Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Het grote ergernis topic deel IV

Collapse
This topic is closed.
X
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Oorspronkelijk geplaatst door Frigobox Bekijk Berichten
    Ik vraag mij af of ik niet beter over de N wegen kan rijden over Tienen, Leuven en dan weer in Bertem erop want aan de wegenwerken rijdt het toch weer vlot
    Nee, zeker niet doen.

Dat haalt niets uit!

(en dan rij je in mijne weg)

1991 BMW E30 318is

Comment

• Feescht

File in Tielt-Winge, Aarschot, Holsbeek, Leuven, Bertem... En nog altijd maar een uurtje gereden

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door wooter Bekijk Berichten
        Feescht

File in Tielt-Winge, Aarschot, Holsbeek, Leuven, Bertem... En nog altijd maar een uurtje gereden
        Bierbeek - Antwerpen:

55 minuten zonder enige snelheidsovertreding!
        1991 BMW E30 318is

Comment

• Wacht tot straks... Ze hebben nu ook in de richting Luik de rijstroken versmald, en dat terwijl er nog niet gewerkt wordt...

Overigens heel onlogisch, en ik voorzie grote files straks... De linker rijstrook valt weg, en de afrit naar Sterrebeek wordt plots op het einde de rechter rijstrook. 5 rijstroken gaan zich dus op 2 rijstroken proberen te wringen, om dan een kilometer verder te merken dat ze op drie rijstroken mochten rijden. De borden van de afrit Sterrebeek zijn niet bedekt, dus de meeste mensen gaan blijven denken dat je vanaf de E40 niet op de rechter rijstrook kan/mag...

Comment

• Aangepaste planning werken E40 Bertem - Sterrebeek [15-06-10]

De voorbereidende werken van fase 2 starten al vroeger dan gepland. Dat wil zeggen dat het verkeer op de E40 richting Leuven al vanaf donderdag 17 juni over versmalde rijstroken zal verlopen. Deze beslissing werd genomen om later eventuele achterstand door slecht weer te vermijden. Hou rekening met vertragingen.

Aangepaste planning
            - woensdag 16 juni: aanbrengen van signalisatie en tijdelijke markeringen
            20u - 22u: Het verkeer richting Leuven over twee rijstroken.
            22u - 6u: Het verkeer richting Leuven over één rijstrook. Dit zal volgens berekeningen file veroorzaken, mogelijk vanop de aansluiting van de Brusselse ring in St.Stevens-Woluwe tot aan de werken in Sterrebeek.

- vanaf donderdag 17 juni:
            Het verkeer richting Leuven moet over drie versmalde rijstroken. In de avondspits zullen de wachttijden hierdoor in eerste instantie oplopen. Na enkele dagen zal de hinder stabiliseren en tot een minimum herleid worden omdat de capaciteit (drie rijstroken) behouden blijft.

Vertragingen
            Maandag 14 juni heeft het verkeer op de E40 tussen Tienen en Bertem richting Brussel ernstige vertragingen opgelopen. Dat kwam doordat de E40 net voor knooppunt Heverlee al van twee rijstroken naar één rijstrook versmalt. De keuze om de versmalling op de E40 door te voeren en niet op de E314, werd genomen omdat de hoeveelheid verkeer op de E40 daar lager ligt dan op de E314.

Comment

Wacht tot straks... Ze hebben nu ook in de richting Luik de rijstroken versmald, en dat terwijl er nog niet gewerkt wordt...

Overigens heel onlogisch, en ik voorzie grote files straks... De linker rijstrook valt weg, en de afrit naar Sterrebeek wordt plots op het einde de rechter rijstrook. 5 rijstroken gaan zich dus op 2 rijstroken proberen te wringen, om dan een kilometer verder te merken dat ze op drie rijstroken mochten rijden. De borden van de afrit Sterrebeek zijn niet bedekt, dus de meeste mensen gaan blijven denken dat je vanaf de E40 niet op de rechter rijstrook kan/mag...
              Ik vind het 's morgens wel meevallen maar heb dan ook men voorzorgen genomen. Ipv van om 6h15 te vertrekken spring ik nu om 5h45 in de wagen -> zo goed als geen file. Eén keer om 5h50 vertrokken, toen stonden we al stil op de bergaf aan de Texaco.

Richting Bertem komende van Brussel is idd niet te begrijpen, dat linkervak hebben ze blijkbaar voor de fun afgesloten, zie ze daar op die meter niet direct werken uitvoeren.
              Database error.
              The database has encountered a problem.

Comment

• Mensen die nog steeds geen voorrang van rechts geven als jij al half op het kruispunt bent.
                En je daarbij dan een vieze blik geven terwijl ze rondom de neus van je auto zwalpen...
                Opel Astra Sports Tourer, 1.3CDTi ecoFLEX:
                BMW E90 320d:

Comment

• Bij ons hebben ze een bijkomend tijdelijk verkeersbord gezet in een straatje dat door veel mensen gebruikt wordt ipv. de normale omleiding (ja, Aquafin...) te gebruiken. Het is een zone 50, en het bord staat zo'n 50 meter in de straat, na een onoverzichtelijke bocht (wat is het nut op die plaats?), het is een rond wit bord met rode cirkel en 50 erop, eronder een blauw rechthoekig bordje "uitgezonderd plaatselijk verkeer". Volgens mij willen ze gewoon een blanco wit bord met rode boord zetten (maar dan liefst aan het begin v.d. straat) om alle verkeer te verbieden, uitgezonderd het plaatselijk verkeer, zoals het er nu staat lees ik het dat de max. snelheid 50 is doch dat het plaatselijk verkeer mag vlammen zo rap ze willen ? Of is er een andere uitleg ??

Comment

• daar moet je toch een foto van trekken!

2015 Volvo V60 D2 aut.
                    2003 Volvo S60 2.4 benzine

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Nikske Bekijk Berichten
                      daar moet je toch een foto van trekken!
                      U vraagt, wij draaien.....
                      Bijgevoegde Bestanden

Comment

• Ben toch maar via de E40 gereden. Stond pas vast net na Haasrode. Duurt toch wel enorm lang eer er echt gereden wordt maar bon, op tijd op het werk ondanks dat er nog een file stond op het viaduct van Vilvoorde en dit zonder enige reden (geen ongeval gezien)

Oorspronkelijk geplaatst door wooter Bekijk Berichten
                        Wacht tot straks... Ze hebben nu ook in de richting Luik de rijstroken versmald, en dat terwijl er nog niet gewerkt wordt...

Mja, klopt. Deze avond eveneens 3 rijstroken naar Luik ter hoogte van Sterrebeek... Manman, dat ze eerst deftig doorwerken aan het eerste stuk in de richting van Brussel en pas daarna richting Luik

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door will Bekijk Berichten
                          schitterend

Eentje om bij te houden...

2015 Volvo V60 D2 aut.
                          2003 Volvo S60 2.4 benzine

Comment

Comment

• mooimooi

Comment

zoals het er nu staat lees ik het dat de max. snelheid 50 is doch dat het plaatselijk verkeer mag vlammen zo rap ze willen ?
                                Zo lijkt het wel (maar is het uiteraard niet).

Het opschrift "uitgezonderd plaatselijk verkeer" kan enkel en alleen duiden op een straat die slechts toegankelijk is voor de voertuigen van (ondermeer) de bewoners, en niet op een snelheidsbeperking.

Ik denk ook dat ze zich van (boven)bord hebben vergist.

Comment

• Belgische politie

Ik reed toenstraks op de E314, komt er op een gegeven moment een politiecombi mij voorbijgereden. Het snelheidsverschil is nogal klein. De persoon raakt mij voorbij en blijft links rijden. Omdat de bestuurder nogal onregelmatig rijdt, moet ik hem weer voorbij(132 op CC). Ik ga naar links en de combi blijft gewoon rijden. Ik ben enkele keren tot net niet langs hem geweest op het rechtervak om dan terug naar het linkervak te gaan(nogal dichtbij, I know). De bestuurder vond het toch niet nodig om naar rechts te gaan.

Ik durfde niet rechts voorbij gaan

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Pipi Langkous Bekijk Berichten
                                    Zo lijkt het wel (maar is het uiteraard niet).

Het opschrift "uitgezonderd plaatselijk verkeer" kan enkel en alleen duiden op een straat die slechts toegankelijk is voor de voertuigen van (ondermeer) de bewoners, en niet op een snelheidsbeperking.

Ik denk ook dat ze zich van (boven)bord hebben vergist.
                                    Qua vergissen, ben vandaag langs de andere kant van de straat gekomen en daar staat identiek hetzelfde bord. Terug een snelheidsbeperking van 50 (waar de straat al in een zone 50 ligt) met daaronder terug "uitgezonderd plaatselijk verkeer". Zijn de volledig witte borden met enkel een rode omcirkeling uit de handel genomen of zo ?? Deze volledig witte borden, die alle verkeer verbieden, uitgezonderd aan het plaatselijk verkeer, zouden toch ook aan het begin van de straat moeten staan, en niet zo'n 50 meter IN de straat en ACHTER een onoverzichtelijke draai ?? Wat komt die 50 daar toch bij te pas vraag ik me af ??

Comment

Het is ondertussen verbeterd ! Ze hebben richting Luik naast de doorlopende witte lijn gele onderbroken lijnen getrokken waardoor het rechter rijvak van het verkeer komende van Luik voor de versmalling al op het stuk komende van Hasselt kan invoegen. Dat was begin vorige week nog niet het geval

Ook op weg naar Leuven is het beter. De pijlen naar rechts voor de afslag Sterrebeek zijn bedekt waardoor nu wel duidelijk is dat de afslag bereidbaar blijft

Comment

• Vannacht om half 1 wel file op E40 richting Leuven.
                                        Net na sterrebeek stond alles stil.

Comment

• ik rij vanuit ledeberg/gent de autostrade op richting antwerpen. camion op het rechtervak, ik net iets sneller op het vak links ervan. op het laatste moment begint hij uit te wijken naar links omdat hij toch richting kortrijk/brussel/brugge wil. gelukkig zag ik in een ooghoek zijn pinkers mij naderen, ik mocht zonder kijken wijd over het 3e rijvak gaan (waar mensen uit centrum Gent komen aan hogere snelheid) om vervolgens wijd over de gearceerde zones en volle lijnen weer op te rijden richting antwerpen.

gelukkig was ik op mijn hoede voor klojo's die niet weten naar waar ze willen EN zag ik zijn pinkers opeens aangaan. anders ging het mij weeral een hoop geld, een fait divers in de krant en een PV voor verkeersagressie + slagen en verwondingen kosten.
                                          wie in Belgie een ongeluk nog ziet gebeuren rijdt graag door, alle anderen doen een kijkfile. zonder getuigen zou het moeilijk zijn voor de verzekering, want meneer camionneur weet dat ik niet kan bewijzen dat HIJ in fout was. been there, done that.

ik mocht al eens de berm ingaan voor een kloothommel die in een wijde, overzichtelijke S-bocht opeens het laatste moment VOLLEDIG op mijn rijvak terecht kwam. de volgende die mij zo in gevaar brengt laat ik zeker niet meer weglopen.
                                          Last edited by Teus; 23/06/2010, 14:38.
                                          1994 Honda VFR750 1998 Mercedes-Benz C220 CDI

Comment

Working...
                                          X