Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Het grote ergernis topic deel IV

Collapse
This topic is closed.
X
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Oorspronkelijk geplaatst door tradie Bekijk Berichten
    Het uiterst linkse vak, als je van de E19 komt en dan richting NL, dus het invoegen van vlak voor de kennedytunnel zou dan al gelukt moeten zijn.
    Oorspronkelijk geplaatst door svenio_g Bekijk Berichten
    Toch wel?

met de kennedytunnel achter je en de oprit van de e19 naast je, richting Nederland rijdende.

mocht de vrachtwagen vanop de E34 komen en willen invoegen voor de Kennedytunnel, dan had ie toch al lang gekunnen.
    Oorspronkelijk geplaatst door tradie Bekijk Berichten
    Allez, op de ring. Dus je komt van de E19 en zit dan op de ring. Daar rijden ze op het linkervak.
    Oorspronkelijk geplaatst door tradie Bekijk Berichten
    Ik kon het niet beter uitleggen dan dit.

Ben toch niet mee hoor, als je van de E19 komt en richting Nederland rijdt kom je vanuit Brussel en rij je door de Craeybeckxtunnel, anders kom je van de E19 uit Breda en rij je richting Gent en dan kom je wel aan de Kennedytunnel maar dan ligt ie voor je en niet achter je.
    Nu ja, ik zal het wel niet zo goed begrepen hebben denk ik maar daar waar svenio_g de groene pijl zet kom je inderdaad de camioneurs wel eens tegen die vanuit de Kennedytunnel en de E17/E34 komen. (oh nu begrijp ik je uitleg...) Nu hoeft dat daar geen probleem te zijn natuurlijk want daar sta je gewoonlijk toch al stil. Het meeste ergenis zijn de vrachtwagens die hun snelheid niet aanpassen bij het uitkomen van de Craeybeckxtunnel en richting Antwerpse ring > Nederland gaan, daar is het regelmatig dat er weer eentje uit de bocht vliegt zoals vorige week en dat vind ik veel erger.
    Phileas Fogg, maakte naar aanleiding van een weddenschap één reis om de wereld in 80 dagen. Jules Verne heeft er het wereldberoemde boek naar geschreven en is ook meerdere keren verfilmd geweest.
    Metaxa, deed tot hiertoe 61,29 reizen rond de wereld in 6800 dagen of gemiddeld 361,34 km per dag, elke dag...dag in, dag uit...
    Maar daar zal wellicht nooit een boek noch een film over gemaakt worden.

Comment

• ook voor mij zijn de vrachtwagenchauffeurs in eerste instantie te respecteren mensen maar deze ochtend was het er wel over. Van Ranst tot Tessenderlo een vrachtwagen die 4, jawel VIER vrachtwagens voorbijstak. Van 95 per uur naar 80 naar 90 en 95 enz...
      Ik heb toch wel eens geclaxonneerd toen ik er voorbijreed en natuurlijk binnen een fractie van een seconde zijn luide hoorn erbovenop.
      Dat is dan nog het meest ergerlijke van al: I am king of the road brullen.
      Hij had geluk dat hij veel te dicht op de achterkant van de 5e vrachtwagen reed, of ik had er me eens voor gezet en hem eens een paar keer zijn ettelijke viteskes laten af en op gaan.

2015 Volvo V60 D2 aut.
      2003 Volvo S60 2.4 benzine

Comment

• Fieters en voetgangers die zagen als een auto, moto, brommer hun een beetje "hindert".

Gemotoriseerde voertuigen moeten altijd opletten voor zwakke weggebruikers, speciaal stoppen voor hen etc. Zij kunnen dan ook eens moeite doen om enkele seconden te wachten of een beetje uit de weg te gaan!

Als je dan speciaal stopt voor ééntje door te laten is het voor 50% te moeilijk om eens hun hand op te steken! Kwestie van beleefd te zijn hé

Comment

• over dat invoegen. Ik rijd links het verkeer rustig voorbij. Op het einde van het linkse vak waar een kleine rij auto's stapvoets rijdt zoek ik een opening uit en dan steek ik mijn snuit daar in Dat iemand van het rechtse vak plaats maakt gaat niet snel gebeuren (zelf doe ik dat wel).

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Nikske Bekijk Berichten
            Hij had geluk dat hij veel te dicht op de achterkant van de 5e vrachtwagen reed, of ik had er me eens voor gezet en hem eens een paar keer zijn ettelijke viteskes laten af en op gaan.
            Ja, dan ben je wel de betere mens!

Comment

• ja, 'k weet het wel, je kent dat he, forumblablabla.
              Ik betwijfel of ik het echt zou gedaan hebben want de drie andere vrachtwagens achter hem gingen mee geboet hebben.
              En sowieso geeft zulks een actie weinig voldoening, integendeel.

2015 Volvo V60 D2 aut.

Comment

• Leuke is om dan als voetganger voorrang van fietsers en dergelijke af te dwingen. Voelt toch altijd een beetje als pay-back aan. Zeker bij wieler(terro-)(toer)risten aan.
                U hoeft dit niet te lezen.

Comment

• heb me geërgerd aan de chauffeur van de S-klasse in de file op de A12 deze middag. Eerst ei zo na een file-filterende motorrijder omvertikken omdat hij een vrachtwagen die van rijvak veranderde voorbijwou terwijl hij (de benz-chauffeur dus) aan het sms'en was.
                  Nog geen minuut later gaat hij zonder richtingaanwijzer van rijvak veranderen, terwijl hij zelf een gaatje maakt door de auto naast hem weg te drummen.
                  Nog een paar minuten later wijkt ie weer af van zijn rijvak omdat hij nog steeds aan t sms'en (of mails aan t lezen?) is.
                  en tot slot zie ik hem beneden aan de brug (al voorbij het licht bij de Pizza Hut) over de volle gele lijn op het invoegvak schieten, iedereen voorbijknallen en net voor de paaltjes terug invoegen, ditmaal wel met richtingaanwijzer.

Ik denk dat zo'n mensen denken dat regels niet voor hen gemaakt zijn.

ohja, ik ergerde mij gisteren ook aan het optrekvermogen van de 1.0-testwagen op de snelweg.
                  autofans.be

"Als je niet kan lachen met miserie, blijft er enkel miserie over..." | RIP Tom

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Nikske Bekijk Berichten
                    ook voor mij zijn de vrachtwagenchauffeurs in eerste instantie te respecteren mensen maar deze ochtend was het er wel over. Van Ranst tot Tessenderlo een vrachtwagen die 4, jawel VIER vrachtwagens voorbijstak. Van 95 per uur naar 80 naar 90 en 95 enz...
                    Ik heb toch wel eens geclaxonneerd toen ik er voorbijreed en natuurlijk binnen een fractie van een seconde zijn luide hoorn erbovenop.
                    Dat is dan nog het meest ergerlijke van al: I am king of the road brullen.
                    Kan mij daar (soms) ook druk overmaken. (Naar gelang hoe het verkeer die dag verlopen is) Sommige kruipen echt voorbij wat dus wil zeggen dat ze 1 à 2 km rapper WILLEN rijden dan de andere, belachelijk is dat. Natuurlijk, ik versta die gasten wel een beetje hoor als je tegen 90 de ganse dag moet rijden is elke km dat je trager moet rijden één te veel. Doch de meeste zullen toch wel CC hebben zeker, met 1 tikje op de knop/hendel rijden ze dan net even hard als hun voorganger, maar nee het maximum moet er uitgehaald worden hé. Toch niet altijd gemakkelijk om me te verzoenen met de gedachte: zou jij (ik dus) vrachtwagenchauffeur willen zijjn?
                    Phileas Fogg, maakte naar aanleiding van een weddenschap één reis om de wereld in 80 dagen. Jules Verne heeft er het wereldberoemde boek naar geschreven en is ook meerdere keren verfilmd geweest.
                    Metaxa, deed tot hiertoe 61,29 reizen rond de wereld in 6800 dagen of gemiddeld 361,34 km per dag, elke dag...dag in, dag uit...

Comment

• Net terug van Wesseling (D), niet leuk rijden: slecht weer, veel yo-yo moeten rijden op de A4 doch niet in de file gestaan, terug in België en wat denk je? Ongeval in Herentals-West en nog eens in de file op de Antwerpse ring > Nederland!!! Hufters!!!

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door El Greco Bekijk Berichten
                        Kan mij daar (soms) ook druk overmaken. (Naar gelang hoe het verkeer die dag verlopen is) Sommige kruipen echt voorbij wat dus wil zeggen dat ze 1 à 2 km rapper WILLEN rijden dan de andere, belachelijk is dat. Natuurlijk, ik versta die gasten wel een beetje hoor als je tegen 90 de ganse dag moet rijden is elke km dat je trager moet rijden één te veel. Doch de meeste zullen toch wel CC hebben zeker, met 1 tikje op de knop/hendel rijden ze dan net even hard als hun voorganger, maar nee het maximum moet er uitgehaald worden hé. Toch niet altijd gemakkelijk om me te verzoenen met de gedachte: zou jij (ik dus) vrachtwagenchauffeur willen zijjn?
                        ik deed het verhaal aan m'n collega en die zei net hetzelfde meegemaakt te hebben deze ochtend, bleek om dezelfde vrachtwagen te gaan, alleen had hij hem beet rond Hasselt
                        (ik was op weg naar Westerlo, hij naar Heusden)

2015 Volvo V60 D2 aut.

Comment

• Daarnet grote ergernis met een polderbus.

Ik was aan het rijden in de antwerpsebaan in berendrecht (moest iemand die straat kennen) en aan 1kant van de weg mogen de auto's parkeren dus die mensen die van die kant komen moeten voorrang geven.
                          Ik kom eraan gereden en 300meter voor mij komt een polderbus van de andere richting. en ipv te stoppen om mij voorrang te geven zoals het hoort blijft die rijden en denkt dat ik op het voetpad zal rijden om hem door te laten. hij had plaats genoeg om rechts te stoppen en mij door te laten zoals het hoort maar blijkbaar geld dat niet voor een polderbus zegt hij. Dus daar staan we dan snuit tegen snuit. Die kerel stapt uit zijn bus en begint te roepen dat ik een kutchauffeur ben omdat ik hem niet doorliet en volgens hem wilde ik hem kloten omdat ik nog rap even volgas ga omdat hij beweert dat mijne snuit naar boven kwam, mijn auto heeft amper 85 pk bij volgas gade echt genne snuit naar boven zien komen. Hij wilde dan nog snel een geparkeerde auto voorbij om zich er dan ergens tussen te wringen om mij door te laten.

Moest hij zich nu niet achter die eerste auto kunnen zetten zou ik nog zeggen kga opzij, maar nu had hij ruimte plaats.

wa ne lul
                          BMW X5 45e

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door svenio_g Bekijk Berichten
                            heb me geërgerd aan de chauffeur van de S-klasse in de file op de A12 deze middag. Eerst ei zo na een file-filterende motorrijder omvertikken omdat hij een vrachtwagen die van rijvak veranderde voorbijwou terwijl hij (de benz-chauffeur dus) aan het sms'en was.

Wat is dat voor een beest? Van die klojo's die in een file tussen de wagens zitten te wringen. Moeten ze bij mij ook niet meer proberen. Eén keer een kras over de ganse zijkant is genoeg. En dan kijkt dieje klojo even om, steekt zijn middevinger op en rijdt gewoon verder

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door prospeed Bekijk Berichten
                              Wat is dat voor een beest? Van die klojo's die in een file tussen de wagens zitten te wringen. Moeten ze bij mij ook niet meer proberen. Eén keer een kras over de ganse zijkant is genoeg. En dan kijkt dieje klojo even om, steekt zijn middevinger op en rijdt gewoon verder
                              Beetje aan het veralgemenen man^^
                              Ok, je hebt blijkbaar eens een ongemanierde motorrijder naast je gehad, kan me de frustratie volledig voorstellen, maar als ik als motorrijder elke auto die me de pas afsnijdt, me zogezegd niet ziet komen of mijn voorrang afneemt moet in elkaar tikken, dan ben ik volgend jaar nog bezig.
                              Ik rijd ook met de auto en dan kan je al wat meer relativeren, maar idd, als je als andere motorrijder een kras op mijn auto trekt en de middelvinger omhoog steekt, dan hoop ik voor die kerel dat ik hem nooit meer tegen kom, maar dan wel enkel voor die kerel

Comment

• Oh, dat vertelde je de vorige keer niet, van die middenvinger...

Toevallig niet per ongeluk naar rechts uitgeweken hoewel dit niet nodig was?

De meeste snelwegen hebben rijvakken die breed genoeg zijn om bij een stilstaande file toch nog vlot (20 km/u) met de motor door te rijden. Als ie je raakte was het omdat ie niet kon rijden, maar dan zou ik eerder verwachten dat ie zich asap uit de voeten maakte ipv je ook nog eens te begroeten met een middenvinger.

Comment

• Neen waren met twee wagens die het voor hadden. Dus niet per ongeluk uitgeweken alhoewel ik het volgende keer beter wel eens doe (maar een mens doet dat op de moment zelf toch niet )

Op wie hij zijn middevinger liet zien weet ik niet. Ofwel op mij ofwel op de wagen voor mij die hij ook mooi bekrast had ofwel op beiden. Sindsdien ga ik wel niet meer opzij. De kras staat er nog op en de volgende die ertussen wringt mag die mee betalen.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door kefkie Bekijk Berichten
                                    Daarnet grote ergernis met een polderbus.

Ik was aan het rijden in de antwerpsebaan in berendrecht (moest iemand die straat kennen) en aan 1kant van de weg mogen de auto's parkeren dus die mensen die van die kant komen moeten voorrang geven.
                                    Ik kom eraan gereden en 300meter voor mij komt een polderbus van de andere richting. en ipv te stoppen om mij voorrang te geven zoals het hoort blijft die rijden en denkt dat ik op het voetpad zal rijden om hem door te laten. hij had plaats genoeg om rechts te stoppen en mij door te laten zoals het hoort maar blijkbaar geld dat niet voor een polderbus zegt hij. Dus daar staan we dan snuit tegen snuit. Die kerel stapt uit zijn bus en begint te roepen dat ik een kutchauffeur ben omdat ik hem niet doorliet en volgens hem wilde ik hem kloten omdat ik nog rap even volgas ga omdat hij beweert dat mijne snuit naar boven kwam, mijn auto heeft amper 85 pk bij volgas gade echt genne snuit naar boven zien komen. Hij wilde dan nog snel een geparkeerde auto voorbij om zich er dan ergens tussen te wringen om mij door te laten.

Moest hij zich nu niet achter die eerste auto kunnen zetten zou ik nog zeggen kga opzij, maar nu had hij ruimte plaats.

wa ne lul
                                    Ook een ergernis, wanneer er in zo een situatie met geparkeerde wagens nog wél voldoende plaats is om met twee te passeren, dat de "voorranghebbende" zijn best doet om toch absoluut níet mooi zo dicht mogelijk aan de kant te gaan rijden. Vraag me wel eens af, als het in zo een geval tot blikschade komt, wie er dan in fout is? Als je zwart op wit kan aantonen dat er ruimte zat was om met twee te passeren?

Comment

• Lang geleden dat ik nog met de motor gereden heb maar ik kan me moeilijk inbeelden dat motorrijders, die bij druk verkeer al genoeg in 't oog te houden hebben, zich gaan amuseren met moedwillig krassen op de wagens te gaan aanbrengen en zich dan ook nog eens gaan omdraaien om wat "vingers" te laten zien ??? Alles kan natuurlijk maar dit soort gedrag duidt toch min of meer als reactie op uitgelokte feiten ??

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Igor Bekijk Berichten
                                        Ook een ergernis, wanneer er in zo een situatie met geparkeerde wagens nog wél voldoende plaats is om met twee te passeren, dat de "voorranghebbende" zijn best doet om toch absoluut níet mooi zo dicht mogelijk aan de kant te gaan rijden. Vraag me wel eens af, als het in zo een geval tot blikschade komt, wie er dan in fout is? Als je zwart op wit kan aantonen dat er ruimte zat was om met twee te passeren?
                                        Diegene die over zijn helft van de baan komt zal waarschijnlijk de pineut zijn. Hoe kan men bewijzen dat er ruimte zat was ? Wat voor de ene persoon plaats zat schijnt te zijn is het daarom nog niet voor de andere. Niet iedereen kan op de centimeter, zelfs millimeter rijden zoals er hier precies velen zijn. (Kan er me soms ook aan ergeren als zoiets gebeurt maar of er iets aan te doen is ?????)

Comment

• Een motorrijder die per ongeluk een kras zet... Als het per ongeluk is, vallen ze...

Toevallig herinner ik me deze week nog een auto met diepe krassen aan passagierskant die zich als een lul gedraagde tussen Brussel en Leuven...

Comment

Working...
                                          X