Indien dit uw eerste bezoek is, check dan eerst de FAQ door op bovenstaande
link te klikken. Mogelijk moet u register
vooraleer u kan posten: klik op de 'registreren'-link hierboven om verder te gaan. Om berichten te lezen kiest u het forum dat u wenst te bezoeken in bovenstaande lijst.
Neen waren met twee wagens die het voor hadden. Dus niet per ongeluk uitgeweken alhoewel ik het volgende keer beter wel eens doe (maar een mens doet dat op de moment zelf toch niet )
Op wie hij zijn middevinger liet zien weet ik niet. Ofwel op mij ofwel op de wagen voor mij die hij ook mooi bekrast had ofwel op beiden. Sindsdien ga ik wel niet meer opzij. De kras staat er nog op en de volgende die ertussen wringt mag die mee betalen.
Waarom mag de volgende wel betalen en deze niet dan? Ga je volgende keer wel zijn nrplaat opschrijven?
Misschien komt ge hem nog eens tegen, tijdens uw woonwerk verkeer. Dan kunt ge alsnog zijn plaat ospchrijven.
de volgende die ertussen wringt mag die mee betalen.
Zoals gezegd zijn de rijvakken op alle snelwegen breed genoeg om alle motorrijders aan 20 km/u te laten passeren. We spreken dan van breedttes van 2 meter en meer. Zo moeilijk is dat overigens niet: rijvakken zijn 3,5 meter breed, jouw auto is nog geen 2 meter breed. Zelfs als jij op het linkervak en je collega op het middenvak volledig in het midden van jullie rijvak rijden, blijft er anderhalve meter ruimte over. Vaak houden de mensen op het linkervak nog wat extra links aan zodat je moeiteloos aan +2 meter doorrijbare vrije ruimte geraakt.
Als er dus een motorrijder moet wringen, is het omdat jij op het middenvak uiterst links aanhoudt, of op het linkervak uiterst rechts.
Daarnet kom ik een straat ingedraaid, en trek stevig op. Buiten de bebouwde kom. Een paar honderd meter verder is er een verkeersdrempel waarop een straat rechts uitkomt. Daar staat een oude Mercedes te wachten. De chauffeur kijkt mijn richting uit, en wacht.
Ik begin te vertragen -uiteraard- voor die verkeersdrempel, en omdat daar dus nog een wagen staat; we hebben oogcontact. Ik ben nog een 50m van de drempel vandaan, als die oude frustro mij blijkbaar te snel vond zien afkomen en hij zijn neus half op mijn rijvak schuift, blijft staan, en blijft claxoneren tot ik er vlak voor sta.
Ik gebaar dat hij op mijn rijweg staat (zwaai met m'n handen verticaal naar voor en achter) en die blijft van z'n kloten maken.
De wagen naast hem kan niet "verkeerd" rijden ofzo?
Dan blijft er minimaal 75cm over, maar als hij als goeie chauffeur links aanhield nog meer ruimte.
Nu moet je me wel eens de eerste motorrijder tonen die moedwillig een aanrijding gaat veroorzaken. Doorgaans trekt de motorrijder bij aanrijdingen aan het kortste eind...
Als er dus een motorrijder moet wringen, is het omdat jij op het middenvak uiterst links aanhoudt, of op het linkervak uiterst rechts.
Los van het feit dat het beleefder is om wat opzij te gaan: indien een motorrijder moet wringen om er tussen te raken, moet hij maar even wachten tot er plaats is om er tussen te rijden.
Daarnet kom ik een straat ingedraaid, en trek stevig op. Buiten de bebouwde kom. Een paar honderd meter verder is er een verkeersdrempel waarop een straat rechts uitkomt. Daar staat een oude Mercedes te wachten. De chauffeur kijkt mijn richting uit, en wacht.
Ik begin te vertragen -uiteraard- voor die verkeersdrempel, en omdat daar dus nog een wagen staat; we hebben oogcontact. Ik ben nog een 50m van de drempel vandaan, als die oude frustro mij blijkbaar te snel vond zien afkomen en hij zijn neus half op mijn rijvak schuift, blijft staan, en blijft claxoneren tot ik er vlak voor sta.
Ik gebaar dat hij op mijn rijweg staat (zwaai met m'n handen verticaal naar voor en achter) en die blijft van z'n kloten maken.
Ben er dan maar langs gereden. Strange...
Rond hem rijden, er voor stoppen zodat hij zelf niet meer weg kan, uitstappen, vragen wat er scheelt. Meestal zijn ze dan kalm en rijden terug achteruit.
Een motorrijder die per ongeluk een kras zet... Als het per ongeluk is, vallen ze...
Dus als ze niet vallen, is 't expres?
'k Vind het trouwens nogal kort door de bocht om wanneer een motorrijder ergens niet tussen geraakt of ergens tegen zit de schuld per definitie bij de automobilist te leggen.
Als het te smal is, moet een motorrijder natuurlijk wachten. Maar er zijn ook helden die ruimte houden totdat de motorfiets op enkele meters verwijderd is en dan het zaakje dicht gooien.
Nu, met rijvakken van 3,5 meter betekent het wel dat een linkervakrijder die de boel blokkeert, links van hem anderhalve meter vrij houdt. Totdat ie naar links zwengt om daar de motorfiets af te blokken.
Maar een motorfiets die je raakt... Dat is een puur ongeval want moedwillig iets anders raken dan een spiegel afkloppen is levensgevaarlijk.
Ik heb nog nooit spiegels afgeklopt. Een keertje zelfs een spiegel terug open gezet omdat de bomma en de bompa aan de lichten stonden met beide buitenspiegels ingeklapt en dat vind ik er dan weer over.
Ik heb nog nooit spiegels afgeklopt. Een keertje zelfs een spiegel terug open gezet omdat de bomma en de bompa aan de lichten stonden met beide buitenspiegels ingeklapt en dat vind ik er dan weer over.
Doet me dan weer aan een andere ergernis denken. Dit is iets wat ik al meerdere keren zag, hoe kan je dat nu niet doorhebben? :s
vag tdi-ers die op het laatste moment nog roetend willen inhalen, vandaag 5 stuks gehad
Vag'ers dat gaat nog maar als die mannen met hun Seat of Skoda daaraan beginnen dan is het hek totaal van de dam ....
(Ja, ja, ik weet het, het zijn dezelfde motoren, was enkel humoristisch bedoeld, precies of gelijk welke diesel die iet of wat "gestoempt" wordt dit niet kan doen).
Doet me dan weer aan een andere ergernis denken. Dit is iets wat ik al meerdere keren zag, hoe kan je dat nu niet doorhebben? :s
Hoe kan het dat sommige mensen, in de winter natuurlijk, rijden met alleen een vakje van 20 cm op 20 cm proper gemaakt juist voor hun ogen en al de rest van hun ruiten ondoorzichtig zijn ?
stond vanmiddag op een kruispunt op de ring in Herentals om richting E313 te gaan, er zijn 2 vakken om links af te slaan, ik sta als eerste vooraan op het rechtse van de 2 vakken, links naast mij een mercedes waarvan ik de 2 oudere madammekes op de achterbank zie kijken naar me, alsook de passagier vooraan... licht springt op groen na een minuut, en halfweg het linksaf draaien begint die mercedes me gewoon te rammen door op't rechtse vak te gaan rijden.. als ik er niet een beetje half achter zat & ni volop alles dicht had geslagen was't prijs geweest Ik vraag mij echt af hoe het mogelijk is dat die mens mij niet had gezien, zowel achter hem als achter mij stond een lange rij aan te schuiven, en ik stond daar zeker ne minuut stil. Ik had het hem graag beleefd willen vragen maar ik moest een andere kant uit en ben er niet meer naast geraakt...
stond vanmiddag op een kruispunt op de ring in Herentals om richting E313 te gaan, er zijn 2 vakken om links af te slaan, ik sta als eerste vooraan op het rechtse van de 2 vakken, links naast mij een mercedes waarvan ik de 2 oudere madammekes op de achterbank zie kijken naar me, alsook de passagier vooraan... licht springt op groen na een minuut, en halfweg het linksaf draaien begint die mercedes me gewoon te rammen door op't rechtse vak te gaan rijden.. als ik er niet een beetje half achter zat & ni volop alles dicht had geslagen was't prijs geweest Ik vraag mij echt af hoe het mogelijk is dat die mens mij niet had gezien, zowel achter hem als achter mij stond een lange rij aan te schuiven, en ik stond daar zeker ne minuut stil. Ik had het hem graag beleefd willen vragen maar ik moest een andere kant uit en ben er niet meer naast geraakt...
Toch niet de eerste keer dat je zo iets voor hebt?
Kom gerust eens tot aan de oprit van de Leugenberg in Ekeren > A12>Antwerpse ring. Alle 2 minuten te bewonderen..... komt er nog bij dat hier onmiddellijk een versmalling is van 2 > 1 rijvak. Eén oplossing zie dat je eerst staat en maak dat je weg bent...
Phileas Fogg, maakte naar aanleiding van een weddenschap één reis om de wereld in 80 dagen. Jules Verne heeft er het wereldberoemde boek naar geschreven en is ook meerdere keren verfilmd geweest.
Metaxa, deed tot hiertoe61,29 reizen rond de wereld in 6800 dagen of gemiddeld 361,34 km per dag, elke dag...dag in, dag uit...
Maar daar zal wellicht nooit een boek noch een film over gemaakt worden.
Comment