Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Het grote ergernis topic deel IV

Collapse
This topic is closed.
X
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Oorspronkelijk geplaatst door fieldmarshall Bekijk Berichten
    Mag je dan niet voor je eigen poort parkeren?
    In zo'n geval hangt er bijna altijd een nummerplaat op de garagepoort hé.

Comment

• Zolang de eigenaar van de poort niet klaagt mag die toch geen boete uitschrijven? Hij kan toch niet weten of je iemand hindert of niet ..

Comment

• Veel kenners hier. En dan nog allemaal mensen met een rijbewijs!?

Artikel 25 van de Wegcode:

"25.1. Het is verboden een voertuig te parkeren :
        (...)
        voor de inrij van eigendommen, behalve de voertuigen waarvan het inschrijvingsteken leesbaar op die inrij is aangebracht;
        "

Comment

• nvrmnd

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Pipi Langkous Bekijk Berichten
            Veel kenners hier. En dan nog allemaal mensen met een rijbewijs!?

Artikel 25 van de Wegcode:

"25.1. Het is verboden een voertuig te parkeren :
            (...)
            voor de inrij van eigendommen, behalve de voertuigen waarvan het inschrijvingsteken leesbaar op die inrij is aangebracht;"

Staat er nu niet bij dat jij de houder van dat kenteken moet zijn?

Comment

• Stel je voor zeg, mensen die niet weten dat je voor een garage van een vriend niet mag parkeren ondanks toestemming van hem zouden ze allemaal hun rijbewijs moeten afnemen. Als je zelf dat niet weet !!

Maar de mensen die alles tot in de puntjes weten maar wel voor geen meter deftig met een wagen kunnen rijden moeten we laten doen

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door caoimhin Bekijk Berichten
                Zolang de eigenaar van de poort niet klaagt mag die toch geen boete uitschrijven? Hij kan toch niet weten of je iemand hindert of niet ..
                Volgens mij mag een agent ambtshalve zo'n 'overtredingen' vaststellen, zonder dat een klacht wordt gedaan. Doet natuurlijk niets af aan het feit dat ie eerst eens zou kunnen polsen bij de bewoner.

Comment

Stel je voor zeg, mensen die niet weten dat je voor een garage van een vriend niet mag parkeren ondanks toestemming van hem zouden ze allemaal hun rijbewijs moeten afnemen. Als je zelf dat niet weet !!

Maar de mensen die alles tot in de puntjes weten maar wel voor geen meter deftig met een wagen kunnen rijden moeten we laten doen
                  Mensen die voor geen meter kunnen rijden weten dat ook niet, hoor.

Heel wat egernissen die hier worden neergeschreven hebben te maken met een eigen gebrekkige kennis van de verkeersregels.

Comment

• De ergernis kan ook gewoon komen omwille van een verouderd / dwaas regeltje in het reglement.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door J3nkins Bekijk Berichten
                      Volgens mij mag een agent ambtshalve zo'n 'overtredingen' vaststellen, zonder dat een klacht wordt gedaan. Doet natuurlijk niets af aan het feit dat ie eerst eens zou kunnen polsen bij de bewoner.
                      Ze zouden dringend IQ-testen moeten houden tijdens de aanwervingsprocedure.

Comment

De ergernis kan ook gewoon komen omwille van een verouderd / dwaas regeltje in het reglement.
                        Inderdaad, maar dan alleen als men dat reglement niet kent.

Comment

Inderdaad, maar dan alleen als men dat reglement niet kent.
                          Neen. Je kan het kennen, en je ergeren aan het feit dat het bestaat. Omdat er dan mensen zijn die dat volgen

Comment

Neen. Je kan het kennen, en je ergeren aan het feit dat het bestaat.
                            Dat kan zeker, maar dat is hier niet het geval.

Comment

België en Canada, misschien niet de beste vergelijking?
                              Ik vergelijk België met de streek rondom Toronto. De Brusselse ring is een scheet groot in vergelijking met de 401 of 427. Afritten elke 3 kilometer enzo, 2 tot 6 rijvakken in elke richting...

Comment

• Ik mocht van de eigenaar daar een uurtje gaan staan, gezien hun auto tot dan toch niet van stal moest.
                                • Op de garagepoort staat geen enkele nummerplaat vermeld, ook niet die van de eigenaars. Enkel zo'n takelwagentje.
                                • Terwijl de overijverige agent zijn pv'tje stond te schrijven was er minstens 8 man in 't huis aanwezig. 't Zou me zelfs niet verbazen moest de voordeur de hele tijd gewoon opengestaan hebben.

Ik zou 't gewoon van goed fatsoen getuigen vinden moest 'ie eerst eventjes op de deurbel geduwd hebben vooraleer 'ie mij € 110 armer maakte. Ja, volgens de regels van de wet was 't niet legaal wat ik deed, en ja, daarom is die € 110 ook wel te rechtvaardigen. Maar écht wel niet op deze manier. Dit gedrag komt bij mij gewoon over als regelnichterij van een verzuurde Vlaming die willens nillens voor zijn "slachtoffers" anoniem wil blijven (uit schrik, beschaamdheid, ... ik heb er 't raden naar waarom 'ie eerst niet even gebeld had). Ikzelf ken enkele agenten persoonlijk en 't zou me énorm verbazen moesten zij 't ook op zo'n manier aanpakken.

Nah ja, ik ga er verder niet over zeveren. Ik ga die boete waarschijnlijk toch gewoon betalen. Ik vind 't gewoon triestig dat 't in Vlaanderen op zo'n manier moet gebeuren.
                                Last edited by sibi; 09/07/2010, 19:10.
                                Life's too short. Not to. Live it.
                                1996 Volvo S40 1.8 Luxury-Line (verkocht)
                                2011 Audi A1 1.6 TDI 90pk (end-of-lease)
                                2011 Audi A3 1.6 TDI 105pk (aanloopwagen)
                                2013 VW Passat 1.6 TDI 105pk BMT Trendline

Comment

• laat de eigenaar van het huis eens met zijn wijkagent gaan klappen, proberen kost nix

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door bobo Bekijk Berichten
                                    laat de eigenaar van het huis eens met zijn wijkagent gaan klappen, proberen kost nix
                                    Had 'ie zelf ook al voorgesteld.
                                    Ik hoop uiteraard dat dat iets oplevert.
                                    Life's too short. Not to. Live it.
                                    1996 Volvo S40 1.8 Luxury-Line (verkocht)
                                    2011 Audi A1 1.6 TDI 90pk (end-of-lease)
                                    2011 Audi A3 1.6 TDI 105pk (aanloopwagen)
                                    2013 VW Passat 1.6 TDI 105pk BMT Trendline

Comment

• Nog maar eens wielertoeristen.
                                      Ik haal een groepje in, redelijk op t gemak en met zeker een meter tussenruimte. In mijn spiegel zie ik dat er blijkbaar toch ene het nodig vindt om met zijn armen te zwaaien. Nu ja, I don't care. Een paar km verder zie ik in de berm een koersfiets liggen en een oudere man die op zijn knieën zat er naast. Dacht, k zal eens stoppen. Man in kwestie (65+) was een beetje een simpele ziel, op 50km van zijn huis en zijn bidon drank was leeg , hij voelde zich een beetje slapjes (33° celsius...) en zat naar eigen zeggen een beetje te rusten. k Heb hem de rest van mijn fles water gegeven en ook een Grany die ik nog liggen had. Op dat moment kwam het eerder ingehaalde groepje langs. De armzwaaier ging direct vol in de remmen en stapte schuimbekkend op me af "Zie je wel wat ervan komt he, nu rijdt ge enen omver". Die ouwe die intussen mijn Grany naar binnen had gewerkt was plots precies als herboren. Hij sprong recht en begon die armzwaaier daar voor rotte vis uit te schelden en mij vurig te verdedigen. Wel een grappig tafereel eigenlijk. Heb het groepje daarna een tweede keer ingehaald en ter hoogte van de armzwaaier nog eens geclaxonneerd .

Comment

• iedereen krijgt precies last van de warmte.
                                        gisterenavond een nozem met een audi A6 avant (vergeten de nummerplaat te monteren ) die zich nog net voor mij op de steenweg schiet komende van de afrit van de E40. ik geef een claxonstoot om hem er op te duiden dat ik alles moest toesmijten en mijnheer vond het nodig opeens te remmen tot stilstand spijtig da thij nadien vollen bak ( allez al roetend en eerder langzaam) wegvloog, waarbij ik achter hem een paar keer met mijn pharen duidelijk maakte dat hij gerust even aan de kant mocht stoppen. maar mijnheer bleef maar wuiven. toen hij moest afslaan, ga ik naast hem staan om hem er eens op de duiden, maarja dan schijten ze in hun broek en kijken ze als bevroren voor hun.

schrikschijters die wel willen dat je in hun gat plakt, en in fout bent, maar eens naast hun valt hun bakkes toe.
                                        wimoptiek.be op

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door bobo Bekijk Berichten
                                          de warmte als je geen airco hebt
                                          in feite moet je daar van genieten wel
                                          Die warmte vandaag was weer niet de doen in den auto, net als vorige week.
                                          Zal blij zijn als ik mijne "nieuwe" heb, die heeft wel airco
                                          Opel Vectra 1.6, Bouwjaar 1992, gekocht: 2000, (januari 2003: Total Loss)
                                          Citroën Saxo 1.1 Bic 5-deurs, Bouwjaar: september 1998, gekocht: februari 2003 (Verkocht: augustus 2010)
                                          Citroën C4 1.6 HDI 110 pk berline, Bouwjaar: maart 2007, gekocht: juli 2010 (Ingeruild: februari 2017)
                                          Renault Megane Grandtour GT TCe 205 EDC 2017

Comment

Working...
                                          X