Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Het grote ergernis topic deel IV

Collapse
This topic is closed.
X
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• godvermiljaarde!

aan die eikel die niet kan parkeren, merci om die grote streep op mijn barre choque :-(

verdomde sukkels die niet kunnen parkeren, waarom begrijpen die niet dat ze beter per tram en bus gaan ipv andermans speeltjes te bekladden... mocht ik weten wie het was, dan lag mijn dagvaarding al klaar...
    bmw 116d sportshatch

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door koenvj Bekijk Berichten
      godvermiljaarde!

aan die eikel die niet kan parkeren, merci om die grote streep op mijn barre choque :-(

verdomde sukkels die niet kunnen parkeren, waarom begrijpen die niet dat ze beter per tram en bus gaan ipv andermans speeltjes te bekladden... mocht ik weten wie het was, dan lag mijn dagvaarding al klaar...

ik kan er vooraan toch ook geen trekhaak opsteken zeker?
      bmw 116d sportshatch

Comment

• Chauffeur rijdt 188 km/u op E40
        dinsdag 26 oktober 2010, 21u32Bron: belgaAuteur:
        TIENEN - De federale wegpolitie heeft op de E40 Luik-Brussel een wagen onderschept die 188 km/u reed.
        De wagen werd ter hoogte van Tienen geflitst, waarna de wegpolitie de achtervolging inzette en het voertuig op het parkeerterrein in Boutersem liet stoppen. Daar mocht de bestuurder op bevel van het Leuvense parket zijn rijbewijs onmiddellijk inleveren voor een periode van 15 dagen. Een reden voor zijn hoge snelheid is niet bekend.

shit man, ik ben hier effe destandaard online aan het lezen, sinds wanneer is het interessant om weten dat iemand eens wat te snel gereden heeft op de autostrade? who gives a shit? is er echt niks interessanters, en daarbij 180 is toch niet eens zo snel eigenlijk...
        bmw 116d sportshatch

Comment

shit man, ik ben hier effe destandaard online aan het lezen, sinds wanneer is het interessant om weten dat iemand eens wat te snel gereden heeft op de autostrade? who gives a shit? is er echt niks interessanters, en daarbij 180 is toch niet eens zo snel eigenlijk...
          jama voor hetzelfde geld was dat tijdens spitsuur met een schoolbus vol met bange kleine weeskindjes ofzo he

Comment

Huh? Das de helft meer dan toegelaten, ik vind dat reden genoeg om m te onderscheppen.
            Al is het wel gek dat zoiets zo snel en zo kort in de krant komt.
            autofans.be

"Als je niet kan lachen met miserie, blijft er enkel miserie over..." | RIP Tom

Comment

• Sinds dat licht er staat in het midden is het altijd aanschuiven voor die rechts staan want die hebben dan groen, die kunnen dan niet door en dan wordt die file nog langer op de bredabaan. En het verkeer vlot al zo goe op de bredabaan
              BMW X5 45e

Comment

godvermiljaarde!

Kan jij zelf mensen dagvaarden?

*kruipt angstig in een hoekje*

Comment

• ook al hangt er zo'n bordje kan je nog steeds uw eigen verzekering aanspreken. die halen dat geld uit een gemeenschappelijk kas voor vluchtmisdrijven. men broer heeft zo eens zijn wagen op de parking van de makro teruggevonden met wat blutsen en builen in. verzekering aangesproken en die hebben dat terugbetaald.
                  wimoptiek.be op

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door kefkie Bekijk Berichten

Comment

• Die foto: . Welke complete debiel heeft dat bedacht?

Ik begin me trouwens meer en meer af te vragen in hoeverre het alsmaar toenemende fileleed níet in de eerste plaats te wijten is aan het toenemende verkeer, maar vooral aan het toenemende aantal verkeerslichten en -borden, rotondes, oversteekplaatsen, busbanen, verkeersdrempels, etc. Is nu blijkbaar ook de mode om aan ELKE bushalte een zebrapad te installeren (liefst met verlichting, vluchtheuveltjes, enkele paaltjes, enz.), zelfs wanneer er 20 meter verder al eentje ligt .

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Carl Bekijk Berichten
                        Een half uur geleden ging ik op mijn kot in Leuven snel wat kleren ophalen. Aangezien dit geen 2 min duurt zet ik mij wat op het voetpad en op de straat met vierpinkers aan ipv aan de overkant te gaan parkeren. Ik loop de trap op en zie als ik bovenkom ne filk op zijn brommerke achter mijne auto stoppen. Ik doe vanachter het raam al teken " ik ben er direct". In heel de Brabaconnestraat is buiten mij en die flik nog altijd niemand te bekennen.
                        Toen ik beneden kwam dacht ik, die zal het wel bij een waarschuwing laten, aangezien die mij wss heeft zien parkeren en ik geen 2min later al terug buiten sta met mijn kleren.

Dat stuk ongeluk zegt dan: Ja dat zijn twee overtredingen :
                        - gebruik van vierpinkers niet toegestaan
                        - niet wettelijk geparkeerd

Ik maakte opmerkingen als "toch beter met vierpinkers dan zonder" en "ik hinder niemand, in de straat is er al 5min geen verkeer".
                        Hierop kon hij alleen maar antwoorden " ik stel alleen maar vast dat ge niet reglementair geparkeerd staat".

Naart schijnt zouden er flikken bestaan die intelligent genoeg zijn om zelf hun tijd aan de meest nuttige zaken te besteden om zo de maatschappij van dienst te zijn. Maar ik kom precies alleen het type tegen dat denkt:
                        Het is goed weer, ik voel mij stoer op mijne belachelijke moto, ik ga ne student die niemand lastig valt is goe kloten.

Dat van die vierpinkers kan ik daar iets tegen inbrengen? Het lijkt mij toch beter niet reglementair geparkeerd te staan met vierpinkers aan dan zonder.
                        Een week na dit voorval kreeg ik een brief met beschrijving van de overtredingen aan. Op het einde van de brief staat dat er een tweede brief met een factuur verstuurd zal worden. Deze brief heb ik echter nooit aangekregen en de boete heb ik dus ook niet betaald. Deze week is er een factuur van het parket toegekomen met aandrang tot het betalen van 170 euro (20 euro meer).

Ik ben bereid de 150 euro boete te betalen, maar ik zie niet in waarom ik 20 euro extra zou moeten betalen voor het te laat reageren op een boete die ik nooit heb aangekregen.

Kan ik hier iets tegen inbrengen? wie kan ik schrijven politie of parket? wat is de procedure in dergelijke situatie?

Het lijkt mij een ambetante discussie aangezien ik niet kan bewijzen dat ik de brief niet gehad heb en zij niet dat ik hem wel aangekregen zou hebben. Boetes die ik in het verleden aangekregen heb, heb ik echter altijd onmiddellijk betaald.

Weet iemand raad?

Comment

Dat is al langer zo.

Mensjes brainwashen en bang maken, dat doen ze graag.

Comment

Een week na dit voorval kreeg ik een brief met beschrijving van de overtredingen aan. Op het einde van de brief staat dat er een tweede brief met een factuur verstuurd zal worden. Deze brief heb ik echter nooit aangekregen en de boete heb ik dus ook niet betaald. Deze week is er een factuur van het parket toegekomen met aandrang tot het betalen van 170 euro (20 euro meer).

Ik ben bereid de 150 euro boete te betalen, maar ik zie niet in waarom ik 20 euro extra zou moeten betalen voor het te laat reageren op een boete die ik nooit heb aangekregen.

Kan ik hier iets tegen inbrengen? wie kan ik schrijven politie of parket? wat is de procedure in dergelijke situatie?

Het lijkt mij een ambetante discussie aangezien ik niet kan bewijzen dat ik de brief niet gehad heb en zij niet dat ik hem wel aangekregen zou hebben. Boetes die ik in het verleden aangekregen heb, heb ik echter altijd onmiddellijk betaald.

Weet iemand raad?

betalen; als je voor de politierechter komt, geeft die u standaard de minimum straf (dat is x 5,5 en plus allerlei slachtofferfondsen) en ben je vee duurder af
                            bmw 116d sportshatch

Comment

• Peage in Frankrijk, twee hokjes: een van 2m hoog voor auto's en met bediening, rechts een voor vrachtwagens en bankkaarten. Een vrouwmens pakt die voor vrachtwagens en blijkt geen bankkaart te hebben. Zalig minutenlang luchthoornconcert in gang gestoken, tot de gendarmerie madam uit haar lijden kwamen verlossen (en daarna waarschijnlijk een mooie prent gaven).

Comment

• Het eerste bedrag, 150 euro, is een "onmiddellijke inning". Die is men niet verplicht je aan te bieden.

Het tweede bedrag, 170 euro, is de "minnelijke schikking". Die is men evenmin verplicht je aan te bieden.

De derde stap is dagvaardiging voor politierechter, en daar zal het boetebedrag makkelijk minimum 150€ zijn, de gerechtskosten erbij, en nog een bijdrage van enkele honderden euro's voor het fonds voor slachtoffers van gewelddaden. Met 400€ kom je er dan goedkoop vanaf.

De onmiddellijke inning heb je dus blijkbaar gemist of nooit aangeboden gekregen. Pak dus best maar de minnelijke schikking.

Comment

Het lijkt mij een ambetante discussie aangezien ik niet kan bewijzen dat ik de brief niet gehad heb en zij niet dat ik hem wel aangekregen zou hebben.
                                  Tenzij ze hem aangetekend hebben verstuurd met bewijs van ontvangst, kunnen zij niet claimen dat je hem ontvangen hebt. Een brief op de post doen is niet hetzelfde als de brief bij de bestemmeling krijgen. Als het niet via de post is gegaan, maar (bvb.) in de bus is gestoken door de wijkagent, dan kan het ev. een andere situatie zijn. Maar meestal doet een wijkagent dat niet

Maar 't blijft een feit dat je best gewoon betaald, het zou anders een stuk duurder kunnen uitdraaien.

Comment

• Een kleine ergernis ditmaal.

Een rode california die maar niet snapte wat ik bedoelde toen ik mijn lichten steeds aan en uit deed en met de pharen knipperde

Half 1 's nachts zonder lichten rijden

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door brammelo Bekijk Berichten
                                      Tenzij ze hem aangetekend hebben verstuurd met bewijs van ontvangst, kunnen zij niet claimen dat je hem ontvangen hebt. Een brief op de post doen is niet hetzelfde als de brief bij de bestemmeling krijgen.
                                      Maar eigenlijk interesseert het parket dit niet. Een Onmiddellijke Inning en Minnelijke Schikking zijn gunstmaatregelen vanuit het oogpunt van het parket gezien. Als je die brieven niet gekregen hebt, val je in de normale procedure van een dagvaardiging, die je wel wordt afgeleverd door een gerechtsdeurwaarder.

De kostprijs (deurwaarder, politierechter, ...) is natuurlijk navenant.

Comment

• zonet een half uur gedaan over 1km

Comment

Working...
                                        X