Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Het grote ergernis topic deel IV

Collapse
This topic is closed.
X
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Oorspronkelijk geplaatst door bobo Bekijk Berichten
    will er is vandaag een nieuw verbodsbord voorgesteld : gps uit, wegomleggingpijlen volgen
    Dat moest al veel langer gedaan geweest zijn, ze zullen bij "den Etienne" weer te lang geslapen hebben zeker ??

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Cash Bekijk Berichten
      Crap.... rond welk uur passeer jij daar ?
      dat was iets na 16u, maar rond 2u hebben ze er naar't schijnt ook gestaan

Comment

will er is vandaag een nieuw verbodsbord voorgesteld : gps uit, wegomleggingpijlen volgen
        op de N49 in Beveren stond toch al langer zulk een bord (ter gelegenheid van de werken op de ring, destijds)?
        autofans.be

"Als je niet kan lachen met miserie, blijft er enkel miserie over..." | RIP Tom

Comment

• Een volledig onwettelijk bord. Staat niet in de wegcode.

En als ze het wel in de wegcode zetten, dan bouwen ze beter ook een parking want een hele hoop navigatiesystemen laten niet toe om tijdens het rijden gemanipuleerd te worden. Kan je kiezen tussen in overtreding doorrijden, of eerst stoppen voor het bord om de navigatie uit te zetten.

In Nederland pakt men dit dus gewoon aan door een geel werfbord te plaatsen met de tekst "GPS uitzetten". Geen dwingende wetgeving, en ook geen illegaal bord.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door svenio_g Bekijk Berichten
            op de N49 in Beveren stond toch al langer zulk een bord (ter gelegenheid van de werken op de ring, destijds)?
            volgens mij is/was dat cruise control verboden

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door wooter Bekijk Berichten
              Een volledig onwettelijk bord. Staat niet in de wegcode.

En als ze het wel in de wegcode zetten, dan bouwen ze beter ook een parking want een hele hoop navigatiesystemen laten niet toe om tijdens het rijden gemanipuleerd te worden. Kan je kiezen tussen in overtreding doorrijden, of eerst stoppen voor het bord om de navigatie uit te zetten.

In Nederland pakt men dit dus gewoon aan door een geel werfbord te plaatsen met de tekst "GPS uitzetten". Geen dwingende wetgeving, en ook geen illegaal bord.
              het verbaast mij ook dat het geen richtlijn is maar een verbodsbord

Comment

volgens mij is/was dat cruise control verboden
                uiteraard. moet dringend nog eens langs daar rijden dus
                autofans.be

"Als je niet kan lachen met miserie, blijft er enkel miserie over..." | RIP Tom

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Fritzerer Bekijk Berichten
                  dat was iets na 16u, maar rond 2u hebben ze er naar't schijnt ook gestaan
                  Thx voor de info, ik passeer daar rond 16.40, tot nu toe nog niets ontvangen, hopelijk blijft het zo.
                  2012 Renault Megane RS

Comment

Een volledig onwettelijk bord. Staat niet in de wegcode.

Daarnaast, hoe gaan ze dat controleren... als ik in mijn wagen men radio aanzet, dan springt de kaart van de GPS ook mee aan. Dat wil niet zeggen dat mijn gps actief een route toont, maar het toont gewoon de straat waar ik op die moment rij.
                    2012 Renault Megane RS

Comment

• op de radio net gehoord dat het bord inhoudt dat ze adviseren om de gps niet te volgen dmv dat bord.
                      Is dus heel wat anders dan verbod tot gebruik van gps.

2015 Volvo V60 D2 aut.
                      2003 Volvo S60 2.4 benzine

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Bompa Bekijk Berichten
                        op de radio net gehoord dat het bord inhoudt dat ze adviseren om de gps niet te volgen dmv dat bord.
                        Is dus heel wat anders dan verbod tot gebruik van gps.
                        Wel stom dat het een 'verbodsbord' is dan.

Comment

• Idd, ik weet niet wat jij denkt maar een wit bord met rode rand en dwarse rode lijn erdoor betekent voor de andere situaties in België toch wel "verbod".

Comment

• Als ik vertrek vanop de parking van het werk, kijk ik redelijk vaak de zijkanten van mijn wagen na. Vandaag zag ik een kleine markering van de deur van een auto langs mij, na er eens over gewreven te hebben viel het uiteindelijk mee, maar mensen die niets inzitten met andermans goed kan ik mij aan ergeren. Het uiteinde van de deur van de auto langs mij zag wit uit van tegen muren, andere auto's open te doen.

Als ik een beschadiging opmerk en de wagen staat er nog, kan ik dan de politie erbij halen? Want vaak staat er iets van 'parkeren op eigen risico', '... kan niet aansprakelijk worden gesteld voor beschadigingen' of iets in die aard bij het oprijden van een 'private' parking?

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door ICM Bekijk Berichten
                              Wel stom dat het een 'verbodsbord' is dan.
                              Oorspronkelijk geplaatst door wooter Bekijk Berichten
                              Idd, ik weet niet wat jij denkt maar een wit bord met rode rand en dwarse rode lijn erdoor betekent voor de andere situaties in België toch wel "verbod".
                              ja, ik weet het, maar dat was de uitleg toch.
                              Wat ik ermee doe, staat er sowieso los van. Los van de kleur van de rand van het bord en los van de uitleg die een pipo op de radio geeft, voor wat dat maar waard is, sowieso.

2015 Volvo V60 D2 aut.
                              2003 Volvo S60 2.4 benzine

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Tiso Bekijk Berichten
                                Als ik vertrek vanop de parking van het werk, kijk ik redelijk vaak de zijkanten van mijn wagen na. Vandaag zag ik een kleine markering van de deur van een auto langs mij, na er eens over gewreven te hebben viel het uiteindelijk mee, maar mensen die niets inzitten met andermans goed kan ik mij aan ergeren. Het uiteinde van de deur van de auto langs mij zag wit uit van tegen muren, andere auto's open te doen.

Als ik een beschadiging opmerk en de wagen staat er nog, kan ik dan de politie erbij halen? Want vaak staat er iets van 'parkeren op eigen risico', '... kan niet aansprakelijk worden gesteld voor beschadigingen' of iets in die aard bij het oprijden van een 'private' parking?
                                Die gaan je een bijzonder slecht gevoel geven...
                                1991 BMW E30 318is

Comment

• Uw werkgever aanklagen omdat er op zijn parking een kras op uwen auto gekomen is??

En zo'n bord op een parking van 'wij zijn niet aansprakelijk voor schade' heb ik nog nooit gezien...

Comment

• aan een stuk hout dat tussen 2 rijstroken lag, of wat andere gerelateerde brol die los was geraakt tussen Brussel en Gent. toch zeker 10 auto's met een platte band geteld op de pechstrook
                                    1994 Honda VFR750 1998 Mercedes-Benz C220 CDI

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door djorkaef Bekijk Berichten
                                      Uw werkgever aanklagen omdat er op zijn parking een kras op uwen auto gekomen is??

En zo'n bord op een parking van 'wij zijn niet aansprakelijk voor schade' heb ik nog nooit gezien...
                                      Alé nu, kijk eens goed rond. Zo'n bord hangt op zo goed als elke parking.
                                      Peugeot Partner Tepee 1.6 BlueHDi ETG

Comment

• Zo een bord heeft geen enkele waarde. Maar je kan niet de eigenaar van de parking verantwoordelijk stellen voor schade die een andere bestuurder heeft gemaakt. Iedereen is verantwoordelijk voor de schade die hij/zij veroorzaakt, dus enkel als het plafond van de parking op je auto neerkomt is de parkeergarage verantwoordelijk.

De politie erbij halen kan je altijd proberen voor dergelijke parkeerschade in je deur, maar wees niet verrast als het animo van die gasten beneden nul is om daar een PV van te maken.

Comment

De politie erbij halen kan je altijd proberen voor dergelijke parkeerschade in je deur, maar wees niet verrast als het animo van die gasten beneden nul is om daar een PV van te maken.
                                          Dat kan ik mij wel voorstellen.

Ik heb al 2 keer mijn leasewagen op het einde van het contract binnengebracht waarbij ik de schade, die door openslaande deuren gemaakt was, heb kunnen betalen. Aangezien ik hier liever geen geld aan uitgeef kijk ik toch vaak naar de staat van de zijkanten van mijn wagen om ooit een 'dader' te kunnen betrappen

Comment

Working...
                                          X