Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Het grote ergernis topic deel IV

Collapse
This topic is closed.
X
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Ergernis van vandaag: http://autoforum.be/showpost.php?p=4...&postcount=416 -> gewoon doorgereden na gezien te hebben dat ik door haar toedoen in de berm vast zat.
    Lichtpunt van vandaag: http://autoforum.be/showpost.php?p=4...&postcount=417 -> veel mensen zijn zo helemaal niet.
    Life's too short. Not to. Live it.
    1996 Volvo S40 1.8 Luxury-Line (verkocht)
    2011 Audi A1 1.6 TDI 90pk (end-of-lease)
    2011 Audi A3 1.6 TDI 105pk (aanloopwagen)
    2013 VW Passat 1.6 TDI 105pk BMT Trendline

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door crepusculum Bekijk Berichten
      Maak daar, gezien de weersomstandigheden op dat moment, maar 40 en minder van...
      Tot als Spillies komt aangevlogen. Daar sta je dan met je Volvo.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door sibi Bekijk Berichten
        Ergernis van vandaag: http://autoforum.be/showpost.php?p=4...&postcount=416 -> gewoon doorgereden na gezien te hebben dat ik door haar toedoen in de berm vast zat.
        Lichtpunt van vandaag: http://autoforum.be/showpost.php?p=4...&postcount=417 -> veel mensen zijn zo helemaal niet.
        Ik doe dat niet meer, zo aan de kant gaan. Zeker niet als tegenligger een SUV is

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door wooter Bekijk Berichten
          Ik doe dat niet meer, zo aan de kant gaan. Zeker niet als tegenligger een SUV is
          Ik ook niet, ik ga aan de kan zo ver als ik veilig kan, als de andere niet verder aan de kant wilt gaan, dan blijven we gewoon staan
          Opel Vectra 1.6, Bouwjaar 1992, gekocht: 2000, (januari 2003: Total Loss)
          Citroën Saxo 1.1 Bic 5-deurs, Bouwjaar: september 1998, gekocht: februari 2003 (Verkocht: augustus 2010)
          Citroën C4 1.6 HDI 110 pk berline, Bouwjaar: maart 2007, gekocht: juli 2010 (Ingeruild: februari 2017)
          Renault Megane Grandtour GT TCe 205 EDC 2017

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door wooter Bekijk Berichten
            't Is niet alsof ik echt een keus had eigenlijk. Madam kwam aardig vlot uit dat bochtje, 50 per uur schat ik, en ze was echt niet van zinnens om voldoende opzij te gaan (ze had mij daar niet verwacht denk ik). 't Was óf in de berm, en dus blijkbaar vast komen te zitten, óf mijn auto naar de zak. Stoppen op dat wegdek gaat immers niet zo vlot.
            Normaal dwing ik de tegenligger ook wel de helft van het uitwijken voor zich te nemen, maar dit was een uitzonderlijke situatie. Met een madam die dacht dat ze helemaal alleen op die weg was, en die na mij in de berm gedwongen te hebben nog altijd deed alsof ze helemaal alleen op die weg was.
            Last edited by sibi; 22/12/2010, 19:26.
            Life's too short. Not to. Live it.
            1996 Volvo S40 1.8 Luxury-Line (verkocht)
            2011 Audi A1 1.6 TDI 90pk (end-of-lease)
            2011 Audi A3 1.6 TDI 105pk (aanloopwagen)
            2013 VW Passat 1.6 TDI 105pk BMT Trendline

Comment

• Ik heb ene keer in de berm gereden voor een malloot, en rechterspiegel kwijt geraakt.

Tegenwoordig stuur ik naar het midden van de baan als er ene aan hogere snelheid door een dunne weg komt. Dan remmen ze wel.

Comment

• in vlaanderen spreek je vlaams

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door bobo Bekijk Berichten
                  in vlaanderen spreek je vlaams
                  que? no comprendo.

Comment

• Allee er is weer een beetje sneeuw gevallen en de Bussen en trams willen niet meer uitrijden.

Trams rijden niet of amper omdat er snachts geen trams de sporen ijsvrij hebben gemaakt en de bussen rijden niet omdat er niet meer gestrooid is geweest.
                    BMW X5 45e

Comment

• Zonet weer zo een idioot zien rijden, enkel de voorruit voor 1/3 vrijgemaakt + de zijruit van de chauffeur. Voor de rest 10 cm sneeuw op de wagen. Zijn zicht rechts en naar achter is dus nul .
                      Last edited by Igor; 24/12/2010, 16:46.

Comment

• Jaja... Ik had er ook zo eentje op de E40. Linkervak, maar niet voorbij willen/durven, zijruiten niet ijsvrij, lampje binnen aan, alle mistlichten aan, ruit nauwelijks vrijgemaakt... En toen ie dan echt doorhad dat ie nodeloos links reed en eigenlijk de volgende afrit rechts moest nemen, coupeerde ie net iemand die rechts ging inhalen .

Comment

• Gisteren en vandaag toch ook weer wat frustratie opogedaan;

-Gisteren op de ring van Geel. Overal staat heel duidelijk "ritsen" aangegeven en wordt dit gepromoot. Vaak staan er ook zwaantjes etc om de boel in goeie banen te leiden. Maar toch snappen die kempenboeren dat hier maar niet!!!

Dus aangezien er weer een rijtje stond tot tegen het ronde punt, ik links voorzichtig voorbij om te gaan ritsen...

Komt daar een Janet in zijn witte Guilietta naar links om daar mee verder aan te schuiven en te verhinderen dat er anderen voorbij gaan LUL!

Ik rechts ingevoegd en kwam in naast hem uit... wat verder begint hij mij natuurlijk af te snijden hé Hem er maar tussen gelaten om de rest niet nodeloos op te houden...

Dan gisteren en vandaag wat door de sneeuw geploeterd... gaat allemaal wel redelijk. Stukken mooi 60-70 kunnen rijden, no problem.

Steeds kom je dan wel van die angsthazen tegen, maar goed. Die haal ik wel in als het veilig kan.

Tot vanochtend: KoningAlbertlaan in Geel: rustig en veilig 50-60 aan het rijden om dan aan te sluiten in een treintje van 3 aan 20-30...

Geen porobleem, lang recht stuk, richtingsaanwijzer aan en verder...

Begint die tweede daar te claxoneren en wat naar het midden te gaan als ik er net naast ben. Hij gebaart allerhande zaken

Ik rij rustig door en voeg in, ruim voor de eerste die ook begint te flikkeren en te doen als een paljas .

Kom hé zeg, omdat zij niet kunnen rijden en met een broek vol stront zitten...

Had die derde er niet achtergereden, ik zou wel eens een noodstopke durven proberen hebben.

Ik had daar goeie tractie, goeie grip (remmen was mogelijk zonder tussenkomst ABS etc)

Die drie reden daar op elkaars bumper, was nu het gevaarlijkste?
                          Ik rij niet hard, ik vlieg laag
                          www.meevliegen.be

Comment

• Ik erger mij aan mensen die hun auto niet sneeuwvrij maken.
                            Voor en zijruiten vrijmaken en dan de baan op met 10cm op uw dak en capeau.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Martini Racing Bekijk Berichten
                              Ik erger mij aan mensen die hun auto niet sneeuwvrij maken.
                              Voor en zijruiten vrijmaken en dan de baan op met 10cm op uw dak en capeau.
                              Dit bedoel ik dus

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Martini Racing Bekijk Berichten
                                Dit bedoel ik dus
                                Wat is daar erg aan? Ik ga echt om 6 uur s'morgens mijn auto niet gaan sneeuwvrij maken hoor. Even snel de ramen vrij en onderweg valt de rest daar wel af, is toch geen probleem?
                                '16 Peugeot 308 SW blueHDI
                                '15 Volvo XC60 D3

Comment

• Dat men bang is om over gladde wegen te rijden kan ik snappen, maar ze moeten dan wel hun muil houden als andere chauffeurs wel sneller kunnen. En liefst rechts blijven, niet tegen 40 het middenvak bezetten en faren op rechts inhalende camions. Vanmorgen rond 7h tussen Brussel en Kortrijk half Vlaanderen ingehaald zonder sneller dan 60 a 70 te rijden, op plaatsen waar zelfs twee vakken vrij waren, bleven ze rustig 30-40 doen op dat eerste. Goed voor mij, geen file op het tweede!
                                  Grootste ergernis in dit weer is wel dat veel mensen blijkbaar de reactie hebben om te vertragen voor ze een helling oprijden. Geen idee waarom ze dat doen en dit is wel erg gevaarlijk voor vrachtwagens, die rijden zich meteen vast als ze geen snelheid maken op een helling.

Dan een wijf op Radio 1 deze week: "Ik erger mij aan vrachtwagens die me rechts inhalen op de snelweg!"
                                  Stomme trut, ga van dat linkervak af!

Tenslotte de onkunde van de overheid inzake wegen sneeuwvrij maken.

Ook nog een camionette zien "crashen" in Leuven voor Inbev, tegen toch wel 5km/h, door mee te sturen ipv tegen te sturen. Zelden zo traag iemand een 180° zien maken.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door |) ][ |V| ][ Bekijk Berichten
                                    Tenslotte de onkunde van de overheid inzake wegen sneeuwvrij maken.
                                    Door de sneeuw rijden valt beter mee dan een gesmolten en terug aangevroren ondergrond vind ik.
                                    '16 Peugeot 308 SW blueHDI
                                    '15 Volvo XC60 D3

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door josenjef Bekijk Berichten
                                      Door de sneeuw rijden valt beter mee dan een gesmolten en terug aangevroren ondergrond vind ik.
                                      Uiteraard, ik rij in zo'n gevallen naast de sporen in de verse pak sneeuw, veel meer grip. Maar dit neemt niet weg dat de banen vaak belachelijk slecht vrijgemaakt worden. E40 Brussel-Gent en de ring van Brussel gisterenavond, ik geloof er niets van dat ze daar 3x gepasseerd zijn met zout (zoals ze vertellen op het nieuws). In andere landen => 3 sneeuwruimers die ondertussen strooien, een paar auto's erover en de baan is alsof het enkel geregend heeft.

Comment

Wat is daar erg aan? Ik ga echt om 6 uur s'morgens mijn auto niet gaan sneeuwvrij maken hoor. Even snel de ramen vrij en onderweg valt de rest daar wel af, is toch geen probleem?
                                        ook gezellig als er iemand achter u rijdt en al uwe sneeuw in zijn richting krijgt
                                        BMW X5 45e

Comment

Even snel de ramen vrij en onderweg valt de rest daar wel af, is toch geen probleem?
                                          klopt, al is dat niet zo leuk voor de mensen die achter je rijden, als er plots een klets sneeuw op hun voorruit vliegt

ik probeer het er normaal ook altijd af te doen, alleen bij de mpv waar ik nu mee rij zou ik het met een aftrekker van t dak moeten halen (en daar heb ik geen zin in).
                                          autofans.be

"Als je niet kan lachen met miserie, blijft er enkel miserie over..." | RIP Tom

Comment

Working...
                                          X