Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Het grote ergernis topic deel IV

Collapse
This topic is closed.
X
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Oorspronkelijk geplaatst door Cosworth Bekijk Berichten
    Vraag mij trouwens af waarom iedereen zich zo hard ergert aan mistlichten.
    Ok, de achterste zijn not done, heb die nog maar 1x een minuut of 10 gebruikt omdat het zicht beperkt was tot minder dan 50 meter (zware sneeuwval, avond, mist).

Maar de voorste, wie heeft daar last van?
    Ik zet die vrij frequent op, gewoon, omdat het kan
    Als ik iemand met zijn voorste mistlichten op zie afkomen zet ik gewoon mijn grote lichten op en laat ze ook aanstaan tot ze gepasseerd zijn. Het is gewoon hatelijk, verblindend en extreem jonhny achtig. Wie rijdt er bij gewoon weer met zijn mistlichten op : die gasten met hun klakske op die precies op hun handrem zitten

Comment

• of mensen met een minderwaardigheidscomplex.
      Zonet nog zo een kotje zonder rijbewijs tegengekomen. Alles aan wat aan kan.

2015 Volvo V60 D2 aut.
      2003 Volvo S60 2.4 benzine

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door prospeed Bekijk Berichten
        Als ik iemand met zijn voorste mistlichten op zie afkomen zet ik gewoon mijn grote lichten op en laat ze ook aanstaan tot ze gepasseerd zijn. Het is gewoon hatelijk, verblindend en extreem jonhny achtig. Wie rijdt er bij gewoon weer met zijn mistlichten op : die gasten met hun klakske op die precies op hun handrem zitten
        En het verschil met DRL is?
        Die ledsymfonie is niet verblindend?

Comment

• Achterste mistlampen zijn vervelend, maar voor de rest kan het mij weinig bommen.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Double A Bekijk Berichten
            Ik heb heel lichtgevoelige ogen, dus in de donker heb ik wél last van die voorste mistlichten, dus doe ze 's nachts aub uit.
            Overdag doe je maar.
            Danku!
            idem! ik mijd 's avonds rijden zelfs zo veel mogelijk. op autostrade's geen probleem, maar secundaire wegen die slecht verlicht zijn, bijna geen wegmarkeringen hebben zijn een hel. zeker als het nat ligt.

Oorspronkelijk geplaatst door prospeed Bekijk Berichten
            Als ik iemand met zijn voorste mistlichten op zie afkomen zet ik gewoon mijn grote lichten op en laat ze ook aanstaan tot ze gepasseerd zijn.
            ook al een aantal keren gedaan.

Comment

Maar de voorste, wie heeft daar last van?
              Ik zet die vrij frequent op, gewoon, omdat het kan
              Ik heb daar last van, niet als ge me tegemoet komt, maar als ge achter mij rijdt. Een mx-5 is een lage wagen en je wordt daarin snel verblind door achterliggers. Sowieso heb je er meer last van in een lage wagen, maar als er dan nog is eentje met zijn mistlampen aan achter u hangt dan stoort dat dubbel.

Comment

• das wel mega cooooooooooool e!!!

Comment

• Afgelopen woensdag een wagen met een heel slecht afgestelde koplamp achter mij gehad. Binnenspiegel gedimd, maar nog stoorde het, ook al omdat zijn lampen ook op mij schenen via de buitenspiegels.
                  Eerst ben ik beginnen versnellen, maar die kerel volgde gewoon. Dan beginnen vertragen naar 50 waar ik 70 mocht, maar hij weigerde in te halen. :S
                  Ik heb dan maar ingehouden op een busstopplaats om er mij achter te zetten.

Afgelopen nacht trouwens een Audi achter mij. Die reed wel sneller dan ik (en ik reed al 90 waar je in feite maar 70 mag, maar goed, de weg is daar breed en er zijn geen huizen) en haalde mij dan ook in.
                  Door de regen lagen er hier en daar wel grote plassen. Ik begon zelfs eventjes te aquaplanen. Bij het rechtdoor rijden, dus zonder te schuiven.
                  Soit, die Audi had schijnbaar zijn grootlichten aan staan.
                  120d Hatch Edition Sport

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door tradie Bekijk Berichten
                    En het verschil met DRL is?
                    Die ledsymfonie is niet verblindend?
                    Neen, helemaal niet. Je moet al heel speciale ogen hebben om verblind te worden door DRL.

Comment

• Gisteren kwam ik 's avonds van het werk, en niet teveel verkeer op de R0. Ik reed rechts, en ik was iemand aan het naderen die in het midden reed. Verder geen verkeer. Ik flash even, en de persoon gaat rechts rijden. Eens ingehaald, gaat ie terug in het midden rijden

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Double A Bekijk Berichten
                        Ik heb heel lichtgevoelige ogen, dus in de donker heb ik wél last van die voorste mistlichten, dus doe ze 's nachts aub uit.
                        Overdag doe je maar.
                        Danku!
                        Zeer vreemd. Mijn mistlichten zitten 20-30cm lager als mijn gewone lichten, en mijn mistlichten schijnen niet naar boven ofzo. Gewone lichten zijn xenon, mistlichten niet, die stralen een flauw geelachtig licht uit.
                        Nu moet iemand mij echt eens uitleggen hoe ze meer last kunnen hebben van mistlichten dan van gewone lichten?!
                        Oorspronkelijk geplaatst door prospeed Bekijk Berichten
                        Johnny-achtig, misschien (al zou ik mijzelf allerminst in die categorie plaatsen ). Op autoforum zijn er genoeg mensen die het ook doen (en niet alleen de E30's ) maar hier op dit moment gaat dat natuurlijk niet toegegeven worden.

Pharen trekken daarentegen, dat is iets anders.
                        Oorspronkelijk geplaatst door Coollemon Bekijk Berichten
                        Ik heb daar last van, niet als ge me tegemoet komt, maar als ge achter mij rijdt. Een mx-5 is een lage wagen en je wordt daarin snel verblind door achterliggers. Sowieso heb je er meer last van in een lage wagen, maar als er dan nog is eentje met zijn mistlampen aan achter u hangt dan stoort dat dubbel.
                        Ik heb ook soms last van het licht dat binnenschijnt van achterliggende wagens, dan vooral als ze ferm accelereren, het een SUV is, of na een vluchtheuvel.

Maar ik zie nog altijd de 'meerwaarde' niet in waardoor mistlichten storender zijn dan dimlichten.

Comment

Zeer vreemd. Mijn mistlichten zitten 20-30cm lager als mijn gewone lichten, en mijn mistlichten schijnen niet naar boven ofzo. Gewone lichten zijn xenon, mistlichten niet, die stralen een flauw geelachtig licht uit.
                          Nu moet iemand mij echt eens uitleggen hoe ze meer last kunnen hebben van mistlichten dan van gewone lichten?!
                          Je hebt wagen waar de mistlichten in de voorlichten zijn geïntegreerd vb MB A-klasse

Daarjuist op de A17 juist voordat je de tunnel van het vliegveld van Wevelgem in rijdt , richting Brugge , stonden er een stuk of 4 snotneuzen die stenen naar auto's smeten .
                          - Mazda CX-5 2.0 Skyactiv-G Premium Edition - Sonic silver - 2016
                          - VW Golf Variant 1.6 TDI Highline - Tungsten silver - 2014

Comment

• Daarjust opweg van mijn vriendin naar huis. ik reed cruise control op 130 ongeveer en ik zag dat er auto's de oprit opreden voor in te voegen. Ik ga naar het linker baanvak zodat die andere chauffeurs kunnen invoegen op het rechterbaanvak. De achterste auto (nissan pick up) ging zonder richtingaanwijzers van het invoegvak naar het linkerbaanvak vlak voor mij tegen 90 per uur. heeft een serieus licht en claxonconcert gekregen, en die maar doen dat het mijn schuld was. . moest die nu nog richting aangeven zou ik nog zeggen ok dan kan je u er nog op voorzien.
                            BMW X5 45e

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Dane Bekijk Berichten
                              Je hebt wagen waar de mistlichten in de voorlichten zijn geïntegreerd vb MB A-klasse
                              ge moet al bijna ne krak zijn om te weten welke lampen aanstaan

Comment

Nu moet iemand mij echt eens uitleggen hoe ze meer last kunnen hebben van mistlichten dan van gewone lichten?! :grin
                                Dim- en grootlichten worden op de keuring getest, en deze lens- en reflectorconstructies zijn afgeregeld. Mistlichten worden nooit gecontroleerd, en hangen vaak maar met twee schroeven vast zonder de mogelijkheid het niveau in te stellen.

Zoals gezegd hinderen de voorste mistlichten niet dramatisch, maar heb je vaak als ervaren chauffeur al wel in de mot wat voor vlees in de kuip je hebt als achterligger of tegenligger. Er wordt met dat type chauffeurs eens goed gelachen op rijvaardigheidsstages, als een voorbeeld van hoe het niet moet. Dat ligt niet aan de mistlichten, maar aan de andere rijvaardigheidsmissers die veel mistlichtenrijders vaak ook hebben... Daarmee is niet gezegd dat jij ook een van die chauffeurs bent, maar er zijn zo van die stereotiepen die altijd kloppen in het verkeer...

Comment

• zoals bmw-ers ni pinken en a-klasse rijders 60+ zijn ?

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Dane Bekijk Berichten
                                    Ah, vandaar.
                                    Is bij mij dus niet het geval.
                                    Oorspronkelijk geplaatst door bobo Bekijk Berichten
                                    ge moet al bijna ne krak zijn om te weten welke lampen aanstaan
                                    Inderdaad. Zo zei ooit eens iemand tegen mij dat mijn pharen aanstonden, terwijl dit niet het geval was.
                                    Oorspronkelijk geplaatst door wooter Bekijk Berichten
                                    Dim- en grootlichten worden op de keuring getest, en deze lens- en reflectorconstructies zijn afgeregeld. Mistlichten worden nooit gecontroleerd, en hangen vaak maar met twee schroeven vast zonder de mogelijkheid het niveau in te stellen.

Zoals gezegd hinderen de voorste mistlichten niet dramatisch, maar heb je vaak als ervaren chauffeur al wel in de mot wat voor vlees in de kuip je hebt als achterligger of tegenligger. Er wordt met dat type chauffeurs eens goed gelachen op rijvaardigheidsstages, als een voorbeeld van hoe het niet moet. Dat ligt niet aan de mistlichten, maar aan de andere rijvaardigheidsmissers die veel mistlichtenrijders vaak ook hebben... Daarmee is niet gezegd dat jij ook een van die chauffeurs bent, maar er zijn zo van die stereotiepen die altijd kloppen in het verkeer...
                                    Achja, zo kan er ook gelachen worden met mensen die rijvaardigheidsstages doen
                                    Oorspronkelijk geplaatst door bobo Bekijk Berichten
                                    zoals bmw-ers ni pinken en a-klasse rijders 60+ zijn ?
                                    Is ook zo

Comment

• Zo'n typisch geval gehad. Een rode Clio met een uitlaatdiameter groter dan zijn velgen. Zo'n kachelpijp, zelden gezien, zelfs niet bij getunede Skylines. Aan de acceleraties te zien een 1.0 ofzo en ik hoorde zijn muziek boven de mijne.
                                      Was met de WRX, dus op het eerste rechte stuk ervoorbij. Dat kon hij uiteraard niet hebben, dus kwam hij wat verder kleven en haalde me dan, op een bochtig, onoverzichtelijk stuk, net voor de bebouwde kom in met een rotvaart, 140-150 schat ik. Uiteraard vertraagde hij niet in de bebouwde kom, daarvoor was hij te cool.
                                      Het ergste aan de situatie is, dat hij nu waarschijnlijk denkt dat zijn auto snel is en hij goed kan rijden.

Comment

• en hoe snel reed gij?
                                        www.peugeotforum.be

Comment

• heb mij vandaag aan niemand geergerd, maar waarschijnlijk veel mensen op de A19 aan mij
                                          1994 Honda VFR750 1998 Mercedes-Benz C220 CDI

Comment

Working...
                                          X