Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Het grote ergernis topic deel IV

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • Daarstraks ook file in de Konijnenpijp. Dan alles wat in een trechter moet en mensen die het systeem van ritsen niet snappen. En dan maar claxonneren omdat er een L vanachter op dn auto hangt.

    Comment


    • deze morgen 1u50 gedaan over gent-brussel.
      de terugrit is wel maar 1u waarbij ik passeer aan alle winkels (delhaize, mediamarkt), enkel dat doet me nog twijfelen om de trein te nemen.
      1994 Honda VFR750 1998 Mercedes-Benz C220 CDI

      Comment


      • Ergernis: regen...en het gevolg dat 90% van de mensen plots niet meer durft rijden. Stroken van honderden meters autosnelweg onbenut omdat iedereen links wil rijden. Natuurlijk met de nodige botsingen (gelukkig enkel met blikschade) tot gevolg op die stroken

        Comment


        • klopt, was gisteren m'n tweede ergernis, al uitte zich dat bij mij vooral in mensen die 100 per uur rijden op het middenvak.
          __________________________

          2015 Volvo V60 D2 aut.
          2003 Volvo S60 2.4 benzine

          Comment


          • de werken aan de e19 in Vilvoorde (ongeveer). In de richting van Antwerpen krijg je overal borden te zien dat je maar 90 mag. begrijpelijk, maar ik zie weinig werkvolk als ik daar passeer.

            In de richting van Brussel mag je gewoon 120, maar ben ik al een paar keer langs een arbeider geraasd die aan die kant wat grond kwam wegscheppen, net naast de derde rijstrook.

            vreemde verkeersborden- en veiligheidspolitiek.

            ik erger me overigens nog steeds aan de borden boven de e19 aan de Craeybeckxtunnel. Je ziet ze op 70 staan, net voor je aankomt springen ze plots op 50 en tegen dat je eronder door rijdt springen ze terug naar 90.
            Dan rijdt je voorligger 50 en kom jij tegen 90 doorgereden, niet moeilijk dat er files ontstaan als je op je rem gaat staan.
            Overigens, ter hoogte van de flitspalen remt iedereen af tot de snelheid op de matrixborden aangeduid, om vervolgens weer op te trekken de tot de 100km/u die op de ring geldt.
            autofans.be

            "Als je niet kan lachen met miserie, blijft er enkel miserie over..." | RIP Tom

            Comment


            • Oorspronkelijk geplaatst door Ken Bekijk Berichten
              Ergernis: regen...en het gevolg dat 90% van de mensen plots niet meer durft rijden. Stroken van honderden meters autosnelweg onbenut omdat iedereen links wil rijden. Natuurlijk met de nodige botsingen (gelukkig enkel met blikschade) tot gevolg op die stroken
              Ik was al blij dat het maandag niet regende... Hoeveel mensen dat je zag die totaal geen ervaring hadden om op de autostrade te rijden.
              Vooral linksplakers aan 110. Nuja ik had genoeg plaats rechts.

              Comment


              • Aan de aansluiting van de E40 en de E314, richting Brussel, is een stukske asfalt afgeschraapt. Er moeten daar ergens borden staan van 20km/u of zo, als je ziet wat er daar allemaal gebeurd.

                Nog een nieuwe trend gespot: Als je ziet dat er iemand op het vak naast je remt, dan rem je gewoon mee. Ook al is er de eerste kilometers voor je op je eigen vak geen auto te bespeuren.
                1991 BMW E30 318is

                Comment


                • Oorspronkelijk geplaatst door DenDuvel Bekijk Berichten
                  Aan de aansluiting van de E40 en de E314, richting Brussel, is een stukske asfalt afgeschraapt. Er moeten daar ergens borden staan van 20km/u of zo, als je ziet wat er daar allemaal gebeurd.
                  Ik zou willen dat die borden daar stonden. Met de motorfiets op zo een afgeschraapt deel rijden is levensgevaarlijk. Door de groeven beginnen je banden namelijk zelf te sturen.

                  En nu valt het nog redelijk mee, maar op andere plaatsen waar Deckx aan het werken was sleepten ze het asfalt zo bot uit dat je aan 70 per uur een borduur van 3-4 cm op moest knallen. Ik weet niet wat jij doet, maar ik moet mijn banden en velgen zelf betalen.

                  Comment


                  • Oorspronkelijk geplaatst door wooter Bekijk Berichten
                    Ik zou willen dat die borden daar stonden. Met de motorfiets op zo een afgeschraapt deel rijden is levensgevaarlijk. Door de groeven beginnen je banden namelijk zelf te sturen.

                    En nu valt het nog redelijk mee, maar op andere plaatsen waar Deckx aan het werken was sleepten ze het asfalt zo bot uit dat je aan 70 per uur een borduur van 3-4 cm op moest knallen. Ik weet niet wat jij doet, maar ik moet mijn banden en velgen zelf betalen.
                    Het was aangekondigd, dus weet je dat ze daar aan het werken zijn. Een borduur van 3-4 centimeter mag toch geen probleem zijn als je ziet wat voor putten er reeds waren in Bertem?

                    En nee, ik moet m'n banden en velgen niet zelf betalen, maar dat verandert nu niets aan mijn manier van rijden. Mijn firmasleur wordt behandeld als een goed huisvader, met wat geluk heb je er zelfs beelden van...
                    1991 BMW E30 318is

                    Comment


                    • ... Dus moet ik afremmen tot 20 per uur. Dus waarom klaag je dat iedereen afremt tot 20 per uur?

                      Met een motorfiets ga je overigens proberen om net niet in die putten te rijden, dus dergelijke borduren en putten heb ik nog niet veel genomen met mijn motorfiets. Met mijn auto overigens ook niet. Beetje sturen aan dat ding eh...

                      Comment


                      • Oorspronkelijk geplaatst door DenDuvel Bekijk Berichten
                        Nog een nieuwe trend gespot: Als je ziet dat er iemand op het vak naast je remt, dan rem je gewoon mee. Ook al is er de eerste kilometers voor je op je eigen vak geen auto te bespeuren.
                        Dat is voor mij de normaalste zaak van de wereld dat je bij druk verkeer mee volgt wat er op het vak naast je gebeurt ... In principe heb je maar zeer zelden dat dat rem-effect op 1 vak is, want er zijn steeds wagens die van vak veranderen en dergelijke. Ik heb al is van iets te dicht kennis gemaakt met de staart van een file door te volgen op mijn vak en niet te reageren op de rembeweging op het vak naast mij.

                        Gisteren op de middag nog zo eentje naast mij die ging schuiven op de E40, ook al was het vak voor mij leeg dan ga ik ook inhouden om de ruimte te laten.

                        Ik zeg niet dat je je rem moet instampen, maar alert zijn is er dan zeker bij voor mij.
                        '16 Peugeot 308 SW blueHDI
                        '15 Volvo XC60 D3

                        Comment


                        • Ik heb me slecht uitgedrukt denk ik...

                          Als jij op een leeg vak rijdt, en op het vak naast je tikt er even iemand op zijn rem, dan hoef je dat niet te kopiëren wanneer er tussen jou en je voorligger minstens 500 meter ruimte ligt...
                          1991 BMW E30 318is

                          Comment


                          • Oorspronkelijk geplaatst door DenDuvel Bekijk Berichten
                            Ik heb me slecht uitgedrukt denk ik...

                            Als jij op een leeg vak rijdt, en op het vak naast je tikt er even iemand op zijn rem, dan hoef je dat niet te kopiëren wanneer er tussen jou en je voorligger minstens 500 meter ruimte ligt...
                            Ok, nee klopt dat is overdreven, maar er is de laatste dagen dan ook echt volk met schrik onderweg heb ik de indruk! Of met wagens en banden die niet in orde zijn, die schuiver gisteren die ik zag was ook echt overdreven, ik geloof nooit dat daar nog deftige banden onderstonden.
                            '16 Peugeot 308 SW blueHDI
                            '15 Volvo XC60 D3

                            Comment


                            • ... Maar er gebeuren ook belachelijk veel ongevallen deze week. Elke rit naar of van het werk tel ik er 2-3. Vanmiddag zelfs 2 op de E40 op nog geen 2 kilometer afstand van mekaar. En als het regent verzuip je gewoon, door het niet-poreuze asfalt dat ervoor zorgt dat je eigenlijk op een laag water aan het rijden bent.

                              Comment


                              • Ik weet niet wat het excuus is om deze asfalt te gebruiken, maar de zichtbaarheid is toch duizenden keren beter op de asfalt die iet of wat draineert...
                                1991 BMW E30 318is

                                Comment


                                • Oorspronkelijk geplaatst door Bompa Bekijk Berichten
                                  ergernis van de dag: FILEEEEEEEE!!!!!!

                                  GVD! Torhout-Geel in 3u
                                  ongeval in st-niklaas en in kennedytunnel

                                  Waaslandtunnel zat ook potdicht, 'k heb daar 15 min stilgestaan om terug te keren naar de oorspronkelijke file.
                                  En ik was net een half uur eerder opgestaan om wat meer tijd op de werf te hebben VOOR m'n vergadering, en ik kwam een uur later toe....
                                  Ik had er vandaag toch even genoeg van, echt...
                                  indien nog eens file daar, ga er in sint-niklaas af richting puurs.
                                  in puurs tot in willebroek over de A12.
                                  dan richting de N16 naar mechelen, dan via lier verder naar naar ranst waar je de E313 terug opgaat.


                                  Oorspronkelijk geplaatst door DenDuvel Bekijk Berichten
                                  Ik weet niet wat het excuus is om deze asfalt te gebruiken, maar de zichtbaarheid is toch duizenden keren beter op de asfalt die iet of wat draineert...
                                  poreuze asfalt is zeer goed als het niet vriest.
                                  als het overdag regent en snachts eens goed vriest zet het water in de beton uit waardoor deze kapot barst.

                                  Comment


                                  • boete van €185 omdat ik 93 reed waar je 90 mag (Scheldelaan), MAAR er stonden bordjes van 50 omdat er één keer per dag een camion van nabijgelegen werken op de baan komt gereden

                                    die bordjes staan er zelfs 's nachts wanneer de werken stil liggen! hoe serieus moet je die dan nemen?? de boete is van 4 oktober, ik vrees dat er nog gaan komen

                                    ik was juist zo goe gezind

                                    Comment


                                    • Oorspronkelijk geplaatst door Timmie Bekijk Berichten
                                      indien nog eens file daar, ga er in sint-niklaas af richting puurs.
                                      in puurs tot in willebroek over de A12.
                                      dan richting de N16 naar mechelen, dan via lier verder naar naar ranst waar je de E313 terug opgaat.
                                      Dat heb ik al eens in de omgekeerde richting gedaan.
                                      Dat duurde toch ook wel redelijk lang hoor.
                                      Enne, de N16 in Temse, als iedereen al afslaat van de E17... ik weet het niet hoor, dat lijkt me in elk geval een slecht gedacht. Ik ben sowieso al geen favoriet van de N16, gaat amper vooruit.
                                      Laat staan als buiten die grote hoop die er normaal in StNikl afgaat, er nog een hele hoop extra afslaan (en dat is zo).
                                      Ik zei het al, de Temsebrug is het enige wat over de Schelde gaat tussen Dendermonde en de Kennedytunnel, en da's een schande.

                                      Ik rijd dan nog liever via de kleine baantjes tussen StNikl en Haasdonk. En zo ook verder naar Zwijndrecht. En daar kan ik nog alle kanten uit.
                                      __________________________

                                      2015 Volvo V60 D2 aut.
                                      2003 Volvo S60 2.4 benzine

                                      Comment


                                      • Dan wil je eens de trein nemen om de files te vermijden, kan je nog geen parking vinden aan het station...trein missen. Om vervolgens toch in de file te gaan staan en een uur te laat toe te komen...grrrr
                                        En aan de ondergrondse parking 13 euro kwijt te zijn...My lucky day

                                        Comment


                                        • Oorspronkelijk geplaatst door DenDuvel Bekijk Berichten
                                          Ik weet niet wat het excuus is om deze asfalt te gebruiken, maar de zichtbaarheid is toch duizenden keren beter op de asfalt die iet of wat draineert...
                                          Yup, maar het verminderde geluid primeert tov de veiligheid op de autostrade.
                                          Fluisterasfalt bij regen is een hel.
                                          Database error.
                                          The database has encountered a problem.

                                          Comment

                                          Working...
                                          X