Indien dit uw eerste bezoek is, check dan eerst de FAQ door op bovenstaande
link te klikken. Mogelijk moet u register
vooraleer u kan posten: klik op de 'registreren'-link hierboven om verder te gaan. Om berichten te lezen kiest u het forum dat u wenst te bezoeken in bovenstaande lijst.
De rechtbank in Leuven heeft een 38-jarige man uit Rillaar, een deelgemeente van Aarschot, tot 12 maanden effectieve gevangenisstraf veroordeeld, omdat hij 2 agenten heeft opgezocht op de socialenetwerksite Facebook en bedreigd via e-mail.
Ja, zou kunnen maar het probleem, en dat zal prospeed niet gelukkig maken dan, is dat de nieuwste soort van enkelbanden zo zijn uitgerust dat ze de drager een elektrische stoot geven iedere keer hij iets onheus of onbeleefd durft te zeggen/schrijven/(zelfs)denken van de politie en/of de openbare macht...... dat zou een heuse 1 jaar durende calvarietocht voor hem zijn dan.....
Ik stond in de file op een 2-vaks baan. Ik geef richting aan en wissel van rechter naar linker rijstrook. Een 20-tal seconden nadien hoor ik iemand wild claxonneren. Komt er een flik op de moto naast mij rijden, begint wild gebaren te maken en te roepen (geen idee wat, mijn raam was dicht). Hij was blijkbaar aan het file filteren en vond dat ik hem hinderde (heb ik verstaan uit zijn getier en gebaar). Hij zette me niet aan de kant, maar reed me voorbij, deed alle moeite om mijn nummerplaat te lezen, stak zijn duim op en reed verder.
Redelijk intimiderend gedrag vond ik. Ik had eigenlijk liever gehad dat hij me aan de kant had gezet en me een uitleg had gegeven. Op deze manier kan ik mezelf nog geeneens verdedigen.
Waarschijnlijk zal ie je niks aansmeren. Enkele weken terug nog een motoragent gezien die een linksplakster langs links voorbij reed en vervolgens teken deed dat ze moest oprotten naar het rechtervak.
20 seconden vind ik wel vrij lang tussen je wisselen van rijstrook en dan de gehinderde motorrijder. Misschien scheelde er iets anders aan je auto? Scheve nummerplaat, defect achterlicht, geen gordel aan, ...?
Had hij je de duvel willen aandoen had hij je wel naar de kant geroepen.
Waarschijnlijk zal ie je niks aansmeren. Enkele weken terug nog een motoragent gezien die een linksplakster langs links voorbij reed en vervolgens teken deed dat ze moest oprotten naar het rechtervak.
20 seconden vind ik wel vrij lang tussen je wisselen van rijstrook en dan de gehinderde motorrijder. Misschien scheelde er iets anders aan je auto? Scheve nummerplaat, defect achterlicht, geen gordel aan, ...?
Had hij je de duvel willen aandoen had hij je wel naar de kant geroepen.
Nee hoor, ik ben er quasi zeker van dat het daarvoor was. Ik had mijn gordel aan, was niet aan het bellen, niets mis met de auto,...
Misschien dat hij me inderdaad wat schrik wilde aanjagen. Spijtig, vooral omdat ik probeer zo motor-vriendelijk mogelijk te rijden. Bon, we zullen wel zien zeker.
ik was gisteren aan het rijden op de autostrade op het middenvak omdat ik een paar vrachtwagens aan het inhalen was. Nu links steekt er mij iemand voorbij en wilt invoegen voor mij. maar van het rechterbaanvak komt er een auto tussen 2 vrachtwagens uit. dus die beide wagens zijn op dezelfde hoogte aan het invoegen naar het middenvak. Ze zagen het net op tijd of ze zaten tegen elkaar.
Stel als ze nu tegen elkaar zouden hebben gereden. wie is er dan fout?
ik was gisteren aan het rijden op de autostrade op het middenvak omdat ik een paar vrachtwagens aan het inhalen was. Nu links steekt er mij iemand voorbij en wilt invoegen voor mij. maar van het rechterbaanvak komt er een auto tussen 2 vrachtwagens uit. dus die beide wagens zijn op dezelfde hoogte aan het invoegen naar het middenvak. Ze zagen het net op tijd of ze zaten tegen elkaar.
Stel als ze nu tegen elkaar zouden hebben gereden. wie is er dan fout?
Bij gelijktijdige rijstrookverandering geldt de voorrang van rechts. De bestuurder die van links naar het middenvak invoegt is dus in fout.
Heb vandaag eentje gezien die zonder knipperlicht van de oprit naar het eerste vak reed. En van het eerste naar het tweede.
Erg, ploertig, maar dagelijkse kost.
De kers op de slagroomtaart was dat zijn knipperlicht naar rechts opstond, continu.
Dat was er te veel aan, en ik heb dan maar eens wat extra licht gemaakt. Toen ik hem voorbijstak op het derde trok hij zo een gezicht van "wa, ge had toch plaats genoeg voor naar 't derde te gaan". 't Kan ook een ander gezicht geweest zijn, maar voor mij leek het zo
Toen ik hem voorbij was, brandde uiteraard nog steeds z'n knipperlicht naar rechts. En hij was aan het versnellen, jaja, die gaan we weerpakken. Toen ik m'n pinkers naar links en rechts deed gaan, afwisselend, viel z'n frankske en ook zijn persoontje. En z'n snelheid
Heb vandaag eentje gezien die zonder knipperlicht van de oprit naar het eerste vak reed. En van het eerste naar het tweede.
Erg, ploertig, maar dagelijkse kost.
De kers op de slagroomtaart was dat zijn knipperlicht naar rechts opstond, continu.
Dat was er te veel aan, en ik heb dan maar eens wat extra licht gemaakt. Toen ik hem voorbijstak op het derde trok hij zo een gezicht van "wa, ge had toch plaats genoeg voor naar 't derde te gaan". 't Kan ook een ander gezicht geweest zijn, maar voor mij leek het zo
Toen ik hem voorbij was, brandde uiteraard nog steeds z'n knipperlicht naar rechts. En hij was aan het versnellen, jaja, die gaan we weerpakken. Toen ik m'n pinkers naar links en rechts deed gaan, afwisselend, viel z'n frankske en ook zijn persoontje. En z'n snelheid
En deze ochtend een nieuwe mode ontdekt. Na het middenvak hangen het inverse: eerste vak en derde vak vol, en in 't midden niemand. Man, ik heb genoooooooten van een leeg middenvak
Comment