Was deze namiddag de wagen aan het kuisen buiten (was van 2 mei geleden) en op één uur tijd zijn er vijf kwibussen de weg komen vragen. Door Aquafin werken is er nl. een hoofdverkeersader afgesloten maar daar staat wel een huizenhoog informatiebord met koeien van letters aangevend langswaar de omleiding plaats gebeurd, verder staan er borden aan de verschillende rotondes en zijstraten (NA de officiële omleiding al) die aanduiden dat de straat doodlopend is en dat het verboden is voor alle verkeer, uitgezonderd plaatselijk verkeer. Toch komen er altijd mensen doorgereden, die hoogst waarschijnlijk niet kunnen lezen, en die daarna, als ze niet verder kunnen door de werken, toch maar links en rechts proberen van binnendoor te rijden met als gevolg dat ze in de smalle binnenbanen hun weg kwijt zijn en dus maar de weg vragen. Vermits die binnenbanen zo ingewikkeld zijn dat lokale mensen zelf ook hun weg kwijt spelen als ze niet gewoon zijn van daar te passeren is het ondoenbaar van dat aan vreemden te gaan uitleggen. Als je hen dan vraagt langs waar ze gekomen zijn dan dissen ze ook nog allerhande sprookjes op (één professionele vrachtwagenchauffeur zei dat hij van het centrum kwam, wat dus totaal onmogelijk is via de weg die hij genomen had omdat de werken pal op die as liggen, anderen zeggen dat ze door hun gps gestuurd zijn waarop ik dan vraag of die hoger in de bevelslijn ligt dan verkeersborden wat ze dus niet verstaan) met als resultaat dat ik gewoon zeg van terug te keren vanwaar ze gekomen zijn en dan de omleidingsborden te volgen. De gezichten die ze dan trekken zijn niet mooi om zien.
Mededeling
Collapse
No announcement yet.
Het grote ergernis topic deel IV
Collapse
This topic is closed.
X
X
-
Oorspronkelijk geplaatst door DenDuvel Bekijk BerichtenIk heb me slecht uitgedrukt denk ik...
Als jij op een leeg vak rijdt, en op het vak naast je tikt er even iemand op zijn rem, dan hoef je dat niet te kopiëren wanneer er tussen jou en je voorligger minstens 500 meter ruimte ligt...
Als je geen duidelijke reden ziet waarom die remt, is het misschien voor een mobiele flitser die jij niet hebt opgemerkt
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Fritzerer Bekijk Berichtenboete van €185 omdat ik 93 reed waar je 90 mag (Scheldelaan), MAAR er stonden bordjes van 50 omdat er één keer per dag een camion van nabijgelegen werken op de baan komt gereden
die bordjes staan er zelfs 's nachts wanneer de werken stil liggen! hoe serieus moet je die dan nemen?? de boete is van 4 oktober, ik vrees dat er nog gaan komen
ik was juist zo goe gezind
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Anneke77 Bekijk BerichtenDan wil je eens de trein nemen om de files te vermijden, kan je nog geen parking vinden aan het station...trein missen. Om vervolgens toch in de file te gaan staan en een uur te laat toe te komen...grrrr
En aan de ondergrondse parking 13 euro kwijt te zijn...My lucky day__________________________
2015 Volvo V60 D2 aut.
2003 Volvo S60 2.4 benzine
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Timmie Bekijk Berichtenindien nog eens file daar, ga er in sint-niklaas af richting puurs.
in puurs tot in willebroek over de A12.
dan richting de N16 naar mechelen, dan via lier verder naar naar ranst waar je de E313 terug opgaat.
poreuze asfalt is zeer goed als het niet vriest.
als het overdag regent en snachts eens goed vriest zet het water in de beton uit waardoor deze kapot barst.
Oorspronkelijk geplaatst door Bompa Bekijk BerichtenDat heb ik al eens in de omgekeerde richting gedaan.
Dat duurde toch ook wel redelijk lang hoor.
Enne, de N16 in Temse, als iedereen al afslaat van de E17... ik weet het niet hoor, dat lijkt me in elk geval een slecht gedacht. Ik ben sowieso al geen favoriet van de N16, gaat amper vooruit.
Laat staan als buiten die grote hoop die er normaal in StNikl afgaat, er nog een hele hoop extra afslaan (en dat is zo).
Ik zei het al, de Temsebrug is het enige wat over de Schelde gaat tussen Dendermonde en de Kennedytunnel, en da's een schande.
Ik rijd dan nog liever via de kleine baantjes tussen StNikl en Haasdonk. En zo ook verder naar Zwijndrecht. En daar kan ik nog alle kanten uit.Phileas Fogg, maakte naar aanleiding van een weddenschap één reis om de wereld in 80 dagen. Jules Verne heeft er het wereldberoemde boek naar geschreven en is ook meerdere keren verfilmd geweest.
Metaxa, deed tot hiertoe 61,29 reizen rond de wereld in 6800 dagen of gemiddeld 361,34 km per dag, elke dag...dag in, dag uit...
Maar daar zal wellicht nooit een boek noch een film over gemaakt worden.
Comment
-
als ik in Haasdonk afrijd, neem ik altijd eerste rechts, Perstraat. Zo Leenstraat, Heirbaan, Schaarbeekstraat, Lindenstraat, Laarstraat, Blancefloerlaan. En daar kan ik dan weer kiezen: richting Waaslandtunnel en zo dwars door Antwerpen of richting Kennedytunnel. Werkt énorm goed. Probleem was dat de file efkes oploste, net in Kruibeke. Om dan een km verder weer te stroppen ...
Misrekend dus.__________________________
2015 Volvo V60 D2 aut.
2003 Volvo S60 2.4 benzine
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Bompa Bekijk BerichtenAnneke toch, ge moet mij nu niet beginnen nadoen he
Comment
-
Ik heb niet veel ergernissen tov de medeweggebruiker, ben zo tolerant geworden dat ze me moeten van de baan rammen om me kwaad te krijgen, echt. Maar met het alsmaar drukker wordende verkeer, stoort me wel dat er zoveel opgefokte zielen rondrijden. Ben zelf geen 'links' persoon, maar zou bij momenten veel liever tussen menslievende hippies rondrijden, dan het stel gefrustreerde zure Belgen die hier uiteraard voltallig aanwezig zijn. Sit back & relax! Ge komt er geen meter mee vooruit, door zo heftig en intolerant te reageren. Ik vraag me dan ook af, hoe maakt dat uw eigen rit (en zo mogelijk, dat van een ander) aangenamer?
De files helpen natuurlijk niet...
Oorspronkelijk geplaatst door El Greco Bekijk BerichtenVolgende keer eens proberen met Haasdonk eraf te nemen, vervolgens > Beveren en de andere kant uitrijden richting N49/E34 > Liefkenslhoektunnel en zo Antwerpse ring en E313. Als je véééél geluk hebt kan dit sneller zijn, maar feitelijk kan je Antwerpen voor het moment () beter vermijden, werken E313 > Hasselt, E19 > richting Breda, tussen Tijsmanstunnel en A12, A12 richting Bergen op Zoom, enz....
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door fieldmarshall Bekijk BerichtenAls je geen duidelijke reden ziet waarom die remt, is het misschien voor een mobiele flitser die jij niet hebt opgemerkt
Comment
-
om 6u15 vertrokken van gent richting Brussel. weinig verkeer en het gaat vlot.
tot de aansluiting met de R0: zoals normaal rechts file op de R0 oprit, maar ook links richting Koekelberg. nog nooit zo'n file gezien op dat stuk.
staat er een lichte camion dubbel geparkeerd vlak voor de tunnels onder Koekelberg, daarna ging het verkeer weer tamelijk soepel.
heeft die FUCKING KLOOTZAK dus echt honderden mensen 20 minuten doen verliezen omdat hij dubbel geparkeerd stond, zonder dat er énig teken van activiteit in of rond de camion was?
Comment
-
@logic,
Motorfiets. Sinds ik motorrij kan ik me ook nog moeilijk kwaad maken om iets, net omdat je eigenlijk in het verkeer oplost in plaats van er deel van uit te maken. Als het verkeer vlot rijdt, rij je mee en als het verkeer vertraagt, rij je relax terwijl de rest stil staat. En nooit meer parkeerproblemen .
En bovendien stijgt de betrokkenheid in het verkeer... Als motorrijder geef je veel bedankjes, en je krijgt er ook - of men helpt je. In plaats van op afstand met groot licht te schijnen kan je er naast gaan rijden en aanduiden dat iemand zijn lichten kapot zijn. En waar ik in de auto continu wordt afgesneden, merk ik van medeweggebruikers meer respect voor mijn motorfiets.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door wooter Bekijk Berichten@logic,
Motorfiets.
Wat al een beetje kan helpen:
Comment
-
@Logic,
Koop een goedkope motorfiets tweedehands, ga voor je rijbewijs en dan kan je zelf proeven hoe gevaarlijk of veilig het is.
Ik vind de snelwegen relatief veilig omdat iedereen dezelfde kant uit rijdt. Bovendien valt het me op dat mensen dus heel anders reageren tov motorfietsen dan auto's. Met mijn Z4 kan ik met xenons naderen en dan schieten ze er nog voor, terwijl ik met de motorfiets regelmatig mensen zie stoppen met invoegen om me nog voor te laten. En als er iemand je toch niet ziet en op je rijvak invoegt, heb je door je beperkte breedtte alle ruimte om er nog langs te kunnen of uit te remmen.
Regen is niet fijn op de motorfiets, maar als je dan eens terug in de wagen kruipt weet je weer wat je allemaal mag missen op die motorfiets: de sprays komen zo hoog niet dus je kan probleemloos veel verder kijken dan je medeweggebruikers in koekblikken. Je kan dus veel makkelijker anticiperen en gas terugnemen als in de verte mensen beginnen te remmen.
Nodeloos traag verkeer veroorzaakt ook geen irritatie meer... Je kan perfect relax het rechtervak aanhouden terwijl het linkervak zit te remmen en gas geven, en als je bij de bottleneck raakt kan je eenvoudig invoegen door je beperkte grootte.
Op gewone wegen ben ik op mijn motorfiets ook niet op mijn gemak, maar op de snelweg kan ik lekker relax rijden en is mijn reistijd altijd erg constant, in tegenstelling tot collega's die 1/3e van mijn kilometrage doen en daarvoor dubbel zo lang onderweg zijn dan ik met mijn kilometrage.
Filefilteren is iets dat je moet gewoon raken. Ooit liet men op TV zien dat het levensgevaarlijk zou zijn, maar dat was vooral een montage van enkele situaties waar de motorrijder natuurlijk voor het show-effect ook nog eens niet zijn snelheid aanpaste. Tussen de twee linkse vakken kan je evenwel vrij relax rijden, en de meeste rijvakwissels gebeuren op vrij voorspelbare momenten (bij het inrijden van de file, bij een file die in beweging komt, bij een file waar een rijstrook in beweging komt of is en de andere rijstrook stil staat, ...) Als je daar niet sneller rijdt dan de snelste voorligger voor je, ben je al erg veilig. Voornaamste is dat je ook je eigen tempo kiest, en je niet laat opjagen door achterliggers die langs willen. Geef ze de ruimte, en je kan weer op je eigen tempo verder.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Bompa Bekijk Berichtenals ik in Haasdonk afrijd, neem ik altijd eerste rechts, Perstraat. Zo Leenstraat, Heirbaan, Schaarbeekstraat, Lindenstraat, Laarstraat, Blancefloerlaan. En daar kan ik dan weer kiezen: richting Waaslandtunnel en zo dwars door Antwerpen of richting Kennedytunnel. Werkt énorm goed. Probleem was dat de file efkes oploste, net in Kruibeke. Om dan een km verder weer te stroppen ...
Misrekend dus.Phileas Fogg, maakte naar aanleiding van een weddenschap één reis om de wereld in 80 dagen. Jules Verne heeft er het wereldberoemde boek naar geschreven en is ook meerdere keren verfilmd geweest.
Metaxa, deed tot hiertoe 61,29 reizen rond de wereld in 6800 dagen of gemiddeld 361,34 km per dag, elke dag...dag in, dag uit...
Maar daar zal wellicht nooit een boek noch een film over gemaakt worden.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door logic Bekijk BerichtenIk heb niet veel ergernissen tov de medeweggebruiker, ben zo tolerant geworden dat ze me moeten van de baan rammen om me kwaad te krijgen, echt. Maar met het alsmaar drukker wordende verkeer, stoort me wel dat er zoveel opgefokte zielen rondrijden. Ben zelf geen 'links' persoon, maar zou bij momenten veel liever tussen menslievende hippies rondrijden, dan het stel gefrustreerde zure Belgen die hier uiteraard voltallig aanwezig zijn. Sit back & relax! Ge komt er geen meter mee vooruit, door zo heftig en intolerant te reageren. Ik vraag me dan ook af, hoe maakt dat uw eigen rit (en zo mogelijk, dat van een ander) aangenamer?
De files helpen natuurlijk niet...
Als je in of rond Antwerpen moet, kijk dan goed uit wanneer je buitenkomt. Ik ben al enige tijd op zoek naar een nieuw huis, vind niet direct de geschikte locatie. Hoe je het draait of keert, langs welke autosnelweg je ook gaat wonen, 't is kiezen tussen de pest en cholera. Denk dat het nog effectief gaat gebeuren dat de fiets een luxe wordt, dus ik zal maar weer beginnen te trainen, zodat ik op het linkervak kan fietsen straks.Phileas Fogg, maakte naar aanleiding van een weddenschap één reis om de wereld in 80 dagen. Jules Verne heeft er het wereldberoemde boek naar geschreven en is ook meerdere keren verfilmd geweest.
Metaxa, deed tot hiertoe 61,29 reizen rond de wereld in 6800 dagen of gemiddeld 361,34 km per dag, elke dag...dag in, dag uit...
Maar daar zal wellicht nooit een boek noch een film over gemaakt worden.
Comment
-
Die dikke papzak
ik erger mij aan die dikke lompe papzak in zijne witte toyota corolla,die mij flitste tegen 54 waar je 50 mag 54 ongelooflijk.ligt daar zo een dik varken op mijn kosten de gazet te lezen, slaat die nog 50 euro uit mijn zakken.
een site op richten en die klootzakken met foto adres en desnoods tel bijzetten , zou dat kunnen .en dan die zeikers kloten zoals ze ons kloten kunnen dan ook onze avonturen daar op vertellen .
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door pff Bekijk Berichtenik erger mij aan die dikke lompe papzak in zijne witte toyota corolla,die mij flitste tegen 54 waar je 50 mag 54 ongelooflijk.ligt daar zo een dik varken op mijn kosten de gazet te lezen, slaat die nog 50 euro uit mijn zakken.
een site op richten en die klootzakken met foto adres en desnoods tel bijzetten , zou dat kunnen .en dan die zeikers kloten zoals ze ons kloten kunnen dan ook onze avonturen daar op vertellen .
Comment
-
Een kind doodrijden hoeft niks te kosten.
Zorg ervoor dat je met een Volvo rijdt, en een sociaal beroep hebt.
De vrouw, die twee jaar geleden in de Tiense wijk Rozenhof peuter Quinten V. doodreed, is door de rechter vrijgesproken.
De eerste verdachten, een koppel met een BMW én een alibi, konden de nacht in de cel doorbrengen.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door wooter Bekijk BerichtenEen kind doodrijden hoeft niks te kosten.
Zorg ervoor dat je met een Volvo rijdt, en een sociaal beroep hebt.
De vrouw, die twee jaar geleden in de Tiense wijk Rozenhof peuter Quinten V. doodreed, is door de rechter vrijgesproken.
De eerste verdachten, een koppel met een BMW én een alibi, konden de nacht in de cel doorbrengen.
Handig. Dan kan ik eens achterwaarts over een bumperklever rijden met de vrachtwagen en hem in fout laten stellen. "Ik moest daar iets lossen meneer."
Dwaze uitspraak van die rechter dus, als je achterwaarts ergens in of uit moet, is het toch vanzelfsprekend dat je eerst gaat kijken of dat wel lukt? Als ik mijn auto ergens parkeer en ik moet een stukje achteruit om weg te raken, dan kijk ik toch ook altijd achter de auto.
Comment
Comment