Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Het grote ergernis topic deel IV

Collapse
This topic is closed.
X
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Oorspronkelijk geplaatst door will Bekijk Berichten
    Hoe kan het dat sommige mensen, in de winter natuurlijk, rijden met alleen een vakje van 20 cm op 20 cm proper gemaakt juist voor hun ogen en al de rest van hun ruiten ondoorzichtig zijn ?
    Door hun zijraam open te draaien en daar door te hangen zeker? Ahja.

Zo doe ik dat toch.
    Uiteraard slechts een km of twee, tegen dan zijn de ramen ontdooid. Dat is wel nog iets anders dan zonder spiegels rijden, wie rijdt met een ingesneeuwde wagen heeft dat door, die mannen met hun ingeklapte spiegels niet.
    Last edited by |) ][ |V| ][; 07/08/2010, 01:58.

Comment

• we gaan ons nog ne keer goed ergeren vandaag, ik voel het in mijn kleine teen!
      bmw 116d sportshatch

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door El Greco Bekijk Berichten
        Toch niet de eerste keer dat je zo iets voor hebt?
        Kom gerust eens tot aan de oprit van de Leugenberg in Ekeren > A12>Antwerpse ring. Alle 2 minuten te bewonderen..... komt er nog bij dat hier onmiddellijk een versmalling is van 2 > 1 rijvak. Eén oplossing zie dat je eerst staat en maak dat je weg bent...
        Daar kan perfect geritst worden op die plek zenne, er is nog genoeg ruimte voor het een versmalling wordt
        BMW X5 45e

Comment

• Wat is dat toch altijd op de E314 een paar kilometer voor en na het ecoduct met het herpositioneren van de vrachtwagens. Het begint met 1 vrachtwagen die me de pas afsnijdt en op een relatief snelle manier inhaalt. Als reactie beginnen vervolgens alle vrachtwagens die 1 km/h sneller kunnen dan hun voorligger in te halen. En dan krijg je dus zo'n kilometerslang treintje op de linkse rijstrook. Tot dat treintje weer tegen 120km/h rijdt en ze naar rechts beginnen gaan, zit je weer wat kilometers verder...

Het enige positieve hieraan is dat er NA de laatste inhalende vrachtwagen een zee van ruimte ligt.
          Last edited by ; 09/08/2010, 12:33.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door kefkie Bekijk Berichten
            Daar kan perfect geritst worden op die plek zenne, er is nog genoeg ruimte voor het een versmalling wordt
            Ja, jij weet dat en ik weet dat ook, maar honderden andere beginnen al bij het aanvatten van hun binnenbocht uit te wijken naar het rechtse rijvak.... daar gaat het om. Moeilijk, zeer moeilijk blijkbaar een bocht nemen zonder 2 rijvakken te moeten benutten....
            Phileas Fogg, maakte naar aanleiding van een weddenschap één reis om de wereld in 80 dagen. Jules Verne heeft er het wereldberoemde boek naar geschreven en is ook meerdere keren verfilmd geweest.
            Metaxa, deed tot hiertoe 61,29 reizen rond de wereld in 6800 dagen of gemiddeld 361,34 km per dag, elke dag...dag in, dag uit...
            Maar daar zal wellicht nooit een boek noch een film over gemaakt worden.

Comment

• De truuk met de vrachtwagens is simpel... Als er eentje de kans krijgt om in te halen, weet de rij verder dat als zij hun vrachtwagens naar links zwieren, ze niet direct automobilisten gaan hinderen. Dat doet die eerst uitgeweken vrachtwagen wel voor ze.

Daarom ook dat ik al lang geen vrachtwagens meer laat invoegen op het linkervak, want als één trucker op het linkervak geraakt ben je vertrokken voor meerdere kilometers inhaalvreugde achter een hele reeks truckers.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door wooter Bekijk Berichten
                De truuk met de vrachtwagens is simpel... Als er eentje de kans krijgt om in te halen, weet de rij verder dat als zij hun vrachtwagens naar links zwieren, ze niet direct automobilisten gaan hinderen. Dat doet die eerst uitgeweken vrachtwagen wel voor ze.

Daarom ook dat ik al lang geen vrachtwagens meer laat invoegen op het linkervak, want als één trucker op het linkervak geraakt ben je vertrokken voor meerdere kilometers inhaalvreugde achter een hele reeks truckers.
                Kan je alleen maar voor mekaar krijgen als je gaat bumperkleven, ook niet echt veilig.
                Phileas Fogg, maakte naar aanleiding van een weddenschap één reis om de wereld in 80 dagen. Jules Verne heeft er het wereldberoemde boek naar geschreven en is ook meerdere keren verfilmd geweest.
                Metaxa, deed tot hiertoe 61,29 reizen rond de wereld in 6800 dagen of gemiddeld 361,34 km per dag, elke dag...dag in, dag uit...

Comment

• Bumperkleven is niet nodig... Ietsje beter aansluiten bij je voorligger kan dat al voorkomen.

Comment

• kerels die 50 rijden op de kortrijkse steenweg, waar je niet kunt voorsteken, maar wel 70 moogt...
                    bmw 116d sportshatch

Comment

• tegenliggers die op uw rijlaan komen rijden omdat ze uitwijken voor een geparkeerde auto, zodat je zelf keihard op de rem moet gaan staan. ik heb eens luid toeterend mijn gedacht gezegd. latemse eikels.
                      bmw 116d sportshatch

Comment

• wat mij ook altijd ergert, zijn van die etters die niet pinken als ze een rond punt verlaten. je staat daar dan vaak te wachten om het rond punt op te rijden, en blijkt dat je staat te wachten voor niets omdat de andere toch afslaat....
                        bmw 116d sportshatch

Comment

Bumperkleven is niet nodig... Ietsje beter aansluiten bij je voorligger kan dat al voorkomen.
                          Wat wil zeggen dat je op minder dan 15m "hangt"..

Comment

• In een gat van 20m gaat een camion zich echt nog niet 'gooien' hoor ...
                            Opel Astra Sports Tourer, 1.3CDTi ecoFLEX:
                            BMW E90 320d:

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Skyrider Bekijk Berichten
                              In een gat van 20m gaat een camion zich echt nog niet 'gooien' hoor ...

Camioneurs met enkel een 20 voet achter heb ik dat nogthans al meerdere keren zien doen., gelukkig niet voor mijn wielen, omdat ik al wel eens met mijn grote lichten phare dat ze er tussen mogen.... ALS ze hun richtingaanwijzer hebben aangestoken....

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door El Greco Bekijk Berichten
                                Wat wil zeggen dat je op minder dan 15m "hangt"..
                                Oorspronkelijk geplaatst door Skyrider Bekijk Berichten
                                In een gat van 20m gaat een camion zich echt nog niet 'gooien' hoor ...
                                Inderdaad. Rekening houdend dat we zelf al vaak 18m+ lang zijn en dan nog de baan niet zien tot +-2m voor ons en het nog eens enorm moeilijk is om te zien waar je precies zit met de achterkant. Om van vak te veranderen zijn er weinig die met minder dan 30m toekomen hoor. Als je gewoon op 25m van je voorligger rijdt, gaan enkel kleinere vrachtwagens ertussen raken.

Oorspronkelijk geplaatst door El Greco Bekijk Berichten

Camioneurs met enkel een 20 voet achter heb ik dat nogthans al meerdere keren zien doen., gelukkig niet voor mijn wielen, omdat ik al wel eens met mijn grote lichten phare dat ze er tussen mogen.... ALS ze hun richtingaanwijzer hebben aangestoken....
                                Dat is soms verwarrend, er zijn mensen die faren als ze "laat me voor" bedoelen, je verandert dan waardoor ze kwaad zijn.
                                Nu, het wordt uiteraard altijd geapprecieerd als je eens knippert.

Comment

• Aangezien dat faren al een paar keren onduidelijk bleek, ga ik terug uit van de originele betekenis van faren:

Artikel 33: Gebruik van geluidstoestellen
                                  33.2. Geluidssignalen moeten zo kort mogelijk zijn. Zij zijn enkel toegelaten om een noodzakelijke waarschuwing te geven ten einde een ongeval te voorkomen en, buiten de bebouwde kommen, wanneer men een bestuurder die men wil inhalen moet waarschuwen.
                                  33.3. Tussen het vallen van de avond en het aanbreken van de dag, behalve bij dreigend gevaar, moeten de geluidssignalen vervangen worden door het kortstondig en afwisselend aansteken van de grootlichten en de dimlichten

Comment

Aangezien dat faren al een paar keren onduidelijk bleek, ga ik terug uit van de originele betekenis van faren:

http://www.wegcode.be/wet.php?wet=1&node=art33
                                    Juist, maar je weet zelf toch ook wel dat dit voor vrachtwagens gewoon een teken is dat ze van vak mogen wisselen ... Faar dan gewoon niet? Ik zie er eerlijk gezegd het nut niet van in om met de lichten te knipperen als je iemand op de snelweg wil inhalen. Enkel als er iemand links voor je blijft plakken kan je daar iets mee doen.

Comment

Aangezien dat faren al een paar keren onduidelijk bleek, ga ik terug uit van de originele betekenis van faren:

http://www.wegcode.be/wet.php?wet=1&node=art33
                                      Klopt, op mijn oude motor zit er zelf een schakelaar waar passing opstaat. Deze geeft dan een kort lichtsignaal met de faren. Leuk maar komt waarschijnlijk brutaal over.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door koenvj Bekijk Berichten
                                        tegenliggers die op uw rijlaan komen rijden omdat ze uitwijken voor een geparkeerde auto, zodat je zelf keihard op de rem moet gaan staan. ik heb eens luid toeterend mijn gedacht gezegd. latemse eikels.

Twas vandaag ook weer "ik kom van wandelen in Latem en daarbij loop ik ongeneerd in het midden van de baan" dag.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door |) ][ |V| ][ Bekijk Berichten
                                          Door hun zijraam open te draaien en daar door te hangen zeker? Ahja.

Zo doe ik dat toch.
                                          Uiteraard slechts een km of twee, tegen dan zijn de ramen ontdooid. Dat is wel nog iets anders dan zonder spiegels rijden, wie rijdt met een ingesneeuwde wagen heeft dat door, die mannen met hun ingeklapte spiegels niet.
                                          Precies of uw methode door de beugel kan ??

Comment

Working...
                                          X