Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Het grote ergernis topic deel IV

Collapse
This topic is closed.
X
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Oorspronkelijk geplaatst door knight-rider Bekijk Berichten
    Trams ja, bussen moeten zich aan de gewone verkeersregels houden

't is toch altijd opletten met die mannen, want vaak hebben die apparte busstroken, (i) waar ge het niet verwacht, (ii) enkel zij op mogen rijden, en (iii) vanaf waar ze nog eens voorrang hebben ook.

edit: als ik het mij juist herinner is er toch ook zo een regelke van bussen die mensen oppikken aan de kan van de weg en dan terug op de baan willen komen, nee? hebben die ook niet zo een soort van voorrangsregelke??
    bmw 116d sportshatch

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door koenvj Bekijk Berichten

edit: als ik het mij juist herinner is er toch ook zo een regelke van bussen die mensen oppikken aan de kan van de weg en dan terug op de baan willen komen, nee? hebben die ook niet zo een soort van voorrangsregelke??
      In bebouwde kom wanneer zij uit een halte willen vertrekken hebben zij voorrang ja. buiten de bebouwde kom is da niet maar de buschauffeurs durven dat al wel is te vergeten
      BMW X5 45e

Comment

• is enkel binnen de bebouwde kom inderdaad. voor de rest dienen ze zich gewoon aan de verkeersregels te houden dacht ik. enkel trams hoeven dit niet

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door koenvj Bekijk Berichten
          Kerel, leer uw voorrangsregels eens. Zo'n dingen moet je gewoon weten als je je met een auto in het verkeer begeeft.
          AutoMinded.be

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door janvkn Bekijk Berichten
            Kerel, leer uw voorrangsregels eens. Zo'n dingen moet je gewoon weten als je je met een auto in het verkeer begeeft.
            ²²²²²

Iedereen met een rijbewijs zou dit moeten weten.

Comment

• Staat trouwens ook vanachter op elke bus hoe het moet
              BMW X5 45e

Comment

• vanmorgend het onmens voor me dat constant aan't jojo'en was met haar voorligger... iedereen reed mooi treintje à 70 per uur maar voor mij moest die kip met haar A-klasse constant versnellen en dan weer remmen...ik denk dat die zeker 50x heeft geremd op rechte banen zonder file of oponthoud whatsoever, gewoon omdat die géén constante snelheid kon aanhouden..ik werd er zwaar nerveus van

Comment

• Die bus moet voorrang geven want er staan haaientanden op de grond! Waarom zou die voorrang moeten hebben?!

Comment

Iedere buschauffeur zou ook moeten weten dat hij GEEN voorang heeft als gij vertrekt van een halte buiten de bebouwde komt!
                    Opel Vectra 1.6, Bouwjaar 1992, gekocht: 2000, (januari 2003: Total Loss)
                    Citroën Saxo 1.1 Bic 5-deurs, Bouwjaar: september 1998, gekocht: februari 2003 (Verkocht: augustus 2010)
                    Citroën C4 1.6 HDI 110 pk berline, Bouwjaar: maart 2007, gekocht: juli 2010 (Ingeruild: februari 2017)
                    Renault Megane Grandtour GT TCe 205 EDC 2017

Comment

• pffff, we zouden allemaal zo veel dwaze dingen moeten weten. op den duur begin je de helft van al die dwazigheid te vergeten, omdat je nog méér andere dwaze dingen moet onthouden.
                      bmw 116d sportshatch

Comment

• Voorrangsregels zijn nu niet echt dwaze dingen Dat je bv. niet meer weet hoeveel ruimte je vrij moet laten aan een bushalte tot daar aan toe.

Comment

• Daarjust op den tram was er een groepje nieuwe belgen naar hunne arabische muziek aan het luisteren en daarboven nog eens te roepen tegen mekaar. een tweede groepje russen ( of van die kanten) zetten daarboven hunne muziek nog eens op. ook gezellig , en als de mensen er dan iets tegen zeggen dan worden ze uitgemaakt als racist.
                          BMW X5 45e

Comment

• Ah, maar de reden waarom die muziek zo luid staat en dat die mannen zo luid van hunnen tak maken is net om te provoceren. Heeft niks met racisme te maken, maar alles met macht.

Comment

• Niet echt een frustratie maar wel merkwaardig.
                              Daarstraks gaan tanken...Toen ik er aan kwam gereden was er al iemand met een aixam
                              aan het proberen zich goed aan de pomp te zetten,nadat ik gedaan had met tanken
                              slaagde ze erin na 20-30 keer vooruit-achteruit te gaan om zich schijnbaar goed te zetten.
                              Stapt uit en ziet dat ze er niet geraakt met die darm en dan begint ze er weer mee.
                              Terwijl ik aan het verkeerslicht ernaast sta te wachten blijft ze maar proberen.

Als ik mij niet vergis heb je voor zoiets geen rijbewijs nodig?Straf toch als je ziet wat voor
                              dingen sommige allemaal uitspoken soms.

Comment

• je had hem beter opgetild en verzet

2015 Volvo V60 D2 aut.
                                2003 Volvo S60 2.4 benzine

Comment

• Vanmorgen stond ik links voorgesorteerd aan het kruispunt van de Turnhoutse ring met de Steenweg op Zevendonk. Er zijn daar twee voorsorteerstroken om links af te slaan, de Steenweg op Zevendonk heeft ook twee rijstroken in elke rijrichting. Rechts van mij stond een bejaarde kees in een Zafira. Wanneer er geen tegenliggers meer zijn slaan we allebei links af maar in plaats van de rechtse rijstrook te nemen op de Steenweg op Zevendonk, zoals je zou verwachten, wijkt die bejaarde uit naar links om de linkse strook te nemen en snijdt me zo de pas af. Ik kon hem nog maar net ontwijken...
                                  AutoMinded.be

Comment

Vanmorgen stond ik links voorgesorteerd aan het kruispunt van de Turnhoutse ring met de Steenweg op Zevendonk. Er zijn daar twee voorsorteerstroken om links af te slaan, de Steenweg op Zevendonk heeft ook twee rijstroken in elke rijrichting. Rechts van mij stond een bejaarde kees in een Zafira. Wanneer er geen tegenliggers meer zijn slaan we allebei links af maar in plaats van de rechtse rijstrook te nemen op de Steenweg op Zevendonk, zoals je zou verwachten, wijkt die bejaarde uit naar links om de linkse strook te nemen en snijdt me zo de pas af. Ik kon hem nog maar net ontwijken...
                                    Meestal doen velen dit net andersom, links staan en het rechts vak nemen, hoogst irritant.

Comment

• Daarnet in Lier op een kruispunt met voorrang van rechts...

Er kwam een busje van rechts, die kerel kon echter niet doorrijden omdat ie zelf eerst voorrang moest geven aan een hele rij wagens die uit mijn tegenovergestelde richting komen.
                                      Ipv dan gewoon te blijven staan zodat ik tenminste al door kan, neeuuh...midden op het kruispunt gaan staan en met z'n veel te dicht bij elkaar staande ogen nog wat debiel mijn richting uit staren.

Mensen zonder verkeersinzicht, bah

Comment

• welkom in mijn stad
                                        gisteren ook in deze buurt geweest? zag een S8 rijden maar nrplaat niet gezien..

Comment

• Ik vind Lier een mooie stad iig!
                                          Gisteren niet geweest nee.

Comment

Working...
                                          X