Oorspronkelijk geplaatst door ro80
Bekijk Berichten
Mededeling
Collapse
No announcement yet.
Het grote ergernis topic deel IV
Collapse
This topic is closed.
X
X
-
Oorspronkelijk geplaatst door ro80 Bekijk BerichtenKan wel zijn, maar autorijden en verkeersregels zijn logischer ( maar inderdaad België krioelt van snuggerheid )
In welke zin is autorijden logischer? Neem je ook de bevolkingsdichtheid in acht?
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door ro80 Bekijk BerichtenKan wel zijn, maar autorijden en verkeersregels zijn logischer ( maar inderdaad België krioelt van snuggerheid )Oorspronkelijk geplaatst door ro80 Bekijk Berichten" krioelt het van "
Comment
-
In het VK zitten misschien veel marginalen maar hun voorrangsregel zijn zoveel beter.
Het is heel simpel, de weg met het meeste verkeer heeft voorrang.
Ze zouden het hier ook moeten invoeren (en nu heb ik het over de kleine wegentjes) want waar men nu 70/50 mag rijden moet men om de 100m stoppen voor een voorrang van rechts waar eens om de 2 jaar iemand uitkomt.
Het is zo erg gesteld dat bijna niemand meer stopt, maar dat weten jullie ook wel
Comment
-
De weg met het meeste verkeer heeft voorrang is de regel? Het meeste verkeer op welk moment? In de zomer in de winter, tijdens wegenwerken, 's morgen of 's avonds of is het het globaal gemiddelde over het hele jaar, of gewoon nu op dit moment? En hoe kan je dat weten als je er maar zelden komt? Waar kunnen die Amerikanen dan de 'ranking' van alle straten terugvinden? Staat die dan op een lijst die in hun auto ligt?
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Leftlane Bekijk BerichtenIn welke zin is autorijden logischer? Neem je ook de bevolkingsdichtheid in acht?truth is in the eye of the beholder
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door ro80 Bekijk BerichtenHet enige land waar ik met plezier met een huurauto rij, geen 60000 regeltjes die om de haverklap veranderen.
Oppervlakte VS 9.629.091 km²
Oppervlakte BE 30.528 km²
Bevolkingsdichtheid VS 341,5/km² (2009)
Bevolkingsdichtheid BE 31,9/km² (2009)
Daar kan je toch niet zomaar aan voorbijgaan....
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door djorkaef Bekijk BerichtenDe weg met het meeste verkeer heeft voorrang is de regel? Het meeste verkeer op welk moment? In de zomer in de winter, tijdens wegenwerken, 's morgen of 's avonds of is het het globaal gemiddelde over het hele jaar, of gewoon nu op dit moment? En hoe kan je dat weten als je er maar zelden komt? Waar kunnen die Amerikanen dan de 'ranking' van alle straten terugvinden? Staat die dan op een lijst die in hun auto ligt?
Als een straat 2 dorpjes verbindt, dan is het logisch dat daar meer mensen passeren dan in een zijstraatje met 3 huizen en wat velden.
Je moet niet altijd onderzoek voeren om te weten hoe het zit.
Ik woon in een kleine straat en elke keer als ik wegrijd kan ik mijn voorrang van rechts pakken, moest ik het doen dan waren er waarschijnlijk reeds een pak doden gevallen want het is niet logisch dat mijn straat voorrang heeft. Moet elke auto afremmen/stoppen omdat er eens om de zoveel uur een persoon uit een klein straatje komt?
Nutteloos en slecht geregeld noem ik het!
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Leftlane Bekijk BerichtenOppervlakte VS 9.629.091 km²
Oppervlakte BE 30.528 km²
Bevolkingsdichtheid VS 341,5/km² (2009)
Bevolkingsdichtheid BE 31,9/km² (2009)
Daar kan je toch niet zomaar aan voorbijgaan....
ik durf uw cijfers wel in twijfel trekken
VS is idd véél aangenamer rijden. En veel debieler dan die kerel van Groen die vorige week doodleuk uitlegde dat het normaal is dat de lichten in brussel niet op elkaar staan afgesteld, omdat het kloten van autobestuurders en buurtbewoners normaal is nu het openbaar vervoer moet gepromoot worden... veel debieler dan dat, dat kan niet.bmw 116d sportshatch
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door ro80 Bekijk BerichtenEen simpele regel zoals voorrang van rechts, maar voor sommigen blijkbaar toch te ingewikkeld.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Leftlane Bekijk BerichtenJa, want in Amerika lopen er zoveel snuggere mensen rond right
Pikant detail: Toen ik met mijn UK counterpart babbelde en refereerde naar NYk dan sprak ik altijd van "Moron City". (Tot ze dat ginderachter eens te weten kwamen, ze konden er niet mee lachen.....)
Comment
-
Vandaag een Duitse leverancier gehad op het werk.
Zijn mening over het Belgische verkeer (vrije vertaling):
- Kwaliteit van de wegen trekt op geen h*l
- De meeste weggebruikers rijden rond als een kip zonder kop en hebben blijkbaar nog nooit gehoord van rechts rijden op de snelweg
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door ksirk Bekijk BerichtenVandaag een Duitse leverancier gehad op het werk.
Zijn mening over het Belgische verkeer (vrije vertaling):
- Kwaliteit van de wegen trekt op geen h*l
- De meeste weggebruikers rijden rond als een kip zonder kop en hebben blijkbaar nog nooit gehoord van rechts rijden op de snelweg
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door will Bekijk BerichtenLL zal de gegevens van België en de US waarschijnlijk omgewisseld hebben ??
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door tuut Bekijk BerichtenIn het VK zitten misschien veel marginalen maar hun voorrangsregel zijn zoveel beter.
Het is heel simpel, de weg met het meeste verkeer heeft voorrang.
Ze zouden het hier ook moeten invoeren (en nu heb ik het over de kleine wegentjes) want waar men nu 70/50 mag rijden moet men om de 100m stoppen voor een voorrang van rechts waar eens om de 2 jaar iemand uitkomt.
Het is zo erg gesteld dat bijna niemand meer stopt, maar dat weten jullie ook wel
Als er op het einde van de weg als de weg op een andere weg of kruispunt uitkomt twee palen langs de weg staan heeft die geen voorrang.
Comment
-
Euh, voor zover ik weet:
- Kent GB voorrang van rechts (ja, rechts, wat beter werkt want als je als voorrangnegeerder voor iemand in rijdt, knalt de voorrangsgerechtigde in je bestuurdersdeur, dus je let wel 2 keer op)
- Worden de meeste, zoniet alle kruispunten aangegeven met uitdrukkelijke voorrangsborden die de voorrang zo regelen dat het verkeer op de hoofdweg of meest rechtdoor rijdende weg voorrang heeft op het verkeer uit zijstraten.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door wooter Bekijk BerichtenEuh, voor zover ik weet:
- Kent GB voorrang van rechts (ja, rechts, wat beter werkt want als je als voorrangnegeerder voor iemand in rijdt, knalt de voorrangsgerechtigde in je bestuurdersdeur, dus je let wel 2 keer op)
In the United Kingdom, priority is always indicated by signs or markings, so that every junction between public roads (except those governed by traffic signals) has a concept of a major road and minor road. The default give-way-to-the-right rule used in Continental Europe causes problems for many British and Irish drivers who are accustomed to having right of way by default unless they are specifically told to give way.
Comment
Comment