Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Het grote ergernis topic deel IV

Collapse
This topic is closed.
X
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Daarnet grote ergernis op een vrachtwagenchauffeur:

Bij het verlaten van de metropolis aan de achterkant (niet via noorderlaan) staan ik en ne kameraad te wachten voor naar rechts te gaan op de grote baan. die auto voor ons was wat aant sukkelen en vertrekt. en mijne kameraad wilt er nog snel achter gaan want er kwam een vrachtwagen aan. die vrachtwagen gaat naar het linkerbaanvak, en als hij ons voorbij is met zijn cabine gaat hij zich naar rechts wringen (zonder richtingaanwijzers) tussen ons en de voorligger. Maar er hing nog een trailer aan en die chauffeur bleef maar naar rechts gaan. Ook nadat er geclaxoneerd was en met de lichten geflasht. Kameraad heeft dan moeten uitwijken naar rechts vol op den borduur.

Ok hij moest er nog niet rap voor die camion invoegen maar die kon ook gewoon claxoneren of is met zijn lichten flashen ipv ons van de weg te rijden.
    BMW X5 45e

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door kefkie Bekijk Berichten
      Daarnet grote ergernis op een vrachtwagenchauffeur:

Bij het verlaten van de metropolis aan de achterkant (niet via noorderlaan) staan ik en ne kameraad te wachten voor naar rechts te gaan op de grote baan. die auto voor ons was wat aant sukkelen en vertrekt. en mijne kameraad wilt er nog snel achter gaan want er kwam een vrachtwagen aan. die vrachtwagen gaat naar het linkerbaanvak, en als hij ons voorbij is met zijn cabine gaat hij zich naar rechts wringen (zonder richtingaanwijzers) tussen ons en de voorligger. Maar er hing nog een trailer aan en die chauffeur bleef maar naar rechts gaan. Ook nadat er geclaxoneerd was en met de lichten geflasht. Kameraad heeft dan moeten uitwijken naar rechts vol op den borduur.

Ok hij moest er nog niet rap voor die camion invoegen maar die kon ook gewoon claxoneren of is met zijn lichten flashen ipv ons van de weg te rijden.
      Je schiet er voor en nadien blijf je er naast plakken. Ja, dan krijg je zo'n dingen.
      Je kan je echt niet inbeelden hoe irritant dit is als trucker.

Ik had net hetzelfde gedaan, eerlijk gezegd. Er mag niet worden ingehaald (want dan komt er hier weer een ergernis bij), maar dan ga je wel de baan opdraaien, net voor een camion. Dan nog eens blijven optrekken zodat zijn inhalen veel te lang duurt ...
      Zo leid ik toch af uit wat je zegt.
      Last edited by |) ][ |V| ][; 03/08/2010, 21:22.

Comment

• Ergernis omdat een vrachtwagen u van de baan rijdt nadat ge voorrangsnegatie pleegt?

Hmja... Een keertje uitwijken of remmen voor een foute inschatting is misschien nog vriendelijk, maar als je dag in dag uit de pas wordt afgesneden door amoebes in auto's heb ik alle begrip voor de vrachtwagenchauffeur. "Als je voor me de weg wil oprijden, zoek je het maar uit hoe je je uit de voeten maakt".

Comment

• ik ben het helemaal eens met bovenstaande

2015 Volvo V60 D2 aut.
          2003 Volvo S60 2.4 benzine

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door |) ][ |V| ][ Bekijk Berichten
            Je schiet er voor en nadien blijf je er naast plakken. Ja, dan krijg je zo'n dingen.
            Je kan je echt niet inbeelden hoe irritant dit is als trucker.

Ik had net hetzelfde gedaan, eerlijk gezegd. Er mag niet worden ingehaald (want dan komt er hier weer een ergernis bij), maar dan ga je wel de baan opdraaien, net voor een camion. Dan nog eens blijven optrekken zodat zijn inhalen veel te lang duurt ...
            Zo leid ik toch af uit wat je zegt.
            Waarom mag er niet ingehaald worden? het is een tweevaksbaan..

Oorspronkelijk geplaatst door wooter Bekijk Berichten
            Ergernis omdat een vrachtwagen u van de baan rijdt nadat ge voorrangsnegatie pleegt?

Hmja... Een keertje uitwijken of remmen voor een foute inschatting is misschien nog vriendelijk, maar als je dag in dag uit de pas wordt afgesneden door amoebes in auto's heb ik alle begrip voor de vrachtwagenchauffeur. "Als je voor me de weg wil oprijden, zoek je het maar uit hoe je je uit de voeten maakt".
            Ik geef jullie gerust gelijk dat hij er niet voor moest schieten zeker niet met zo'n trage auto. Moest hij rapper kunnen optrekken moest die vrachtwagen zelfs niet uitwijken.
            Mij gaat het hem erover hoe die vrachtwagen op de fout reageert.
            BMW X5 45e

Comment

Waarom mag er niet ingehaald worden? het is een tweevaksbaan..

Ik geef jullie gerust gelijk dat hij er niet voor moest schieten zeker niet met zo'n trage auto. Moest hij rapper kunnen optrekken moest die vrachtwagen zelfs niet uitwijken.
              1 vak voor elke richting dan? Dat maakt het eigenlijk nog erger.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door |) ][ |V| ][ Bekijk Berichten
                1 vak voor elke richting dan? Dat maakt het eigenlijk nog erger.
                Neenee sorry my bad, 2 vakken in elke richting
                BMW X5 45e

Comment

Neenee sorry my bad, 2 vakken in elke richting
                  Dan is er dus inhaalverbod voor vrachtwagens.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door wooter Bekijk Berichten
                    Misschien aan gedacht om de politie te bellen? Of ben jij iemand die op het einde van een afrit aan de kant gaat voor een verstrooide spookrijder en dan gaat klagen op internet dat er spookrijders zijn?
                    Hebk gedaan, antwoord aan de telefoon was: doe teken da hij eraf moet, wij hebben betere dingen te doen.
                    2008 VW polo 1.4tdi Trendline: Sold

1990 VW Golf MK2 CL 1.3: Sold

2010 Vw polo 1.6CRTDI: Sold

2011 VW Scirocco 2.0TDI met exclusieve sjoemelsoftware!

Comment

De eerste keer dat iemand me op een dag doet afremmen omdat hij de situatie fout inschatte en voorrang neemt die ie niet heeft, ben ik nog een vriendelijke mens. In de namiddag daarentegen zit ik al op het niveau van claxon en grootlichten.

Voorrangnegatie is naast controleverlies de grootste killer in het verkeer, en het is triestig om te zien hoe weinig mensen zich er iets van aantrekken...

Ook het idee van "ik voeg hier in op een rijbaan met twee vakken in elke richting dus de voorranghebbende kan wel uitwijken naar het andere rijvak" is van lotje getikt. Ten eerste is het voor vrachtwagens verboden om in te halen, ten tweede is het van rijstrook wisselen een manoever waarbij diegene die het manoever uitvoert voorrangsplichtig wordt (hoe leuk, iemand anders dwingen voorrangsplichtig te worden) en ten derde kom je met wat ongeluk tegen dat er iemand van rechts komt die denkt "ik voeg wel in op het linkervak omdat de voorranghebbende op het rechtervak rijdt". En plots heb je als voorranghebbende enkel de keuze om alles dicht te gooien omdat er tegelijk links en rechts voorrangnegators de baan op rijden.

Bovendien heb ik bij voorrangsnegators op zo een baan ook altijd schrik om ze voorbij te rijden... Het zou niet de eerste keer zijn dat er iemand van een voorrangsplichtige weg de weg komt opgereden om los naar het derde vak uit te wijken omdat ie ietsje verder links wil afslaan (merk overigens op dat de meeste voorrangsnegators net de volgende afslag moeten hebben!) en als iemand al aangaf dat ik als voorrangsgerechtigde niet belangrijk genoeg was, welke garantie heb ik dan dat ie me moedwillig de pas afsnijdt, of me echt helemaal niet gezien heeft...

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door IbifaHo Bekijk Berichten
                        Hebk gedaan, antwoord aan de telefoon was doe teken da hij eraf moet wij hebben betere dingen te doen.
                        Verbaast me ook weer niks...

- "Er is hier een ongeval gebeurd op de A201 in de richting van de NATO"
                        - "uh, appelez ne numero 022022164"

Fuckers.

Maar nog niet zo zot als de 100, enkele jaren terug:
                        - "Ja er ligt een stuk bouwmateriaal op de A12 in de richting van de Antwerpse Ring"
                        - "Zeg manneke, da is hier wel veur den ambulans of de pompiers zulle. Da is os werk nie!"

Fuckers x 2.

Comment

- "Ja er ligt een stuk bouwmateriaal op de A12 in de richting van de Antwerpse Ring"
                          - "Zeg manneke, da is hier wel veur den ambulans of de pompiers zulle. Da is os werk nie!"

Fuckers x 2.
                          Dan was mijn antwoord geweest: "Ah jullie wachten liever tot er een ongeluk gebeurd, dat is jullie werk wel zeker!"
                          Opel Vectra 1.6, Bouwjaar 1992, gekocht: 2000, (januari 2003: Total Loss)
                          Citroën Saxo 1.1 Bic 5-deurs, Bouwjaar: september 1998, gekocht: februari 2003 (Verkocht: augustus 2010)
                          Citroën C4 1.6 HDI 110 pk berline, Bouwjaar: maart 2007, gekocht: juli 2010 (Ingeruild: februari 2017)
                          Renault Megane Grandtour GT TCe 205 EDC 2017

Comment

Fuckers x 2.
                            Paar jaar geleden ook zoiets gehad. In de werken op de E17 aan Sint-Niklaas, 's nachts over een stuk beton gereden, 2 wielen kapot (banden + velgen + voortriangel), ik zet me op de pechstrook, achter 4 anderen die hetzelfde voorhadden. We bellen politie: eerst een hoop gezaag dat we daarvoor niet moeten bellen, uiteindelijk zijn ze toch afgekomen om vaststellingen te doen, maar het enige wat ze deden was hun naam en telefoonnr geven, zodat mijn baas hen kon bellen (was bedrijfsauto).

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door tradie Bekijk Berichten
                              Het uiterst linkse vak, als je van de E19 komt en dan richting NL, dus het invoegen van vlak voor de kennedytunnel zou dan al gelukt moeten zijn.
                              ?????? Volgens mij klopt er hier iets niet.
                              Phileas Fogg, maakte naar aanleiding van een weddenschap één reis om de wereld in 80 dagen. Jules Verne heeft er het wereldberoemde boek naar geschreven en is ook meerdere keren verfilmd geweest.
                              Metaxa, deed tot hiertoe 61,29 reizen rond de wereld in 6800 dagen of gemiddeld 361,34 km per dag, elke dag...dag in, dag uit...
                              Maar daar zal wellicht nooit een boek noch een film over gemaakt worden.

Comment

Ergernis omdat een vrachtwagen u van de baan rijdt nadat ge voorrangsnegatie pleegt?

Oorspronkelijk geplaatst door Nikske Bekijk Berichten
                                ik ben het helemaal eens met bovenstaande
                                Sluit mij hier bij aan. Toch een beetje nuanseren, in principe zijn de vrachtwagenchauffeurs "mijn broeders" maar iedereen kan een inschattingsfout maken en dan is het triestig dat je als chauffeur expres die man wat de duvel ga aan doen. Tuurlijk zoals je zelf zegt, komt het niet 1 keertje per dag voor maar tientallen keren...
                                Hij had hier misschien zijn handje kunnen uit het raam steken om zich te excuseren....
                                Phileas Fogg, maakte naar aanleiding van een weddenschap één reis om de wereld in 80 dagen. Jules Verne heeft er het wereldberoemde boek naar geschreven en is ook meerdere keren verfilmd geweest.
                                Metaxa, deed tot hiertoe 61,29 reizen rond de wereld in 6800 dagen of gemiddeld 361,34 km per dag, elke dag...dag in, dag uit...
                                Maar daar zal wellicht nooit een boek noch een film over gemaakt worden.

Comment

• Gewoon vanachter los op rijden, zal hen leren !

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door El Greco Bekijk Berichten
                                    Toch wel?

met de kennedytunnel achter je en de oprit van de e19 naast je, richting Nederland rijdende.

mocht de vrachtwagen vanop de E34 komen en willen invoegen voor de Kennedytunnel, dan had ie toch al lang gekunnen.
                                    autofans.be

"Als je niet kan lachen met miserie, blijft er enkel miserie over..." | RIP Tom

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door El Greco Bekijk Berichten
                                      Allez, op de ring. Dus je komt van de E19 en zit dan op de ring. Daar rijden ze op het linkervak.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door svenio_g Bekijk Berichten
                                        Toch wel?

met de kennedytunnel achter je en de oprit van de e19 naast je, richting Nederland rijdende.

mocht de vrachtwagen vanop de E34 komen en willen invoegen voor de Kennedytunnel, dan had ie toch al lang gekunnen.
                                        Ik kon het niet beter uitleggen dan dit.

Comment

• Naam en dienstnr. vragen in zo een situatie. Hij zal wel anders piepen.
                                          U hoeft dit niet te lezen.

Comment

Working...
                                          X