Oorspronkelijk geplaatst door flappy
Bekijk Berichten
Mededeling
Collapse
No announcement yet.
Het grote ergernis topic deel IV
Collapse
This topic is closed.
X
X
-
Oorspronkelijk geplaatst door kwiekie Bekijk BerichtenEn ik stel voor dat die persoon wacht om mij in te halen tot ik 90 rijd...
Het is niet dat ge veel tijd gaat verliezen als hij u inhaaltBMW X5 45e
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Rambler Bekijk BerichtenPlezant als tegenligger, zelf meegemaakt, camionette steekt camion voorbij, camionchauffeur geeft gas, de camionette kapt nog juist voor mijn neus terug op zijn vak, kwestie van enkele luttele metertjes en ik kon nergens naartoe met een borduur rechts van 20 cm. En de camionchauffeur met een stomme grijns op zijn smoel. Allebei in fout, de camionette moest zijn inhaalmaneuver afbreken en de camionchauffeur moest niet versnellen.
De openbare weg beschouwen sommigen blijkbaar als een speeltuin waarbij men rustig anderen in gevaar mag brengen, hersenloze macho's.
Oorspronkelijk geplaatst door flappy Bekijk Berichtendat maakt geen drol uit: in de wet staat dat zo beschreven. De persoon zit de inhaalbeweging in en dan MOET het ingehaalde voertuig zich zo gedragen. Als het leidt tot een ongeval dan is het ingehaalde voertuig in fout.
Dus ja, gij MOET wachten tot ge zijt ingehaald en dan pas moogt ge terug op de gas.Database error.
The database has encountered a problem.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door kwiekie Bekijk BerichtenEn ik stel voor dat die persoon wacht om mij in te halen tot ik 90 rijd...
Je kan misschien blijven proberen om met je L iedereen eruit te trekken, maar op een dag kom je de verkeerde tegen met meer PK dan IQ, die je na inhalen even doet stoppen en verhaal komt halen waarom je hem in een levensgevaarlijke situatie manoevreerde.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door |) ][ |V| ][ Bekijk BerichtenTriestige camionette als die maar met moeite over een camion geraakt.
Oorspronkelijk geplaatst door wooter Bekijk BerichtenGe kunt dat voorstellen, maar dan moet ge via uw favoriete volksvertegenwoordiger gaan om de regel te veranderen, want momenteel rijdt iedereen volgens de regel dat de ingehaalde bestuurder niet mag versnellen tijdens het inhaalmanoever.
Je kan misschien blijven proberen om met je L iedereen eruit te trekken, maar op een dag kom je de verkeerde tegen met meer PK dan IQ, die je na inhalen even doet stoppen en verhaal komt halen waarom je hem in een levensgevaarlijke situatie manoevreerde.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door wooter Bekijk BerichtenGe kunt dat voorstellen, maar dan moet ge via uw favoriete volksvertegenwoordiger gaan om de regel te veranderen, want momenteel rijdt iedereen volgens de regel dat de ingehaalde bestuurder niet mag versnellen tijdens het inhaalmanoever.
-ik momenteel m'n L niet meer heb
-al wat meer rij-ervaring heb en hoogstwaarschijnlijk ervoor zou zorgen dat diegene die mij inhaalt geen last ondervindt (als die me vooraf niet irriteerde)
-ik het gewoon rond vind om een auto te beginnen inhalen die ook zal optrekken, of je moet met een groot pk-verschil zitten om dat manoeuvre ook vlot te kunnen afronden. Dit is mijn mening en ik begrijp ook dat deze van u anders kan zijn.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door kwiekie Bekijk Berichtenhet is toch absoluut niet ideaal om iemand te gaan inhalen terwijl die ook aan het versnellen is, dan duurt het manoeuvre toch sowieso langer?
Als ik 90 rijdt, en die persoon wilt nu 110 rijden op die baan, dan kan die versnellen terwijl hij nog achter mij rijdt, mij aan 110 passeren, en direct weer naar rechts schuiven.
Als die mij wil inhalen terwijl ik ook aan het versnellen ben krijg je situaties zoals hierboven al beschreven waarbij ik zou moeten remmen om die persoon nog voor mij te laten. Die man kan toch niet weten hoe hard ik zal gaan optrekken? Zodoende kan het snelheidsverschil een stuk kleiner zijn dan 20 km/u en zal zijn inhaalmanoeuvre beduidend langer duren.
Enfin, zo zie ik dat toch.
MO MICHEL! MAN TOCH!
kleine letters
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Mazdastruction Bekijk BerichtenMO MICHIEL! MAN TOCH!
kleine letters
Ge moet trouwens naar uw gsm kijken
Enne, wat is jouw mening omtrent deze situatie?
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door kwiekie Bekijk BerichtenZeer opmerkzaam Karel
Ge moet trouwens naar uw gsm kijken
Enne, wat is jouw mening omtrent deze situatie?
Mijn gsm zegt mij niets?
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Mazdastruction Bekijk BerichtenDe Michel was een bewuste fout he pimmel!
Mijn gsm zegt mij niets?
Kstuur dan maar n PM-eke.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Corneel Bekijk BerichtenHangt ervan af welke camion. Ben zo eens in de problemen geraakt mijn A6 toen ik een lege Scania 164 580 wou inhalen.
Dat je dus moeite hebt tegen een oude V8, verbaast me niet echt. Onze 164's trekken nog steeds sneller dan de nieuwe R-series die meer pk's hebben. Maar toch, die camionette gaat niet beginnen inhalen tegen 0km/h natuurlijk, stel dat die al 60 reed, dan moet je toch vrij vlot aan 100km/h raken en er voorbij gaan, die vrachtwagen is tenslotte begrensd op 90.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door |) ][ |V| ][ Bekijk BerichtenDe gemiddelde stadsauto raakt niet over mijn R420 (@450pk) als ik leeg ben, zonder oplegger is het al helemaal leuk. Aan de lichten zo eens een getuned saxootje achtergelaten, er kwam nochtans veel lawaai uit.
Dat je dus moeite hebt tegen een oude V8, verbaast me niet echt. Onze 164's trekken nog steeds sneller dan de nieuwe R-series die meer pk's hebben. Maar toch, die camionette gaat niet beginnen inhalen tegen 0km/h natuurlijk, stel dat die al 60 reed, dan moet je toch vrij vlot aan 100km/h raken en er voorbij gaan, die vrachtwagen is tenslotte begrensd op 90.
Met de 3-liter ging dat voor niets, maar als ik met een oude 2.8 onderweg was ging dat niet echt vlot eigenlijk!
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door kwiekie Bekijk BerichtenMet jou valt blijkbaar niet echt te discussiëren. Als jij aan het bord van einde bebouwde kom iemand begint in te halen verwacht jij dat die 50 blijft rijden tot je er voorbij bent (terwijl hij eigenlijk al 90 mag rijden)
Ook handig om weten is dat als hij in de auto zit zijn i-pad vanvoor op het dashboard heeft staan gekoppeld aan 1tb harde schijf waar hij al de wetteksten heeft opgeslagen. Indien hij met de moto is moet je oppassen want dan filmt hij met zijn HD-camera al je stommiteiten, je bent gewaarschuwd. (dat van die i-pad is niet waar hoor.......denk ik toch......)Last edited by Metaxa; 29/11/2010, 16:52.Phileas Fogg, maakte naar aanleiding van een weddenschap één reis om de wereld in 80 dagen. Jules Verne heeft er het wereldberoemde boek naar geschreven en is ook meerdere keren verfilmd geweest.
Metaxa, deed tot hiertoe 61,29 reizen rond de wereld in 6800 dagen of gemiddeld 361,34 km per dag, elke dag...dag in, dag uit...
Maar daar zal wellicht nooit een boek noch een film over gemaakt worden.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door |) ][ |V| ][ Bekijk BerichtenDe gemiddelde stadsauto raakt niet over mijn R420 (@450pk) als ik leeg ben, zonder oplegger is het al helemaal leuk. Aan de lichten zo eens een getuned saxootje achtergelaten, er kwam nochtans veel lawaai uit.
Comment
-
Beide aan 30 het rond punt aan de autostrade in Veurne verlaten en richting Ieper opgedraaid. Ik kom ernaast in derde, heel de versnelling doorgetrokken, geraakte er niet over .
Heb mogen uitwijken naar de pechstrook daar links omdat ik anders frontaal op een andere camion zou geknald hebben. Achter die camion terug N8 op en zat er nog naast. Zijn hok bolde zeker 100. Volgens mij was zijn plong uitgetrokken.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door binnenmuisarchitekt Bekijk BerichtenMensen die denken dat het niet glad is bij -1,5, ijzel en sneeuw en hun rijstijl niet aanpassen.
Deze morgen mensen echt zien vlammen,
Aja, want winterbanden hé meneer.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door ICM Bekijk Berichten*steekt hand op*
Aja, want winterbanden hé meneer.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door binnenmuisarchitekt Bekijk BerichtenMet winterbanden is alles opgelost volgens jou?
Neenee, ik wil maar zeggen dat sommigen onterecht 20km/u rijden waar het niet hoeft, en dat anderen onterecht overzelfverzekerd doorsjaggeren omdat ze winterbanden hebben, 4x4 rijden of iets dergelijks.
Comment
Comment