald moment door de velden aan het rijden, komt daar ineens vanuit de bosjes een loslopende mechelse scheper de baan op gelopen recht voor mijn neus. Ik gooi alles dicht, en ik heb hem net wel/net niet aangetikt. Het beest zat in elk geval al half onder mijn voorbumper toen ik stilstond. Hij huppelde nadien wel vrolijk verder.
't Is soms erg welke gevaarlijke manoeuvers bepaalde bestuurders maken om de MUG voorbij te laten... Oké, het is vriendelijk om de MUG een vrije doorgang te geven, maar denk toch eventjes na voor je door de rode lichten een kruispunt op rijdt...
Vanmorgen Brussel binnen gereden via Laken (zoals bijna elke dag). Komt er daar ene in een Golf VI voorbij gescheurd, duwt me van de baan op het rijvak van de tegenliggers. Ik verschoot toch wel effe; had hem totaal niet zien aankomen. Het grappigste van al was nog dat hij zich fel begon te excuseren en 20 seconden later bij mijn voorligger net hetzelfde lapte
Geen idee waar die mens moest zijn, maar het was dringend...
Eigenlijk wel erg dat iemand die 20j geleden z'n rijbewijs gehaald heeft de dingen beter kent dan iemand die het max 2j geleden behaald heeft.
Bovendien werd er toen ik 20 was geklaagd dat ze direct vertrokken nadat ze hun pinker opstaken.
Eigenlijk wel erg dat iemand die 20j geleden z'n rijbewijs gehaald heeft de dingen beter kent dan iemand die het max 2j geleden behaald heeft.
Bovendien werd er toen ik 20 was geklaagd dat ze direct vertrokken nadat ze hun pinker opstaken.
Niet zwanzen hé!!
En het gaat erover dat hun pinker aansteken als hun deuren nog niet eens dicht zijn. Vorige keer stak er eentje z'n pinker uit en ik reed gewoon door (want z'n deuren stonden nog open). Die maakt van z'n foert! Ik ben een kilometer verder en dan pas vertrekt hij. En ik reed geen 100km/u, het was een zone 30 en 50.
Heeft een lijnbus voorrang als die van z'n busstrook invoegt op het 'gewone' rijvak.
Deze avond zo'n accordeonbus die gewoon invoegt terwijl er nog andere wagens naast hem zitten
En die lijnbussen steken altijd hun pinker uit om te vertrekken, maar blijven zeker nog een 30 sec staan
Straffer nog: Ze zetten hun pinker naar links reeds op voor ze hun deuren open doen. En als ze met 2-3 na elkaar op de busstrook voor het rood staan, maar is er na het kruispunt geen aparte busstrook meer, wees er dan maar 75% zeker van dat ze geen enkele auto zullen tussen laten (ritsen is hen te veel gevraagd). Ook al moeten ze 25m verder stoppen voor een halte waar ze dan alle volgende voertuigen blokkeren.
Ik moet zeggen dat ikzelf niet erg vriendelijk meer rijd tov lijnbussen, zij doen het omgekeerde ook niet...
Artikel 39: Gedrag tegenover autobussen en trolleybussen die hun halteplaatsen verlaten
Binnen de bebouwde kommen moet elke bestuurder die dezelfde richting volgt als een autobus of een trolleybus, die autobus- of trolleybusbestuurder gelegenheid laten zijn halteplaats te verlaten wanneer hij met de richtingsaanwijzers zijn voornemen kenbaar heeft gemaakt zijn voertuig opnieuw in beweging te brengen. Daartoe moet hij vertragen en, zo nodig, stoppen.
In dat geval en in afwijking van de bepalingen van artikel 12.4., moeten de autobus- en de trolleybusbestuurders geen voorrang verlenen aan de andere bestuurders die dezelfde richting volgen
Ik had het dus over 2 aparte situaties ter verduidelijking
1.Heeft een lijnbus voorrang als die van z'n busstrook invoegt op het 'gewone' rijvak.
Deze avond zo'n accordeonbus die gewoon invoegt terwijl er nog andere wagens naast hem zitten
2 .En die lijnbussen steken altijd hun pinker uit om te vertrekken, maar blijven zeker nog een 30 sec staan
Op de Universiteitslaan in Diepenbeek/Hasselt zijn ze aan het werken ==> het linkerrijvak valt na een tijdje weg. Iedereen staat rechts aan te schuiven, ik gebruik het linkerrijvak om op het einde te willen ritsen. Dit was niet naar de zin van één of andere kerel. Hij komt van het eerste rijvak rijden om mij vast te zetten. Ok dan, ik reageer er niet op, volg gewoon mooi. Op het einde moet er geritst worden en was er plaats voor mij om in te voegen op de plaats waar normaal die persoon reed.
*Oeps* Toen was er precies geen plaats meer voor hem. Jammer....
Ik moet zeggen dat ikzelf niet erg vriendelijk meer rijd tov lijnbussen, zij doen het omgekeerde ook niet...
Ik weet niet met wat voor auto je rijdt,
maar als je dag in dag uit met zo'n gevaarte op de baan bent,
dan ga je inderdaad anders rijden.
Ik ben altijd vriendelijk tov buschauffeurs en camioneurs, en als ik kan zal ik ze er altijd heel snel tussen laten ed...
kdenk wel dat die mensen na een tijdje apatisch worden voor het 15 miljoenste golfje dat hen de pas af snijdt, of de 16miljoenste bmw die denkt dat hij meer mag enzo verder enzo voort...
[QUOTE]Hail to the busdriver busdriver busdriver,
Hail to the busdriver busdriver man! /QUOTE]
Ik weet niet met wat voor auto je rijdt,
maar als je dag in dag uit met zo'n gevaarte op de baan bent,
dan ga je inderdaad anders rijden.
Ik ben altijd vriendelijk tov buschauffeurs en camioneurs, en als ik kan zal ik ze er altijd heel snel tussen laten ed...
kdenk wel dat die mensen na een tijdje apatisch worden voor het 15 miljoenste golfje dat hen de pas af snijdt, of de 16miljoenste bmw die denkt dat hij meer mag enzo verder enzo voort...
Deze morgen sta ik aan de rode lichten met denk 7-8 auto's voor mij , autobus-chauffeur die uit de tegenovergestelde richting komt deed wilde gebaren naar mij en de auto achter mij , omdat we volgens hem achteruit moesten rijden want hij kon niet passeren omdat er op die plaats auto's geparkeerd staan langs zijn kant en hij nie kon passeren
Je hebt vriendelijke , maar je hebt meer andere zunne ... de stoten die ik al heb gezien in Kortrijk centrum van die gasten
Deze ochtend een vrolijke Spanjaard die zijn 40-ton-combinatie voor me ingooide... Op een verder lege snelweg... 50 meter voor mijn neus... Zonder richtingsaanwijzer...
Enkele uren later wel kickass een nieuwe brusseleir gefuckt. Madameke in een Franse Twingo rijdt een parkeerplaats voorbij met de bedoeling er achteruit in te rijden. Een bruine tegenligger had die plek ook in de mot, draait 180° en veegt zich daar scheef in die plek terwijl madameke net achteruit rijdt.
Ik wandel net op de stoep als ik het zie gebeuren, en ga naar die bruine brusseleir "eila manneke, schuft es een bieken oep". Bruine brusseleir: "monsieur ce parking n'est pas reservé". "Nieks meej te make, joeng. Schuft een bekke up zoda da meske hier kan parkieren". Bruine brusseleir twijfelt even, gooit wat franse scheldwoorden naar mij toe, rijdt achteruit en ik blokkeer z'n weg zodat de franse mademoiselle kan inparkeren.
Grappig hoe al die kwaaie franstalige brusselaars wel Nederlands verstaan
Comment