Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Het grote ergernis topic deel IV

Collapse
This topic is closed.
X
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Oorspronkelijk geplaatst door El Greco Bekijk Berichten
    Hedenochtend om 05:30h op de aansluiting van de Brusselse ring met de A201 > Zaventem , nog maar eens eentje uit de bocht gegaan....een dik half uurtje later bij het uitrijden van de Craeybeckxtunnel > Antwerpse ring > Nederland: een vrachtwagen van Gilbert de Clercq dwars en in de vangrails.... nog geen week geleden ook al eentje....Zal toch niet allemaal van te traag rijden gekomen zijn zeker?
    al kan het zoveel redenen hebben hé, niet berekend op nat wegdek, plots uitwijken,...
    als een wagen hem coupeert of hij trekt om de een of andere reden even aan zijn stuur en de lading ligt niet goed vast, staat de remorque al snel dwars denk ik.
    autofans.be

"Als je niet kan lachen met miserie, blijft er enkel miserie over..." | RIP Tom

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Leftlane Bekijk Berichten
      En toch, het leek me enorm glad gisteren! Misschien door het warme weer, vettig laagje,...?

In't bochtje komende van E411 op R0 zette m'n kont van de bimmer zich meteen dwars, vreemd!

En na de tunnel vlak voor de afslag richting E40 lag er 1 op z'n dak in de kant.
      Inderdaad het viel me ook op gisteren, eerst door te veel water (aquaplanning), daarna lag het gewoon erg vettig, zelfs in 3e moest ik nog oppassen om geen tractieverlies te hebben op sommige banen
      Raar!

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door |) ][ |V| ][ Bekijk Berichten
        Ik zou eens een camera moeten monteren en hier alle beelden van elke afrit laten zien. Je zou je voor minder naar het tweede gooien op die plaatsen. Rij je mooi 50m van je voorligger? Gegarandeerd 8 auto's ertussen die elk op hun rem gaan staan omdat ze het dan plots wel nodig vinden afstand te houden. Vaak rijdt er dan zelfs nog niemand achter de camion. Afrit gemist of verkeerde richting gekozen op snelweg? Geen probleem, die camion couperen, die kan me straks toch niet inhalen!
        Na een 120km tegen 90 gereden te hebben met een aanhanger moet ik je daarin gelijk geven, ze zouden je voorbumper eraf rijden als ze je voorsteken.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Naish Bekijk Berichten
          Deze morgen blijkbaar ook...

Richting oprit Torhout aan het rond punt kettingbotsing met 4 serieus geknelde karren. Op de oprit zat er na de lange 270° bocht eentje in de decor en dan afrit Ruddervoorde was er blijkbaar ook iets met een oliespoor...
          dan was ik al lang gepasseerd, hoorde het afroepen op de radio.
          Van de E40 naar de E17 lag er ook weer eentje over de vangrail. En ik bijna ook deze ochtend. Gelukkig deed ESP z'n ding.

Niet gemerkt daar, Naish? Of passeerde je daar niet?

2015 Volvo V60 D2 aut.
          2003 Volvo S60 2.4 benzine

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Naish Bekijk Berichten
            Mijn kar heb ik wel nog niet veel weten uitbreken
            Moest daar nu ietwat van power inzitten, en je die camionbanden er af laat...

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door svenio_g Bekijk Berichten
              al kan het zoveel redenen hebben hé, niet berekend op nat wegdek,...
              als een wagen hem coupeert of hij trekt om de een of andere reden even aan zijn stuur en de lading ligt niet goed vast, staat de remorque al snel dwars denk ik.
              -Beroepsfout 1
              -zou de enige gegronde redenen kunnen zijn.
              -?????
              -Beroepsfout 2
              Phileas Fogg, maakte naar aanleiding van een weddenschap één reis om de wereld in 80 dagen. Jules Verne heeft er het wereldberoemde boek naar geschreven en is ook meerdere keren verfilmd geweest.
              Metaxa, deed tot hiertoe 61,29 reizen rond de wereld in 6800 dagen of gemiddeld 361,34 km per dag, elke dag...dag in, dag uit...
              Maar daar zal wellicht nooit een boek noch een film over gemaakt worden.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door El Greco Bekijk Berichten
                -Beroepsfout 1
                -zou de enige gegronde redenen kunnen zijn.
                -?????
                -Beroepsfout 2
                ik vergeet er nog vermoeidheid bij te zetten, al weet ik niet in hoeverre een degelijke vrachtwagenchauffeur daar last van mag hebben.

bij je ???? volgende noot: als je ze soms wat van hun lijn ziet afwijken en ze trekken aan hun stuur om terug op de weg te komen, zie je de combinatie al eens even slingeren.

Ik praat ze niet goed hé, ik wil gewoon maar zeggen dat het niet alleen maar aan de snelheid ligt.Het zijn trouwens dingen die jou ook kunnen overkomen (kijk naar de laatste reacties van Stradge en Leftlane) en dan wil je ook niet met de vinger gewezen worden.
                autofans.be

"Als je niet kan lachen met miserie, blijft er enkel miserie over..." | RIP Tom

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door svenio_g Bekijk Berichten
                  ik vergeet er nog vermoeidheid bij te zetten, al weet ik niet in hoeverre een degelijke vrachtwagenchauffeur daar last van mag hebben.

bij je ???? volgende noot: als je ze soms wat van hun lijn ziet afwijken en ze trekken aan hun stuur om terug op de weg te komen, zie je de combinatie al eens even slingeren.

Ik praat ze niet goed hé, ik wil gewoon maar zeggen dat het niet alleen maar aan de snelheid ligt.Het zijn trouwens dingen die jou ook kunnen overkomen (kijk naar de laatste reacties van Stradge en Leftlane) en dan wil je ook niet met de vinger gewezen worden.
                  Zeker als beroeps zou je geacht moeten worden om je beroep naar behoren uit-te-voeren. Als beroepschauffeur hoef je je met niets anders bezig te houden dan met autorijden, dat kan je van andere chauffeurs niet verlangen natuurlijk maar 't zou toch helpen....
                  Phileas Fogg, maakte naar aanleiding van een weddenschap één reis om de wereld in 80 dagen. Jules Verne heeft er het wereldberoemde boek naar geschreven en is ook meerdere keren verfilmd geweest.
                  Metaxa, deed tot hiertoe 61,29 reizen rond de wereld in 6800 dagen of gemiddeld 361,34 km per dag, elke dag...dag in, dag uit...
                  Maar daar zal wellicht nooit een boek noch een film over gemaakt worden.

Comment

• waarom kan je dat van andere chauffeurs niet verwachten?

2015 Volvo V60 D2 aut.

Comment

• Ik merk dat vele chauffeurs omwille van angst/stress/gebrek aan ervaring en inzicht veel fouten maken. Zulke dingen kan je aanleren, en dat wordt bij ons nu eenmaal niet gedaan. De rijopleiding hier bestaat uit parkeren en de voorrang van rechts. Ze zouden beter een extra 10 uur snelwegrijden doceren...
                      1991 BMW E30 318is

Comment

En toch, het leek me enorm glad gisteren! Misschien door het warme weer, vettig laagje,...?
                        Dat zou nu wel kunnen, maar om dan zomaar zo stevig te remmen zou ik nu ook niet doen. En blijf dan vooral niet links hangen.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door caoimhin Bekijk Berichten
                          Dat zou nu wel kunnen, maar om dan zomaar zo stevig te remmen zou ik nu ook niet doen. En blijf dan vooral niet links hangen.

Correct, heb me zelf doodgeërgerd vandaag...

Een Range die het rijk voor hem alleen achtte..
                          Een Golf die eerst aan de kant gaat, en terwijl ik wat verderkop moet wachten voor een voorligger vervolgens snoeihard op me af komt gereden en op 1 cm van m'n achterbumper gaat hangen
                          Een alfa die blijkbaar verkeerspolitie wou spelen, me zag komen en wat bijremde tot naast een middenvakrijder zodat ik niet doorkon (WTF)
                          Een neger in een A4 die het nut van spiegels op de auto al helemaal niet begreep
                          een chinees in een golf die van het meest rechtse vak tussen twee auto's op het middenvak helemaal naar links komt, zonder te kijken

En dan gaan ze met hun lichten knipperen hé...ik zou me d'r niets van mogen aantrekken maar ik kan me daar zo gewéldig in opwinden

Comment

• Daarjust rondje gereden van Schoten naar Schilde en via Wijnegem terug naar schoten.
                            paar ergernissen:
                            Mensen die het nut van pinkers en een voorsorteervak niet snappen.
                            Johnny met zijn uitgebouwde 316i die het nut niet snapt van een volle witte meet in een bocht en daar toch gaat inhalen.
                            Bussen die niet weten dat ze geen voorrang hebben buiten bebouwde kom.
                            vrachtwagen die inhaalt op een baan van 90, terwijl een beetje verder ik hem wil inhalen maar hij zich dan op het laatste moment op het linkerbaanvak smijt zodat ik er toch maar niet voorbij zou kunnen.
                            En ocmw volk die claxoneren omdat ik mensen voorrang geef van rechts.
                            BMW X5 45e

Comment

• Nog maar eens een bestelwagen met aanhangwagen waarvan de lichten niet zijn aangesloten.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door kefkie Bekijk Berichten
                                En ocmw volk die claxoneren omdat ik mensen voorrang geef van rechts.
                                écht, daarvoor stap ik uit.
                                Ga naar hen toe en vraag rustig, beleefd en kalm waar er een probleem is.
                                Feit dat je rustig ben doet hen al verward geraken.

Onlangs een oede patot in een oed karjot aan 't sukkelen en tjaffelen, van villa Ide richting Ruddervoorde. Ik steek hem pedal to the metal voorbij, knippert die met zijn lichten
                                IEP! Auto stil, naar hem gewandeld en gevraagd wat het probleem was. Man, ge moest die zijn gezicht gezien hebben, zo vriendelijk ik was, zo bang keek hij
                                En zijn vrouw maar blijven herhalen "Kamiel, laat et, stopt, allee, laat hem gerust, zwijgt, ..."

en ineens had Kamiel het wonderbaarlijke antwoord "ik meendege da'k joen erkendege".
                                Ik heb hem gezegd dat hij een ander probleem had en ben teruggegaan.
                                Toevallig, op zo een tien kilometer van m'n huis, komt uit de tegenovergestelde richting m'n overbuur, en die stopt
                                "ha, hoewest, wa scheelt er?"
                                Pee kon nog niet vertrekken dus.

Ik stop altijd bij zo een reacties. Ik heb ooit eens gedacht dat het geknipper met de lichten een onverdraagzame reactie was, maar die man wou me wijzen op een probleem met de wagen. En ik had dat niet door. Dat risico neem ik niet meer dus, met grappige taferelen soms voor gevolg.

2015 Volvo V60 D2 aut.

Comment

En dan gaan ze met hun lichten knipperen hé...ik zou me d'r niets van mogen aantrekken maar ik kan me daar zo gewéldig in opwinden
                                  ²²²²²²²²²²

En mijn vriendin altijd "maar maakt u daar toch niet zo druk in". Ik wil wel maar kan het niet

Nog een regelmatig terugkerende ergernis: de bocht van de R0 naar de E19 (komende van de viaduct van Vilvoorde), waar er regelmatig mensen zijn die 2 rijvakken nodig hebben om die te nemen. En dan liefst tegen 80 km/u.

Comment

²²²²²²²²²²

En mijn vriendin altijd "maar maakt u daar toch niet zo druk in". Ik wil wel maar kan het niet

Nog een regelmatig terugkerende ergernis: de bocht van de R0 naar de E19 (komende van de viaduct van Vilvoorde), waar er regelmatig mensen zijn die 2 rijvakken nodig hebben om die te nemen. En dan liefst tegen 80 km/u.

bocht van R1 naar E19 idem dito...lijkt wel of dat een klein stukje UK is

Comment

²²²²²²²²²²

Mensen kunnen geen bochten nemen. Hoeveel keer er al iemand tegen mijn kar zou hebben gereden hier in Brussel... Als ik dan tuut dan hebben die dat precies nog niet door.

Comment

bocht van R1 naar E19 idem dito...lijkt wel of dat een klein stukje UK is
                                        Of van die kerels die in die bocht (R0 dan) een linksrijder bijna van de baan rijden omdat ze sneller willen gaan, maar eens er voorbij wel in mijn weg blijven rijden

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Dawud Bekijk Berichten
                                          Mensen kunnen geen bochten nemen. Hoeveel keer er al iemand tegen mijn kar zou hebben gereden hier in Brussel... Als ik dan tuut dan hebben die dat precies nog niet door.
                                          feit.

Hier aan't werk als je naar rechts wil moet je meteen een bocht in. Hoeveel keer ik daar de ABS al is opgesprongen omdat ik tegen 10km/u alles moest dichtgooien (vet tegen 10km/u ) omdat mensen niet op hun vak blijven

Comment

Working...
                                          X