Oorspronkelijk geplaatst door wooter
Bekijk Berichten
Mededeling
Collapse
No announcement yet.
Het grote ergernis topic deel IV
Collapse
This topic is closed.
X
X
-
-
Als ze niet kwaad zijn, doen ze ook alsof ze je niet verstaan. Enkel als je ze woest maakt, valt hun masker af .
Collega van me wou eens naar de film. Z'n vriendin vraagt "twee ticketjes, alstublieft". Takkewijf achter het loket verstond haar niet. Andere collega gaat broodjes halen op zondagochtend in de rand. "Twee pistolets alstublieft". Van hetzelfde. En het is nu niet alsof ticket en pistolet vlaamse woorden zijn eh .
Nee, geef mij dan maar Luik. Daar vraag je iets in het Frans en ze proberen met alle moeite in het Nederlands te antwoorden .
Comment
-
Het was weer erg gisteren…- Op de E17 komt er iemand voorbij gereden tegen zo’n 160-170km/u met z’n Scenic, ik zie hem in de verte remmen voor een bestelwagen op het linkerrijvak die iemand aan het voorbijgaan is. Nadien zijn er nog een aantal wagens op het middenvak zodat de bestelwagen niet direct terug kan invoegen. Blijkbaar gaat het allemaal te traag voor de chauffeur in de Scenic, opeens zie’k hem helemaal naar het rechterrijvak rijden (en dus 2 wagens langs links voorbij gaat), nadien voegt hij terug in op het linkerrijvak en gaat dan serieus op z’n rem staan, enkele meters voor die bestelwagen …
- 10min later rijdt er een Peugeot op het middenvak tegen 110km/u, terwijl er plaats genoeg is om het rechterrijvak te gebruiken, aangezien ik een paar honderd meter verder van de E17 moet, ga ik langs rechts rijden en zie madame rustig een boekje doorbladeren. Ik kijk eens naar mevrouw, ze wist absoluut niet waarom ik zo deed ...
- Op de terugweg, een paar honderd meter voor de wegversmalling op de E17 richting A’pen ter hoogte van Nazareth: daar staat een bord dat je 90km/u mag rijden. Mij goed, ik zet mij op het middenvak (rechts reden er enkele vrachtwagens). Aangezien ze op het middenvak 80km/u aan het rijden zijn, zet ik mij terug links. Een paar honderd meter voor de wegversmalling zie ik een Skoda Octavia serieus versnellen (kon er blijkbaar niet tegen dat ik sneller reed?). Ik versnel ook en net wanneer ik naast hem ga komen, gooit meneer zich op het linkerrijvak, los voor mij in :s. Blijkbaar is mij van de baan proberen te rijden tegen 100km/u belangrijker dan zijn eigen wagen en leven (en dat van z’n vrouw). Nadien nog een FY gekregen …
- In Boom staan er verkeerslichten die op rood springen als je sneller dan 50km/u rijdt. Ik kom aan zo’n bord en wat verder staat zo’n verkeerslicht. Ik zie het op rood springen (waarschijnlijk iemand van de overkant want ik en m’n voorligger reden zelfs trager). Er komt nog een auto aan de overkant aangereden (al dan niet door het rood, geen idee). Opeens krijgt mijn voorligger het lumineuze idee om even op het andere rijvak te rijden omdat hij een halve minuut voor het rode licht moest wachten door die tegenligger. Gelukkig zet hij zich nog net op tijd terug op zijn eigen rijvak, scheelde misschien een paar meter …
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Naish Bekijk BerichtenBehalve dat laaste waar hij gaat remmen, deed die scenic toch niets verkeerd? Als hij naar rechts kan gaan en die allemaal inhalen, dan had die op de middenstrook eigenlijk rechts moeten rijden, die op de linkerstrook in het midden en kon die scenic rustig doorrijden...
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Naish Bekijk BerichtenBehalve dat laaste waar hij gaat remmen, deed die scenic toch niets verkeerd? Als hij naar rechts kan gaan en die allemaal inhalen, dan had die op de middenstrook eigenlijk rechts moeten rijden, die op de linkerstrook in het midden en kon die scenic rustig doorrijden...
Doet niets mis?
eigelijk doet die scenic alles mis:
1: hij rijdt minstens 40 per uur te snel.
2: Haalt rechts in en dat is wel verboden.
3: hij remt als laatste actie.
maar goed, hij deed dus heel wat mis, maar het lijkt allemaal maar normaal...
ik reed dinsdag naar brussel,
relatief druk op e40,
maar ben op linkse band tegen 130 aan het inhalen (echt duidelijk inhalen).
Middenband zat daadwerkelijk vol...
komt er audi (ik schat a6) in mijn gat duwen,
pinker naar links op,
en teken doen dat ik moet "verdwijnen" uit zijn baan...
nuja, ik haal het verkeer in, en zie geen mogelijkheid om hem voor te laten (wees gerust, moest de kans er zijn, dan mocht hij gerust voorbij... )
nujah, zo vijftal km gereden, (ik durfde geen scheet laten uit angst dat Audi het zou geroken hebben
(was ik blij als ik ff kon ontspannen ))
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Koeno Bekijk BerichtenIk ben al wat kilometers op de baan,
ik weet welke gaten ik kan halen en welke niet :p
(anders laat ik snelle jongens altijd passeren, ben geen moraalridder die de andere zijn snelheid wilt beperken).
En ik heb nog nooit iemand over zichzelf horen zeggen dat ie slecht rijdt.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Naish Bekijk Berichten
Paar weken geleden ook op de E403 voorgehad... Er rijdt daar een A6 en zijn ene achterband zo plat als een sjiek... Zo voor 3/4 ingeduwd, dat zelfs die auto ietwat scheef begint te hangen. Dit alles aan 120 a 140 kmh
Ik kom af en zie dat als ik erachter kom aangereden en flits een paar keer met mijn lichten... Geen reactie... Net zoals de rest blijft meneer dus onnodig links rijden en maak ik van de gelegenheid gebruik om er rechts naast te gaan rijden en zo constant zitten toeteren... Geen reactie... Dan weer erachter moeten gaan omwille van vrachtwagen, maar volgende gat weer ernaast en met mijn arm door het raam aan het zwaaien en toeteren. Geen reactie natuurlijk...
Uiteindelijk weer erachter ingevoegd en dan een tijdje er op grote afstand achter gereden want die band begon zo al af en toe te trillen
Dan in de file bij binnenrijden Brugge maar uitgestapt en klop op die kerel zijn raampje... Hij kijkt heel bang naar mij en wijst naar zijn gsm in zijn hand zogezegd om de politie te bellen...
Uiteindelijk deed hij zijn raampje 1 cm open nadat ik aan het roepen was dat hij een lekke band had... Tegen die tijd stond hij zo goed als op de velg en is hij dan maar naar de pechtstrook gereden.
Hij zei nog dat hij me al had zien flitsen van de eerste keer
Ne mens wil dan eens iets goed doen.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Naish Bekijk Berichten²²²²
Dat was de laatste keer, de volgende keer ga ik zijn vermoeden inlossen en mij er los voor smijten...
btw, you have PM.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Koeno Bekijk Berichten1: hij rijdt minstens 40 per uur te snel.
Oorspronkelijk geplaatst door Koeno Bekijk Berichten2: Haalt rechts in en dat is wel verboden.
Oorspronkelijk geplaatst door Koeno Bekijk Berichten3: hij remt als laatste actie.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door wooter Bekijk BerichtenStevig hoe dat sommigen zo snelheid kunnen inschatten . Eens je die snelheden rijdt, merk je dat zo een Scenicjes zeker niet zo hard rijden
Links- en middenplakken ook.
Volk genoeg hier dat een remactie wel gerechtvaardigd vind bij bumperklevers...
Autowereld.be
Renault Scénic 1.5dci 105pk (lichtste versie)
Topsnelheid: 180km/u
En als iemand vlak voor jou komt invoegen ben jij dus een bumperklever?
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door wooter Bekijk BerichtenEen serieus snelheidsverschil kan nog altijd 150 zijn...
Jij discussieert dus over iemands snelheid zonder het gezien te hebben? Sterk...
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door wooter Bekijk BerichtenAls ze niet kwaad zijn, doen ze ook alsof ze je niet verstaan. Enkel als je ze woest maakt, valt hun masker af .
Collega van me wou eens naar de film. Z'n vriendin vraagt "twee ticketjes, alstublieft". Takkewijf achter het loket verstond haar niet. Andere collega gaat broodjes halen op zondagochtend in de rand. "Twee pistolets alstublieft". Van hetzelfde. En het is nu niet alsof ticket en pistolet vlaamse woorden zijn eh .
Nee, geef mij dan maar Luik. Daar vraag je iets in het Frans en ze proberen met alle moeite in het Nederlands te antwoorden .2012 E92 Bmw 335i DKG
1991 E30 320i
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door AlexanderG Bekijk BerichtenZucht.
Jij discussieert dus over iemands snelheid zonder het gezien te hebben? Sterk...
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door AlexanderG Bekijk BerichtenZucht.
Sterk...
Comment
-
baan van 70 per uur, iemand remt, tot ong 20 per uur. DAN PAS richtingsaanwijze op naar links.
In godsnaam mensen, draai dat eens om: eerst knipperlicht en dan remmen ...
De anticiperende medemens dankt u.__________________________
2015 Volvo V60 D2 aut.
2003 Volvo S60 2.4 benzine
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Nikske Bekijk Berichtenbaan van 70 per uur, iemand remt, tot ong 20 per uur. DAN PAS richtingsaanwijze op naar links.
In godsnaam mensen, draai dat eens om: eerst knipperlicht en dan remmen ...
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door DenDuvel Bekijk BerichtenDat weet de snelle jongen niet.
En ik heb nog nooit iemand over zichzelf horen zeggen dat ie slecht rijdt.
"ik kan niet zijdelings parkeren, ik kan niet manouvreren en ik rij altijd te snel"
Comment
Comment