Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Het grote ergernis topic deel IV

Collapse
This topic is closed.
X
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• inderdaad, sommigen hun hersenen verschrompelden gelijk met het stijgen van de temperatuur.
    Maar ach wat, een dot gas en weg zijn ze.

Al moet ik er eens een enkele keren rechts voor voorbijsteken. Maar ze laten het dan ook toe. En dan ineens lichtfanfare, jaja. Zoefff , weg, next!

2015 Volvo V60 D2 aut.
    2003 Volvo S60 2.4 benzine

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Pipi Langkous Bekijk Berichten
      Veel kenners hier. En dan nog allemaal mensen met een rijbewijs!?

Artikel 25 van de Wegcode:

"25.1. Het is verboden een voertuig te parkeren :
      (...)
      voor de inrij van eigendommen, behalve de voertuigen waarvan het inschrijvingsteken leesbaar op die inrij is aangebracht;"
      Anders gesteld: Als je bezoek hebt, laat je je bezoekers in je garage parkeren en parkeer jij ervoor. Of hang je snel een A4-tje aan de klink met daarop jouw nummerplaat...

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door ICM Bekijk Berichten

Staat er nu niet bij dat jij de houder van dat kenteken moet zijn?
        MAW, vanaf nu een reserveplaat meenemen met dubbelklevende plakband op de achterkant.
        en als we ergens moeten parkeren, zetten we ons gewoon voor die garagepoort en hagnen we onze nummerplaat op die garagepoort

binnekort eens aanschaffen

Oorspronkelijk geplaatst door knight-rider Bekijk Berichten
        Die warmte vandaag was weer niet de doen in den auto, net als vorige week.
        Zal blij zijn als ik mijne "nieuwe" heb, die heeft wel airco
        ik heb airco,.........maar de condensor is kapot ........, maar het dak kan er af
        Last edited by Timmie; 09/07/2010, 22:50.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door sibi Bekijk Berichten
          Had 'ie zelf ook al voorgesteld.
          Ik hoop uiteraard dat dat iets oplevert.
          wet is wet uiteraard
          mss beter dat iedereen in zo'n geval een duplicaat bijheeft, minder zever achteraf

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Timmie Bekijk Berichten
            MAW, vanaf nu een reserveplaat meenemen met dubbelklevende plakband op de achterkant.
            en als we ergens moeten parkeren, zetten we ons gewoon voor die garagepoort en hagnen we onze nummerplaat op die garagepoort
            Hehe, das wel een goeie, maar dan zullen ze u weer iets anders kunnen aansmeren, beschadiging van prive domein ofzo?..
            2012 Renault Megane RS

Comment

• In Dendermonde een aantal dagen geleden: tweevaksbaan met middenberm, er was file en iedereen stond op het rechtervak omdat de rijbaan werd herleid naar 1 rijstrook, het linkergedeelte was dan gearceerd, vervolgens was er op dat vak een voorsorteerstrook naar links.
              Ik sta ongeveer 20 meter voor de versmalling en het verkeer voor mij vertrekt weer. Net op het moment dat ik vertrek zie ik van 2 of 3 auto's achter mij een vrouw met een A4 het linkervak oprijden om zo een aantal auto's nog voorbij te kunnen steken. Vraag me niet waarom, maar ik stond al zodanig lang in de file dat ik écht geen zin had in ongeduldige mensen. Ik wachtte dus tot ze ongeveer naast mij kwam rijden en gaf dan serieus gas, de persoon achter mij deed hetzelfde, met als gevolg dat mevrouw niet kon invoegen op het rechtse vak, serieus moest remmen en vervolgens volgas gaf en met een haar roetende dieselstoof over het gearceerde vak scheurde.

Ik weet dat ik haar in principe moet doorlaten, maar wanneer mensen arrogant rijden kunnen ze van mij hetzelfde verwachten. Mocht er iemand 'braaf' staan wachten aan een uitrit, zou ik die in een file sowieso wel doorlaten, maar zo'n mensen lokken het gewoon uit.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door bobo Bekijk Berichten
                die wet is ni flexibel genoeg, maar een flexibele zou nog meer ondingen toelaten

hoop voor hen dat ze ni beboet worden
                Nog eens laat reageren:

Ik ben akkoord met je post hoor, als ze flexibel worden, zal er van geprofiteerd worden, maar het probleem is nu wel, dat ze op de tacho ook je snelheid kunnen zien. Stel nu dat je 4u50 aan een stuk rijdt zonder stoppen aan 90km/h, dan ben je imo zelf in fout, maar als ze zien dat je het laatste uur aan 20-30 gemiddeld reed, dan hebben ze toch ook door dat je enkel en alleen je uren gepasseerd bent door een file?

Als we dan toch op de pechstrook stoppen:
                In België worden we van de pechstrook gehaald en moeten we onder politiebegeleiding naar een parking. Meestal krijgen we geen boete en geeft de politie een nota om te verklaren dat je je uren voorbij reed op hun vraag, zodat je later geen boete krijgt.
                In Frankrijk, staan we met kilometers te kamperen op pechstroken in en rond Parijs, de politie laat het daar gewoon toe, ook al mag het eigenlijk niet.
                Stop je niet op een pechstrook, dan heb je sowieso minstens €135 boete. Dus 45 minuten op de pechstrook staan tijdens file en een kleine kans op een boete, gaat toch wel boven filerijden en bijna garantie op boete imo.

En mijn ergernis vandaag: fietser die rood licht negeert en agressief reageert op de wagen voor mij die haar bijna omver reed ...

Comment

• Heb enkele weken geleden net hetzelfde voorgehad
                  Moest ergens naartoe waar ik nog nooit geweest was,sta aan het licht te wachten en wanneer ik vertrek zie ik dat er rechts wat "gelummeld"wordt dus ga naar links.
                  Dan zie ik dat er eigenlijk een rij van ongeveer 1 km staat te wachten om een rond punt op te gaan(de weg kronkelde nogal dus kon het eigenlijk niet zien vanaf het licht);Tja probeer dan maar eens naar rechts te geraken...niemand dat u ertussen laat,en terecht zou het zelf ook niet doen.
                  Dus ja over een stuk gearceerd gereden en me helemaal vooraan gezet en ongewild de kl@@tzak uitgehangen.

Comment

• ik heb me gisteren op de e40 dood geërgerd aan de middenvakrijders.

Als er een Sprinter 513 u rechts komt inhalen, of links aanhaalt, terwijl er rechts van u hopen plaats is, pinker naar rechts op, én claxoneert, snappen de mensen blijkbaar nog niet dat ze naar rechts meoten gaan. rraaaaah!
                    Oorspronkelijk geplaatst door Alexis
                    Was grappig om je bij het vertrekken elke 90° bocht al clutchdumpend scheef te zien nemen om je kar wat te sparen

Comment

• Deze voormiddag op de Buitenring Drongen (Gent dus); een politieagent in een Nissan SUV die reed 100 op het rechter rijvak.(toegelaten snelheid 90) Iedereen rijdt erachter en uiteindelijk blijven er nog 2 auto's over op het linkervak. (Ik en nog iemand voor mij)
                      De monovolume nadert die SUV (aan 102), ik volg en ga even in het rechterrijvak. Anyhow, als die monovolume begint voorbij te steken, gaat meneer de politieagent bruusk naar het linker rijvak om die man voor mij af te blokken. Ik ga naar rechts, en de monovolume voor mij blijft nog even links rijden achter meneer de politieagent.
                      Na een tijd gaat de monovolume naar rechts en meneer de politieagent gaat kort hierop ook naar rechts.

Pure pesterij en provocatie.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Martini Racing Bekijk Berichten
                        Deze voormiddag op de Buitenring Drongen (Gent dus); een politieagent in een Nissan SUV die reed 100 op het rechter rijvak.(toegelaten snelheid 90) Iedereen rijdt erachter en uiteindelijk blijven er nog 2 auto's over op het linkervak. (Ik en nog iemand voor mij)
                        De monovolume nadert die SUV (aan 102), ik volg en ga even in het rechterrijvak. Anyhow, als die monovolume begint voorbij te steken, gaat meneer de politieagent bruusk naar het linker rijvak om die man voor mij af te blokken. Ik ga naar rechts, en de monovolume voor mij blijft nog even links rijden achter meneer de politieagent.
                        Na een tijd gaat de monovolume naar rechts en meneer de politieagent gaat kort hierop ook naar rechts.

Pure pesterij en provocatie.
                        Pure provocatie van jullie denk ik dan
                        De kerel rijdt al 10km/h teveel en dan probeer je hem nog voorbij te steken, hoe zou jij reageren als flik...

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Xytras Bekijk Berichten
                          De kerel rijdt al 10km/h teveel en dan probeer je hem nog voorbij te steken, hoe zou jij reageren als flik...
                          Net zoals ik zou reageren als gewone weggebruiker: niet. En al zeker niet als ik zelf al in overtreding ben. Een beetje een serieuze agent gaat niet in op zo'n "overtreding" en laat de mensen met rust zolang ze geen gevaar op de weg zijn.

Comment

• Een beetje normale flik die daar zijn tijd aan wil spenderen zet de overtreder veilig iets verder aan de kant. Het soort flikken dat in Belgie werkt gaat liever in ramkoers om de verkeersveiligheid te bewaren...

Ik heb medelijden voor de echt goede agent, want het aandeel collega's dat niet spoort wordt er met de jaren enkel groter op.

Comment

• Weet niet goed waar ik het kan zetten.
                              Kwam net een zoekertje tegen met een zelfgemaakte officiële nummerplaat.

2012 Mercedes-Benz C207 E220 CDI Coupé

Comment

• idd, nieuwe letters incl stempel

als je't dan doet, probeer beter

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door jodele Bekijk Berichten
                                  Heb enkele weken geleden net hetzelfde voorgehad
                                  Moest ergens naartoe waar ik nog nooit geweest was,sta aan het licht te wachten en wanneer ik vertrek zie ik dat er rechts wat "gelummeld"wordt dus ga naar links.
                                  Dan zie ik dat er eigenlijk een rij van ongeveer 1 km staat te wachten om een rond punt op te gaan(de weg kronkelde nogal dus kon het eigenlijk niet zien vanaf het licht);Tja probeer dan maar eens naar rechts te geraken...niemand dat u ertussen laat,en terecht zou het zelf ook niet doen.
                                  Dus ja over een stuk gearceerd gereden en me helemaal vooraan gezet en ongewild de kl@@tzak uitgehangen.
                                  Dus er waren 2 rijvakken, maar iedereen stond rechts omdat rechts de enige weg was richting rondpunt. En het linker rijvak ging gewoon over in het rechtse of diende dat voor bv. links af te slaan? Anders is het gewoon ritsen, rijd dan maar zover je kan. Er tussen geraak je altijd.

Comment

Dus als flik mag je zomaar mensen van straat rammen? Sterk .. Gewoon achterlijk gedrag van die flik dus.

Comment

• Vorige week reed er mij een zwaantje voorbij in Zwijnaarde (E17 naar Kortrijk). Ik volgde 'm vanop een afstand (140-145) en ter hoogte van de Pinte gaat ie naar 110 en kom ik er aan 130 (teller Mini -> dus 120 reeel) naast en doet ie teken dat ik moet vertragen. Ik wijs naar mijn teller (deed nog maar 120 op teller) en ie kwam voor mij gezwiept en verwees mij achter hem .
                                      Eerst verbouwereerd, maar bleek het 2 km volledig stil te staan en had hij al deze info gekregen. Hij heeft hier dus geholpen aan de verkeersveiligheid door ons niet toe te laten als zotten naar de stilstaande file te snellen en op het laatste te remmen en hopen dat de 4 pinkers de rest doen .

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door caoimhin Bekijk Berichten
                                        Dus als flik mag je zomaar mensen van straat rammen? Sterk .. Gewoon achterlijk gedrag van die flik dus.
                                        Zou kunnen, het is dat ... of een gebrek aan inlevingsvermogen van jullie^^
                                        Het is merkwaardig hoe snel iemand zich in een bepaalde positie kan inleven als hij er zelf in zit. Als automobilist begin ik soms te zagen op fietsers of voetgangers, maar wanneer ik 5 minuten later mijn auto geparkeerd heb en te voet verder ga, kan ik mij nogal snel druk maken over die ongemanierde automobilisten.
                                        Ik zet er geld op dat wanneer jij die flik was, je vanuit die positie zou gereageerd hebben en meer dan wss op dezelfde manier als die agent (en geloof me, het zijn ook niet mijn beste vrienden), vandaar dat enig inlevingsvermogen wel handig is.

Om te beginnen heeft die flik niemand geramd, klinkt natuurlijk wel wat beter als je een punt probeert te maken veronderstel ik.
                                        Verder kan het ook zijn dat die kerel al 10km/h sneller reedt om gemekker van verzuurde automobilisten voor te zijn^^ en dan beschouw je het dus wel als een provocatie als dat nog steeds niet genoeg blijkt te zijn voor de mensen die achter je rijden.
                                        Rijdt de flik net zijn snelheid, dan is het niet goed, rijdt hij te snel, dan overtreedt hij zelf de wet, et voila, zo kan je altijd gelijk hebben.

Comment

Ik zet er geld op dat wanneer jij die flik was, je vanuit die positie zou gereageerd hebben en meer dan wss op dezelfde manier als die agent (en geloof me, het zijn ook niet mijn beste vrienden), vandaar dat enig inlevingsvermogen wel handig is.
                                          Dan was je al je geld kwijt. Als ik me met zo'n dingen moet bezighouden

Comment

Working...
                                          X