Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Het grote ergernis topic deel IV

Collapse
This topic is closed.
X
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Oorspronkelijk geplaatst door Skyrider Bekijk Berichten
    In een gat van 20m gaat een camion zich echt nog niet 'gooien' hoor ...
    Jij komt niet veel op de baan zeker?

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door will Bekijk Berichten
      Precies of uw methode door de beugel kan ??
      Dat zeg ik niet, maar het bespaart wel tijd en je hoeft de motor niet te laten warmdraaien in vrijloop.

Oorspronkelijk geplaatst door caoimhin Bekijk Berichten
      Of je leest wat ik zei en je merkt dat het quasi onmogelijk is om in een gat van 20m te rijden. :p

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door wooter Bekijk Berichten
        Aangezien dat faren al een paar keren onduidelijk bleek, ga ik terug uit van de originele betekenis van faren:

http://www.wegcode.be/wet.php?wet=1&node=art33
        Nevermind, ik dacht dat ik iets fout zag in uw quote, maartoch niet
        Last edited by Cash; 08/08/2010, 23:05. Reden: nevermind
        2012 Renault Megane RS

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door |) ][ |V| ][ Bekijk Berichten
          Of je leest wat ik zei en je merkt dat het quasi onmogelijk is om in een gat van 20m te rijden. :p
          Ik heb al genoeg gezien dat ze dat gat zelf een beetje groter maken. Pinker op en reeds invoegen, als je niet geplet wil worden ga je remmen en wordt dat gat dus groot genoeg ..

edit: meestal wel Oostblokkers

Comment

• Ik heb er toch eens ene terug het rechter rijvak opgejaagd...

Wel niet aan te raden

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Martini Racing Bekijk Berichten

Twas vandaag ook weer "ik kom van wandelen in Latem en daarbij loop ik ongeneerd in het midden van de baan" dag.

zelfkritiek ;-)

behalve de toeristen, heb ik mij ook nog maar eens aan de latemse wegen geërgerd dit weekend: op sommige plaatsen kun je niet rijden zonder 4x4 (ik heb het over gewone kasseibanen en asfalt (nu ja, asfalt...) wegen ...
              bmw 116d sportshatch

Comment

• Mensen die het niet kunnen verdragen dat je op hun oprit draait, omdat het in dat boerebaantje anders onmogelijk was daar weg te geraken.

*verdraagzaamheid*

Naar het schijnt heeft gans die straat daar nog geen vriendelijk woord van gekregen, dus het zal wel in hun aard liggen.
                Volgende keer, en ik zie ze afkomen, zal ik in het midden van de straat m'n tijd nemen om gedraaid te zijn.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door koenvj Bekijk Berichten
                  zelfkritiek ;-)

behalve de toeristen, heb ik mij ook nog maar eens aan de latemse wegen geërgerd dit weekend: op sommige plaatsen kun je niet rijden zonder 4x4 (ik heb het over gewone kasseibanen en asfalt (nu ja, asfalt...) wegen ...
                  Op de Nelemeers- en Buizenbergstraat na vind ik de latemse wegen eigenlijk best meevallen.
                  In latem met je auto rijden is nog altijd leuker dan in Gent.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door |) ][ |V| ][ Bekijk Berichten
                    Inderdaad. Rekening houdend dat we zelf al vaak 18m+ lang zijn en dan nog de baan niet zien tot +-2m voor ons en het nog eens enorm moeilijk is om te zien waar je precies zit met de achterkant. Om van vak te veranderen zijn er weinig die met minder dan 30m toekomen hoor. Als je gewoon op 25m van je voorligger rijdt, gaan enkel kleinere vrachtwagens ertussen raken.
                    Met camion-remorc combinatie zullen ze het (misschien) niet proberen, maar ik bedoelde dus inderdaad zij die enkel met een 20 voet opligger rond toeren, die durven dat zonder twijffel.

Oorspronkelijk geplaatst door |) ][ |V| ][ Bekijk Berichten
                    Juist, maar je weet zelf toch ook wel dat dit voor vrachtwagens gewoon een teken is dat ze van vak mogen wisselen ... Faar dan gewoon niet? Ik zie er eerlijk gezegd het nut niet van in om met de lichten te knipperen als je iemand op de snelweg wil inhalen. Enkel als er iemand links voor je blijft plakken kan je daar iets mee doen.
                    Als je daar mee begint ben je niet goed bezig, dat is wel iets anders dan tegen de cammioneur teken te doen van kom maar. Ik heb liever een opgestoken handje dan een middelvingerke.

Oorspronkelijk geplaatst door caoimhin Bekijk Berichten
                    Jij schrijft wat ik dacht....
                    Phileas Fogg, maakte naar aanleiding van een weddenschap één reis om de wereld in 80 dagen. Jules Verne heeft er het wereldberoemde boek naar geschreven en is ook meerdere keren verfilmd geweest.
                    Metaxa, deed tot hiertoe 61,29 reizen rond de wereld in 6800 dagen of gemiddeld 361,34 km per dag, elke dag...dag in, dag uit...
                    Maar daar zal wellicht nooit een boek noch een film over gemaakt worden.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Martini Racing Bekijk Berichten
                      Op de Nelemeers- en Buizenbergstraat na vind ik de latemse wegen eigenlijk best meevallen.
                      In latem met je auto rijden is nog altijd leuker dan in Gent.

ik had het inderdaad specifiek op de nelemeersstraat en dat baantje langs de golf.

ok, ik weet dat ze in de nelemeers eerst de riolering willen doen, maar dat ze daar dan eens mee beginnen for fuck's sake! hoe de huidige meerderheid dat volledig verwaarloosd heeft, dat is echt te gek voor woorden. ik durf er bijna niet meer rijden met mijn E klasse. je hebt er écht een 4x4 nodig...

en de golf... het stuk langs à table... daar liggen meer kasseien los dan wat anders... het wordt daar toch ook eens tijd dat dat wat bijgewerkt wordt...
                      bmw 116d sportshatch

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door El Greco Bekijk Berichten
                        Met camion-remorc combinatie zullen ze het (misschien) niet proberen, maar ik bedoelde dus inderdaad zij die enkel met een 20 voet opligger rond toeren, die durven dat zonder twijffel.
                        Die zijn dan maar met moeite 12m lang he :p
                        Wij zitten al boven de 18 met onze gewone opleggers, door grotere trekker, langere oplegger zelf en koppelschotel die verder naar achter ligt (voor werven is dat nuttig).

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door caoimhin Bekijk Berichten
                          Toegegeven, niet gigantisch veel met de auto inderdaad, en ongeveer 50/50 snelweg ofzo. Ik ben al véél meer gehinderd door auto's die voor je neus komen 'invoegen' dan door camionchauffeurs. En als je zelf kan uitwijken naar het 3de vak als je komt aangereden is dat niet meer echt 'in het gat gooien' é ...
                          Opel Astra Sports Tourer, 1.3CDTi ecoFLEX:
                          BMW E90 320d:

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Skyrider Bekijk Berichten
                            En als je zelf kan uitwijken naar het 3de vak als je komt aangereden is dat niet meer echt 'in het gat gooien' é ...
                            Het lijkt me dat iemand vanop het eerste vak voor mij niet kan beslissen of ik veilig naar het derde vak kan uitwijken, ongeacht wat iemand met een V70 durft beweren.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door pioneering Bekijk Berichten
                              Wat is dat toch altijd op de E314 een paar kilometer voor en na het ecoduct met het herpositioneren van de vrachtwagens. Het begint met 1 vrachtwagen die me de pas afsnijdt en op een relatief snelle manier inhaalt. Als reactie beginnen vervolgens alle vrachtwagens die 1 km/h sneller kunnen dan hun voorligger in te halen. En dan krijg je dus zo'n kilometerslang treintje op de linkse rijstrook. Tot dat treintje weer tegen 120km/h rijdt en ze naar rechts beginnen gaan, zit je weer wat kilometers verder...

Het enige positieve hieraan is dat er NA de laatste inhalende vrachtwagen een zee van ruimte ligt.
                              Oorspronkelijk geplaatst door wooter Bekijk Berichten
                              De truuk met de vrachtwagens is simpel... Als er eentje de kans krijgt om in te halen, weet de rij verder dat als zij hun vrachtwagens naar links zwieren, ze niet direct automobilisten gaan hinderen. Dat doet die eerst uitgeweken vrachtwagen wel voor ze.

Daarom ook dat ik al lang geen vrachtwagens meer laat invoegen op het linkervak, want als één trucker op het linkervak geraakt ben je vertrokken voor meerdere kilometers inhaalvreugde achter een hele reeks truckers.
                              Oorspronkelijk geplaatst door Skyrider Bekijk Berichten
                              Toegegeven, niet gigantisch veel met de auto inderdaad, en ongeveer 50/50 snelweg ofzo. Ik ben al véél meer gehinderd door auto's die voor je neus komen 'invoegen' dan door camionchauffeurs. En als je zelf kan uitwijken naar het 3de vak als je komt aangereden is dat niet meer echt 'in het gat gooien' é ...
                              De discussie vertrok van bovenstaande, en dan kan je niet ontkennen dat deze met een trekker-opligger dit wel degelijk doen/proberen. Als zij dit doen en je probeert dit te voorkomen zoals Wooter dit beschrijft, dat kan, maar dan zit je in je voorganger zijn achterste te boren en dat kan volgens mij niet de bedoeling zijn om de camioneurs zo de loef af te steken. Deze met camion-remorc gaan dat zeker niet proberen met een gat van 10 à 15 m of minder. Ik hou mijn hart vast tegen de wetswijziging dat de vrachtwagens terug mogen voorbij steken, dan zijn we zeker terug vertrokken voor enkele km treintjesrijden extra... Oh ja, de situatie is natuurlijk gans anders op de E34/E313 dan op bv de E17 of E40...
                              Phileas Fogg, maakte naar aanleiding van een weddenschap één reis om de wereld in 80 dagen. Jules Verne heeft er het wereldberoemde boek naar geschreven en is ook meerdere keren verfilmd geweest.
                              Metaxa, deed tot hiertoe 61,29 reizen rond de wereld in 6800 dagen of gemiddeld 361,34 km per dag, elke dag...dag in, dag uit...
                              Maar daar zal wellicht nooit een boek noch een film over gemaakt worden.

Comment

• zo, dat was ook weer eens nipt...
                                Captain Turbo
                                General Von Driftenstein

Oorspronkelijk geplaatst door C_X
                                Ik wil eens met een nieuwe z4 rijden

Comment

• Eetbaar?
                                  1991 BMW E30 318is

Comment

• Edible roadkill

Comment

• misschien nog wat jong, maja, ge moogt geen vlees verspillen é
                                      Captain Turbo
                                      General Von Driftenstein

Oorspronkelijk geplaatst door C_X
                                      Ik wil eens met een nieuwe z4 rijden

Comment

• mensen die bruusk remmen als het op een baan van 70 naar 50 gaat...

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door dogzilla Bekijk Berichten
                                          mensen die bruusk remmen als het op een baan van 70 naar 50 gaat...
                                          Is een repost.

En als goed chauffeur had je dat reeds lang gezien, en reed je 50 aan het bord zonder dat je daarvoor op je rem moest gaan staan.
                                          1991 BMW E30 318is

Comment

Working...
                                          X