Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Het grote ergernis topic deel IV

Collapse
This topic is closed.
X
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• "Enkel werken op de rechterrijstrook richting Brussel, het verkeer kan over 3 normale rijstroken in beide richtingen, de werfwagens zullen gebruik maken van de pechstrook, snelheidsbeperking van 70 km/uur (snelheidscontrole voorzien)."

Valt wel wat mee te verdienen. Ik heb zondagavond het hele stuk werken E40 Zaventem-Heverlee gedaan, constant 90 km/u gereden, dus al aardig te snel. Trager vond ik echter echt niet veilig meer. Heb zelf een 3-tal auto's voorbijgestoken, de andere 500 staken mij vlotjes voorbij.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Martini Racing Bekijk Berichten
      Is het tegenwoordig de gewoonte om langs rechts voorbij te gaan bij druk verkeer op de snelweg 1 auto op te schuiven?

(En een te trage automaat in de range zorgt ervoor dat je zelden nog het gat kan dichtrijden, ook al zie je da ander van ver opduiken in je spiegels )
      Dan waart ge onnodig links aan het rijden?
      BMW X5 45e

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door wooter Bekijk Berichten
        Een aannemer mag volgens artikel 59.10 heel wat meer dan u en ik, maar rechts voorbijsteken over de pechstrook zit daar niet bij.
        Als ze nu een uitzondering hebben gemaakt voor tijdens die werken. dan is dat toch gewoon zo moet ger maar mee kunnen leven he, ook al is de logica hiervan ver te zoeken
        BMW X5 45e

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door kefkie Bekijk Berichten
          Als ze nu een uitzondering hebben gemaakt voor tijdens die werken. dan is dat toch gewoon zo moet ger maar mee kunnen leven he, ook al is de logica hiervan ver te zoeken
          En waar staat die "uitzondering"? Niet op de signalisatie, niet in het staatsblad...

Nee, het is weer op z'n Belgisch georganiseerd

Totdat zo een trucker natuurlijk schade rijdt, de politie de vaststellingen doet, een rechter z'n wetboek pakt en ziet dat die mens daar volgens de wet niet mocht rijden. Geen paniek, het bedrijf wordt niet strafrechterlijk vervolgd, de individuele chauffeur wel...

Beetje zoals takelwagens, ambulances en brandweerwagens die over de pechstrook rijden. Ook hoogst illegaal.

Comment

Dan waart ge onnodig links aan het rijden?
            Druk verkeer, drukke linkerrijstrook steekt drukke rechterrijstrook traag voorbij, ik hou een normale afstand. (3 autolengtes ofzo, tenslotte rijden we nog allen 120-130 op de teller)

Comment

• .....
              Last edited by ; 07/07/2010, 14:44.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door audiotronics Bekijk Berichten
                Rechters spreken altijd in het voordeel van de Staat en hun aangestelden, in mijn geval dus de aannemer.
                behalve die van € 500/dag per asielzoeker

Comment

• Begrijp die 500€ echt niet... Een ambtenaar krijgt nog niet eens de helft als ie in Londen een forfaitaire onkostenvergoeding krijgt voor kost en inwoon...

Comment

• back on topic:

lelijke vrouwen in schone auto's
                    schone vrouwen in schone auto's die neuspeuteren - ja jij daar, blond, hot en met een Audi A5 Sline onder uw gat :o

twas weer van dat deze ochtend op de E40.
                    Hier stond eens mijn auto vermeld.

Comment

En waar staat die "uitzondering"? Niet op de signalisatie, niet in het staatsblad...

Nee, het is weer op z'n Belgisch georganiseerd

Totdat zo een trucker natuurlijk schade rijdt, de politie de vaststellingen doet, een rechter z'n wetboek pakt en ziet dat die mens daar volgens de wet niet mocht rijden. Geen paniek, het bedrijf wordt niet strafrechterlijk vervolgd, de individuele chauffeur wel...

Beetje zoals takelwagens, ambulances en brandweerwagens die over de pechstrook rijden. Ook hoogst illegaal.
                      Ik heb het ook nerges terug gevonden ik heb het toevallig gezien op het nieuws toen. de werfwagens met een wit bord waar iet opstond van werf verkeer mag van de politie e.d. over de pechstrook rijden in geval van file
                      BMW X5 45e

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door fblade Bekijk Berichten
                        back on topic:

lelijke vrouwen in schone auto's
                        schone vrouwen in schone auto's die neuspeuteren - ja jij daar, blond, hot en met een Audi A5 Sline onder uw gat :o

twas weer van dat deze ochtend op de E40.
                        In Geel reed er dezemorgend heel de tijd een vlotte, aangenaam ogende brunette voor mij, maar jammer genoeg zat die zo heel de tijd te pulken in haar haar
                        En de Corsa was er ook te veel aan

2015 Volvo V60 D2 aut.
                        2003 Volvo S60 2.4 benzine

Comment

Ik heb het ook nerges terug gevonden ik heb het toevallig gezien op het nieuws toen. de werfwagens met een wit bord waar iet opstond van werf verkeer mag van de politie e.d. over de pechstrook rijden in geval van file
                          Ik hoef hopelijk het verschil tussen het Staatsblad en "gezien op het nieuws" niet uit te leggen

De politie kan hier op eigen initiatief een oogje voor toeknijpen, totdat zo een vrachtwagen in een ongeval betrokken raakt en de politie vaststellingen moet doen.

Nu, de politie is op dat stuk wel erg selectief... De meeste politiewagens op dat traject doen daar ook vlot +90 km/u.

Comment

• Schoon filmke gevonden!

+ YouTube Video
                            ERROR: If you can see this, then YouTube is down or you don't have Flash installed.

Comment

• kwam je ewa sportief/agressief aanrijden ?

Comment

• Niet mijn filmpje, noch mijn camera, noch mijn auto, nog ikke in de auto

Sportief of agressief zou niet mogen uitmaken

Comment

• ik dacht iets te posten van "een groep onderbreken", maar daar vind ik inderdaad niks over terug.

nu zijn die mannen wel met veel, en lijkt t me hoffelijk de groep niet te onderbreken door voorbij te razen. Net zoals je een rijvakje naar links opschuift op en tweevaksbaan als jeziet dat en vrachtwagen wil opdraaien, want "anders staat die daar nog een half uur".

ik vind de mannen in deze kudde nog meer gestructureerd fietsen dan sommige lonely drivers die je soms tegenkomt. hier zie je tenminste wat ze doen.

ik kom op weg naar mijn werk trouwens ook elke week fietsers tegen die niet weten waarvoor de haaietanden op hun fietspad dienen en vervolgens obscene gebaren maken.
                                  autofans.be

"Als je niet kan lachen met miserie, blijft er enkel miserie over..." | RIP Tom

Comment

• ik rij eens per drie weken achter de vuilkar trouwens

Comment

Schoon filmke gevonden!

+ YouTube Video
                                      ERROR: If you can see this, then YouTube is down or you don't have Flash installed.
                                      Mooie volgauto ook.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Martini Racing Bekijk Berichten
                                        Mooie volgauto ook.
                                        voila, ook al rijden ze gestructureerd, ze rijden niet wettelijk.

2015 Volvo V60 D2 aut.
                                        2003 Volvo S60 2.4 benzine

Comment

• derstrak ene op een mountainbike, die vond dat hij hetzelfde mocht doen als die mannen in het filmke. vervolgens ging ie naast het fietspad rijden, waardoor ik achter hem moest blijven hangen omdat er tegenliggers waren.

twaren maar 20 seconden, dus eigenlijk was de ergernis snel voorbij
                                          autofans.be

"Als je niet kan lachen met miserie, blijft er enkel miserie over..." | RIP Tom

Comment

Working...
                                          X