Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Het grote ergernis topic deel IV

Collapse
This topic is closed.
X
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

Oorspronkelijk geplaatst door Dimitri Bekijk Berichten
    Vrachtwagens die stenen vervoeren die kleine steentjes, zand verliezen !

De banen die er zo vuil bijliggen!
    Oppassen met die mannen, als er zo'n steentje in je ruit vliegt met glasbreuk tot gevolg, en je kan hen doen stoppen om de papieren in te vullen, zeker NIET accoord gaan als ze vragen te verklaren dat het een steentje was dat van tussen hun wielen gevlogen is. Klaar en duidelijk verklaren dat het van hun laadbak komt. Heb het meegemaakt en op "vriendelijk" verzoek van de chauffeur stemde ik in met zijn vraag om te zeggen dat het een steen was die vantussen zijn dubbele band gevlogen was, resultaat was dat de verzekering niet tussenkwam. Die mensen zijn verantwoordelijk voor alles wat van hun laadbak valt maar niet voor wat er tussen hun wielen/banden steekt. Die chauffeur wist dat natuurlijk en heeft er van geprofiteerd dat ik onwetend was dienaangaande en ik kon zelf voor de kosten opdraaien. 't Is maar dat je het weet.

Comment

Ik erger me niet tot nauwelijk in het verkeer, maar als ze in m'n gat komen plakken ontplof ik toch wel Daarnet weer zo'n X5 mannetje die dacht het koninkrijk voor zich alleen te hebben

ff m'n remmen gebruikt waarvoor ze dienden en 'ie had het wel door

Als je nu keihard zonder echte reden op je rem stampt en 'ie raakt je, ben je dan nog altijd in je recht?

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door zwoemba Bekijk Berichten
        Ik erger me niet tot nauwelijk in het verkeer, maar als ze in m'n gat komen plakken ontplof ik toch wel Daarnet weer zo'n X5 mannetje die dacht het koninkrijk voor zich alleen te hebben

Als je nu keihard zonder echte reden op je rem stampt en 'ie raakt je, ben je dan nog altijd in je recht?
        Naish ?

Als er geen getuigen en geen remspoor zijn van uw auto ja

Comment

Denk eens logisch na...

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door will Bekijk Berichten
            Oppassen met die mannen, als er zo'n steentje in je ruit vliegt met glasbreuk tot gevolg, en je kan hen doen stoppen om de papieren in te vullen, zeker NIET accoord gaan als ze vragen te verklaren dat het een steentje was dat van tussen hun wielen gevlogen is. Klaar en duidelijk verklaren dat het van hun laadbak komt. Heb het meegemaakt en op "vriendelijk" verzoek van de chauffeur stemde ik in met zijn vraag om te zeggen dat het een steen was die vantussen zijn dubbele band gevlogen was, resultaat was dat de verzekering niet tussenkwam. Die mensen zijn verantwoordelijk voor alles wat van hun laadbak valt maar niet voor wat er tussen hun wielen/banden steekt. Die chauffeur wist dat natuurlijk en heeft er van geprofiteerd dat ik onwetend was dienaangaande en ik kon zelf voor de kosten opdraaien. 't Is maar dat je het weet.
            vraag me af welke chauffeur zoiets gaat verklaren
            (tis ook zo dat 3/4 van de chauffeurs hun voorruit probeert te laten hertstellen door truckers)

meer afstand houdenis da boodschap, de haven ligt vol vuil

Comment

Zolang er geen getuigen zijn die u keihard hebben zien remmen zonder reden, ja, geen probleem. (maar ik raad het niet aan)

Als het toevallig een Wooter-achtige was met een camera op z'n dashboard, you're fucked.
              Oorspronkelijk geplaatst door Daxter
              Zelfs als ge met uw stuur draait, voelde den auto bewegen.

Comment

ff m'n remmen gebruikt waarvoor ze dienden en 'ie had het wel door

Als er getuigen zijn die zien dat je voor niets remt, dan ben je niet meer in je recht. Zo mag je bijvoorbeeld ook niet voor een kat remmen...

Comment

Dit doet mij denken aan een 'gelijkaardig' verhaal van een kennis van mij. Enkele maanden geleden reed die door een dorpskern, met ervoor een jeep van een of ander luchtballonteam. Die vrouw ziet dat die jeep een spiegel afrijdt en gewoon verder rijdt. Ze zet achtervolging in, die man krijgt dat in de gaten, pinkt naar links, slaat naar rechts af om haar te misleiden. Zij volgt en op een gegeven moment stopt die jeep, legt in achteruit en rijdt tegen die vrouw haar auto. Die man stapte uit en zei dat zij 'in zijn gat' gereden was. Ware het niet dat ze aan de politie het juiste verhaal kon vertellen, had het nog 'problemen' kunnen geven over wie nu wie geraakt had.

Comment

Dat hij jou zou raken is nog het minste.

Ongeveer 25 jaar geleden reden twee zatte gasten met een Porsche rond, gas te geven en dan remmen.
                    Erachter reedt een Opel Corsa met een gezin erin (papa, mama en één kind ergens tussen 7 en 10 jaar oud).
                    Op een bepaald moment geven ze meer gas dan anders en ook wat langer, dus denkt de chauffeur van de Corsa dat het spelletje gedaan is en gaat hij ook sneller rijden ...
                    ... tot de Porsche ineens alles dichtgooit.
                    De Corsa week uit naar links om de Porsche te ontwijken.
                    Helaas kwam vanuit de andere richting een vriend van mij op zijn zware motor (Merk (?)1000) met mijn moeder achterop.
                    Mijn vriend was alleen maar licht gewond, mijn moeder had een openbeenbreuk (scheenbeen), meerdere gebroken ribben en meerdere breuken rond de enkel en de voet.
                    Het heeft meer dan een jaar geduurd om te revalideren en ze zal blijven manken tot het einde van haar leven.
                    De twee gasten van de Porsche hebben ze gevonden in de volgende café. Misschien moesten ze nog bekomen van hun dolle rit ...

Comment

-Wegversmallingen,bloembakken,verkeersdrempels,er worden er maar meer en meer
                      gezet en we doen al niet anders dan aanschuiven.
                      -De wielerterroristen die in't midden van de weg moeten rijden omdat anders hun bandjes misschien beschadigt worden op het fietspad.
                      -De schandalige staat van de meeste wegen.
                      ....
                      dagelijkse frustraties genoeg

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door jodele Bekijk Berichten
                        -Wegversmallingen,bloembakken,verkeersdrempels,er worden er maar meer en meer
                        gezet en we doen al niet anders dan aanschuiven.
                        -De wielerterroristen die in't midden van de weg moeten rijden omdat anders hun bandjes misschien beschadigt worden op het fietspad.
                        -De schandalige staat van de meeste wegen.
                        ....
                        dagelijkse frustraties genoeg
                        Mensen die komen boren/ lichten trekken/ claxoneren als ik even achter een wielertoerist blijf (omdat er tegenliggers waren), die uiteraard zijn fiets niet kapot wil rijden op de, soms schandalige, fietspaden in België...

In het slechtste geval doe je 1 minuut langer over je rit, snap echt mensen niet die zich daar zo in kunnen opwingen, en soms gekke toeren uithalen om toch maar 5 seconden sneller te zijn

Comment

Ik erger mij tegenwoordig mateloos aan lelijke mensen in schone wagens

Dat zit er dus niet uit, sorry dat ik het zeg, lol.
                          Hier stond eens mijn auto vermeld.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door fblade Bekijk Berichten
                            Ik erger mij tegenwoordig mateloos aan lelijke mensen in schone wagens

Dat zit er dus niet uit, sorry dat ik het zeg, lol.
                            En ik aan mensen met teveel geld die gewoon maar wat kopen, maar niet eens deftig weten met wat ze op baan zijn

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Cosworth Bekijk Berichten
                              In het slechtste geval doe je 1 minuut langer over je rit, snap echt mensen niet die zich daar zo in kunnen opwingen, en soms gekke toeren uithalen om toch maar 5 seconden sneller te zijn
                              op een velo'ke moet je zelf energie leveren
                              in een auto niet, en daar zie je er ook zo veel die zo rijden vind ik nog minder begrijpelijk

Comment

Mensen die komen boren/ lichten trekken/ claxoneren als ik even achter een wielertoerist blijf (omdat er tegenliggers waren), die uiteraard zijn fiets niet kapot wil rijden op de, soms schandalige, fietspaden in België...

Het meeste soort fietsers dat ik mij aan erger zijn die mensen die met twee naast elkaar rijden in de landbouwweggetjes. Je kan er eventjes achterblijven maar niet constant. Er zijn vele die weigeren en dan moet je maar nipt passeren.
                                één keer een paljas gehad die zijn arm opstak en ik ben dan ook maar gestopt om te vragen of er iets scheelde. Blijkbaar vond meneer het gevaarlijk dat ik zo dicht passeerde. Ik vroeg hem waarom hij niet gedurende één minuut niet achter zijn vrouwelijke metgezel ging rijden? Maar toen had hij zijn oorapparaat uitgezet denk ik en reed hij voort.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door bobo Bekijk Berichten
                                  op een velo'ke moet je zelf energie leveren
                                  in een auto niet, en daar zie je er ook zo veel die zo rijden vind ik nog minder begrijpelijk
                                  Voor alle duidelijkheid, ik erger mij niet aan de fietsers eh, maar aan de autobestuurders die toch zo gejaagd zijn, terwijl dat uiteindelijk niets uitmaakt...
                                  Oorspronkelijk geplaatst door Vandie Bekijk Berichten
                                  Het meeste soort fietsers dat ik mij aan erger zijn die mensen die met twee naast elkaar rijden in de landbouwweggetjes. Je kan er eventjes achterblijven maar niet constant. Er zijn vele die weigeren en dan moet je maar nipt passeren.
                                  één keer een paljas gehad die zijn arm opstak en ik ben dan ook maar gestopt om te vragen of er iets scheelde. Blijkbaar vond meneer het gevaarlijk dat ik zo dicht passeerde. Ik vroeg hem waarom hij niet gedurende één minuut niet achter zijn vrouwelijke metgezel ging rijden? Maar toen had hij zijn oorapparaat uitgezet denk ik en reed hij voort.
                                  Dat dan weer wel. Meestal iets oudere mensen idd

Comment

Voor alle duidelijkheid, ik erger mij niet aan de fietsers eh, maar aan de autobestuurders die toch zo gejaagd zijn, terwijl dat uiteindelijk niets uitmaakt...
                                    ow, sorry was scheel aan het kijken

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door bobo Bekijk Berichten
                                      vraag me af welke chauffeur zoiets gaat verklaren
                                      (tis ook zo dat 3/4 van de chauffeurs hun voorruit probeert te laten hertstellen door truckers)

meer afstand houdenis da boodschap, de haven ligt vol vuil
                                      Ik heb dat meegemaakt in de jaren '60, toen de chauffeurs nog eerlijk waren ....., ik had hem 200 meter tevoren nog doorgang verleend omdat hij de helft van de straat blokkeerde, na zo'n 200 meter was het bergop en daardoor vielen de steentjes die vanachter op z'n laadbak lagen naar beneden en vlogen op mijn voorruit (van de Mini, dus ze moesten niet hoog vliegen..), en als je in normale omstandigheden ca. 10 meter afstand houdt zou dat volgens mij toch voldoende moeten zijn ??

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door janvkn Bekijk Berichten
                                        Ik ook, zo eentje:

Och, zaligheid ... dat op een BMX, en je was de man

Comment

Vanavond 3 grote ergernissen meegemaakt tussen Zemst en Zellik (2 minuutjes "klein" baantjes, E19 richting Brussel, dan R0 tot in Zellik).

1. Een MINI (als tegenligger) die het leuk vond om de binnenbocht te nemen. Enkel jammer dat dat op mijn rijvak was en ik ook aan die bocht kwam. Had ik het niet raar gevonden dat die lichtbundel van achter de hoek vrij raar gepositioneerd was, en ik dus niet extra had afgeremd omdat ik het niet vertrouwde, dan had het boem-patat geweest.
                                          2. Middenvakrijders. Ongelooflijk veel, heb er enkele aan de kant gekregen met wat geflash () of door (eens voorbijgestoken) voor hen onmiddellijk van helemaal links naar helemaal rechts te gaan. Sommigen hebben het dan toch door ! Het mooiste vond ik de persoon die eerst mooi rechts reed. Ik rijd ook rechts en nader tot hem, ik ga naar het middenvak om hem in te halen en eens mooi voorbij ga ik terug naar rechts. Op het moment dat ik er al zeker 200m voorbij ben zie ik hem plots zijn pinker opzetten en naar het middenvak gaan. Waarom? Geen flauw benul ..
                                          3. De Spaanse flikker in zijn vrachtwagen die ter hoogte van de R0 (maar nog E19) niet goed wist wat doen. Richting Leuven of richting Gent. Reed eerst zonder pinker op te zetten van helemaal rechts (richting Gent) naar links (richting Leuven), om op de moment dat ik bijna op zijn hoogte ben toch weer helemaal rechts te gaan. Dat ik op die moment helemaal rechts reed had hij blijkbaar niet door. Nog net stevig kunnen remmen, en hij heeft mij op een meter na "gemist".

En dat allemaal op 15 minuten rit

Comment

Working...
                                          X