Oorspronkelijk geplaatst door caoimhin
Bekijk Berichten
Mededeling
Collapse
No announcement yet.
Het grote ergernis topic deel IV
Collapse
This topic is closed.
X
X
-
Voor zover ik kan lezen bleef het blij flashen vooraleer je aan de kant ging, en werd er pas met grootlicht op gereden nadat jij vervolgens terug voor 'm ging rijden en de snelheid terug liet zakken tot 110 km/u.
Ik weet niet precies wat je wil bewijzen, behalve dat we het verhaal van de X6-rijder niet weten (lul in het verkeer of familiale urgentie), en we dus enkel zeker weten dat jij een lul bent (Een X6 wil sneller dan jou en jij vind dat niet kunnen, dus ga je zelf sneller rijden, maar enkel op die plek waar die X6 je mogelijks kan inhalen).
Comment
-
Overigens nog eens een dagje Duitsland gedaan.
Sja...
In Duitsland... Daar gaat het trager verkeer spontaan uiterst rechts rijden, om sneller verkeer voorbij te laten (2 keren gebeurd). Daar worden nieuwe verbindingswegen aangelegd, hoewel de bestaande wegen al netjes hopen dorpen vermijden. Daar staat niemand te zwaaien dat je te hard rijdt als je aan toegelaten snelheid door het centrum komt, ...
Terug in België... Wegen waarvan ik mij afvraag of de werkmannen die telkens een putteke met koude asfalt komen vullen niet beschaamd zijn om hun werk... Iedereen rijdt blind van de oprit de snelweg op aan 80 km/u. Na veel vijven en zessen komen ze je inhalen, om dan terug snelheid te laten zakken en je weer voorbij kan. Maar dan merken ze dat je ze voorbij wilt en gaat het gas er weer op, zodat de snellere achterligger eigenlijk voor niks werd opgehouden.
Echt waar. Splits België in drie stukken: Vlaanderen voor Nederland, Wallonië voor Frankrijk en duitstalig gebied voor Duitsland. Iedereen twee jaar in heropvoedingskampen en dan met mondjesmaat en onder begeleiding terug het openbare leven in.
Comment
-
Bon, neem het van me aan dat je deze keer sjans hebt gehad dat die man je niet persoonlijk uit je auto wou sleuren, maar gewoon haast had. Ik heb al voor minder veel meer problemen gehad, en dan wordt een ogenschijnlijk hinderlijke situatie plots gewoon ronduit gevaarlijk.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Dimitri Bekijk BerichtenDaarnet rijdt er een politiecombi doodleuk door het rood Ik zie hem nog net na de lichten remmen, waarschijnlijk was hij verstrooid ofzo en er niet opgelet, maar dan zet hij z'n (10 meter verder dan de lichten) zwaailichten aan voor een 100m. Om z'n fout goed te keuren ofzo
Als ik per ongeluk door het rood zou rijden en er staat een combi achter mij, 95% kans op een zware bekeuring!!
Altijd als ik een combi zie zie ik 2 personen aanwezig in de combi.
Dit betekent dat 2 personen het rood licht niet opgemerkt hebben?
Wat waren ze aan het doen?
Waarom geen nummerplaat noteren en aan de bevoegde dienst doorgeven samen met tijdstip en plaats van gebeuren?
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Cete2004 Bekijk BerichtenAltijd als ik een combi zie zie ik 2 personen aanwezig in de combi.
Dit betekent dat 2 personen het rood licht niet opgemerkt hebben?
Wat waren ze aan het doen?
Waarom geen nummerplaat noteren en aan de bevoegde dienst doorgeven samen met tijdstip en plaats van gebeuren?
Ze reden gewoon rond, patrouille zeker?
Op dat moment heb ik daar niet aan gedacht en ik ga mij daar ook niet mee bezighouden
Comment
-
Vanmorgen reed ik achter een Berlingo, en het werd rood. De Berlingo stopte met zijn snuit op het zebrapad, een stuk voorbij de lichten. Kan gebeuren. Toen het groen werd, kon de bestuurder natuurlijk niet zien dat het groen was, bijgevolg vertrok hij pas nadat ik tot bijna tegen zijn achterbumper was opgeschoven.
Vervolgens rijdt hij recht op een vuilkar af, en ontwijkt die pas op het laatste nippertje. Aan de volgende lichten rijdt hij weer tot op het zebrapad, en ziet het uiteraard weer niet als het groen wordt. Ik ben hem dan maar voorbijgereden langs het vak om af te slaan...Openbaar vervoer: brengt u van een plaats waar je niet was naar een plaats waar je niet moet zijn, op een moment dat het u niet uitkomt
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door wooter Bekijk BerichtenVoor zover ik kan lezen bleef het blij flashen vooraleer je aan de kant ging, en werd er pas met grootlicht op gereden nadat jij vervolgens terug voor 'm ging rijden en de snelheid terug liet zakken tot 110 km/u.
Ik weet niet precies wat je wil bewijzen, behalve dat we het verhaal van de X6-rijder niet weten (lul in het verkeer of familiale urgentie), en we dus enkel zeker weten dat jij een lul bent (Een X6 wil sneller dan jou en jij vind dat niet kunnen, dus ga je zelf sneller rijden, maar enkel op die plek waar die X6 je mogelijks kan inhalen).
Ik ga ook niet opzij voor dergelijke zeikerds, ook zeker niet wanneer ik zelf al aardig over de max. toegelaten snelheid zit. Dat van dat terugschakelen en hem extra te grazen nemen zou ik wel niet durven .
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door wooter Bekijk BerichtenBon, neem het van me aan dat je deze keer sjans hebt gehad dat die man je niet persoonlijk uit je auto wou sleuren, maar gewoon haast had. Ik heb al voor minder veel meer problemen gehad, en dan wordt een ogenschijnlijk hinderlijke situatie plots gewoon ronduit gevaarlijk.
Het is toch niet verwonderlijk dat caiomhin zich uitgedaagd voelde? Iedereen van ons is toch al eens in die val getrapt? Jij waarschijnlijk ook al wel want daarvan komen meestal de problemen.
Ergernis: mensen die 55-60 rijden op een baan waar 70 de maximumsnelheid, aan verkeerslichten glippen ze nog net door het oranje en jij staat voor het rood
Comment
-
Igor, ik weet ook wel dat een familiale urgentie geen uitzondering is op de wegcode. En toch rijdt 80% van alle bijna-vaders te hard naar het ziekenhuis, en gaat het gas ook dieper in als de bomma op sterven ligt. Je bent dan ook helemaal niet verplicht om opzij te gaan voor dergelijke zeikers als je niet kan. Ik wil gewoon maar zeggen dat niet elke bestuurder die continu aan zijn grootlicht aan het trekken is compensatiedrang heeft.
Joa, mijn meest gekke vorm van verkeersagressie was een kerel die zich in elk gaatje gooide om iedereen voorbij te raken, maar door zijn kortzichtigheid zich telkens vast reed achter trager vervoer. Nadat ik hem een tweede keer aan CC op 120 km/u had voorbij gereden, kwam ie langszij hangen en duwde ie me de pechstrook op en wou ie verhaal halen. Soms heb je gewoon mensen die niet gehaast zijn, maar gewoon de confrontatie zoeken. En om de een of andere redenen was het die dag ikke in mijn cabrio met vier pijpen die maar 120 reed, maar hem wel twee keer voorbij ging.
Bottom line is: als je gaat kutten met iemand met ogenschijnlijke haast, zorg er dan voor dat je ook wel degelijk de snelste zijt, en je benzinetank vol is. In het beste geval kan ie je niet voorbij terwijl hij naar een andere bestemming moet. In het slechtste geval is zijn benzinetank vol genoeg, heeft ie eigenlijk geen bestemming waar ie dringend moet zijn en wil ie wel eens weten waar jij woont.
En tenslotte: wat heb je nu gewonnen door zelf zo hard te rijden dat een opgefokte X6 moet lossen, in druk spitsverkeer waar het middenvak maar 110 km/u rijdt? Je hebt geen beker gekregen, enkel een hogere bloeddruk en stevig meer risico gelopen.
Comment
-
Het strafrecht voorziet een aantal rechtvaardigingsgronden/verschoningsgronden/schulduitsluitingsgronden.
Het is bij de rechtvaardigingsgronden dat je het moet gaan zoeken, maar naar mijn bescheiden mening is dit in uw geval zeker niet van toepassing.
Een rechtvaardigingsgrond is een door de wet erkende omstandigheid waardoor het wederrechtelijk of onwettig karakter van een gestelde daad opgeheven wordt.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Boba Bekijk BerichtenHet strafrecht voorziet een aantal rechtvaardigingsgronden/verschoningsgronden/schulduitsluitingsgronden.
Het is bij de rechtvaardigingsgronden dat je het moet gaan zoeken, maar naar mijn bescheiden mening is dit in uw geval zeker niet van toepassing.
Een rechtvaardigingsgrond is een door de wet erkende omstandigheid waardoor het wederrechtelijk of onwettig karakter van een gestelde daad opgeheven wordt.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door wooter Bekijk BerichtenEn tenslotte: wat heb je nu gewonnen door zelf zo hard te rijden dat een opgefokte X6 moet lossen, in druk spitsverkeer waar het middenvak maar 110 km/u rijdt? Je hebt geen beker gekregen, enkel een hogere bloeddruk en stevig meer risico gelopen.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door svenio_g Bekijk Berichtenik geloof dat caiomhin zich die vraag ook wel gesteld zal hebben. actie-reactie, en wat daarna dan? Ik stel me die vraag soms ook, en kom dan tot de vaststelling dat het sterker dan mezelf was op dat moment.
En ik had nog een volle tank, en op mijn bestemming was er politie aanwezig !
Comment
-
dan had ik je hoger ingeschat.
Ik ben vandaag in Mortsel bijna tegen een motorrijder opgeknald die plots vond dat hij een file beter langs het fietspad voorbijreed, zonder deftig te checken of er fietsers reden.
Ik heb m even bijgehouden, maar toen reed ie door het oranje om vervolgens terug de rijbaan op te gaan. (en eerlijk: erg lang 35 per uur rijden met de fiets kan ik niet)
Ik had m wel eens even hard willen doen schrikken als hij mij deed schrikken.
Even later in de remmen moeten gaan voor een fietser die me op de rijbaan dwong, zodat hij het obstakel aan zijn kant van het fietspad voorbij kon peddelen.
De voorbije weken had ik geen enkele ergernis als ik met de fiets naar mn werk reed (+-20km), maar die twee gasten van vandaag had ik graag tegen de muur geplakt.
Volgende keer zal ik weer wat vroeger vertrekken, dan slapen die oelewappers nog.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door svenio_g Bekijk BerichtenDat was voor u gereserveerd. Je hebt t toch gebruikt? Anders was al die moeite voor niksOorspronkelijk geplaatst door AlexisWas grappig om je bij het vertrekken elke 90° bocht al clutchdumpend scheef te zien nemen om je kar wat te sparen
Comment
Comment