Wooter, the point is... gehaaste bestuurders die niet verder kijken dan hun neus lang is. In het drukke verkeer heeft het allemaal geen zin, als uw voorligger ook niet voorbij kan, enzovoort enzoverder.
Mededeling
Collapse
No announcement yet.
Het grote ergernis topic deel IV
Collapse
This topic is closed.
X
X
-
Oorspronkelijk geplaatst door Leftlane Bekijk BerichtenGoh...iedereen kijkt altijd op naar Duitsland waar de mensen een beetje nadenken achter het stuur, ik heb al 'tig keer meegemaakt dat iemand even een tikje gas bijgeeft om een vrachtwagen sneller voorbij te zijn en aldus naar rechts te kunnen.
Maar in het bekrompen België is dat weer teveel gevraagd natuurlijk
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door wooter Bekijk BerichtenJe gaat wel, wanneer je naar rechts kan, twee versnellingen lager om harder dan hem te gaan rijden.
Oorspronkelijk geplaatst door wooter Bekijk BerichtenMisschien had ie een noodgeval en was het beste waar op ie kon hopen dat je toch gas bij gaf, aangezien je al ruim over de snelheidslimiet reed?
Oorspronkelijk geplaatst door wooter Bekijk BerichtenOm een X6 met haast los te rijden moet je al fel doorvlammen, en dat tijdens verkeer dat op het middenvak nauwelijks ruimte laat en 110 km/u rijdt?
Oorspronkelijk geplaatst door wooter Bekijk BerichtenOp jouw leeftijd had ik nog geen Z4M opgereden. Je hebt nog 3 jaren de tijd.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door logic Bekijk BerichtenKan wel lachen met het feit dat die X6 er niet voorbij geraakte..., had z'n gezicht willen zien.
Maar 'k laat me niet meer meeslepen in zo'n situaties want het is het niet waard. Gekke bestuurders laat ik vriendelijk passeren... je mag de boel onder controle hebben... wil daarom nog niet zeggen dat de ander zichzelf en de auto onder controle heeft.
Kan erover meespreken. Dan gebeurd er een ongeval, plegen ze vluchtmisdrijf, hol je achter de bestuurder aan... negeren ze je en kijken ze stoïcijns voor zich uit. Om dan vervolgens toch wakker te schieten als je de woorden 'vluchtmisdrijf?' door hun raampje staat te roepen. Bestuurder aan de kant, gezever, politie erbij >>> er zijn plezantere bezigheden in 't leven. Het is maar nen tip.
Comment
-
vandaag bijna een bende wielertoeristen overhoop gekegeld
Reed op een steenweg van 70 en plots komen die apen uit een zijstraat gewoon de weg overgestoken zonder te kijken
En dan maar brullen op mij omdat ik alles moest dichtgooien en begon te claxonneren
ze mochten godverd°mme content zijn dat ik op de weg lette en niets anders bezig was
Comment
-
pff, wielrenners... vandaag nog voorgehad: ik rij uiterst rechts en moet dan nog serieus afremmen om de aanstormende groep wielrenners die uit de tegenovergestelde richting uit een onoverzichtelijke bocht komt niet overhoop te rijden... Ik erger me er wel niet meer aan, da's positief, ik heb gewoon besloten dat de wielrenners die me vroeger ergerden, gewoon domme mensen zijn. Op die manier wind ik me er niet meer over op. Er zijn er trouwens ook genoeg goeie.
Tegenwoordig vind ik het ook heel leuk om mijn raampje open te doen en die mannen aan te spreken, ge krijgt dan zo'n heel gebrul terug, op 10 seconden 3 nieuwe scheldwoorden bijgeleerd.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door JeVeE Bekijk Berichtenvandaag bijna een bende wielertoeristen overhoop gekegeld
Toen ben ik toch uitgestapt en heb 'de mannen' toch vriendelijk aangemaand het verplichte fietspad te volgen. (en dan zo'n ogenschijnlijke reactie van 'wa zegt gij nu')
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door JeVeE Bekijk Berichtenvandaag bijna een bende wielertoeristen overhoop gekegeld
Tijdje geleden reed ik in een naburig dorp op een smalle baan (waar verkeer uit beide richtingen is toegelaten) waar een wielertoerist en zijn zoon (schat een jaar of 10) NAAST mekaar op de baan reden,ondanks de aanwezigheid van een fietspad.
in zo een geval kun je niet inhalen gezien de smalle baan en het feit dat er elk moment een wagen uit de andere richting kan komen.
Met als gevolg dat je de hele baan aan een slakkentempo moet rijden en het verkeer in beide richtingen doet vertragen,degene achter jou moeten traag rijden en degenen uit de tegenovergestelde richting moeten langer wachten tot de wagens voorbij zijn.
Ander geval:
Op een bepaald moment stond ik geparkeerd en moest ik rechtsomkeer maken om de andere richting uit te gaan,de baan in kwestie is voorzien van een fietspad en de baan is breed genoeg om met de wagen te kunnen draaien zonder over het fietspad te moeten komen.Toch vonden 2 wielertoeristen het nodig om te moeten schreeuwen omdat ik "hun baan" in beslag nam.
Hadden ze het fietspad genomen zoals elke fietser zou er niets aan de hand geweest zijn maar blijkbaar is dit niet nodig voor de wielertoeristen.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door caoimhin Bekijk BerichtenMechelen is nochtans een pak aangenamer dan Dendermonde, en ik kan het weten. Jaren lang in Dendermonde gewoond / naar school geweest, en de laatste 5 jaar vertoef ik veel in Mechelen aangezien mijn vriendin van in de buurt van Mechelen is. Geef mij dan maar Mechelen, by far.
Het ene is niet beter dan het ander,het is het minste van 2 slechte
Trouwens,ik heb ook andere steden die ik echt probeer te vermijden: Mechelen,Leuven,Lokeren zijn in mijn ogen allemaal steden waar je best niet komt
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Boba Bekijk BerichtenZe stellen zich zelfs op voor een politievoertuig in een voorsorteerstrook voor voertuigenverkeer.
Toen ben ik toch uitgestapt en heb 'de mannen' toch vriendelijk aangemaand het verplichte fietspad te volgen. (en dan zo'n ogenschijnlijke reactie van 'wa zegt gij nu')
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door caoimhin Bekijk BerichtenEr kwam rechts een heel groot gat vrij, waar ik me onmiddellijk heb ingezet. Had ie een deftige kar gehad was ie me wel voorbij geraakt. Toen ik terug naar links ging zat ie ruim achter mij, en heb ik zelf niemand in de problemen gebracht. Weinig risico aan vind ik. Zat niet echt op de limiet van de wagen, had nog 2 vitessen over
Als jij op het derde vak reed, reden er dan nog dicht bij jou wagens voor je? Want ik zou krijg het soms als er ééntje op het derde vak iedereen ophoudt..
Comment
-
Daarnet rijdt er een politiecombi doodleuk door het rood Ik zie hem nog net na de lichten remmen, waarschijnlijk was hij verstrooid ofzo en er niet opgelet, maar dan zet hij z'n (10 meter verder dan de lichten) zwaailichten aan voor een 100m. Om z'n fout goed te keuren ofzo
Als ik per ongeluk door het rood zou rijden en er staat een combi achter mij, 95% kans op een zware bekeuring!!
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Dimitri Bekijk BerichtenDaarnet rijdt er een politiecombi doodleuk door het rood Ik zie hem nog net na de lichten remmen, waarschijnlijk was hij verstrooid ofzo en er niet opgelet, maar dan zet hij z'n (10 meter verder dan de lichten) zwaailichten aan voor een 100m. Om z'n fout goed te keuren ofzo
Als ik per ongeluk door het rood zou rijden en er staat een combi achter mij, 95% kans op een zware bekeuring!!
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Dimitri Bekijk BerichtenSorry caoimhin, maar een BMW X6 is een DEFTIGE kar!
Als jij op het derde vak reed, reden er dan nog dicht bij jou wagens voor je? Want ik zou krijg het soms als er ééntje op het derde vak iedereen ophoudt..
En op dat moment reden er geen wagens dicht voor mij nee, maar rechts was er geen ruimte OF ik moest plots 30 per uur trager rijden en mij tussen 2 wagens wringen. Niemand kan van mij verlangen dat ik dergelijk manoeuvre doe.
Comment
-
Niemand kan verlangen, maar kan wel vragen.
Tot aan het naar rechts gaan heb ik geen problemen met je gedrag. Het is pas als je vervolgens gas begon te geven om zeker de X6 niet voorbij te laten. Als je dan wél harder gaat rijden, dan ben je een rotzak want dat betekent dat je daarvoor ook het gaspedaal wat dieper in kon duwen.
Dat hij daarna je niet kan volgen heeft meer te maken met het verstand van de X6-rijder, dan met jouw A3. Puur op nummers verslaat quasi elke X6 jouw auto, dus is het de (on)ervarenheid of het gezonde verstand van de X6-rijder die ervoor zorgde dat ie je niet voorbij ging.
Maar ja, ik kom dan ook uit een logica waar signalen zoals claxon en lichtsignalen gebruikt worden waarvoor ze vermeld staan in de verkeerswetgeving, en geen agressieve of kleinerende bijklank hebben.
Ja, die kerel heeft weer een lesje geleerd... Dat mensen afgunstige klootzakken zijn.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door wooter Bekijk BerichtenNiemand kan verlangen, maar kan wel vragen.
Tot aan het naar rechts gaan heb ik geen problemen met je gedrag. Het is pas als je vervolgens gas begon te geven om zeker de X6 niet voorbij te laten. Als je dan wél harder gaat rijden, dan ben je een rotzak want dat betekent dat je daarvoor ook het gaspedaal wat dieper in kon duwen.
Oorspronkelijk geplaatst door wooter Bekijk BerichtenDat hij daarna je niet kan volgen heeft meer te maken met het verstand van de X6-rijder, dan met jouw A3. Puur op nummers verslaat quasi elke X6 jouw auto, dus is het de (on)ervarenheid of het gezonde verstand van de X6-rijder die ervoor zorgde dat ie je niet voorbij ging.
Oorspronkelijk geplaatst door wooter Bekijk BerichtenMaar ja, ik kom dan ook uit een logica waar signalen zoals claxon en lichtsignalen gebruikt worden waarvoor ze vermeld staan in de verkeerswetgeving, en geen agressieve of kleinerende bijklank hebben.
Oorspronkelijk geplaatst door wooter Bekijk BerichtenJa, die kerel heeft weer een lesje geleerd... Dat mensen afgunstige klootzakken zijn.
Oorspronkelijk geplaatst door DRIVER-W Bekijk BerichtenEen standaard 1.8TFSI is blijkbaar toch al sneller dan een X6 Xdrive30d. Bovendien is caohmikhijns A3's gechipt.
Oorspronkelijk geplaatst door thomasB Bekijk BerichtenX6 geen deftige wagen? Ik zou het verschil in optrekken wel eens willen zien als er een aanhangwagen van 3500 kg aan uw a3 en aan die x6 hangt.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door caoimhin Bekijk Berichten
Schitterende vergelijking, jij moet wel gestudeerd hebben.
Comment
Comment