Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Het grote ergernis topic deel IV

Collapse
This topic is closed.
X
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Oorspronkelijk geplaatst door Gere Bekijk Berichten
    Vorige week kwam ik 's morgen buiten in de Pollepelstraat in Gent (drukste studentenbuurt) en bleek dat er enkele losstaande fietsen op de daken van auto's in de straat waren gegooid. Op mijn wagen lag er bij toeval géén maar het was toch beangstigend want schade heb je dan sowieso.

Ik heb ook al gezien dat in deze straat alle spiegels aan de voetpadkant kapotgetrapt waren, ik heb al gezien dat er op auto's geürineerd werd. Het is de afgelopen maanden al meermaals gebeurd dat bijna alle vuilniszakken op donderdagmorgen vanaf de overpoortstraat tot aan de Vooruit op de weg gegooid werden 's nachts en zo de hele straat een afvalberg.
    (Wat mijns inziens ook onaanvaardbaar is is dat er geen enkel respect is voor het eigendomsrecht van fietsen, die worden gestolen alsof diefstal ethisch oké is, je zal maar met een nieuwe rijden.)

Deze buurt is sinds een aantal jaren overspoeld met studenten (het studentenaantal in Gent in geëxplodeerd) maar dat er uitgerekend bij studenten (intelligentsia?) een gebrek aan moraliteit heerst waardoor een buurt onleefbaar wordt vind ik triest.
    In Gent zijn zulke praktijken echt erg. Studenten die dat doen hebben geen respect voor andermans eigendom, hebben geen verstand, geen opvoeding en zijn meestal een bende dronkaards die zich interessant voelen.

Een vriend van mij studeert ook in Gent en zet z'n wagen altijd voor z'n deur. Na een week of 4: op z'n motorkap allemaal dingen gekrast met een sleutel

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door ICM Bekijk Berichten
      Ah, op die manier 'afgezet'. Niet dat er controle was, je kon effectief niet door.
      Nope. Nergens kon je eraf. Ik ben voor controle, maar mensen zo'n toer laten rijden . Dat kan op weinig begrip rekenen. En het is nu niet dat ze manschappen tekort hadden hé. Aan elke afrit stonden er drie wagens te nietsen. Dat ze daar dan de mensen die willen afgaan controleren hé.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Koeno Bekijk Berichten
        ik reed dinsdag naar brussel,
        relatief druk op e40,
        maar ben op linkse band tegen 130 aan het inhalen (echt duidelijk inhalen).
        Middenband zat daadwerkelijk vol...

komt er audi (ik schat a6) in mijn gat duwen,
        pinker naar links op,
        en teken doen dat ik moet "verdwijnen" uit zijn baan...

nuja, ik haal het verkeer in, en zie geen mogelijkheid om hem voor te laten (wees gerust, moest de kans er zijn, dan mocht hij gerust voorbij... )

nujah, zo vijftal km gereden, (ik durfde geen scheet laten uit angst dat Audi het zou geroken hebben

(was ik blij als ik ff kon ontspannen ))
        Mooie schatting die je daar gemaakt hebt!!
        Hoeveel A6'n waren er dus??

En trouwens, je deed niets mis, maar als er een gehaaste achter mij zit en ik kan niet direct invoegen dan versnel ik toch een beetje om dan zo snel mogelijk in te voegen.
        Want als ik gehaast ben en er rijdt iemand voor mij die aan 125km/h meter per meter die auto's in haalt -> hatelijk.

Hopelijk zat je ook niet zo traag te rijden, want onthou: Leftlane is the fast lane.

Dé site voor alle Audi Sport/S/RS/R liefhebbers, eigenaars en fanaten!

Comment

• idem, ik maak ook plaats als 't enigzins kan. Je weet nooit waarom die persoon gehaast is.
          Misschien 95% zijn drogredenen (familiale helpster zijn kan al voldoende zijn tegenwoordig), maar die 5% is voldoende om 't risico NIET te nemen dat die mens z'n doel niet haalt.

edit: NIET toegevoegd
          Last edited by Bompa; 13/06/2010, 11:05.

2015 Volvo V60 D2 aut.
          2003 Volvo S60 2.4 benzine

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Nikske Bekijk Berichten
            Misschien 95% zijn drogredenen (familiale helpster zijn kan al voldoende zijn tegenwoordig), maar die 5% is voldoende om 't risico te nemen dat die mens z'n doel niet haalt.
            diarree

Comment

• voila, als ik diarree zou hebben, zou ik ook blij zijn dat ze aan de kant gaan dus ik doe dat ook voor een ander

edit: en ik bedoel degelijk "om 't risico NIET te nemen"

2015 Volvo V60 D2 aut.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Spillies Bekijk Berichten
                Mooie schatting die je daar gemaakt hebt!!
                Hoeveel A6'n waren er dus??

En trouwens, je deed niets mis, maar als er een gehaaste achter mij zit en ik kan niet direct invoegen dan versnel ik toch een beetje om dan zo snel mogelijk in te voegen.
                Want als ik gehaast ben en er rijdt iemand voor mij die aan 125km/h meter per meter die auto's in haalt -> hatelijk.

Hopelijk zat je ook niet zo traag te rijden, want onthou: Leftlane is the fast lane.
                Gij moet uw boetes niet zelf betalen zeker? Als ik op de autosnelweg op cruise control 125 rij op de linker rijstrook en ik ben aan het inhalen en ik heb niet de ruimte om meteen rechts te gaan; dan zal ik zeer zeker niet gaan versnellen omdat jij graag nog wat sneller wil. Ik heb geen zin in een boete wegens overdreven snelheid omdat jij geen afstand wil nemen.
                Powered by Detroit Diesel.

Diene reclam werkt om mijn zenuwen.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door PT Cruiser Bekijk Berichten
                  Gij moet uw boetes niet zelf betalen zeker? Als ik op de autosnelweg op cruise control 125 rij op de linker rijstrook en ik ben aan het inhalen en ik heb niet de ruimte om meteen rechts te gaan; dan zal ik zeer zeker niet gaan versnellen omdat jij graag nog wat sneller wil. Ik heb geen zin in een boete wegens overdreven snelheid omdat jij geen afstand wil nemen.
                  Hier idem dieto
                  Trouwens ik laat mij niet vlug "bang" maken door iemand die in mijn gat komt hangen. Zijn probleem, niet de mijne..... Als ik kan zal ik wel direct een vak opschuiven. En als het ene is die echt wat begint degoutant te doen gaat de CC telkens met 1 eenheid naar beneden.....
                  Phileas Fogg, maakte naar aanleiding van een weddenschap één reis om de wereld in 80 dagen. Jules Verne heeft er het wereldberoemde boek naar geschreven en is ook meerdere keren verfilmd geweest.
                  Metaxa, deed tot hiertoe 61,29 reizen rond de wereld in 6800 dagen of gemiddeld 361,34 km per dag, elke dag...dag in, dag uit...
                  Maar daar zal wellicht nooit een boek noch een film over gemaakt worden.

Comment

• Grootste ergernis tegenwoordig zijn de treuzelaars

- mensen die aan een rondpunt komen waar er van mijlen ver te zien is dat er niemand afkomt, maar toch nog tot stilstand stoppen
                    - mensen die nog eerst naar eerste moeten schakelen en hun handrem moeten afzetten op het moment dat het licht al twee seconden op groen staat
                    - mensen die rechtsaf moeten op een T-splitsing waar ze voorrang van rechts hebben; maar toch eerst nog dertig auto's voorrang geven die ze niet hebben
                    - ...

Bah.
                    1963 Land Rover Series IIa
                    1994 Mercedes SL320
                    2015 Land Rover Discovery SDV6
                    2016 Porsche Cayenne GTS

Comment

• idd, vlot rijden is in hoofdzaak niet zondigen aan bovenstaande
                      snel rijden hoort daar niet noodzakelijk bij, doch 't kan.

2015 Volvo V60 D2 aut.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door caoimhin Bekijk Berichten
                        Zwijg mij over ritsen, vorige week nog een discussie gehad met iemand over ritsen (hij zit ook hier op het forum), en die kwam er openlijk voor uit dat hij iemand is die het vrije rijvak blokkeert als hij ziet dat mensen er gebruik van maken. Iedereen moet maar achteraan aanschuiven !

Ach ja
                        Deze morgen nog voorvechters van de vrije linkse rijbaan tegengekomen. Mensen als Driver-W zijn wel bekend met de situatie van Genk naar Hasselt via die 4baansweg waar ze nu aan het werken zijn ter hoogte van de Bewel.

Staat een kanjer van een plaat met 'ritsen' en zelfs een mooi fotoke derbij hoe dit te doen. Rechts weer een rij van mensen met een uitzonderlijk groepsgevoel, namelijk het hele rechtse rijvak stond halverwege al vast terwijl links niemand reed. Ik zet mij mooi op het linkse vak en ben aan het vertragen terwijl er een jongedame het nodig vond om half op het linkse rijvak te komen rijden waardoor ik niet door kon. Ik toch een poging gedaan tot ernaast te rijden, ik wees op het bord waarop staat 'ritsen' en ze kijkt naar dat bord en... zet zich op het rechtse rijvak. One down one to go, al wist ik dat toen nog niet.

Nog geen 100m verder zat ik weer potvast! Een nieuw model Kangoo zette zich met de 4 pinkers ook op het linkse rijvak in een pure poging mij te blokkeren. Als ik een poging deed om iets naar links te rijden reed hij mij richting de vangrail. Na wat getoeter, lichtsignalen en andere obscene gebaren deed hij terug teken dat ik niet wijs was. Ik reed in 2de versnelling rustig de stilstaande rij voorbij, wat doe ik dan mis?

Soit die kerel bleef volhouden en uiteindelijk vlamde hij zich zelf terug in de rij met de 4 pinkers aan, toonbeeld van kennis van de wegcode deze heer!
                        Toen het verkeer terug vlotte ben ik er naast gaan rijden en deed ik teken dat meneer ze niet meer echt op een rij had. Bleken hier twee heren van de leeftijd van ongeveer 75 jaar in deze Kangoo te zitten, vooruitstarend en elk oogcontact mijdend.

Echt goed bezig die mannen!
                        Last edited by ; 14/06/2010, 13:31.

Comment

• Dumdedum...

Weer eentje die met z'n truck het zaakje blokkeerde voor een wegversmalling in de verte. Vuile spanjaard. En hij had een snor.
                          Bijgevoegde Bestanden

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door gl3nn Bekijk Berichten

Nog geen 100m verder zat ik weer potvast! Een nieuw model Kangoo zette zich met de 4 pinkers ook op het linkse rijvak in een pure poging mij te blokkeren. Als ik een poging deed om iets naar links te rijden reed hij mij richting de vangrail. Na wat getoeter, lichtsignalen en andere obscene gebaren deed hij terug teken dat ik niet wijs was. Ik reed in 2de versnelling rustig de stilstaande rij voorbij, wat doe ik dan mis?

Soit die kerel bleef volhouden en uiteindelijk vlamde hij zich zelf terug in de rij met de 4 pinkers aan, toonbeeld van kennis van de wegcode deze heer!
                            Als ik zo'n persoon voor mij heb die mensen blokkeert daar zet ik me dan gewoon naast.
                            één keer gehad en hij wilde terug naar recht. Ik keek naar hem en had een vuile grijns op me gezicht.
                            Oja de persoon die hij tegenhield heb ik dan netjes voorgelaten

Niet netjes, maar zo'n mensen steek ik graag een loef af.

Comment

• lelijke dikke wijf in een lelijke grote opel camionette die me rechts inhaalt terwijl er verderop een camion op het rechtervak zit.
                              op het middelste rijvak reden we 125 maar tamelijk kort op elkaar. vergeet ook niet dat eens je naar rechts gaat je dan niet meer zomaar naar het linkervak teruggaat.
                              soit. heb gas gegeven zodat ze niet kon proberen voor me in te voegen, toen ik doorhad dat ze de camion verderop zag heb ik mijn gas gelost. de koe keek dan eens door naar links en kon niet weg, tot de audi achter me naar het linkerrijvak ging.

dit moet ik echt meer doen.
                              1994 Honda VFR750 1998 Mercedes-Benz C220 CDI

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Teus Bekijk Berichten
                                lelijke dikke wijf in een lelijke grote opel camionette die me rechts inhaalt terwijl er verderop een camion op het rechtervak zit.
                                op het middelste rijvak reden we 125 maar tamelijk kort op elkaar. vergeet ook niet dat eens je naar rechts gaat je dan niet meer zomaar naar het linkervak teruggaat.
                                soit. heb gas gegeven zodat ze niet kon proberen voor me in te voegen, toen ik doorhad dat ze de camion verderop zag heb ik mijn gas gelost. de koe keek dan eens door naar links en kon niet weg, tot de audi achter me naar het linkerrijvak ging.

pot, ketel
                                AutoMinded.be

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Teus Bekijk Berichten
                                  lelijke dikke wijf in een lelijke grote opel camionette die me rechts inhaalt terwijl er verderop een camion op het rechtervak zit.

Dus "lelijke dikke wijf in lelijke grote opel camionette" kon jou zomaar langs rechts inhalen en had gewoon terug kunnen invoegen indien jij geen gas had bijgegeven?

Moet je inderdaad echt meer doen.

Comment

• Ik gebruik die techniek vaak om de slome voor de linksplakkers op te jagen:

Eerst het rijtje rechts voorbij rijden. Die worden dan nerveus en gaan korter op mekaar rijden, zodat men vlak achter de slome gaat rijden en die dan éindelijk door heeft dat er een reeks linksplakkers achter 'm rijden.

Goed, nog beter is heel het zaakje in één keer voorbij, maar je kan niet alles hebben eh

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door wooter Bekijk Berichten
                                      Ik gebruik die techniek vaak om de slome voor de linksplakkers op te jagen:

Eerst het rijtje rechts voorbij rijden. Die worden dan nerveus en gaan korter op mekaar rijden, zodat men vlak achter de slome gaat rijden en die dan éindelijk door heeft dat er een reeks linksplakkers achter 'm rijden.

Goed, nog beter is heel het zaakje in één keer voorbij, maar je kan niet alles hebben eh
                                      Ik doe het iets braver, ik ga rechts rijden aan de zelfde snelheid en op ongeveer bumperhoogte van de laatste in het rijtje. 9 keer van de 10 moet het treintje vroeg of laat toch in de remmen door het harmonica effect, en dan blijf ik gewoon aan dezelfde snelheid rijden zonder dat ik moet remmen. Als het dan weer aantrekt valt er sowieso wel weer een gat links, en anders wachten we wel even.
                                      AutoMinded.be

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Pipi Langkous Bekijk Berichten
                                        Dus "lelijke dikke wijf in lelijke grote opel camionette" kon jou zomaar langs rechts inhalen en had gewoon terug kunnen invoegen indien jij geen gas had bijgegeven?
                                        het zou misschien nog kantje boord zijn dat ze kon invoegen. in elk geval wilde ik verhinderen dat ze op agressieve en/of onveilige manier weer voor mij zou invoegen. zo' n mensen zijn tot alles in staat.
                                        1994 Honda VFR750 1998 Mercedes-Benz C220 CDI

Comment

• Vandaag heb ik mij enorm geërgerd aan de wegenwerken in Bertem. Om 7u vertrokken in St Truiden en om 9u30 toegekomen in Zellik ... 2u30 terwijl ik er op een normale maandag al om 8u15-20 of zo ben. Normaal is er quasi alle dagen file van voor Haasrode. Vandaag stond ik al stil voor Boutersem (radio gaf nadien aan dat het vanaf Tienen was ...).

Schandalig hoe ze het weer geregeld hebben. De E40 van Luik naar Brussel gaat in Heverlee sowieso al van 3 naar 2 rijstroken terwijl de E314 de hele tijd op 2 rijvakken zit. Daarna, net voor de E40 en de E314 samengaan, gaat de E40 van 2 naar 1 rijvak. Hierdoor was het echt slenteren terwijl de chauffeurs komende van Hasselt doodleuk in volle vaart aangereden kwamen ... Toppunt is dat, eens de E40 op 1 rijstrook zit, alle 3 rijstroken een zwenk naar links maken om daar te blijven rijden. Maw, de rijstroken links (de oorspronkelijke E40 rijvakken) blijven berijdbaar terwijl men rechts aan het werken is

Op het VTM nieuws kwam Hajo Beekman vertellen dat de reden hiervoor was dat er veel meer verkeer komt vanuit Hasselt. Ik ben ermee akkoord dat het er druk kan zijn maar ik geloof nooit, gezien de file op de E40 en de snelheid waarbij de chauffeurs van de E314 kwamen, dat het zoveel drukker is op de E314 dan op de E40

De werken zouden bovendien duren tot 15 september... Morgen ga ik de andere richting uit. Brussel is voor een andere keer
                                          Last edited by ; 14/06/2010, 23:42.

Comment

Working...
                                          X