Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Het grote ergernis topic deel IV

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • Oorspronkelijk geplaatst door wooter Bekijk Berichten
    Het lijkt me dat iemand vanop het eerste vak voor mij niet kan beslissen of ik veilig naar het derde vak kan uitwijken, ongeacht wat iemand met een V70 durft beweren.
    Dat zeg ik ook niet. Enkel dat uitwijkmogelijkheid voor jezelf minder hinder oplevert.
    In het ideale geval zet de camionchauffeur zijn pinker op, kunnen wij daarop reageren door op te schuiven naar het 3de vak (indien veilig mogelijk, dus zonder andere mensen te hinderen), waarna de camion kan invoegen op het 2de. Maarja, zo'n ideale wereld ...

    Oorspronkelijk geplaatst door El Greco Bekijk Berichten
    Oh ja, de situatie is natuurlijk gans anders op de E34/E313 dan op bv de E17 of E40...
    Ja ik erger mij soms ook aan camions die op 2-vaks autostrades voor je neus op het linkervak komen gereden of al rijden, wees gerust. Maar evengoed aan andere mensen die camions inhalen aan 100 op dat linkervak...
    Last edited by Skyrider; 10/08/2010, 11:36.
    Opel Astra Sports Tourer, 1.3CDTi ecoFLEX:
    BMW E90 320d:

    Comment


    • Oorspronkelijk geplaatst door wooter Bekijk Berichten
      Het lijkt me dat iemand vanop het eerste vak voor mij niet kan beslissen of ik veilig naar het derde vak kan uitwijken, ongeacht wat iemand met een V70 durft beweren.
      In een camion zie je wel degelijk of dat lukt of niet hoor. Het is niet zoals in een auto, waar je zich belemmerd wordt door auto's op het tweede vak.

      Comment


      • Als iemand op het middenvak niet reageert op de richtingsaanwijzer van een vrachtwagen die wil inhalen, is het niet aan de vrachtwagenchauffeur om toch zijn combinatie op het middenvak te duwen.

        En getuige de stunts die ik al heb moeten uithalen is het ofwel niet zo goed zichtbaar vanuit een cabine om te zien of het linkervak vrij is, ofwel kijken een hoop truckers gewoon niet in hun spiegels.
        Last edited by ; 10/08/2010, 12:15.

        Comment


        • Wielertoerist die zich in een of andere Vlaamse klassieker inleefde en de bocht langs de binnenkant nam. Ik kwam van achter de bocht.
          En owee als ge daar ffkes commentaar op geeft of eens claxonneert, krijgt ge nog verwijten naar uw hoofd ook..
          1982 BMW E28 528i
          2013 BMW F31 318d

          2007 VW Polo 1.4 TDI (Sold)

          Comment


          • Oorspronkelijk geplaatst door Naish Bekijk Berichten
            Hoe zit dat nu eigenlijk met het inhaalverbod voor vrachtwagens...

            Mogen ze nu inhalen op de 3-vaks weg en op welke uren en bij welk weer...

            Das verdomme altijd hetzelfde dat het begint te stroppen op de E40 als er daar in de verte een camion zit voorbij te steken. Ligt natuurlijk niet aan de vrachtwagen, maar aan de competente chauffeurs die 4 keer per jaar naar de kust rijden op een snelweg...
            Dat is op elke snelweg.

            En jammer genoeg kom je zo'n volk een heel jaar door tegen. Anticiperen kan je leren...
            1991 BMW E30 318is

            Comment


            • Bejaarden die fietstochtjes maken en met twee naast mekaar blijven rijden als ze een tegenligger (in casu: ikke) tegenkomen.
              AutoMinded.be

              Comment


              • Oorspronkelijk geplaatst door Naish Bekijk Berichten
                Hoe zit dat nu eigenlijk met het inhaalverbod voor vrachtwagens...

                Mogen ze nu inhalen op de 3-vaks weg en op welke uren en bij welk weer...

                Das verdomme altijd hetzelfde dat het begint te stroppen op de E40 als er daar in de verte een camion zit voorbij te steken. Ligt natuurlijk niet aan de vrachtwagen, maar aan de competente chauffeurs die 4 keer per jaar naar de kust rijden op een snelweg...
                Op 3-vaks wegen mogen we altijd inhalen, zolang het droog is. Op elk uur, uitgezonderd als er borden langs de kant staan die iets anders zeggen.

                Comment


                • Oorspronkelijk geplaatst door wooter Bekijk Berichten
                  Als iemand op het middenvak niet reageert op de richtingsaanwijzer van een vrachtwagen die wil inhalen, is het niet aan de vrachtwagenchauffeur om toch zijn combinatie op het middenvak te duwen.

                  En getuige de stunts die ik al heb moeten uithalen is het ofwel niet zo goed zichtbaar vanuit een cabine om te zien of het linkervak vrij is, ofwel kijken een hoop truckers gewoon niet in hun spiegels.
                  Of ze vinden een cabrio niet leuk.

                  Maar serieus dan: ik wacht wel altijd tot ze me ruimte geven, uitgezonderd als er een treintje middenvakkers voorbij komt terwijl het derde leeg is. Nog gehad op een helling, ik aan 90, camion die ik naderde zal +-50 gereden hebben, ik pink al 500m op voorhand, leeg derde vak, niemand die opzij wou.
                  Toen ben ik toch ook gewoon van vak veranderd zonder er naar om te zien hoor (zat toen al op minder dan 50m van de andere)...
                  Nuja, ben zelf al, met de auto, van de baan gereden door een Pool. Met de vrachtwagen door een Slovaak, maar die heeft dan weer de volle laag gekregen van de Franse collega's
                  Om maar te zeggen dat ik weet dat ze verre van allemaal goed zijn, maar er wordt toch wel sterk in overdreven. Als mensen zich plots ergeren aan een vrachtwagen, vergeten ze plots de 15 ergernissen die ze hadden door een auto, en zijn alle chauffeurs zo. Op dit forum lees ik ook soms dingen waarbij ik toch mijn bedenkingen heb, mensen die afgeven op egoïstische truckers, maar in dezelfde zin eisen dat de vrachtwagens zich altijd aanpassen aan de auto's. Omgekeerd hoeft niet. Hier zelfs nog letterlijk gelezen dat we "allemaal tuig" zijn, want een Ierse trucker had een ongeval met blikschade veroorzaakt.

                  Ik zou eens een camera moeten monteren en hier alle beelden van elke afrit laten zien. Je zou je voor minder naar het tweede gooien op die plaatsen. Rij je mooi 50m van je voorligger? Gegarandeerd 8 auto's ertussen die elk op hun rem gaan staan omdat ze het dan plots wel nodig vinden afstand te houden. Vaak rijdt er dan zelfs nog niemand achter de camion. Afrit gemist of verkeerde richting gekozen op snelweg? Geen probleem, die camion couperen, die kan me straks toch niet inhalen!
                  Last edited by |) ][ |V| ][; 10/08/2010, 13:58.

                  Comment


                  • Oorspronkelijk geplaatst door Naish Bekijk Berichten
                    De anticipatie erop is geen probleem hoor, maar het is gewoon zo irritant in sommige gevallen...
                    En zeker als er dan een stomme Nederlander tussenzit met zijn sleurhut aan 80 kmh omdat hij niet sneller kan die door alle camions moet ingehaald worden...



                    Ok, dus in de regen op de E40 niet en op de E403 tussen Brugge en Roeselare alleen van 19u tot 6u of zo...

                    Good to know...
                    Ga je nu weigeren plaats te maken omdat ze iets doen dat tegen de regels is?

                    Comment


                    • belachelijke ventjes op een brommerke me hun helmke half op hunne kop. en dan 40 rijden op een baan van 70, terwijl er in het begin van deze straat een invoegstrook naar het fietspad is voor deze brommers. Dat ze nog op de baan blijven rijden komt wel meer voor. Maar ze rijden in het midden van die baan. als iemand claxoneerd werden ze kwaad en begonnen ze te slalommen zodat men zeker niet voorbij kon. dikke losers!
                      BMW X5 45e

                      Comment


                      • Oorspronkelijk geplaatst door Naish Bekijk Berichten
                        De anticipatie erop is geen probleem hoor, maar het is gewoon zo irritant in sommige gevallen...
                        En zeker als er dan een stomme Nederlander tussenzit met zijn sleurhut aan 80 kmh omdat hij niet sneller kan die door alle camions moet ingehaald worden...
                        Ik had het niet op jou, ik heb het op de personen die zich eerst "dood"-rijden in het gat van een vrachtwagen, om zich daarna doodleuk tegen die 85 km/u naar links te gooien...

                        En ik vind dat de minimumsnelheid op autosnelwegen naar 90 moet worden gebracht. Alle Hollanders tegen 80 op het boekje, we moeten 22,5 miljard besparen...
                        1991 BMW E30 318is

                        Comment


                        • Oorspronkelijk geplaatst door kefkie Bekijk Berichten
                          belachelijke ventjes op een brommerke me hun helmke half op hunne kop. en dan 40 rijden op een baan van 70, terwijl er in het begin van deze straat een invoegstrook naar het fietspad is voor deze brommers. Dat ze nog op de baan blijven rijden komt wel meer voor. Maar ze rijden in het midden van die baan. als iemand claxoneerd werden ze kwaad en begonnen ze te slalommen zodat men zeker niet voorbij kon. dikke losers!
                          nog zo'n Belgische regel, over de brommers op het fietspad. Op de Boomsesteenweg tussen Wilrijk en Boom kan je een stuk of zeven keer afwisselen, omdat je soms op het fietspad moét en vervolgens niet meer màg, om tenslotte weer verplicht het fietspad op te gaan...

                          Blij dat ik nog niet veel mensen ben tegengekomen die dat effectief volgen.

                          eigen ergernis: een vrachtwagen die rechts afslaat zonder richtingaanwijzer, terwijl ik op het paralelle fietspad kom aangereden. Dat ge niet in uw spiegels kijkt, tot daar toe, maar gebruik dan wel uw pinkers.
                          autofans.be

                          "Als je niet kan lachen met miserie, blijft er enkel miserie over..." | RIP Tom

                          Comment


                          • Oorspronkelijk geplaatst door wooter Bekijk Berichten
                            Het lijkt me dat iemand vanop het eerste vak voor mij niet kan beslissen of ik veilig naar het derde vak kan uitwijken, ongeacht wat iemand met een V70 durft beweren.
                            Volgens mij is dat hier al eens gepasseerd. Nu ja, ik zou niet weten waarom ik niet kan zien als ik op het rechtse vak rij dat er op het uiterst linkse geen hond te bespeuren valt. Dat kan je natuurlijk niet zien als je je spiegels (zowel binnen als linker) niet gebruikt!

                            Oorspronkelijk geplaatst door |) ][ |V| ][ Bekijk Berichten
                            In een camion zie je wel degelijk of dat lukt of niet hoor. Het is niet zoals in een auto, waar je zich belemmerd wordt door auto's op het tweede vak.
                            Nog nooit last van gehad, kijk voldoende in je spiegels zou ik zeggen.

                            Oorspronkelijk geplaatst door |) ][ |V| ][ Bekijk Berichten
                            Of ze vinden een cabrio niet leuk.

                            Maar serieus dan: ik wacht wel altijd tot ze me ruimte geven, uitgezonderd als er een treintje middenvakkers voorbij komt terwijl het derde leeg is. Nog gehad op een helling, ik aan 90, camion die ik naderde zal +-50 gereden hebben, ik pink al 500m op voorhand, leeg derde vak, niemand die opzij wou.
                            Toen ben ik toch ook gewoon van vak veranderd zonder er naar om te zien hoor (zat toen al op minder dan 50m van de andere)...

                            Nuja, ben zelf al, met de auto, van de baan gereden door een Pool. Met de vrachtwagen door een Slovaak, maar die heeft dan weer de volle laag gekregen van de Franse collega's
                            Om maar te zeggen dat ik weet dat ze verre van allemaal goed zijn, maar er wordt toch wel sterk in overdreven. Als mensen zich plots ergeren aan een vrachtwagen, vergeten ze plots de 15 ergernissen die ze hadden door een auto, en zijn alle chauffeurs zo. Op dit forum lees ik ook soms dingen waarbij ik toch mijn bedenkingen heb, mensen die afgeven op egoïstische truckers, maar in dezelfde zin eisen dat de vrachtwagens zich altijd aanpassen aan de auto's. Omgekeerd hoeft niet. Hier zelfs nog letterlijk gelezen dat we "allemaal tuig" zijn, want een Ierse trucker had een ongeval met blikschade veroorzaakt.

                            Ik zou eens een camera moeten monteren en hier alle beelden van elke afrit laten zien. Je zou je voor minder naar het tweede gooien op die plaatsen. Rij je mooi 50m van je voorligger? Gegarandeerd 8 auto's ertussen die elk op hun rem gaan staan omdat ze het dan plots wel nodig vinden afstand te houden. Vaak rijdt er dan zelfs nog niemand achter de camion. Afrit gemist of verkeerde richting gekozen op snelweg? Geen probleem, die camion couperen, die kan me straks toch niet inhalen!
                            Gekend senario!
                            Maar gebeurt even zeer met een gewone auto.
                            Nu, als de camioneurs hun richting aanwijzer aansteken heb ik daar geen enkel probleem mee, gewoonlijk heb ik dan al lang gezien of ik wel degelijk kan opschuiven en een goede vrachtwagenchauffeur doet dit dan ook enkel als hij gezien heeft dat het linkse vrij is. Er zijn natuurlijk altijd uitzonderingen. Zij die te snel rijden, op het middenvak blijven ondanks dat ze kunnen uitwijken zijn de rotte appels... allemaal Aleksanders.....
                            Phileas Fogg, maakte naar aanleiding van een weddenschap één reis om de wereld in 80 dagen. Jules Verne heeft er het wereldberoemde boek naar geschreven en is ook meerdere keren verfilmd geweest.
                            Metaxa, deed tot hiertoe 61,29 reizen rond de wereld in 6800 dagen of gemiddeld 361,34 km per dag, elke dag...dag in, dag uit...
                            Maar daar zal wellicht nooit een boek noch een film over gemaakt worden.

                            Comment


                            • E17 Antwerpen - Gent gisterenavond, weer een omgekeerd gebruik van de rijvakken... Druk verkeer, op het 2e en 3e vak in treintjes aan 110 achter mekaar tuffen, op het 1e vak stroken van ne kilometer zonder verkeer... En dan uiteraard bestuurders die zich aan mij ergeren omdat ik het 1e vak gebruik om vlotter dan hen voort te bewegen...

                              Comment


                              • Gisterenavond, E40 Ternat richting Brussel. Mensen die bij het minste plasje dat ze zien liggen stevig remmen, en nog eens links blijven hangen ook.

                                Comment


                                • Oorspronkelijk geplaatst door El Greco Bekijk Berichten
                                  Volgens mij is dat hier al eens gepasseerd. Nu ja, ik zou niet weten waarom ik niet kan zien als ik op het rechtse vak rij dat er op het uiterst linkse geen hond te bespeuren valt. Dat kan je natuurlijk niet zien als je je spiegels (zowel binnen als linker) niet gebruikt!
                                  Gezien mijn ervaringen kijkt dan niemand in zijn spiegels...

                                  Wat je op je linkervak niet mag vergeten is dat de middenvakrijder rekening moet houden van de snelheden van achterliggers op het linkervak. Als de middenvakrijder het niet veilig vind om naar links uit te wijken, dan hoeft hij dat niet te doen. Meer nog: als de middenvakrijder verrekt om naar links uit te wijken, is hij volledig in zijn recht!

                                  Comment


                                  • Oorspronkelijk geplaatst door wooter Bekijk Berichten
                                    Gezien mijn ervaringen kijkt dan niemand in zijn spiegels...

                                    Wat je op je linkervak niet mag vergeten is dat de middenvakrijder rekening moet houden van de snelheden van achterliggers op het linkervak. Als de middenvakrijder het niet veilig vind om naar links uit te wijken, dan hoeft hij dat niet te doen. Meer nog: als de middenvakrijder verrekt om naar links uit te wijken, is hij volledig in zijn recht!
                                    Correct! Doch zijn het deze die zich goede chauffeur noemen, kijken wel niet rechts of links maar gewoon rechtdoor en nog erger.... zijn met hun gedachten niet bij de les, dat kan je zo van hun gezicht aflezen. Je kan het hen natuurlijk niet kwalijk nemen hé, als ze maar op de voor hen meest gunstige wijze van punt A > B kunnen rijden. Een echte ergenis is dat al lang niet meer, als beroeps leer je daar mee leven natuurlijk.
                                    Phileas Fogg, maakte naar aanleiding van een weddenschap één reis om de wereld in 80 dagen. Jules Verne heeft er het wereldberoemde boek naar geschreven en is ook meerdere keren verfilmd geweest.
                                    Metaxa, deed tot hiertoe 61,29 reizen rond de wereld in 6800 dagen of gemiddeld 361,34 km per dag, elke dag...dag in, dag uit...
                                    Maar daar zal wellicht nooit een boek noch een film over gemaakt worden.

                                    Comment


                                    • Hedenochtend om 05:30h op de aansluiting van de Brusselse ring met de A201 > Zaventem , nog maar eens eentje uit de bocht gegaan....een dik half uurtje later bij het uitrijden van de Craeybeckxtunnel > Antwerpse ring > Nederland: een vrachtwagen van Gilbert de Clercq dwars en in de vangrails.... nog geen week geleden ook al eentje....Zal toch niet allemaal van te traag rijden gekomen zijn zeker?
                                      Phileas Fogg, maakte naar aanleiding van een weddenschap één reis om de wereld in 80 dagen. Jules Verne heeft er het wereldberoemde boek naar geschreven en is ook meerdere keren verfilmd geweest.
                                      Metaxa, deed tot hiertoe 61,29 reizen rond de wereld in 6800 dagen of gemiddeld 361,34 km per dag, elke dag...dag in, dag uit...
                                      Maar daar zal wellicht nooit een boek noch een film over gemaakt worden.

                                      Comment


                                      • Oorspronkelijk geplaatst door El Greco Bekijk Berichten
                                        als beroeps leer je daar mee leven natuurlijk.
                                        Als jouw tools niet vinnig, wendbaar en krachtig genoeg zijn, zorgt dat toch soms nog wel voor ergernis, hoor...
                                        1991 BMW E30 318is

                                        Comment


                                        • Oorspronkelijk geplaatst door caoimhin Bekijk Berichten
                                          Gisterenavond, E40 Ternat richting Brussel. Mensen die bij het minste plasje dat ze zien liggen stevig remmen, en nog eens links blijven hangen ook.

                                          En toch, het leek me enorm glad gisteren! Misschien door het warme weer, vettig laagje,...?

                                          In't bochtje komende van E411 op R0 zette m'n kont van de bimmer zich meteen dwars, vreemd!

                                          En na de tunnel vlak voor de afslag richting E40 lag er 1 op z'n dak in de kant.

                                          Comment

                                          Working...
                                          X