Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Het grote ergernis topic deel IV

Collapse
This topic is closed.
X
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Oorspronkelijk geplaatst door bobo Bekijk Berichten
    die wet is ni flexibel genoeg, maar een flexibele zou nog meer ondingen toelaten
    Kweenie...

In Canada kennen ze geen tachograaf, laat staan snelheidsbegrenzers... En ik zie in Canada toch niet dingen gebeuren die ik hier al meermaals heb gezien...

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door kefkie Bekijk Berichten
      fietsers die lekker breed naast mekaar blijven
      Binnen de bebouwde kom (aan het zien wel)? Fietsers mogen per twee rijden en achteropkomend verkeer hinderen (tegemoetkomend niet) ... Heel erg hoffelijk is het wel niet.

gisteren aan dit licht. er stond ook een vrachtwagen voor links af te slagen en een oud ventje voor mij en ik rijden door. Het is groen. nu da oud ventje rijdt 60, 65 op zich niets mis mee. maar nu komt er achter die camion ne fietser uit. da ventje kon nimmer stoppen en raakt die fietser op zen achterwiel. ja die fietser tegen de grond, en als hem rechtsta begint em op da oud ventje te roepen e.d. andere mensen zeggen van ja het was rood voor u en groen voor de auto's. zijn simpel antwoord was ja ik ben een fietser en ik had haast.
      Darwin ...
      Moest geen enkele automobilist voorrang geven aan fietsers die er geen hebben op een rotonde (apart fietspad met haaietanden), dan worden er dagelijks enkele fietsers doodgereden ...
      Opel Astra Sports Tourer, 1.3CDTi ecoFLEX:
      BMW E90 320d:

Comment

• papcoureur die op een kruispunt dwars oversteekt waardoor ik alles moet dichtgooien om hem niet overhoop te rijden. Ik claxonneer is goed en roep of'm achterlijk is.
        response: "rustig é jong!"

dwazen

Comment

• Zie mijn antwoord hierboven ...
          Alleen wil je het niet op je geweten hebben om een fietser omver gereden te hebben.
          Opel Astra Sports Tourer, 1.3CDTi ecoFLEX:
          BMW E90 320d:

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Skyrider Bekijk Berichten
            Zie mijn antwoord hierboven ...
            Alleen wil je het niet op je geweten hebben om een fietser omver gereden te hebben.
            'tuurlijk niet, maar daarom mag je je er wel aan ergeren. in elke sport zijn er rotte appels, de meesten hun verstand gaat maar tot aan hun voorwiel me dunkt

Comment

• Ik erger me eigenlijk nergens aan in het verkeer. Ik zou niet weten waarin ik me druk zou kunnen imaken.

Comment

• de warmte als je geen airco hebt
                in feite moet je daar van genieten wel

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Skyrider Bekijk Berichten
                  Zie mijn antwoord hierboven ...
                  Een dikke, dikke FOK JOE aan de Ford met nummerplaat TUA-207 die mij vanmorgen aan Dampoort bijna in de kliniek / mortuarium gereden heeft !

Ik was met de fiets en had groen licht, ik was bijna halverwege bij het oversteken (1 enkele rijstrook aan spoorwegbrug richting St Amandsberg) en gelukkig kijk ik altijd links en rechts zodat ik kon uitwijken. Hij deed zelfs geen moeite om te remmen.

Blijkbaar was zijn rood licht niet rood genoeg en was mijn fluo vest niet fluorescerend genoeg....EIKEL !!!

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door wooter Bekijk Berichten
                    Kweenie...

In Canada kennen ze geen tachograaf, laat staan snelheidsbegrenzers... En ik zie in Canada toch niet dingen gebeuren die ik hier al meermaals heb gezien...
                    België en Canada, misschien niet de beste vergelijking?

Comment

• Ze mochten in Ternat 2 dagen geleden toch waarschuwingen plaatsen van die grote putten dat ze gemaakt hebben voor op te vullen.
                      Rij op mijn gemak 50, dikke harde klop gehoord van mijn velg...
                      Daarna elke put da ze daar gemaakt hebben (stuk of 3-4) toch maar tegen 10km/h gepakt...
                      Me de gevolgen dat er een camionette in mijn gat zat.

Comment

• Dat is inderdaad zo. Ook al een boete voor gehad. Ook in Leuven. De agent zei juist hetzelfde. Parkeert u op de rijweg maar niet op het voetpad. De voetgangers hadden nochthans plaats genoeg want ze konden zelfs met twee naast elkaar vlot passeren. Toen ik zei dat dit het verkeer enorm zou hinderen kreeg ik nog bijna een extra boete wegens smaad. Nu parkeer ik altijd mooi op de rijweg met veel getoeter als gevolg.

Elders kreeg ik eens een verwittiging omdat twee wielen op het voetpad stonden. Ik moest direct mijn wagen verzetten op de rijweg. Ik stond dus daarna geparkeerd op een fietssuggestiestrook en op de invalsweg naar een busrijstrook. De bussen van de lijn moesten nogal toeren uithalen om langs te kunnen. Die keken dan ook vrij kwaad. Maar zo mocht ge parkeren. Nogal straf een fietssuggestiestrook op een baan voor de bussen van de lijn

Comment

• Kutwielertoeristen.

4 man op de fiets, 2 die de regels toepassen en op het (onlangs netjes aangelegd, verhoogd, breed, vlak, alles op en aan) fietspad rijden, 2 die niet kunnen rijden met veel te dunne bandjes (?) en dus naast fietspad rijden.

Erachter een vrouw in een Mazda MX-5 die de verkeerd rijdende wielertoeristen niet durfde passeren en daarachter ik. Vriendin zat erbij dus heb het maar kalm gehouden. Eerst wat getoeter op die vrouw die dan handje in lucht stak dat ik mocht passeren, en dan getoeter op die 2 onnozelaars op hun fiets met veel te dunne (gevaarlijke!) bandjes die dan uiteraard zo nen face opzetten van "wat is dat met u, zot".

En wat was dat gisteren op die klote Antwerpse Ring/E17 zeg. 's Morgens daar stil gestaan waardoor ik te laat bij een klant was, en 's avonds ook weer miserie. Dan maar binnendoor gereden en op binnenbanen waar je 90 mag achter strontchauffeurs moeten hangen die niet sneller durven dan 60. Huisje kijken is bijgevolg niet doorgegaan

Was echt een rotdag achter het stuur gisteren!

Comment

• kan maar 1 straat zijn, de Oostendestraat.
                            Leuk dat je die even lamlegde

2015 Volvo V60 D2 aut.
                            2003 Volvo S60 2.4 benzine

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Carl Bekijk Berichten
                              Een half uur geleden ging ik op mijn kot in Leuven snel wat kleren ophalen. Aangezien dit geen 2 min duurt zet ik mij wat op het voetpad en op de straat met vierpinkers aan ipv aan de overkant te gaan parkeren. Ik loop de trap op en zie als ik bovenkom ne filk op zijn brommerke achter mijne auto stoppen. Ik doe vanachter het raam al teken " ik ben er direct". In heel de Brabaconnestraat is buiten mij en die flik nog altijd niemand te bekennen.
                              Toen ik beneden kwam dacht ik, die zal het wel bij een waarschuwing laten, aangezien die mij wss heeft zien parkeren en ik geen 2min later al terug buiten sta met mijn kleren.

Dat stuk ongeluk zegt dan: Ja dat zijn twee overtredingen :
                              - gebruik van vierpinkers niet toegestaan
                              - niet wettelijk geparkeerd

Ik maakte opmerkingen als "toch beter met vierpinkers dan zonder" en "ik hinder niemand, in de straat is er al 5min geen verkeer".
                              Hierop kon hij alleen maar antwoorden " ik stel alleen maar vast dat ge niet reglementair geparkeerd staat".

Naart schijnt zouden er flikken bestaan die intelligent genoeg zijn om zelf hun tijd aan de meest nuttige zaken te besteden om zo de maatschappij van dienst te zijn. Maar ik kom precies alleen het type tegen dat denkt:
                              Het is goed weer, ik voel mij stoer op mijne belachelijke moto, ik ga ne student die niemand lastig valt is goe kloten.

Dat van die vierpinkers kan ik daar iets tegen inbrengen? Het lijkt mij toch beter niet reglementair geparkeerd te staan met vierpinkers aan dan zonder.
                              Wanneer je parkeert op de baan moet je uw rechterpinker aansteken. Zo heb ik het geleerd.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Carl Bekijk Berichten
                                Een half uur geleden ging ik op mijn kot in Leuven snel wat kleren ophalen. Aangezien dit geen 2 min duurt zet ik mij wat op het voetpad en op de straat met vierpinkers aan ipv aan de overkant te gaan parkeren. Ik loop de trap op en zie als ik bovenkom ne filk op zijn brommerke achter mijne auto stoppen. Ik doe vanachter het raam al teken " ik ben er direct". In heel de Brabaconnestraat is buiten mij en die flik nog altijd niemand te bekennen.
                                Toen ik beneden kwam dacht ik, die zal het wel bij een waarschuwing laten, aangezien die mij wss heeft zien parkeren en ik geen 2min later al terug buiten sta met mijn kleren.

Dat stuk ongeluk zegt dan: Ja dat zijn twee overtredingen :
                                - gebruik van vierpinkers niet toegestaan
                                - niet wettelijk geparkeerd

Ik maakte opmerkingen als "toch beter met vierpinkers dan zonder" en "ik hinder niemand, in de straat is er al 5min geen verkeer".
                                Hierop kon hij alleen maar antwoorden " ik stel alleen maar vast dat ge niet reglementair geparkeerd staat".

Naart schijnt zouden er flikken bestaan die intelligent genoeg zijn om zelf hun tijd aan de meest nuttige zaken te besteden om zo de maatschappij van dienst te zijn. Maar ik kom precies alleen het type tegen dat denkt:
                                Het is goed weer, ik voel mij stoer op mijne belachelijke moto, ik ga ne student die niemand lastig valt is goe kloten.

Dat van die vierpinkers kan ik daar iets tegen inbrengen? Het lijkt mij toch beter niet reglementair geparkeerd te staan met vierpinkers aan dan zonder.
                                Indien je in die straat mag parkeren vind ik dat je 't enkel aan jezelf te danken hebt. Reglementair parkeren duurt niet langer dan half-en-half op straat met uw pinkers op.

Comment

• Zwijgt stil van de flikken in Leuven !

Vorige week heb ik daar immers mijn eerste verkeersboete op 7 jaar / 120k km gehad. Om 't einde van de examens te vieren werd er een bbq georganiseerd bij een kameraad zijn thuis in 't Leuvense. Gezien ik de enige was die met de auto was afgekomen, werd die gebruikt om naar de Colruyt te gaan voor drank en vlees. Ik kom aan bij die kerel zijn thuis om alles uit te kunnen laden. Ik zet de auto voor zijn garagepoort omdat er in die straat echt geen andere plaats meer was... en ook omdat ik niemand hinderde door voor die poort te staan.
                                  Bon, alles is uitgeladen en 'k blijf nog een dikke vijf minuten binnen om wat te drinken. Als ik dan terug bij de auto kom om 'm te verplaatsen, zie ik een briefje van PZ Leuven onder mijn ruitenwisser steken.
                                  1) Is 't niet de gewoonte om bij de "garage-eigenaar" aan te bellen vooraleer een pv uit te schrijven voor daadwerkelijke hinder ? 2) Die agent moet imo ongelooflijk zielig gehandeld hebben: vlug-vlug 'n briefje schrijven en onder de wisser steken om dan rap achter de hoek te staan gniffelen met 't feit dat 'ie mij een pv heeft kunnen aansmeren. 3) Kan ik hier onderuit komen ? Ik heb echt 't gevoel dat ik door die agent met onrecht ben behandeld geweest.
                                  Life's too short. Not to. Live it.
                                  1996 Volvo S40 1.8 Luxury-Line (verkocht)
                                  2011 Audi A1 1.6 TDI 90pk (end-of-lease)
                                  2011 Audi A3 1.6 TDI 105pk (aanloopwagen)
                                  2013 VW Passat 1.6 TDI 105pk BMT Trendline

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door sibi Bekijk Berichten
                                    Zwijgt stil van de flikken in Leuven !

Vorige week heb ik daar immers mijn eerste verkeersboete op 7 jaar / 120k km gehad. Om 't einde van de examens te vieren werd er een bbq georganiseerd bij een kameraad zijn thuis in 't Leuvense. Gezien ik de enige was die met de auto was afgekomen, werd die gebruikt om naar de Colruyt te gaan voor drank en vlees. Ik kom aan bij die kerel zijn thuis om alles uit te kunnen laden. Ik zet de auto voor zijn garagepoort omdat er in die straat echt geen andere plaats meer was... en ook omdat ik niemand hinderde door voor die poort te staan.
                                    Bon, alles is uitgeladen en 'k blijf nog een dikke vijf minuten binnen om wat te drinken. Als ik dan terug bij de auto kom om 'm te verplaatsen, zie ik een briefje van PZ Leuven onder mijn ruitenwisser steken.
                                    1) Is 't niet de gewoonte om bij de "garage-eigenaar" aan te bellen vooraleer een pv uit te schrijven voor daadwerkelijke hinder ? 2) Die agent moet imo ongelooflijk zielig gehandeld hebben: vlug-vlug 'n briefje schrijven en onder de wisser steken om dan rap achter de hoek te staan gniffelen met 't feit dat 'ie mij een pv heeft kunnen aansmeren. 3) Kan ik hier onderuit komen ? Ik heb echt 't gevoel dat ik door die agent met onrecht ben behandeld geweest.
                                    'k Zou mij ook gepakt voelen, maar die agent kan niet weten dat jij bij een maat binnen bent die daar woont hé. Langs de andere kant vind ik opmerking in puntje 1 wel terecht .

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door J3nkins Bekijk Berichten
                                      'k Zou mij ook gepakt voelen, maar die agent kan niet weten dat jij bij een maat binnen bent die daar woont hé. Langs de andere kant vind ik opmerking in puntje 1 wel terecht .

Mag je dan niet voor je eigen poort parkeren?

Comment

• ze kunnen het inschrijvingsadres van de wagen nagaan met de poort waar die voor staat geparkeerd

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Timmie Bekijk Berichten
                                          ze kunnen het inschrijvingsadres van de wagen nagaan met de poort waar die voor staat geparkeerd
                                          Dus mijn vervangwagen mag ik daar niet parkeren?

Wat 'n zever. Niemand zit ooit in de situatie dat hij eens met de kar van een ander op stap is, of zo?
                                          1991 BMW E30 318is

Comment

Working...
                                          X