Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Het grote ergernis topic deel IV

Collapse
This topic is closed.
X
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Oorspronkelijk geplaatst door wooter Bekijk Berichten
    Vlak voor de schoolingang is procentueel gezien de meest veilige plek voor kinderen, en dat zelfs zonder de zone 30.
    Met statistiek kan je alles bewijzen. De kans is namelijk nog kleiner dat een kind verongelukt in een elektrische stoel... dus de elektrische stoel is daarom veilig voor kinderen.

Ik moet niet veel moeite doen om me 2 ongelukken voor de geest te halen, telkens voor de schoolpoort. In beide gevallen een leerling die onder een vrachtwagen terecht gekomen is, en ik moet je niet uitleggen wat de gevolgen waren.

Het verschil tussen een impact aan 30 of 50 per uur, is ook bewezen. Laat staan dat je mastodonten van vrachtwagens, traktors, etc, toch liever aan 30 langs de schoolpoort ziet rijden, niet?

Het is anderzijds wel wraakroepend als men gaat controleren op die plaatsen, buiten de schooltijden. Is idd enkel om de kas te spijzen, kan er geen ander motief achter zoeken.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door dogzilla Bekijk Berichten
      het lucht ook gewoon eens op hé
      en 't was dan nog op 13 juni, op weg om te gaan stemmen... beter niet geweest en de boete daarvoor betaald, had mss goedkoper geweest
      Moest iedereen alles op voorhand weten waren we allemaal rijk éh ???

Comment

• Als de zaken toch zo vergemakkelijkt werden met de gecontroleerde 30 borden aan de scholen, waarom zijn er dan nog scholen waar zelfs tijdens de grote vacantie die 30 nog oplicht tijdens de schoolopenen/sluiten periodes ?? Het zou toch, volgens mij, niet meer zijn dan een schakelaar van ON op OFF te zetten en als de school heropent op 1/9 terug op ON ??

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door logic Bekijk Berichten
          Het is anderzijds wel wraakroepend als men gaat controleren op die plaatsen, buiten de schooltijden. Is idd enkel om de kas te spijzen, kan er geen ander motief achter zoeken.
          akkoord
          maar snelheid is een gewoonte
          mensen die, ik denk, savonds snel rijden bij donker, dezelfde zijn als overdag

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door bobo Bekijk Berichten
            akkoord
            En dat zijn volgens mij dezelfde als degene die de ganse afsluiting, welke Eandis rond hun werkput gezet hadden om het gas bij mij binnen te brengen, omvergereden hebben. Spijtig dat hij/zij niet in de put beland is anders zou ik kunnen zien hebben wie het was, nu niks anders achtergebleven dan afgebroken plastic borden en kapotte gele gevaarlichten.

Comment

• veralgemingen

Comment

• Daarstraks in Sint-Truiden een godverdomse trut met een Suzuki krel dat perse dezelfde parkeerplaats wou waar ik in aan het rijden was, dat terwijl en juist daarnaast ook een plaats vrij was.

Vermits ze niet wilde wijken heb ik mij dan maar op die laats d'r naast gezet (in een rijbeweging terwijl madam meer dan 10 keer voor en achteruit is moeten rijden om goed te staat )
                Daarna mijn deur van den auto open gedaan en nog dik 5 minuten blijven zitten, waardoor madam niet uit haren auto kon
                Opel Vectra 1.6, Bouwjaar 1992, gekocht: 2000, (januari 2003: Total Loss)
                Citroën Saxo 1.1 Bic 5-deurs, Bouwjaar: september 1998, gekocht: februari 2003 (Verkocht: augustus 2010)
                Citroën C4 1.6 HDI 110 pk berline, Bouwjaar: maart 2007, gekocht: juli 2010 (Ingeruild: februari 2017)
                Renault Megane Grandtour GT TCe 205 EDC 2017

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door knight-rider Bekijk Berichten
                  Daarstraks in Sint-Truiden een godverdomse trut met een Suzuki krel dat perse dezelfde parkeerplaats wou waar ik in aan het rijden was, dat terwijl en juist daarnaast ook een plaats vrij was.

Vermits ze niet wilde wijken heb ik mij dan maar op die laats d'r naast gezet (in een rijbeweging terwijl madam meer dan 10 keer voor en achteruit is moeten rijden om goed te staat )
                  Daarna mijn deur van den auto open gedaan en nog dik 5 minuten blijven zitten, waardoor madam niet uit haren auto kon

dus in feite was er reden voor die madam om zich aan u te ergeren? wel done! we zijn fier op u!
                  bmw 116d sportshatch

Comment

ik ben geen groene
                    maar ik vind dat dus van niet
                    regels respecteren heeft geen knijt met belgie of de staatskas te maken maar met respect tot je medemens
                    Simpel uitgelegd, zou verstaanbaar moeten zijn voor IEDEREEN.

Oorspronkelijk geplaatst door will Bekijk Berichten
                    Groot gelijk, maar "den Belg" houdt er van om te kunnen zagen, zelfs in zoverre dat ze moedwillig de snelheidswaarden overtreden teneinde wat boetes te kunnen vergaren en daarna, met reden volgens hun, eens goed hun gal te kunnen spuien.....
                    Ga enkel emoticons inbrengen,
                    Phileas Fogg, maakte naar aanleiding van een weddenschap één reis om de wereld in 80 dagen. Jules Verne heeft er het wereldberoemde boek naar geschreven en is ook meerdere keren verfilmd geweest.
                    Metaxa, deed tot hiertoe 61,29 reizen rond de wereld in 6800 dagen of gemiddeld 361,34 km per dag, elke dag...dag in, dag uit...
                    Maar daar zal wellicht nooit een boek noch een film over gemaakt worden.

Comment

akkoord
                      Jij weet dat, ik weet dat en Wooter weet dat ook, maar die zal dat waarschijnlijk ontkennen naar aanleiding van statistieken.....
                      Phileas Fogg, maakte naar aanleiding van een weddenschap één reis om de wereld in 80 dagen. Jules Verne heeft er het wereldberoemde boek naar geschreven en is ook meerdere keren verfilmd geweest.
                      Metaxa, deed tot hiertoe 61,29 reizen rond de wereld in 6800 dagen of gemiddeld 361,34 km per dag, elke dag...dag in, dag uit...
                      Maar daar zal wellicht nooit een boek noch een film over gemaakt worden.

Comment

• vandaag iets zot meegemaakt. Ik kwam langzaam uit een straat waar ik voorrang van rechts heb in zone 30. Komen 2 motorijders af tegen normale snelheid en ver van mij af en terwijl ik uitrij versnellen die en claxonneren ze.
                        Blokkeren mij en ene stapt af en roept dat'm op mn bakkes gaat kloppen. De andere bleef gewoon zitten en kijken (dat was diegene die claxonneerde).
                        Ik wijs'm erop dat onder zijn motor een groot teken staat van voorrang maar moest ie niets van weten. Begon te stampen tegen mijne auto

Heb gemaakt dat ik wegwas en ben recht naar het politiebureau gereden en melding gemaakt. Heb gelukkig geen schade en zijn nummerplaat stond geregistreerd op een Cross-moto (KTM). Plaat kwam uit Houffalize en die motorijder sprak mijn dialect Was btw nog een jonge gast.
                        De moto in kwestie was een blauw koersmachine

Volgens de politiemannen is dat heel vaak tegenwoordig dat ze één plaat op meerdere moto's hangen voor als't mooi weer is

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door koenvj Bekijk Berichten
                          dus in feite was er reden voor die madam om zich aan u te ergeren? wel done! we zijn fier op u!
                          Zij kloot mij, ik doe gewoon hetzelfde terug
                          Citroën Saxo 1.1 Bic 5-deurs, Bouwjaar: september 1998, gekocht: februari 2003 (Verkocht: augustus 2010)
                          Citroën C4 1.6 HDI 110 pk berline, Bouwjaar: maart 2007, gekocht: juli 2010 (Ingeruild: februari 2017)

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Asserti Bekijk Berichten
                            Maandagavond idem. Er werd gewoon file gecreëerd door mensen die in het midden en links bleven rijden.

en hupla, deze namiddag weer van dat. en ge moet niet denken, dat als die etters zowel links als rechts tegelijk voorbijgestoken worden, zich iets realiseren, die blijven gewoon doodleuk in het midden rijden (voor zover ik het kon nagaan in mijn achteruitkijkspiegel, want ik reed wel iets sneller natuurlijk)
                            bmw 116d sportshatch

Comment

• Gisteren mij geërgerd aan een dikke kloek.

Ik sta geparkeerd op de oprit en wil er in achteruit afrijden. De oprit is vlakbij een lichte bocht, waardoor je niet kan zien wat er 400m verder afkomt. Op het moment dat ik er wil afrijden komt er zowel van links als van rechts niemand af. Ik doe mijn manoeuvre en tegen dat ik weg kan rijden komt er iemand uit de bocht. Er staan overal auto's geparkeerd, en er was maar 1 plaats om even tussen de geparkeerde wagens in te voegen en dat was vlak voor (vanuit mijn standpunt) de bocht. In plaats van mij op die moment de tijd te geven om daar in te rijden, blijft die kloek gewoon rijden om dan vlak voor mij te stoppen. Blijkbaar verwachtte ze van mij dat ik terug de oprit ging oprijden ofzo, maar ik was niet direct van plan mij te verzetten. Uiteindelijk rijdt ze via het fietspad mij voorbij om iets te roepen van "Ge doet wel een manoeuvre hé".

Stomme geit.

Comment

• Daarnet een aap in een zwarte Audi S5 die eerst de rotonde komt opgevlamd, het niet nodig vindend voorrang te verlenen, om vlak na de rotonde zonder reden wat op z'n rem te gaan staan. Aap.

Vorige week een paar Peugeot-rijders gezien die denken dat tijdens de bouwstop de verkeersregels niet meer gelden.

Eerst een blauwe 307 of iets van die strekking. Ik kom op een kruispunt uit een straat waar ze een half jaar geleden eenrichtingsverkeer hebben ingevoerd en zo'n vluchtheuveltje hebben aangelegd om het fietspad in de tegengestelde richting te scheiden van de rijbaan voor auto's. Op dat moment komt de Peugeot-rijder de straat in de verkeerde richting ingereden, hoewel ik daar aankwam, en beslist dan maar om toch gewoon verder de straat in te rijden deels over die vluchtheuvel en het fietspad en deels over het voetpad.

De volgende dag. Ik nader een groot kruispunt met verkeerslichten en zie dat het licht op oranje springt. Ik vertraag en laat me uitbollen (lichten zijn nog zo'n 100 m ver), ondertussen is het al rood. In mijn achteruitkijkspiegel zie ik achter mij een rode 407 SW aan grote snelheid naderen. Hij schiet zich rechts van mij op het voorsorteervak om rechts af te slaan en vlamt dan gewoon rechtdoor, door rood, het kruispunt over.

Comment

• Gisteren een mongool in een X6 tegengekomen. Hij reed mooi in het midden terwijl er rechts niemand reed, dus flash ik even met mijn lichten terwijl ik mijn manoeuvre van rechts naar links doe. Blijkbaar vond ie dat niet leuk, en kwam ie iets later heel snel afgereden om mij dan klem te zetten achter een voorligger. Ik reed dus rechts, iemand voor mij en hij kwam naast mij rijden aan dezelfde snelheid. Hij had wel niet verwacht dat mijn bakske nog vinnig uit de hoek kan komen, heb dan maar geremd, 2 vitessen terug geschakeld en volle gas gegeven en er langs links voorbij. Tegen dat hij het goed besefte was ik al ver genoeg, en tegen dat ie terug tot bij mij was moest ik er toch af.

Comment

en ge moet niet denken, dat als die etters zowel links als rechts tegelijk voorbijgestoken worden, zich iets realiseren, die blijven gewoon doodleuk in het midden rijden (voor zover ik het kon nagaan in mijn achteruitkijkspiegel, want ik reed wel iets sneller natuurlijk)
                                    1/3e rijdt daar omdat het gemakkelijk is, 1/3e omdat ze schrik hebben van al dat sneller verkeer rondom hen, en 1/3e omdat gij voor hen moet uitwijken maar zij niet voor u.

Vooral die laatste groep gaat etteren als ge langs rechts voorbij zeilt, of ze gaat hinderen.

Comment

• vandaag bijna in de prak gereden
                                      bussen van de lijn hebben toch niet meer voorrang dan andere auto's he?

lippensplein gent, ik kwam van a (brabantdam) en wou rechtdoor het tweede deel van de brabantdam in om naar st-anna te rijden. gelede bus kwam van b (zuid/vlaanderenstraat) en wou linksaf de brabantdam in, gaf geen voorrang aan mij en schaafde bijna m'n hele voorkant er af. gelukkig nog snel kunnen remmen en vlug een meter achteruit gereden of ik had prijs

Comment

• ik vrees dat bussen en zo wel degelijk voorrang hebben. allez, trams toch.
                                        bmw 116d sportshatch

Comment

ik vrees dat bussen en zo wel degelijk voorrang hebben. allez, trams toch.
                                          Trams ja, bussen moeten zich aan de gewone verkeersregels houden

Comment

Working...
                                          X