Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Het grote ergernis topic deel IV

Collapse
This topic is closed.
X
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Oorspronkelijk geplaatst door ro80 Bekijk Berichten
    Kan wel zijn, maar autorijden en verkeersregels zijn logischer ( maar inderdaad België krioelt van snuggerheid )
    " krioelt het van "
    truth is in the eye of the beholder

Comment

Kan wel zijn, maar autorijden en verkeersregels zijn logischer ( maar inderdaad België krioelt van snuggerheid )

In welke zin is autorijden logischer? Neem je ook de bevolkingsdichtheid in acht?

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door ro80 Bekijk Berichten
        " krioelt het van "

Comment

• In het VK zitten misschien veel marginalen maar hun voorrangsregel zijn zoveel beter.
          Het is heel simpel, de weg met het meeste verkeer heeft voorrang.
          Ze zouden het hier ook moeten invoeren (en nu heb ik het over de kleine wegentjes) want waar men nu 70/50 mag rijden moet men om de 100m stoppen voor een voorrang van rechts waar eens om de 2 jaar iemand uitkomt.
          Het is zo erg gesteld dat bijna niemand meer stopt, maar dat weten jullie ook wel

Comment

• De weg met het meeste verkeer heeft voorrang is de regel? Het meeste verkeer op welk moment? In de zomer in de winter, tijdens wegenwerken, 's morgen of 's avonds of is het het globaal gemiddelde over het hele jaar, of gewoon nu op dit moment? En hoe kan je dat weten als je er maar zelden komt? Waar kunnen die Amerikanen dan de 'ranking' van alle straten terugvinden? Staat die dan op een lijst die in hun auto ligt?

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Leftlane Bekijk Berichten
              In welke zin is autorijden logischer? Neem je ook de bevolkingsdichtheid in acht?
              Het enige land waar ik met plezier met een huurauto rij, geen 60000 regeltjes die om de haverklap veranderen.
              truth is in the eye of the beholder

Comment

Het enige land waar ik met plezier met een huurauto rij, geen 60000 regeltjes die om de haverklap veranderen.

Oppervlakte VS 9.629.091 km²
                Oppervlakte BE 30.528 km²

Bevolkingsdichtheid VS 341,5/km² (2009)
                Bevolkingsdichtheid BE 31,9/km² (2009)

Daar kan je toch niet zomaar aan voorbijgaan....

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door djorkaef Bekijk Berichten
                  De weg met het meeste verkeer heeft voorrang is de regel? Het meeste verkeer op welk moment? In de zomer in de winter, tijdens wegenwerken, 's morgen of 's avonds of is het het globaal gemiddelde over het hele jaar, of gewoon nu op dit moment? En hoe kan je dat weten als je er maar zelden komt? Waar kunnen die Amerikanen dan de 'ranking' van alle straten terugvinden? Staat die dan op een lijst die in hun auto ligt?
                  Ge moet u niet van de domme houden, ge weet heel goed wat ik bedoel.
                  Als een straat 2 dorpjes verbindt, dan is het logisch dat daar meer mensen passeren dan in een zijstraatje met 3 huizen en wat velden.

Je moet niet altijd onderzoek voeren om te weten hoe het zit.
                  Ik woon in een kleine straat en elke keer als ik wegrijd kan ik mijn voorrang van rechts pakken, moest ik het doen dan waren er waarschijnlijk reeds een pak doden gevallen want het is niet logisch dat mijn straat voorrang heeft. Moet elke auto afremmen/stoppen omdat er eens om de zoveel uur een persoon uit een klein straatje komt?
                  Nutteloos en slecht geregeld noem ik het!

Comment

Oppervlakte VS 9.629.091 km²
                    Oppervlakte BE 30.528 km²

Bevolkingsdichtheid VS 341,5/km² (2009)
                    Bevolkingsdichtheid BE 31,9/km² (2009)

Daar kan je toch niet zomaar aan voorbijgaan....

ik durf uw cijfers wel in twijfel trekken

VS is idd véél aangenamer rijden. En veel debieler dan die kerel van Groen die vorige week doodleuk uitlegde dat het normaal is dat de lichten in brussel niet op elkaar staan afgesteld, omdat het kloten van autobestuurders en buurtbewoners normaal is nu het openbaar vervoer moet gepromoot worden... veel debieler dan dat, dat kan niet.
                    bmw 116d sportshatch

Comment

Een simpele regel zoals voorrang van rechts, maar voor sommigen blijkbaar toch te ingewikkeld.
                      Een baan van 70 kmu is niet automatisch een voorrangsweg, als die oudere man nu eens van rechts kwam en voorrang had ?? Dit staat nergens beschreven, dus .....

Comment

Ja, want in Amerika lopen er zoveel snuggere mensen rond right

Had hij nu nog marons gezet (warme dan wel.....) dan zou 'k zeggen ok, maar de hoofdmoot van de US.population te kak zetten door hen morans te noemen ...... shame.

Pikant detail: Toen ik met mijn UK counterpart babbelde en refereerde naar NYk dan sprak ik altijd van "Moron City". (Tot ze dat ginderachter eens te weten kwamen, ze konden er niet mee lachen.....)

Comment

• LL zal de gegevens van België en de US waarschijnlijk omgewisseld hebben ??

Comment

• Past misschien beter in het humortopic:

Lokale politica van Groen die haar auto pakt om 200 meter verder haar charcuterie te kopen.
                            Oorspronkelijk geplaatst door Daxter
                            Zelfs als ge met uw stuur draait, voelde den auto bewegen.

Comment

• Vandaag een Duitse leverancier gehad op het werk.
                              Zijn mening over het Belgische verkeer (vrije vertaling):

- Kwaliteit van de wegen trekt op geen h*l
                              - De meeste weggebruikers rijden rond als een kip zonder kop en hebben blijkbaar nog nooit gehoord van rechts rijden op de snelweg

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door ksirk Bekijk Berichten
                                Vandaag een Duitse leverancier gehad op het werk.
                                Zijn mening over het Belgische verkeer (vrije vertaling):

- Kwaliteit van de wegen trekt op geen h*l
                                - De meeste weggebruikers rijden rond als een kip zonder kop en hebben blijkbaar nog nooit gehoord van rechts rijden op de snelweg

Dan zou ie nog meer ergeren in Italië

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door will Bekijk Berichten
                                  LL zal de gegevens van België en de US waarschijnlijk omgewisseld hebben ??
                                  Correct, excuses!

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door tuut Bekijk Berichten
                                    In het VK zitten misschien veel marginalen maar hun voorrangsregel zijn zoveel beter.
                                    Het is heel simpel, de weg met het meeste verkeer heeft voorrang.
                                    Ze zouden het hier ook moeten invoeren (en nu heb ik het over de kleine wegentjes) want waar men nu 70/50 mag rijden moet men om de 100m stoppen voor een voorrang van rechts waar eens om de 2 jaar iemand uitkomt.
                                    Het is zo erg gesteld dat bijna niemand meer stopt, maar dat weten jullie ook wel
                                    In Frankrijk is het ook zo.
                                    Als er op het einde van de weg als de weg op een andere weg of kruispunt uitkomt twee palen langs de weg staan heeft die geen voorrang.
                                    2012 Mercedes-Benz C207 E220 CDI Coupé

Comment

• Of zoals iemand die jarenlang in Zwitserland verbleef en hier nog eens op bezoek was het verwoordde: professioneel amateurisme (voor de hele politiek dan).
                                      Opel Astra Sports Tourer, 1.3CDTi ecoFLEX:
                                      BMW E90 320d:

Comment

• Euh, voor zover ik weet:
                                        • Kent GB voorrang van rechts (ja, rechts, wat beter werkt want als je als voorrangnegeerder voor iemand in rijdt, knalt de voorrangsgerechtigde in je bestuurdersdeur, dus je let wel 2 keer op)
                                        • Worden de meeste, zoniet alle kruispunten aangegeven met uitdrukkelijke voorrangsborden die de voorrang zo regelen dat het verkeer op de hoofdweg of meest rechtdoor rijdende weg voorrang heeft op het verkeer uit zijstraten.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door wooter Bekijk Berichten
                                          Euh, voor zover ik weet:
                                          • Kent GB voorrang van rechts (ja, rechts, wat beter werkt want als je als voorrangnegeerder voor iemand in rijdt, knalt de voorrangsgerechtigde in je bestuurdersdeur, dus je let wel 2 keer op)
                                          Zeker van? Volgens http://en.wikipedia.org/wiki/Traffic:

In the United Kingdom, priority is always indicated by signs or markings, so that every junction between public roads (except those governed by traffic signals) has a concept of a major road and minor road. The default give-way-to-the-right rule used in Continental Europe causes problems for many British and Irish drivers who are accustomed to having right of way by default unless they are specifically told to give way.
                                          Toen ik enkele jaren geleden aan een vriendin uit de UK vroeg of ze daar dan voorrang van links of voorrang van rechts hadden, wist ze niet waar ik het over had en zei ze dat ze gewoon naar de markeringen op de weg keek om te zien wie voorrang had.
                                          AutoMinded.be

Comment

Working...
                                          X