Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Het grote ergernis topic deel IV

Collapse
This topic is closed.
X
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

Oorspronkelijk geplaatst door t-o-m Bekijk Berichten
    Een Axiam die het nodig vond om in een bocht waar hij geparkeerd stond zich 180° te draaien bij het uitrijden van zijn parkeerplaats...
    Mijn tegenligger die aan de binnenbocht reed kon nog net alles dichtgooien of het was erop.

Dat je dat zelf niet door hebt dat een manoeuvre uitvoeren in een bocht geen goed plan is, en zéker al niet als je daarvoor 2 rijstroken nodig hebt...
    Laatst bij ons op de steenweg een gelijkaardig geval ... wel niet in een bocht, maar het was er wel goed op. Ik zag de resten van de Axiam langs de weg liggen een uurtje daarna. Moet toch een ernstige klap geweest zijn. De bestuurder zal er zeker niet zonder kleerscheuren vanaf gekomen zijn.
    Do not argue with an idiot. He will drag you down to his level and beat you with experience.

Comment

Mensen die denken dat op ieder kruispunt, zelfs deze zonder bewegwijzering, het principe "a l'Indonésienne" moet toegepast worden om linksaf te slaan, en die u als een dommerik beschouwen als je correct wil afslaan.

Comment

15.1. Het kruisen geschiedt rechts.
        19.3. De bestuurder die naar links afslaat moet :
        zijn voornemen tijdig genoeg kenbaar maken door middel van de linker richtingsaanwijzer wanneer het voertuig daarvan voorzien is of, zoniet en indien mogelijk, door een teken met de arm.

Deze aanduiding moet ophouden zodra de beweging uitgevoerd is;

a) op een rijbaan met tweerichtingsverkeer, zich naar links begeven zonder de tegenliggers te hinderen;
        b) op een rijbaan met éénrichtingsverkeer, zo dicht mogelijk bij de linkerrand ervan blijven.

voorrang verlenen aan de tegenliggers op de rijbaan die hij gaat verlaten;

de beweging met matige snelheid uitvoeren;

op de kruispunten de beweging zo ruim mogelijk uitvoeren zodat hij de ingeslagen rijbaan rechts oprijdt, behalve in de gevallen dat het verkeer op die rijbaan geschiedt overeenkomstig de bepalingen van artikel9.4. en 9.5.
        Ik vraag mij af hoeveel mensen weten dat de meeste mensen die linksaf slaan dit fout doen

Comment

Oude mensen die denken dat je moet stoppen voor een rood verkeerslicht dat énkel aan hun linkerkant staat.
          2008 Opel Corsa 1.7CDTI
          2009 Mazda 2 1.5 Sport

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door wooter Bekijk Berichten
            Ik vraag mij af hoeveel mensen weten dat de meeste mensen die linksaf slaan dit fout doen
            Inderdaad. (Voor dezen die het niet moesten weten, "a l'Indonésienne" is afslaan vóór de tegenligger, wat alleen mag als er, expliciet, door middel van pijlen op het wegdek of andere aanduidingen, de toelating hiertoe gegeven is).

Comment

Zelfs die pijlen zeggen niets over hoe je moet afslaan!

Nu, gelukkig doet iedereen het "a l'Indonésienne" net zoals de rest van Europa, want anders zou het helemaal een soep worden...

Comment

Op weg naar huis 15min achter iemand gereden in een Renault Clio die werkelijk voor elke voetganger op het voetpad, voor elke kruispunt, voor elke zebrapad waar niemand op liep, voor elke fietser op het fietspad, voor elke boom die wat dichter dan die ervoor naast de baan staat...even op z'n rem duwde zodat z'n lichten aanvlogen en soms z'n auto wat vertraagde.
                Echt enorm irritant, die vent verdient toch een goed paar lappen rond z'n oren

Verder op m'n weg naar huis nog de gewoonlijke kamikaze piloten in een klein bestelauto'tje aan rotonde de Sterre die nog snel de rotonde oprijden als jij moet afslaan. Ze doen dan alsof ze je niet gezien hebben, maar als je gaat claxoneren kijken ze nog om, waarna je ze vervolgens recht en vastberaden in de ogen moet kijken en ze 9/10 keren toch nog stoppen op de rotonde om je voor te laten. Het gaat dan meestal ook nog gepaard met de nodige handgebaren en verbale verwijten.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door will Bekijk Berichten
                  Inderdaad. (Voor dezen die het niet moesten weten, "a l'Indonésienne" is afslaan vóór de tegenligger, wat alleen mag als er, expliciet, door middel van pijlen op het wegdek of andere aanduidingen, de toelating hiertoe gegeven is).
                  Fameuze dwaling in de wegcode. In het andere geval (zoals het moet) is dit DE aanleiding tot geblokkeerde kruispunten vooral dan door deze die niet weten dat je een kruispunt niet mag oprijden als dit niet mogelijk is of het verkeer kan belemmeren. Dagelijks alle drie minuten te bekijken op de 4 kruispunten op de A12 tussen Antwerpen en Boom, tjonge, tjonge, tjonge
                  Phileas Fogg, maakte naar aanleiding van een weddenschap één reis om de wereld in 80 dagen. Jules Verne heeft er het wereldberoemde boek naar geschreven en is ook meerdere keren verfilmd geweest.
                  Metaxa, deed tot hiertoe 61,29 reizen rond de wereld in 6800 dagen of gemiddeld 361,34 km per dag, elke dag...dag in, dag uit...
                  Maar daar zal wellicht nooit een boek noch een film over gemaakt worden.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Bert Bekijk Berichten
                    Oude mensen die denken dat je moet stoppen voor een rood verkeerslicht dat énkel aan hun linkerkant staat.
                    ik heb op de Rooseveltplaats in Antwerpen eens een Afrikaan gezien, die klaarstond om linksaf te slaan, maar het vertikte om te vertrekken voor de groene ontruimingspijl aanging. Tot grote ergernis van de chauffeurs achter hem natuurlijk.
                    autofans.be

"Als je niet kan lachen met miserie, blijft er enkel miserie over..." | RIP Tom

Comment

ik vraag me af waarom voorrang van rechts geldt tussen auto's, maar niet voor fietsers. als ik fiets, kijk ik altijd uit of er niemand uit een straat van rechts komt. Komt er iemand, sta ik meestal op tijd stil; waarop de chauffeur in kwestie steevast een gebaar doet dat ik eerst mag...
                      noemen ze dat 'Hoffelijkheid'?

even later moet die chauffeur dan bijna tegen mijn achterwiel rijden, omdat ie vindt dat ik niet snel genoeg rij en hij niet voorbij kan.

waarna ik hem aan het verkeerslicht terug voorbij rij, om in het voorsorteervak voor fietsers te gaan staan, als ie dat heeft vrijgelaten (maar dat buiten beschouwing gelaten)
                      autofans.be

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door svenio_g Bekijk Berichten
                        ik vraag me af waarom voorrang van rechts geldt tussen auto's, maar niet voor fietsers. als ik fiets, kijk ik altijd uit of er niemand uit een straat van rechts komt. Komt er iemand, sta ik meestal op tijd stil; waarop de chauffeur in kwestie steevast een gebaar doet dat ik eerst mag...

even later moet die chauffeur dan bijna tegen mijn achterwiel rijden, omdat ie vindt dat ik niet snel genoeg rij en hij niet voorbij kan.

waarna ik hem aan het verkeerslicht terug voorbij rij, om in het voorsorteervak voor fietsers te gaan staan, als ie dat heeft vrijgelaten (maar dat buiten beschouwing gelaten)
                        Omdat chauffeurs weten dat fietsers lak hebben aan verkeersregels.
                        1991 BMW E30 318is

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door DenDuvel Bekijk Berichten
                          Omdat chauffeurs weten dat fietsers lak hebben aan verkeersregels.
                          Gisteren bijna van de sokken gereden door een fietster die afsloeg maar even vergeten was dat ook zij moet stoppen voor voetgangers op het zebrapad.

Comment

Alle fietsers in Brussel Centrum die alle voorrangsregels en rode lichten negeren ... zowel een gevaar voor zichzelf, de autobestuurder als de voetganger die op het zebrapad keurig oversteekt.
                            Do not argue with an idiot. He will drag you down to his level and beat you with experience.

Comment

ik hoop dat je dat cynisch bedoelt en niet dat je niet weet dat voorrang van rechts OOK voor fietsers telt

2015 Volvo V60 D2 aut.
                              2003 Volvo S60 2.4 benzine

Comment

vandaag zat er weer een zootje vuile soort op baan, amai.

Traditionele gedrag: middenvak, onregelmatig rijden, voorrang van rechts negeren, en zelf claxonneren wanneer je die overtreding begaat en een wagen van rechts ziet komen en verschiet waarom die dat nu doet, deze was dan nog eens zo imbeciel dat ondanks zijn structureel te snel rijden ik hem weer kon inhalen op de autostrade, dankzij zijn gebrek aan verkeersinzicht.
                                En dan had hij pech natuurlijk. Wou eens gas bijgeven, lol.
                                Verder nog eenje die op het derde vak op de E17 aan 101 km/u een dubbele rij vrachtwagens voorbijstak, zo van het agressieve bulgaarse type ofzo, maar net goed, ze zaten vast in de file die ik kon vermijden dankrij m'n TMC.

Weer veel medelijden gehad dus met sommige chauffeurs....

2015 Volvo V60 D2 aut.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Nikske Bekijk Berichten
                                  ik hoop dat je dat cynisch bedoelt en niet dat je niet weet dat voorrang van rechts OOK voor fietsers telt
                                  tuurlijk ben ik cynisch. Ik dacht dat dat duidelijk was, niet dus.

vind het gewoon gek dat autobestuurders hun voorrang afstaan aan fietsers. Of ik ben gewoon de enige die (naar eigen vermogen correct) voorrang verleent als fietser.
                                  autofans.be

Comment

Eén van de weinigen in elk geval. Ik probeer ook om het te doen, om dan meestal (zoals je zegt) een verdwaasde blik en een teken dat je mag doorrijden te krijgen. Al dan niet met het gevolg dat ze daarna in een te smalle straat je niet kunnen/durven voorbij steken inderdaad ...
                                    Opel Astra Sports Tourer, 1.3CDTi ecoFLEX:
                                    BMW E90 320d:

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door MaXX99 Bekijk Berichten
                                      Laatst bij ons op de steenweg een gelijkaardig geval ... wel niet in een bocht, maar het was er wel goed op. Ik zag de resten van de Axiam langs de weg liggen een uurtje daarna. Moet toch een ernstige klap geweest zijn. De bestuurder zal er zeker niet zonder kleerscheuren vanaf gekomen zijn.
                                      Is toch al één misbaksel auto minder.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door will Bekijk Berichten
                                        Ik rij altijd eerst voorbij, maar inderdaad, hoe de mensen je dan bekijken
                                        Paniek langs alle kanten dat ik voorbij rij, sommigen worden agressief en beginnen tekens te doen dat ik zot ben. Gezellig mensen

Comment

tuurlijk ben ik cynisch. Ik dacht dat dat duidelijk was, niet dus.

vind het gewoon gek dat autobestuurders hun voorrang afstaan aan fietsers. Of ik ben gewoon de enige die (naar eigen vermogen correct) voorrang verleent als fietser.

als je hier al een paar jaar leest, verschiet je van niks meer

maar toch: *oef*

Ik verleen ook voorrang aan de fietsers, maar dwing op ronde punten des te meer m'n voorrang af als er haaietanden staan aan de fietspaden (die er op wijzen dat ze moeten voorrang verlenen aan de auto's).
                                          Maar m'n kinderen geef ik mee dat ze hem niet mogen nemen zo maar. Zoals de wet het voorschrijft: met de nodige voorzichtigheid. In hun geval is dat stoppen. Inschatten. Oogcontact. En dan vertrekken als het veilig is.
                                          M'n zoon vertelt me dan dat hij bijna altijd overgelaten wordt.
                                          Ik heb hem al voorbereid dat hoe ouder hij wordt, hoe minder hij doorgelaten zal worden

2015 Volvo V60 D2 aut.

Comment

Working...
                                          X